Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plussanneet Hoidokit toukokuulle!

02.05.2007 |

Plussanneet Hoidokit ja La:t:

Mooli 5/07

Tuupalainen 6/07

Joalin 7/07

Lupus 7/07

EmmaEmilia 10/07

Manco 11/07

Tuittu 11/07

Tirppa 11/07

Queiro 11/07

Miliko 11/07

Vauvansa saaneet:

Viivi 3/07

Varjokas 5/07

Ja sallikaa virheet, ulkoa muistelin noita kuukausia..:)

-Tuittu-

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on kaipailtu!! Olen ollut tosi kiireinen töissä ja nyt kun alkuraskauden pahin väsymys on takana niin ollaan aktivoiduttu myös sosiaalisesti. Siispä illat on kuluneet kyläillessä.

Ehkä myös konkin sortin alakulo on pitänyt palstalta poissa. Tätä on niin vaikea selittää, mutta suunnilleen 13-14 viikot olin aika alamaissa. Poden jonkinlaista neuvola-ahdistusta, vaikka siellä kaikki ovatkin tosi mukavia. Jotenkin minua ahdistaa itseni " kontrolloiminen" enkä toistaiseksi ole kokenut sitä asennetta " kun äidillä on kaikki hyvin niin vauvakin voi hyvin" . Pissanäytteen antaminen on kaikkein ikävintä, onneksi sain purkin kotiin seuraavaa kertaa varten. Osittain luulen alakulon johtuneen myös siitä, että alkuraskauden pelkojen hälvennettyä arki tuli tähänkin ihanuuteen.. Ei-raskaana olleena kun ajatteli tämän kaiken niin valmiiksi ja nyt kun ei olekaan niin JUHUU! tai JIPPII! olo kokoajan, niin potee ikäänkuin syyllisyyttä.. Enkö olekaan tarpeeksi kiitollinen tästä onnesta? Tai enkö arvostakaan tätä tarpeeksi? Pääasia että Voitolla on kaikki hyvin, ainakin tietääkseni. Ehkä nämä hormonit ovat tehneet tehtävänsä.. Kuka tietää..

No mutta se siitä. Huomenna mennään juhlimaan kaverin polttareita joten pitkä päivä on tulossa. Kesän lomat olen saanut järjestettyä tosi kivasti ja senkin suhteen on hyvä olla. Ja mikä parasta, uusi äitiyspakkaus on viimeinkin julkaistu netissä. Mielipiteitä? Minusta väritys oli aika neutraali, mutta tykkäsin kyllä kovasti!!

Tänään kävin shoppailemassa lisää aitiysvaatteita. Joo, ei ole maha vieläkään selvösti pullahtanut, mutta pakko on jo kesävaatteita ostella, muuten ei niitä ole kohta jäljellä. Ajattelin panostaa alaosiin ja sitten ostella yläosia normikaupoista, kun kerran tämä muoti suosii meitä raskaanaolevia. :) Miten muiden ostokset? Olen ostanut vain navan alle tulevia alaosia, kun tuntuu, että ne koko mahan peittävät osat on kesällä kuumia ja ahdistavia. Vielä ainakin yhdet farkut lisää tarvitsisin.

Nyt tuli varsin omanapainen viesti.. Tuota alakulohommaa selitellessä unohtui kaikkien kuulumiset. :( Mutta ainakin Milikolla ja EE:llä oli mukavia ultrakuulumisia. Meillä on rakenneultra vasta juhannusviikolla.

Kaikille vilkutuksia ja taisinpa minäkin pongata odotuspuolelta Moolin tyttö-kuulumiset..:) Onnea vielä kerran!!!

-Tuittu ja Voitto 15+3-

Vierailija
2/87 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Lupuksesta, Mancosta ja Tuitusta pitkästä aikaa :) Missäs muut piileksivät, kesän vietossako jo? Tulkaahan kaikki päivittämään kuulumisia, vaikkei mitään ihmeellistä olisikaan sattunut! Samoin jo jakautuneet ex-hoidokit, jos vain vauvakiireiltä ehditte!

Aloin ihan huvikseen kirjoittelemaan, kun tänään ekan kerran NÄIN vaavin liikkeet mahan päältä :) Töiden jälkeen oli pakko oikaista hetkeksi ja samantien alkoi masussa kauhea meininki. Ihan huvikseen nostin paidanhelmaa ja kappas, selvää nytkähtelyähän siellä näkyi. Jotenkin konkretisoitui tämä raskaus taas ihan uudella tavalla :) Ja pahoinvoinnista kun viimeksi kerroin päässeeni eroon, niin liian aikaista oli tuulettaa sen suhteen. Kyllä sitä edelleen ilmenee silloin tällöin (onneksi melko harvoin kuitenkin), yleensä aina silloin kun kuvittelee sen loppuneen lopullisesti :) Epäilenkin, että se ei lopu kokonaan ennen kuin vasta synnytykseen.

Oletteko muut ostelleet hirveästi kaikkea valmiiksi vauvaa varten? Itse uskaltauduin eilen ensimmäistä kertaa kiertelemään vauvantarvikeliikkeitä ja heti löysin syötävän ihanat Emmaljungan vaunut. Pitää nyt vielä kuitenkin odotella josko tulisi jotain alennusmyyntejä kesällä, kun melkoisen tyyriit ne kyllä olivat. Vauvan vaatteita olen muutamia ostanut ja aika paljon saanut kavereilta valmiiksi, mutta muuten kaikki isommat hankinnat odottavat vielä. Ehkä sitten loppukesästä uskaltaa alkaa investoimaan, nyt tuntuu vielä melko aikaiselta (taikauskoinen kun vielä olen...)

Tuitulle piti vielä kommentoida, että mulla oli myös tuota samaa alakuloisuutta ja masennusta (taisipa olla vielä juuri noilla samoilla viikoilla) ja täällä sitä silloin vähän tilitinkin. Mutta se meni onneksi melko nopeasti ohi, toivottavasti menee myös sulla! Onhan se ihan selvä, ettei kokoajan voi olla onnensa kukkuloilla vaan niitä suvantovaiheita tulee myös meidän pitempään yrittäneiden raskauksissa. Toivottavasti kesä ja loma ja raskauden eteneminen tuovat kuitenkin kaivattua piristystä sinnekin suuntaan, uskon ainakin vakaasti niin :) Ja kun kyselit noista äitiysvaatehankinnoista, niin itse olen ostanut monta viikkoa sitten sellaiset kunnon äitiysfarkut ja ne on ainoat housut jotka enää mahtuu päälle. Paitoja saa onneksi ihan normikaupoistakin kiitos nykymuodin, viimeksi eilen ostin venyvän paidan joka suureksi huvituksekseni oli yhtä kokoa PIENEMPI kuin paidat, joita käytin ennen raskautta :D

No joo, nyt nukkumaan, mutta mukavaa viikon jatkoa kaikille!

EE 19+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli Tuittu kuulla susta pitkästä aikaa!!! Nyt enää TIRPPA?!?! Missä oot??

Mä oon miehelle kans sanonut tuosta että on vähän tyhjä olo ollut välistä, siis kun tätä raskautta ja vauvaa on niin kauan toivonut, että nyt on ihan ihmeissään kun " ei tunnu missään" . Sitä jotenkin luuli että koko ajan tuntuisi joltain... Vaikea selittää mutta tiedätte varmasti mitä tarkoitan. Mulla on myöskin ollut jonkin asteisena totaalinen saamattomuus, esimerkiks meidän pihan laitto; olen aina ollut todella innoissani, mutta nyt; kun ei ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Tai ei vaan jaksaisi. Ja tuo saa mut pahalle päälle! Mutta olen kyllä yrittänyt toisaalta ihan vähän pakottaa itteäni hommiin, toisaalta antanut luvan elää kuin sika pellossa (myös kotona sisällä) luottaen siihen että se normi määrä energiaa tulee vielä jossain vaiheessa takaisin.

Tuittu kun kyselit äippävaatteista, mä oon ostanut yhdet kesähousut, vähän ajattelin että fiksaisin vanhoista joutavista housuista itse ä-housuja, nähtäväksi jää saanko aikaiseksi. Mä en tykkää shoppailusta, ja oon päättänyt et jos jotain hyvää tulee vastaan niin se on sit otettava, ettei tule hätä myöhemmin. Paidat todellakin tuntuu suosivan meitä tänä vuonna, niitä en kyllä ole vielä ostellut.

EE taas kyseli vauvan tavaroista; meillä ei ole vielä yhtään mitään. Mä en jotenkin vieläkään tajua että meille todellakin on tulossa vauva, ja että osa tavaroista ois ihan hyvä olla olemassa ennenku vauva syntyy. Esim äitiyspakkaus ei herätä VIELÄ mussa mitään tunteita, en ole käynyt sitä edes katsomassa Kelan sivuilla. Mut me ollaan miehen kans kyllä sellasia viimehetken-ihmisiä muutenkin, että tää on ihan normaalia meille aina ja kaiken ostamisen/hankkimisen suhteen! ;-)

Mites Tuittu ja Tirppa ja Milikokin kohta jo, tunnetteko tai luuletteko jo tuntevanne liikkeitä? Mä kovasti luulen, mutta nähtäväksi jää onko ne oikeita vai ei. Ja pitkä matka taitaa vielä olla EE:n tilanteeseen, että päällepäin näkyy kans!

Mitäs muille, Lupus, Joalin, tuupalainen? Paljon sulla tuupis oli viikkoja jo koossa eli millon oli la? Joko jänskättää?? Entäs Joalinin la??

Se tältä erää. Hyviä vointeja kaikille!!

Manco ja Pilkku 16+2

Vierailija
4/87 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollu vähän hiljasta, ainaki täältä mun suunnalta. Tänne ei oikeen kummosempaa kuulu. Supistelee kyllä, mutta ei mitenkään säännöllisesti, vaikkakin kivuliaasti välillä. Kohdunsuu oli jo pikkusen auennu ja kanava lyhentyny ja täysin pehmee. Ootellaan sitte josko jotain tapahtuis.

Ens maanantaina olis synnäriin tutustuminen ja torstaina lantion kuvaus. Sitte sais mun puolesta vauva jo tulla. Kokoa Nakilla on jo melkeen kolme kiloo, joten siinäki mielessä, ettei tuu ihan hirmu iso tyyppi... :D Mutta olis tässä vielä vähän yli 4 viikkoo laskettuun. Toisaalta lääkärit on kyllä ollu sitä mieltä ettei ihan sinne asti mee mitenkään ja sitte vielä nuo arvot on ollu taas nousussa, joten käynnistyskään ei oo poissuljettu vaihtoehto... Emmää tiiä! Ai juu, mää oon ite syntyny 4 viikkoo aikasemmin, äitillä on menny veet kaupassa...

Tukala olo on jo, hikoilen kokoajan, niinku pikku possu ja läähätän ja voihkin. :D

Joalinilla oli viikko mun jälkeen laskettu, mites siellä?

Taidan alkaa siivoileen ja silitteleen vauvelin vaatteita. :)

Vierailija
5/87 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti neuvolakuulumisia ja oma napaista löpinää...

Eli joo me mennään tuupiksen kanssa aika samoissa, mulla on la 3.7, mutta katsotaan päästäänkö sinne heinäkuulle asti.

Tänään olin neuvolassa ja terkan painoarvion mukaan neiti olisi jo 2,7kg, mikä on musta aivan kamalasti, kun mä olen ollut tasan 3kg ja syntynyt vielä ihan lasketunajan tiimoilla. No eipä tämä neiti ainakaan ole äitiinsä tullut kokonsa nähden. Mulla on synnytystapa-arvio kesäkuun alkupuolella ja siellä sitten selviää mahtuuko syntymään alakautta vai joudunko sektioon.

Mites tuupis onko sulle tullu turvotusta? Mulla on tällä vkolla alkanut jalkoja turvottamaan ja nyt olen yrittänyt juoda paljon ja käyttänyt nyt tukisukkia, jos ne vaikka vähän jeesaisi. Mulla kans tuota hikoilua esiintyy, mutta lähinnä vain öisin. Kun yöllä herään niin usein oon ihan hiestä märkänä.

Kaikilla pinossa olevilla taitaa olla nyt riskiajat jo takanapäin ja massun kasvamisia vain odotellaan. Sanon muuten sen, että nauttikaa niistä pienistä massuista niin kauan kun ne ovat pieniä, itsellä meinaan alkaa olemaan jo vaikeuksia iltaisin löytää mitään asentoa missä olisi hyvä nukkua. En malta odottaa sitä aikaa, kun pystyy taas nukkumaan mahallaa:).

Iloista viikonloppua kaikille...

t. joalin rv 34+3

Vierailija
6/87 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nukutetaan mimmiä kantoliinassa, posket vaan tursuaa liinasta ulos. Neiti on ' hieman' pyöristynyt... :) Viime neuvolassa pari viikkoa sitten oli 4400g, nyt on varmasti jo viisi kiloa mennyt rikki aikaa sitten. Täytyy käydä muokkailemassa kuvia pienemmiksi ja laittaa nettiin, niin voin pistää teillekin näytille neitokaisen.

Niin ja Joalin, älä vielä intoudu siitä mahallaan nukkumisesta. Muista, että kun pääset mahasta eroon, iskee se turvotus tisseihin. Itse en ainakaan voi kuvitellakaan mahallaan makoilua, sen verran pinkeänä tissit on yöllä kun on sen verran pidemmät syöntivälit silloin. :)

Oli pakko tulla jakamaan itketysrunoa teillekin, kun löysin meille nappiin istuvan nimiäisrunon. (Natusanin mainoslehdykkä/vauvaoppaasta tosin, mutta sama kai tuo on mistä löytyy...) Ajattelin lukea tämän nimiäisissä, jos vaan kykenen ekoja sanoja pidemmälle niiskuttamaan. Osuu vaan niin kohdalleen.

Onko totta, et lapsi on sylissäin,

ja näen itseni silmissä sen,

että siintävät veet ja lämmin on näin,

ilma niin autereinen?

Missä ajassa, vuodessa elänkään,

kuka onn, minkä niminen?

Käsivarsillain nään nyytin pellavapään,

josta aiemmin tiennyt mä en!

Minä elän ja tunnen ihanuuden

Missä ihmeessä olin ennen?

Jouduin odottamaan pienen ikuisuuden

tätä hetkeä suurta onnen.

-Erik Lindorm-

Hyviä masunkasvattelu hetkiä teille! En vielä toivottele suppareita, mutta pitkää pinnaa ja vaivatonta oloa kaikille.

-v-&Puuppa 1kk1pvä

Vierailija
7/87 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joalin kyseli turvotuksesta. Ihan vähän on nyt tullu, sen verran että vihkisormukset piti ottaa pois. :( Mutta ei kovin.

Täällä kohdunsuu täysin kypsä, odotellaan vaan supistuksia tai vesien menoo... Jännittää ihan hirveesti. Mikäli ei oo vauva ens keskiviikkoon mennessä syntyny, sitte taas polille ja mahollisesti käynnistykseen... Hui hui! :)

Vierailija
8/87 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo aloittaa uuden pinon kesän ajaksi, mutta en vielä malttanut, kun Tuupalaisella on noin jännittävät hetket käsillä..:) Odotellaan siis vielä tovi, niin saadaan taas yksi Hoidokeista päivitettyä vauvapuolelle! Muista pitää meidät ajan tasalla..;)

Omaan napaan ei mitään erityistä kuulu. Tuntuu hassulta, että viikot vierii hirmuista vauhtia. Aluksi kun aika vain mateli, niin nyt viikot vaihtuu kokoajan. Luulen, että ensimmäisen potkun tunsin viikoilla 15+4, mutta nyt (17+2) on alavatsa muljahdellut siihen malliin pari päivää, että säännöllisemmät liikkeet taitaa jo tuntua. Ainakin haluan toivoa niin, koska sittenhän Voitolla on kaikki hyvin. :)

Oikeasti olen nyt ostellut äitiysvaatteita alkuahdistuksen jälkeen oikein antaumuksella. Mies vain hymyilee perusteluilleni, miksi tarvitsin juuri sen ja sen vaatteen. On ihana panostaa tähänkin hetkeen, vaikka se vähän aikaa vain kestääkin. Voittokin sai ensimmäisen lelunsa eilen. Sellaisen puisen autonkuljetusrekan. Se oli alessa ja niiiiiiin ihana!

Maanantaina on neuvola eikä vielä ahdista.:) Mies lähtee tueksi sinne, jos vaikka sitten olisi mukavampi fiilis. Puolitoista viikkoa vielä ensimmäiseen lomapätkään. Ihanaa!!!! Parin viikon sisällä selviää saanko haluamani toimen. Sekin olisi tosi kiva, sillä tykkään tuosta nykyisestä työpaikastani tosi paljon.

Kertokaa muuten kokeneemmat että mihin raskausviikkoon mennessä piti päättää syntymättömän lapsen vakuutusasiat!?!

Mutta nyt sohvan ja löhöämisen pariin. Tukaahan kertoilemaan kuulumisia!! Ja TIRPPA erityisesti heti ilmoittautumaan!! :)

-Tuittu 17+2-

Vierailija
9/87 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesälomaa täällä siis vietellään enkä ole paljoa koneella viitsinyt istua.

Tuupalaiselle tsempitykset, jokohan siellä ollaan tositoimissa?! Hui kamala, alkaa jo itseäkin jännittämään kun porukkaa alkaa jakautumaan... Joalin taitaakin olla sitten seuraavana vuorossa, jos en nyt ihan väärin muista.

EE: Millaiset olivat nuo Emmaljungan vaunut joita katselit? Me ostettiin Emmaljungan Duo Edget. Olivat kyllä aika hiton kalliit, mutta päätettiin ne silti ostaa kun oltiin niitä jo monta kertaa ihailtu. Aika hyvin alkaa muuten olla jo tavarat ostettuna, paitsi kaikennäköistä pientä krääsää pitäisi vielä hankkia.

Tuitulle onnittelut liikkeiden tuntemisesta! Tuo onkin ihanaa kun ei tarvitse enää niin paljoa jännittää että onko mahassa kaikki hyvin kun saa siitä päivittäin varmistuksia.

Useimmissa vakuutusyhtiöissä taitaa olla niin, että vakuutus täytyy ottaa viimeistään 3 kk ennen laskettua aikaa. Me hoidettiin tuo joskus alkukeväästä jo, eipähän jäänyt sitten taas viime tippaan niin kuin kaikki asiat yleensä... :)

Tirpan kuulumisia olisi kiva kuulla!!

Meillä oli tällä viikolla eka synnytysvalmennus. Kaupunki siis sittenkin järjestää niitä, kolme käyntiä. Tosin noita valmennuksia ei ole toistaiseksi tarjolla kun yhden neuvolan asiakkaille. Alkoi kyllä tuon ekan valmennuksen jälkeen jo jännitys nousemaan, tuli jotenkin todellisemmaksi tuo asia että kohtahan sitä joutuu synnyttämään... varsinkin kun näki synnytyssalin ja muut paikat sairaalassa. Hui kamala :(

Nyt täytyy lähteä ulos. Heilutukset kaikille, nauttikaahan ihanasta viikonloppusäästä, täällä ainakin paistaa aurinko täysillä! Ja tulkaa kertomaan kuulumisianne!

-Lupus 32+3

Vierailija
10/87 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella on liian kuuma niin roikun sit täällä... :-)

Mitä kaikille kuuluu, TUUPALAINEN, vieläkö olet yhdes koos???????

EE:lle onnittelut puolivälin ohituksesta!!

Entäs Joalin, loppulaskenta on jo varmaan käynnissä?

Miten ootte Tuupis, Joalin ja Lupus jaksaneet näitä lämpöisiä ilmoja?

Tuittu, sä oot jo vissiin lomalla? Miten kävi sen toimen kanssa, saitko sen?

Itselle kuuluu ihan hyvää. Pilkku potkii ja muljuaa jo, tosin nyt on taas ollut hiljaisempi muutaman päivän, ja siitäkös paniikki pääseet taas valloilleen... Onneksi on huomenna neuvola, edellisestä sydänäänten kuuntelustakin on jo 6 viikkoa. Mahakin on jo omasta mielestä ihan hyvän kokoinen, tosin ei vieläkään puolitutut (eikä kyllä oma mummonikaan!!) uskalla kysyä mitään kun voisin ihan hyvin olla vaan lihonut. Itse sitä jotenkin vaan kuvittelee että eihän se miltään muulta voi näyttää kun vauvamahalta. :-) Ai niin, me saimme myöskin kivoja uutisia eli Pilkku saa serkun pari kk:n viiveellä.

Kesäloma mulla on tiedossa vasta heinä-elokuussa, toisaalta ihan kiva, sitten ei ole enää niin kauaa kun pääsee töistä kokonaan pois.

Elo on oikeastaa kovin ihanaa tällä hetkellä, mä oon kaiken muun lisäksi saanut sen normalin energisyyteni takaisin, joten pihan laitto ja kitkeminen maistuu taas!

Eipä täs kait muuta sitten, ai niin TUITTU millon sulla on rakenneultra? Aiotteko kysellä sukupuolta? Mulla on juhannusviikolla.

Oikein mukavia kesäpäiviä kaikille!!!

t: Manco ja Pilkku 18+5

Vierailija
11/87 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikki ovat kadonneet...

Manco: Sullakin jo puoliväli lähellä! Hienoa! Varmasti noita liikkeitäkin alkaa pikkuhiljaa tuntumaan voimakkaammin kun Pilkku kasvaa. Ja hyvä että olet päässyt väsymyksestä eroon! Mistäköhän sitä itse löytäisi vähän energiaa... onneksi nyt viileni keli, muuten kyllä oikeastaan vaan nautin noista helteistä mutta öisin on sitten ollut ihan tukalan kuuma nukkua. Vaikuttaa kyllä tämä mahan kokokin jo nukkumiseen, kyljen kääntäminen kun on aika hankalaa jo :)

Aiotteko muuten kysyä sukupuolta rakenneultrassa?

Mitenköhän Tuupiksen tilanne???

Mä joudun huomenna sokerirasitukseen :( oli viime viikolla neuvolassa sokeria pissassa, ihmetyttää koska aikaisemmin pissa on aina ollut puhdasta. Terkkari määräsi sitten heti sokerirasitukseen mahdollisimman pian. No, onhan se mentävä vaikka ärsyttääkin. Tähän asti kaikki on mennyt niin hienosti, toivottavasti nyt ei sitten mikään hemmetin raskausdiabetes puhkea.... :/

Tulkaahan kertomaan kaikki kuulumisianne!!

-Lupus 33+6

Vierailija
12/87 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttääkin olevan tuttuja nimiä... :)

Vielä vähän epätodellinen olo on, mutta kai se on nyt uskottava. Lauantaina pp11 testi näytti haamuplussaa. Pelkäsin jo, et irrotuspiikin HCG näkyis vielä, joten jätin tuloksen silloin omaan arvoonsa. Nyt kuitenkin tänään maanantaina testi näytti ihan selkeää plussaa. Toinen inssi siis tuotti toivotun tuloksen.

Olen ihan onnesta sekaisin. Mies tulee tänä iltana Berliinistä ja on

hänkin aivan onnesta soikeana. Nyt kun vaan päästäis onnellisesti

loppuun asti. Myös mun serkun perheeseen odotetaan monen vuoden lapsettomuuden jälkeen vauvaa ja vielä syntyväksi samoihin aikoihin meidän kanssa, alkukeväästä siis.

Tänään on pakko olla töistä pois kun eilen mulla oli joku vatsapöpö ja

edelleen viiltää päästä (sokerin puute) kun nousee äkisti tai kääntää

päätä. Saan siis rauhassa sulatella päivän verran tätä tietoa. Muutama

viikko vielä töitä ja sitten 4.7. Roomaan kahdeksi viikoksi miehen

kanssa. Tehdään vihdoin ja viimein kauan odotettu häämatka. Onhan

häistäkin jo kohta 2v.

Mut näillä näkymin helmikuun lopussa meitä on kolme.

Nonna

Vierailija
13/87 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA NONNA!!! Aina tulee tippa linssiin kun kuulee Hoidokkien plussista ynnä mmuista onnen potkuista. :) :) Joku aika sitten kävin tuolla yläkerrassa lukemassakin, että sulla oli jännät paikat. Varmaan onkin aika epätodellinen olo. Voitte sitten Roomassa tutkia uusinta italialaista vauvamuotia. :)

Onnea Tuittu liikkeistä (vähän myöhässä :)).

Mitäköhän Tuupalle kuuluu, onkohan ne nyytin kanssa vielä osastolla? Toivottavasti kaikki on hyvin ja saadaan kohta kuulla vauvauutisia. :)

Kaikille muillekin kovasti terkkuja&vilkutuksia.

Meillä oli viikonloppuna nimiäiset. Nimi on nyt sitten Saarni Astrid Anneli. Kuulumisia voi lukea tuolta vauva puolelta toukokuisista. Olen laiska enkä jaksa leikkaaliimata tänne...

Tässä lupailemani potretti nukkuvasta pullukasta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=639039.jpg

-v- &Saarni 6viikkoa 5päivää

Vierailija
14/87 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OO TOTTA, HUIPPUA IHANAA ONNEKS OLKOON IHAN MIELETTÖMÄSTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oon käyny vaklaamassa teitä siellä ' yläkerrassa' aina välillä (eilen? viimeks) mut tais olla niin tuore tieto tämä että ehditkin tulla rohkeasti heti tänne puolelle, joten hienoa hienoa!!!!!

Siitä se lähtee, pienet on viikot alussa mutta tässä vaiheessa ne jo vaan vilisee...

Nyt pitää lukea oikein kunnolla se viestisi, heti oli vaan pakko kirjottaa onnittelut!!!

Lupusko kysyit, me ei aiota kysyä sukupuolta.

t: Manco 18+6

Vierailija
15/87 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, juuri tänään mietin aikaisemmin että milloinkohan saadaan seuraava Hoidokki tänne puolelle :) loistava juttu, onnea valtavasti!!! Ja tervetuloa :)

-Lupus 33+6

Vierailija
16/87 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensinnäkin onnittelut Nonnalle ja Huiskuttajalle plussista!!! Nonna jo uskaltautuikin kirjoittamaan, joten eiköhän se Huiskuttajakin tule kun itsestä siltä tuntuu. Laittakaahan sitten niitä arvioituja syntymäkuukausia niin saadaan ensimmäisen sivun lista päivitettyä teidänkin osalta.

Tuupa.. Huhuu.. Ollaanko siellä jo onnellinen äiti? :)

Varjokkaalla on kyllä ihana neito siellä kotona!!! Kävin myös ihailemassa kuvia..:) Tosi nätin nimen olitte myös hänelle antaneet!

Lupus: Voin vain kuvitella mitä tämä kuumuus olisi ison vatsan kanssa kun nytkin on jo olo ollut tukala. Oikeastaan ehkä siksi kun töissä joutuu olla niin paljon ulkona. Mutta ainakin teillä on Joalinin kanssa ollut hyvät äippälomasäät! :)

Joalin, Miliko, Tirppa, EE ym.. Kuulumisia kaivatessa!

Manco: Meillä on rakenneultra juhannusta ennen torstaina ja ei olla kysymässä sukupuolta. Joku on joskus viisaasti sanonut, että elämässä on muutenkin liian vähän iloisia yllätyksiä..:) Itseasiassa ollaan jostain syystä molemmat ihan varmoja, että Voitto on poika. Saisi tuo masuasukki yllättää meidät oikein kunnolla osoittautumalla tytöksi! Tsemppiä yhteisodotukseen siskosi kanssa! Voin hyvin samaistua tunteeseesi, kun ei saakaan olla kauan odotetun onnen kanssa " yksin" . Hienoa että uskallat sanoa noinkin vaikeat tunteet ääneen!!! Niin ja kiitos kysymästä, kyllä se vakituinen toimi minulle tuli. Ihana palata kivaan työpaikkaan sitten hoitovapaalta! Täytyy vaan irtisanoutua vanhasta toimesta ennen juhannusta, että saavat siellä haun päälle seuraajalleni.

ON: Voitto on vilkas tapaus. Johan se olisikin, jos meille tulisi muunlainen vauva kuin adhd..:) Ainakin vielä on ihanaa, että päivittäin tuntuu liikkeitä koska silloin ainakin masussa on kaikki kunnossa. Mieskin on jo saanut ensimmäiset potkut masun päältä..:) Tunnen itseni niin onnelliseksi!!!

Edellinen neuvolakin meni hyvin. Mies tuli sinne mukaan ja se oli tosi kiva. Eipä se siellä oikeastaan mitään tehnyt, mutta ainakin oli hyvänä henkisenä tukena. Tässä onkin ensimmäiset viralliset neuvolakuulumiset:

Viikot 17+6

Pissa puhdas

Liikkeet +

Syke 140

Hb 127

Verenpaine 120/70

Painoa lähdöstä +3kg

Sf-mitta 16cm

Laitahan Manco vertailun vuoksi omia kuulumisia (tietysti jos haluat) ja muutkin!!

Nyt annan palstatilaa muillekin! Kirjoitelkaahan aktiivisesti, minulla on ainakin ollut teitä vähän ikävä, kun on ollut palstalla niin hiljaista! :)

-Tuittu ja VV 19+0-

Vierailija
17/87 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin Varjokkaan tytön kuvan katsomassa, ihanainen oli kyllä hän! Tuittu sanoit kuviA, oliks siellä enemmänkin kun se yks? Täytynee käydä tarkistamassa.

Tuitulle vertailukohtaa eiliseltä, hemppa & verenpaine OK ja pissa puhdas, painoa tullut +4kg ja sf-mitta oli myöskin 16. Aika lailla samoissa siis mennään yhä! Potkujakin tuntuu päivittäin, välillä enemmän välillä vähemmän.

Mä oon kans vähän kaipaillut tänne aktiivimpaa kirjottelua, mut tietty kaikki juoksee vaan kesälaitumilla ainakin nyt... Mut jospa Huiskuttaja ja Nonna tois lisää vauhtia pinoon? :-)

Tuittu kun sanoit että tunnet itsesi onnelliseksi, niin mä olen kans miettinyt samaa. Kun joku ketä harvemmin näkee / kuuluu kysyy että mitä kuuluu, niin ihan " outoa" kun voi vilpittömästi sanoa että mulle kuuluu pelkkää hyvää! Tuntuu että monta vuotta on aina ollut jollain lailla epä-onnellinen olo, onko se sitten johtunut töistä, parisuhteen karikoista (mitkä on johtuneet lapsettomuuden kiemuroista) tai omasta olosta. Mutta nyt on kaikki NIIIIN hyvin, tuo parisuhdekin...

Ja Tuitulle lisää kysymyksiä kun nyt muistaakseni samassa kunnassa satut asumaan; se perhevalmennus. Joks saitte neuvolasta ne kokoontumisajat? Meillä menee vähän hassusti, joudutaan nimittäin menoistamme johtuen vaihtamaan ryhmää, ja tän uuden ryhmän viimeinen tapaaminen on 5.11. Hyvä syy pysyä ainakin sinne asti yhdessä koossa ja hyvissä voimissa! :-D

Mites muitten kunnissa valmennuksia tarjotaan? Meillä on siis yhteensä 5 kertaa, sisältää vähän kaikkea, ymmärsin että meillä siis se synnytysvalmennus on tuossa mukana, ja ite käydään sit laitoksella?? Terkka ei niin selvästi kertonut.

Jepjep. Nyt täytyy kyllä lähteä nukkumaan.

Aurinkoja kaikille!!

Manco 19+0

Vierailija
18/87 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nonnalle, kiva saada lisää porukkaa mukaan!!!

Eilen oli se synnytystapa-arvio ja lääkäri tutki tuon alapään tilanteen ja vähän oli jo kohdunkaula(?) lyhentynyt ja paikat avautuneet. Käsikopelolla painoarvio nyt on 3,3kg ja ultran painoarvio on 3kg. Käsittääkseni mahtuisi hyvin syntymään, mutta eilen ainakin neiti oli sitten perätilassa. Mä olin ihan järkyttyny, kun perjantaina neuvolassa terkka sanoi että pää heiluu vielä aika ylhäällä. Lääkäri sanoi, ettei käsikopelolla voi koskaan olla ihan varma kuinka päin vauva on. Mun terkka on kuitenkin ollut kans kätilönä, niin luulisin hänen tietävän mikä on peppu ja mikä pää, kai?! Mulla on kuulemma lapsivettä yläkäyrän yläpuolella ja yleensä tässä vaiheessa vauvat ei siellä mahdu enää uiskentelee, mutta mulla nähtävästi se on vielä mahdollista. No joka tapauksessa mulla oli 3 vaihtoehtoa mitä nyt tehdään eli suoraan sektio, suunnitellaan alatiesynnytystä vaikka vauva on perätilassa, mutta sitten pitäisi mennä meilahteen lantiokuvaukseen, että mahtuuko se vauva perätilassa tulemaan ja kolmas on yrittää kääntää vauva ulkokautta ja mä valitsin ton vaihtoehdon. Ens vkon tiistaina pitää mennä uudestaan kättärille, mutta mä toivon että neiti siellä itekseen kääntyilisi, ettei sitä kääntämistä tarvittaisikaan. Tosin musta tuntuu, että se on jo kääntynyt tai ainakin se on tuolla välillä ihan poikittain, et jospa se tiistaihin mennessä olisi oikein päin. Pe mulla on neuvola niin toivottavasti siellä sitten kans jotain selviäisi...

Palaan paremmalla ajalla muiden kuulumisiin...

t. joalin rv 37+1

Vierailija
19/87 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin just pitkät pätkät kuulumisia teille kaikille niin eiköhän tää masiina keksinyt just sillon päivittää windowsia ja puh kaikki kirjotus on bittiavaruudessa koska kone on niin pirun automaattinen, että se sammuttaa itse itsensä ja käynnistää uudelleen kun päivitys on tehty. Jep jep.

Mutta yritetään uudelleen.

TUITTU ja MANCO minkä tuntuisia ne vauvan liikkeet ja potkut on? Mulla on melko epätoivoinen olo kun en tunne vielä mitään tai sitten en vaan tunnista niitä..... Manco meilläkin kunta tarjoaa 3kertaa perhevalmennusta ja 2kertaa synnytysvalmennusta. Mulla sattuu noi perhevalmennukset syyskuulle ja synnytysvalmennukset on sitten yksilöllisiä eli niihin osallistuu 1-2 paria kerrallaan. Ja niiden aikataulu on vielä epäselvä...

JOALIN toivottavasti tyttönen on sen verran fiksu, että kääntyy. Se nyt haluaa tieten vielä uiskennella kun kerran on tilaa...

EMMAEMILIA edelleenkin voin allekirjoittaa kaikki sun tuntemukset niiden viikkojen viiveellä mitä meillä on eroa raskauden kestossa... Ja milläs viikoilla sä tunsit vauvan liikkeet ekaa kertaa siis että oikeen tunnistit ne?

VARJOKAS ihanaa vauva-arkea

NONNA onnea plussasta ja tervetuloa tällepuolelle.

Ketäs muita, ai joo LUPUS onnea tulevaan synnytykseen. Toivotaan siitä nopeaa, siistiä ja helppoa.

Omaa kuulumista... Mä en oo vieläkään päässy tästä saamarin saamattomuudesta eroon. Nyppii ja pahasti. Ja vielä kun siihen lisätään ääretön epätoivo kun en vielä tunne vauvan liikkeitä (tai en vaan tunnista niitä) niin soppa on valmis. En tiedä estääkö edessä ylhäällä oleva istukka tuntemasta liikkeitä niin selvästi vai mikä on mutta heti sitä pelkää, että onko vauva enään elossakaan. Ja kun paino ei ole noussut edellisen neuvolan jälkeen (toukokuun lopussa) niin apuaaaaa. Aionkin soittaa tänään neuvolaan josko pääsis kuunteleen sydänääniä... Kun rakenneultrakin menee juhannuksen jälkeen.... Että ihmisen pitää olla neuroottinen.

No joo täytynee ruveta valmistautuun siihen soittoaikaan.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille hoidokeille

toivoo tirppa ja Ticotico 18+6 (muutin työnimeä kun mua niin rupes naurattaan se kotipizzan mainos, joo myönnän oon hiukan kajahtanut tapaus...)

Vierailija
20/87 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Joalin, toivottavasti tyttö kääntyis ihan omin päin? Saitkos jotain päälläseisonta ohjeita tai muita millä itse voisit mahdollisesti edesauttaa kääntymistä? Joskus vaan jostain tuollaisestakin kuullut.

TIRPPA kiva kuulla susta!!!! Ihan ensimmäiseksi; juuri kuulin yhdeltä kaverilta (kun kerroin että oon alkanut tuntea liikkeitä) että hän oli etuseinäistukan vuoksi esikoiselta tuntenut liikkeet vasta rv22. Tosin voin hyvin kuvitella epätoivosi ja hätäsi, en nimittäin itse pari pv sitten olleesta neuvolasta huolimatta osaa täysin relata, en edes tiedä miksi. Etuseinäistukkahan yleensä myöhentää noita liikkeitten tuntemista ihan viikoilla, eiks niin?? Itsellä alusta saakka ne ekat tuntemukset oli niitä kuplien puhkeamisia, en tiedä mitään parempaa kuvausta siihen. Ei mitään perhosen siipien hipaisuja vaan tosiaankin ihan kuin kupla/kuplia puhkeaisi. Mulla kun maha muutenkin kuplii aina miten sattuu, niin en ollut yhtään varma kumpia on, omia vai Pilkun aiheuttamia. Nyt tiedän että ne on liikkeitä vaikkei ne kamalasti ole vahvistunut, ihan vähän vain. Muljahduksia mulla oli yks tai kaks joskus viikko sitten, nyt niitä ei ole tuntunut. Tuitulla tais niitä olla enemmänkin. En tiedä oletko marraskuisten pinoa odotuspuolella lukenut, siellä on ainakin sellaisia rv18-19 ketkä ei vielä tunne mitään. YRITÄ olla huolehtimatta!!! ;-) Hyvä sanoa, tiedän... Soititko neuvolaan, mitä ne siellä sanoi? Ai niin, mun saamattomuus on ruennut häviämään vasta tällä viikolla, ehkä se sullakin jossain vaiheessa??

Missä vaiheessa Tuittu ja Tirppa teillä on kesälomat, ja miten aloitatte äitiysloman? Mä ilmotin just töihin, Kelan laskuri antoi sen 1.10. aloituspäiväksi et kai se se sit on?? Ton ainakin ilmotin. Kesäloma mulla on heinä-elokuussa (3 viikkoa) ja sit syyskuussa varmaan pidentelen viikonloppuja, käytän loput lomapäivät siellä.

Nyt menee taas romaaniksi. Kuulumisiin!!!

Manco 19+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan