Plussanneet Hoidokit toukokuulle!
Plussanneet Hoidokit ja La:t:
Mooli 5/07
Tuupalainen 6/07
Joalin 7/07
Lupus 7/07
EmmaEmilia 10/07
Manco 11/07
Tuittu 11/07
Tirppa 11/07
Queiro 11/07
Miliko 11/07
Vauvansa saaneet:
Viivi 3/07
Varjokas 5/07
Ja sallikaa virheet, ulkoa muistelin noita kuukausia..:)
-Tuittu-
Kommentit (87)
rohkaisevista sanoista. Olette te kyllä ihania ja mooli, olipa mukava lukea siitä, millä viikolla itse tunsit liikkeet. Ja selasinpa jälleen sitä neuvolasta saatua kierreselkäistä kirjaa Vauvan odotus ja siinä oli 21. viikon kohdalla tekstiä siitä, että nyt jotkut tuntevat ensimmäiset liikeet ja toisten on vielä odotettava hetken aikaa. Siis levollista luettavaa, mutta toisessa kohtaa kirjaa puhutaan aikaisemmista viikoista. Okei, kuulostan kyllä ihan neuroottiselta...senpä vuoksi soitan tänään neuvolaan ja annan tädin ratkaista äänien kuuntelun....jos en itse saa pyydetyksi. Enpä tiedä mikä tässä oikein mättää, kun jotenkin nolottaa soittaa neuvolaan, vaikka samanlaisia hätäilijöitä on varmasti maailmassa pilvin pimein.
No, joo. Nyt taidan pikkuhiljaa hiipiä takapihalle kukkiani hoivaamaan ja lukemaan hömppäkirjallisuutta auringonpaisteeseen. Aurinkoista päivää toivottelee,
Miliko
Miliko: Mene vaan ihmeessä kuuntelemaan niitä sydänääniä, saatpahan mielenrauhan. Muistan kyllä hyvin miten rasittavaa aikaa tuo oli, kun jatkuvasti huolehti että onko masussa kaikki hyvin. Mulla on myös muutama kaveri joilla liikkeet ovat alkaneet tuntua vasta joskus rv 20 jälkeen, eli yksilöllistähän tuo on. Tuskinpa siinä enää kauaa menee kun tunnet liikkeitä jo varmemmin!
Tirppa: Meille odotellaan tyttöä, ainakin rakenneultran mukaan... ehkä olisi kuitenkin hyvä edes vähän miettiä noita poikienkin nimiä, ihan varmuuden vuoksi. Millos teillä olikaan rakenneultra?
Mancolle ja Tuitulle onnittelut puolen välin ylityksestä!
Joalin: Hui, teillä sitten on jo todella lähellä tuo synnytys! Harmi että vauvaa ei saatu käännettyä, mutta eiköhän tuo harmitus laannu kun kohta saatte vaavin jo syliinne. Onnea matkaan!!!
Q:lle vilkutukset, hyvä kuulla että olet jo hiukan paremmalla mielellä. Pikku-q:han on jo iso poitsu kun kävelyäkin jo noin innokkaasti harjoittelee!!
Alkaa kyllä hirvittämään, meikä taitaa olla sitten Joalinin jälkeen seuraavana vuorossa... ensi viikolla olisi viimeinen lääkärikäynti, en kyllä usko että kohdunkaula on vielä yhtään lyhentynyt. Eli eiköhän tässä saada odotella sitä omaa vuoroa vielä ihan rauhassa...
Oikein hyvät juhannukset koko sakille!!!
-Lupus 35+1
eikös olekin vielä niin, että istukka etuseinässä -vaimentaa- liikkeitä...
mukavaa jussia!
-mooli
Miliko: käyhän lukemassa odotuspuolen Marrasmasujen tiistain 19.6. turinat, kyllä ne muutkin siis neuvolassa ravaa että sinne vaan jos siltä tuntuu! Vai soititko jo? Se yks kirjotus tuossa pinossa oli vaan jotenkin niin ihana... :-) p.s terkkuja ko henkilölle jos satut tämän lukemaan...
Meillä oli rakenneultra tänään, kaikki oli pienellä hyvin, joten täällä on taas yksi NIIIIN yltiöonnellinen tulevamamma ettei tosikaan! Nyt jotenkin olen alkanut vasta tajuamaan koko raskauden, kun liikkeet näkyy ja tuntuu ja on välillä pitänyt jutellakin vauvalle että potkihan vielä vähän (että näkyy). Olikos Tuitulla huomenna ultra??
Nyt ei muuta taas, moi moi!
Manco 20+
Voi kun ihania uutisia rakenneultrista! Oma ultra on 3. heinäkuuta eli vajaan kahden viikon päästä. Soitin eilen neuvolaan ja täti rauhoitteli, että kyllä se vipinä mahassa alkaa lähiviikkoina ja että edessä oleva istukka vaimentaa tuntemuksia. Ei pyytänyt kuuntelemaan sydänääniä, vaan kehotti soittamaan juhannuksen jälkeen, jos haluan tulla käymään. Viime viikon neyvolakäynnillä kun äänet kuuluivat hyvin ja ei ole muita ongelmia. Siispä odottelua tiedossa... Eilen taisiin jotakin menoa ja hipaisuja tuntea kohdun sivulla, joten jospa ne olivat niitä potkuja?!?!? Koska olen luonteeltani realisti, niin joku muu olisi jo ilolla tulkinnut nuokin tuntemukset potkuiksi ja olisi onnensa kukkuloilla. Siispä koitan kääntää positiiviset ajatukset päälle ja tulkita pienet tunemukset potkuiksi.
Aurinkoista juhannusta kaikille, palaan paikalle ensi viikolla!
Miliko
...miksi unohdan melkein aina rv:t?!?!?!
Miliko 18+4
HALUAN VAIN TOIVOTELLA OIKEIN HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!!
Manco ja Pilkku 20+2
Olen ollut lomalla viimeisen viikon ja jotenkin onnistunut järjestämään kaikki menot siihen.. Siispä loma on mennyt juostessa paikasta toiseen..:) Nyt mies lähti vielä hakemaan viimeisiä juhannusjuomia ennenkuin lähdetään kohti kavereiden mökkiä.
Juomavinkki: Olen maistellut epätoivoisena kaikkia (siis niitä kaikkia kolmea) alkoholittomia viinejä ja eilen löysin alkoholittoman skumpan.. Ensimmäinen missä oli vähän jo yritystä ja oli minusta aika hyvää. Jos tykkää kuohuvasta/valkoviinistä niin kannattaa maistaa. Se oli tosi hyvää!
Kivaa kun loman aikana on ollut pinossa elämää! Ja hienoa myös että kaikki huolestuneet liikkeiden kaipaajatkin ovat saaneet epäilykset eliminoitua! Itse olen tosiaan tuntenut liikkeet jo 17+ viikoilta, mutta Voitto on tosi vilkas kaveri ja eilen selvisi, että istukka on takaseinässä. Kaveri, nyt jo rv38+ päivitteli aikaista liikkeiden tuntemistani. Itse oli tuntenut vasta 20+ viikoilla, joten tosi yksilöllistähän tuo on. Tosin helppo tässä on sanoa, kun itse tuntee ne varmasti eikä tarvitse sitä miettiä. Muutoin olisin varmaan myös ihan hermoraunio..:)
Tuupalaiselle onnittelut pienestä perheenjäsenestä!!! Perustakaa jo tuonne vauvapuolelle Hoidokkivauva-pino!! Täältä tullaan joukolla perässä..:)
Joalinille tsemppiä tulevaan sektioon. Oli varmasti asiassa sulateltavaa, kun oli ajatellut synnyttävänsä alateitse, mutta pääasiahan on saada pikkuinen sieltä turvallisesti ulos. Juku, enää neljä päivää ja Joalinilla on vauva kainalossa.. Taidan edelleen venyttää pinon päivitystä..:D
Q:lle rutistuksia!!! Oli kiva kun piipahdit kertoilemassa kuulumisia! Olet ollut ajatuksissa paljon.. Kaikkea hyvää vauhdikkaan q:n kanssa ja toivotaan että joskus siellä masussa kasvaisi uusi asukki 9kk ajan!
Moolille ja Varjokkaallekin vauva-arkeen rentoa meininkiä! Mitäs Viiville kuuluu?
Lupus: Sinä sitten seuraavaksi..;) Tätä vauhtia en pääse päivittämään pinoa ikinä uudelleen..:D
Manco: En jotenkin ole tajunnut aikaisemmin, että sinäkin olet espoolainen.. Ehkäpä joskus treffataan Pilkun ja Voiton kanssa..;) Menetkö Jorviin vai Kättärille synnyttämään? Itse valitsin Jorvin. Ei tälle päätökselle ole mitään järkevää selitystä, jotenkin vain tuntui luonnollisimmalta mennä sinne. Synnytysvalmennuksesta ei ole vielä kukaan puhunut mitään.. Itseasiassa seuraavan neuvolakäynnin hoidan Pohjanmaalla ja omalle " tädille" menen vasta elokuun alussa. Ehkä sitten siitä enemmän.
ON: Kauan kaivattu rakenneultra oli eilen ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Mancon tavoin on nyt niiiiiiiin onnellinen olo. Voitto ei tosin ollut oikein kuvauksellisella tuulella.. Taisi olla tyypin päiväuniaika. :) Kyllä sieltä muutaman kunnon potku ja nyrkin heilutuskin lopulta saatiin, ennenkuin tajusi vetäytyä ihan tuonne alas tositositosi kippuraan piiloon..:D Sukupuolta ei haluttu tietää.
Työasiat järjestyi niin, että sain sen hakemani toimen ja irtisanoudun vanhasta 1.8. alkaen jolloin uusi työ alkaa. Tai no vuodenhan olen jo ehtinyt tuossa uudessa työssä ollakin..:) Siitä on sitten kiva palata joskus takaisin töihin. Ensi viikoksi menen takaisin töihin ja sitten pidän neljän viikon loman. Vielä jää 7 päivää syksyksi, mutta ne taidan jättää säästövapaiksi. Muutenkin hieman jännittää ensi syksyn työssä jaksaminen, kun pienten ryhmässä alkusyksy painottuu uusien lasten kanniskeluun ja lohdutteluun ikävän keskellä. No, saa nähdä.. Tarkoitus olisi kyllä jaksaa loppuun asti ettei käy aika pitkäksi.
Mutta nyt kipitän pakkaamaan tavaroita ennenkuin mies kotiutuu kauppareisuulta ja tajuaa, että olen surffannut netissä koko ajan..:)
Hyvää juhannusta kaikille ja palaillaan ensi viikolla jännittämään Joalinin vauvauutisia!
-Tuittu ja Voitto 20+3.. huh huh-
Ps. Koskas Huiskuttajalla ja Nonnalla on alkuraskauden ultrat?
Täällä vietellään rauhallista perhejuhannusta. Kiitokset kaikille onnitteluista. On tää aivan älytöntä, että oon nyt äiti, ja poika on niin ihana ja tyytyväinen, lutkuttaa tisua, kakkii ja nukkuu... ;) Nyt on muutamana päivänä alkanu enemmän seurusteleen, silmiäki jaksaa pitää auki ja nostelee päätä ja tutkii ympäristöä. Elämä on aivan ihanaa! Miehelläki alko eilen kesäloma ja siihen päälle sitten isyysloma, niin saadaan olla kolmisteen yhteensä 7 viikkoa! Upeeta!
Joalinille hurjasti onnea tiistaille! Uskon että miehes pärjää ihan loistavasti sen sun heräämöajan vauvelin kanssa. Meillä mies joutu oleen 17,5 tunnin synnytyksen jälkeen neljä tuntia vauva sylissä ja odottaan, että mää pääsen leikkauksesta. Itse odottelin kolme tuntia ilman kipulääkettä, että pääsen alapään korjausleikkaukseen... Lopulta ite leikkaus kesti tunnin verran. Näin jälkikäteen olisin kyllä ennemmin ottanut sen sektion... Mutta oli se sen arvoista ja toipuminen alko tosi nopsaan!
Tuupalainen ja Akusti pian 2 viikkoa :)
Juhannukset vietetty aurinkoisissa merkeissä ja nyt takaisin kotona.
Pikkuhiljaa taidan uskaltaa ruveta kurkkimaan tälle puolelle tuolta lapsettomuuspalstan puolelta. Toivottavasti joukkoon mahtuu?
Kaikkia teitä en ole aiemmin tavannutkaan, joten lienee paikallaan pieni esittely itsestäni. Eli lapsettomuutta takana reilu 2 ja puoli vuotta, josta viimeinen vajaa vuosi hoidoissa yksityisellä. Inssejä tehtiin hyödyttöminä se 3 kpl, sitten siirryttiin järeämpiin keinoihin. Osa kasvatelluista tehtiin IVF:llä osa ICSI:llä. Tuore siirto oli ja meni tuloksetta, samoin kaksi seuraavaa kahden alkion PAS:ia. Kolmannessa PAS:ssa tehtiin pitkä viljely, jossa kato oli melkoinen; kahdeksasta huurunenästä selvisi siirtoon saakka 2 blastokysta-vaiheessa olevaa alkioita. Elämämme ensimmäinen plussa tuli siirrosta kuuliaisesti kahden viikon kuluttua. Testejä tein noin tuhat, niin kivalta se näytti, kun tikkuun piirtyy kaksi viivaa vihdoin viimein!
Nyt sitten ennen juhannusta käytiin ultrassa katselemassa mitä siellä mahassa kasvaa ja missä. Pelko oli aikamoinen ultraan mennessä, niin paljon kaikkea ikävää voi sattua. ( ai miten niin tieto lisää tuskaa??!! =) ) Tunne oli mieletön, ruudulle ilmaantui ihan selkeä, vaikkakin pienen pieni sykkivä sydän!!! Ja vieläpä oikeassa paikassa. Huikeata! Toinen huurunenä oli kadonnut teille tietämättämille. Nyt siis ei voi tietää, onko yksiön asukas IVF vai ICSI-asukki, mutta lieneekö tuolla väliäkään. Ja asukas ilmoittelee itsestään pahoin vointina hyvin usein ja pitkin päivää!! d=)
Mutta nyt riittää löpinät itsestäni. Täällä ihania ultra kuulumisia, onnittelut puhtaista rakenneultrista! Ja vauvoja on myöskin tupsahdellut, mielettömästi onnea nyytikkäille. Voi kun itsekin pääsisi turvallisesti noin pitkälle!
Muille huiskutuksia. Tutustun pikkuhiljaa teidän tilanteisiinne ja sitten helpompi taas kommentoida. Nauttikaa, Hoidokit, raskauksistanne ja osa jo vauvoistanne! Olette ne ansainneet!
Varovainen Huiskis, 7+1 d;)
myös munkin puolesta.
Vasta nyt sain luettua pinoa ja huomasinkin, että täällä on tullut lisää hoidokkivauvoja. =)
Toivottavasti repeämät paranevat pian.
Vointeja ja ihanaa vauvan tuoksuista kesää sinne.
Joalinhan taitaa olla sitten vuorossa peräti huomenna??
Ellei nyt sitten neiti ole itsekseen kääntynyt.
Onnea paljon tulevaan koitokseen, hyvin se menee ja pian teillä on pikkuinen jo sylissä.
Lupuskin alkaa olla loppusuoralla ja niin moni muukin jo melkein puolin välin ylittäneenä. Wau! =)
Meillä kamppaillaan uniongelmien kanssa (päiväunien lähinnä), kun tuo pikku herra on sitä mieltä ettei tarte päiväunia ja on sitten niin kärttyinen, kun väsyttää että pitää koko ajan viihdytellä ja kannella ympäriinsä. Tai sitten tissitellä. Poika aina nukahtaa syliin tai tissille, mutta havahtuu hetken päästä eikä suostu jäämään nukkumaan. Hereillä jos pistää sänkyyn, niin alkaa hirveä huuto. =P
Eilen tosin illalla havahtui kun vein yöunille ja päätin sitten että koitan vain silitellä uneen. Huusi kymmenen viistoista minuuttia ja sitten viimein rauhoittui ja nukahti.
Ehkäpä se jossain vaiheessa helpottaa. Pakko uskoa siihen.
Muutoin pikku mies on kyllä oikea aurinko. Juttelee ja naureskelee jo kovasti. =)
Katselee tarkkaan äidin puuhia ja on kiinnostunut kaikesta mitä ympärillä tapahtuu. Niin ne vain vauvatkin kasvaa.
Mukavaa kesää hoidokeille!!
-viivi ja pikku mies 3,5kk-
Meillä meni juhannus kotosalla grillaillen (battaattia, tomaattisipuliyrttinyyttejä ja kanaa, nam ;p) ja saunoen. Saarnilla tulehtui jo pitkään rähminyt silmä torstai-iltana, joten ei lähdetty minun vanhempien luokse juhannukseksi rantasaunomaan.
Saarni täyttää huomenna 2kk! Ei uskoisi, aika menee sairaan nopsaan. Vaikkei mitään oikeastaan teekään. Ja tänään kin meillä onjuhlapäivä, meidän koiruus täyttää kaksi vuotta. :)
Tervetuloa Huiskuttaja tälle puolelle. :) Itse olen ollut mukana ihan alusta lähtien ja sain toimia listaemonakin tuolla yläkerrassa vuoden verran :) Tämä on mukava porukka, tiivis mutta silti mahtuu uudet mukaan siinä missä vanhat parratkin. Onnittelut ultrakuulumisista.
Onnittelut rakenneultrissa käyneille. oliko se koko marraskuun sakki siellä jo käynyt?
Joalinille kovasti tsemppiä koitokseen! Kohta on jo pikkuinen sylissä, ellet ole jo laitokselle ehtinyt...
Vilkutukset Viiville, Quierolle, Tuupalle jne. Pistetään se vauvapino pystyyn vaikka heinäkuuksi. :)
-v- ja Saarni 2kk
MILIKO en mäkään kovin selviä liikkeitä vielä tunne kun se istukka todellakin on edessä ylhäällä vaimentaen tehokkaasti liikkeet. Mutta välillä kun joku tuntemus tulee kyljen puolelle (ts sivuvatsaan) niin tulkitsen ne suoraan potkuiksi. Ja maha mulla pullahti esiin kunnolla viikko sitten joten ei senkään puolesta mitään huolta. Kyllä se sullakin kohta on kunnon vauvamaha :) Niistä äippävaatteista, kyllähän sitä tieten pärjäis kesällä ihan omillakin joustavilla hameilla yms mutta kun se on niin ihanaa ostella niitä mamma-asuja! Kaikki ei tajua kuinka hankalaa on ollu päästä tähän tilaan (meillä 5½vuotta) joten kyllä mä nautin joka tilaisuudesta varmistella itselle omaa raskautta.
TUITTU ja MANCO ihania ultrakuulumisia. Mulla oli eilen rakenneultra josta alempana lisää. TUITTU kiva kun sun työkuviot järjestyi parhainpäin. Kyllä se on niin että joskus se aurinko paistaa pidempään myös näihin risukasoihin, vaikka välillä usko siitä olikin kateissa.
HUISKUTTAJA tervetuloa tälle puolelle. Musta tää on kiva just siitä kun ollaan hiukan eri raskausvaiheissa menossa joten pidemmällä olevilta voi kysellä tuntemuksia niiltä rv joilla itse on menossa ja toki myös niiltä jotka on suurinpiirtein samoilla miten niillä menee. Eikä kukaan naura tai irvaile jos kyseleekin tyhmiä. On niin ihania nämä naiset täällä!!!
VARJOKAS aivan ihana prinsessa. Oih ihan herkisty toljotteleen pitkän aikaan Saarnia. Ja ajatteleen sitä omaa nyyttiä jonka saa marraskuussa tavata. Ihanaa vauva-arjen jatkoa.
VIIVILLE ja TUUPIKSELLE myös ihanaa vauva kesää.
Mites LUPUS, JOALIN YM teillä menee?
ON (.) onpa ihanaa viimeinkin laittaa noi sulkumerkit noinpäin :D
No eilen oli se kauan odotettu rakenneultra. Ei suostunu paljastaan sukupuoltaan. Oli siihen liian epäedullisessa asennossa ja muutenkin ujosteli lääkäriä, pyrki kokoajan " pakenemaan" . Lapsivettä oli hyvin, pikkuaivot (tai jotkut) näkyi, selkäranka ok, ei mitään rakenteellisesti poikkeavaa näkynyt, sydän sykki ja haukottelikin pikkuinen. Ultran mukaan mennään rv 21+3 vaikka oikeesti olin 20+5, painoarvio 441g, saas nähdä kuis iso se onkaan marraskuussa :o pissa oli puhdas ja paineet kunnossa. Elokuussa käyn 4Dultrassa vielä katsomassa mitä sinne kuuluu ennen synnytystapa-arvioultraa. Huomenna on neuvolassa hemoglobiinikontrolli käynti saas nähdä onko rautatabletit ruvennu imeytyyn... Ihanaa kuitenkin että päällisin puolin ticoticolla on kaikki ok.
Ihanaa kesäistä päivää kaikille hoidokeille
toivoo tirppa ja ticotico 20+6 (ultrarv 21+4)
Ihan supersöpö tuo Varjokkaan pieni kesävauva! Mielettömän hyvä kuva. Onnittelut vielä pikkuisesta.
Tirpan Ticoticokin on jo iso, 400 grammaa! Aika hurjaa, kuinka nuo pienet ihmisen taimet kasvavat. Millä viikoilla se 4d on paras tehdä?
Kuinka usein teistä kukin on käynyt ulrissa alkumetreillä? Minä hermoheikkona ihmisenä ja tämän polun tallanneena meinaan tarvita sitä ultraa vähintäänkin viikon välein... Tasan viikko sitten kävimme katsomassa ekat sykkeet. Nyt kun oma klinkka on kesälomilla, piipahdin ihan vain ohi kulkiessa kysymässä toiselta yksityiseltä lääkäriasemalta vapaita uä-aikoja.. Onneksi niillä ei ollut kun vasta heinäkuun lopussa seuraava vapaa aika, joten pääsin sieltä ulos aikaa varaamatta. mies yrittää luoda uskoa, että tyypillä on kaikki hyvin, oireenikin on voimakkaat. Mutta aina se uskon puute jostain nostaa päätään. Kaitpa tämä on seurausta kivisen tien kulkemisesta.
Millä viikoilla muuten doplerilla kuulee sydänäänet? Tirppa lupaili, että saa kysellä tyhmiäkin, kunnostaudun siis heti kyselemään teiltä konkareilta!
Iloista, sateista torstaita
oksu-Huiskis
Mun tarina on hieman normaalista poikkeava noiden ultrien suhteen, mutta yritän selostaa normaalirutiinin.
Meilläpäin kunta tarjoaa kolme raskausajan ultraa; " alkuraskauden" ultra rv 9-11 eli se NPultra, sitten rv 19-21 rakenneultra ja rv 36 synnytystapa-arvioultra.
Minulla oli onni saada osallistua tutkimukseen jossa ultrattiin kerran viikossa siirrosta lähtien rv11 asti ja kaikki ultrat tehtiin 3D ultralla (tarkkuus sama kuin 4Dssä vain ääni puuttui) joten siinä mielessä oli helpottavaa nähdä pienen kehitys ihan alussa. Sittenhän se tossa pariviikkoa sitten kostautui kun tuli kauhee paniikkikohtaus ettei siellä mitään elämää kuiteskaan oo kun ei ollu päässy kuikkimaan sinne pitkään aikaan ja soitinkin neuvolaan. Pääsin seuraavana päivänä neuvolaan jossa kuunneltiin sydänäänet jotka kuuluikin heti. Ja neuvolan tätikin lohdutteli, että äidin mielenrauha on niin tärkeä asia, että heti vaan ottamaan yhteyksiä jos rupeaa siltä tuntumaan. Ei onneksi nauranut mun neuroottisuudelle yhtään! Joten jos sua yhtään rauhottaa ylimääräiset ultrat niin mene ihmeessä. Maksaahan se tieten hieman ylimääräistä mutta se on pieni maksu mielenrauhasta ja varmuudesta, että pikkusella on kaikki hyvin.
Minäkin olen menossa 4Dultraan rv 27 kun tässä nyt taas tulee muuten niin pitkä aika seuraavaan kunnan tarjoamaan ultraan ja onhan se kiva saada muisto esikoisesta kotiinkin.
Sydän äänistä muistaakseni multa kuunneltiin vasta rv 13+5. Ei kuulemma kauheen paljon aikasemmin kannata kuunnella kun ei välttämättä kuulu ja se sitten aiheuttaa suurempaa paniikkia. Ja mulla kun istukka on etuseinässä ylhäällä joka myöskin estää tehokkaasti niiden kuulumisen. Jotkut mainitsevat rv10 aikarajaksi jonka jälkeen niitä sydänääniä voi yrittää kuulostella, mutta kyllä ne neuvolassa sitten tietävät.
Tsemppiä tulevaan, mä luulen ettei meidän taustoilla kovin rennosti voi ottaa missään raskauden vaiheessa. Jossain vaiheessa sitä uskaltaa jo enemmän nauttia mutta itellä on ainakin tunne ettei täysin uskalla rentoutua ja hehkuttaa.
Toivottavasti oli hieman apua.
Huiskutukset kaikille hoidokeille
tirppa ja ticotico rv 21+0 (oho yli puolenvälin)
paitsi että paikka mihkä mä meen mainitsi jotain viikoista 25-32. Mutta sen tutkimusta tekevän lääkärin kans kun aikasemmin keskustelin niin hän meinas että parhaat viikot on just noi 20-27 kun jos menee yli voi olla ettei mahu kuvaan enään ja liian aikasin tehtynä ei näy kaikki tarpeellinen vielä. No mulla se on tollon rv27 joten fifty sixty puoleen väliin noiden ehdotettujen viikkojen.
On tää odottaminen ihmeellistä.
Menin Väestöliittoon klo 9.15 ihan valmiina luovuttamaan. Maanantaista asti oli tullut ruskeaa tuhruvuotoa ja ollut koviakin menkkakipuja. Mua edeltävä asiakas tuli vielä vedet silmissä pihalle sieltä...
Lääkäri tutki kohdun, paineli reunat, ei aristanut. Ultrasi sitten ja
heti löysi kaiken niinkuin pitikin. Sintti on 5,2mm pitkä ja viikolla
6+2 (kuuluis olla vasta 6+1, mut parempi näin päin). Pieni sydän löi villisti.
Vuoto tulee todennäköisesti istukan kehittymisestä. Mitään klönttejä
ei näkynyt, mutta lääkäri arveli, et istukka lienee aiheuttanut jonkin
pienemmän suonen vuodon...tästä syystä sitten kohtu supistelee ja
poistaa verta...
Kaikki siis hyvin. Nyt vaan viikkoja keräämään...
Tästä sintistä en enää suostu luopumaan...on sitä niin hartaasti ja pitkään tehty.
Vehnis: Mulla ei pitänyt olla alkuraskauden ultraa, sillä oltiin hoidoissa väestöliitossa ja niillä on kesätauko seuraavat 2 viikkoa. Nyt kuitenkin vuotojen takia sain ajan jo tälle viikolle ja sanottiinkin, ettei välttämättä näy mitään, mut näkyi ihan kaikki mitä pitikin.
Nonna rv6+1
Joalinilla se on jo nyytti ollut paijattavana jo pari päivää... Ihanaa ja onnea vaan sinne jo nyt! Kuulumisia kovin odottelen sieltä, niinku varmaan me kaikki!
Kiva että Huiskuttaja ja Nonnakin olette tänne jo uskaltautuneet!! Nonnalla varmasti hermot riekaleina, onneks nyt sit ultrassa näkyi sydämen syke ja osasivat antaa syyn mistä tuhru tulee... Mullahan tuli sillon keskenmeenneesä syksyllä tuhrua (jo ennen plussaa) ja nyt tässä tuli jotain rv5-6, ja se OLI kyllä kamalaa. Mut hyvä näin!
Huiskuttaja, me käytiin alkuraskauden ultrassa hoitopaikassa 7+4, ja sit seuraava oli np-ultra 12+4. Mä olin kyllä lomalla tuossa välissä pariinkin otteeseen, töissä oli ihan kamalaa ja elämässä tapahtui muutenkin, joten en sen kummemmin ehtinyt huolehtimaan/ajattelemaan. " Nautin" vaan jatkuvasta oksu-olosta. Sydänäänet kuunneltiin neuvolassa 11+5 tai jotain, sanoi terkka sillon että ei pidä säikähtää jos ei kuulu, mutta kun kuului niin sekin sitten rauhotti mieltä.
Itsellä se suurin paniikki meinasi iskeä tuossa rv14-16 joskus, kun ekat pienen pienet kuplanpoksahdukset olin jo tuntenut, sit tuntui että ne loppui kuin seinään... Neuvolareissuissa=sydänäänten kuuntelussa tuli 6 viikon tauko, mutta selvisin ahdistuksestani kun liikkeitä alkoi tuntumaan selvemmin ja useammin.
Ultria meillä on np-ulta ~rv12, rakenneultra ~rv20 ja muusta en sit tiedäkään, tai et onko vielä jotain ihan lopussa. Me ei aiota mennä 3/4D:hen, odotellaan sinne marraskuulle että nähdään pikkuinen. Mut kukin tyylillään!
(.) voi hyvin. Pilkku potkii/liikkuu välillä tosi ahkerasti, välillä on sit rauhallisempi. Nyt on sit mahakin kasvanut jo sen verran että yhdestä " kulmasta" (tosiaan aina yks ja sama kohta!) kiristelee välillä tosi inhottavasti. Mut pikku hieronnalla helpottaa. Ja vatsalihakset tuntuu tosi kireille kans, tosin hyväähän se venyttely vaan tekee. :-) Muuten olen edelleen päässyt tosi vähällä ja voinut loistavasti. Minneekään ei oo vielä koskenut enkä mitään liitoskipuja/venymiskipuja ole tuntenut. Jatkuis vaan loppuun saakka näin helppona... ;-)
TIRPALLE sana tai kaksi; sun ticoticohan on kasvanut tosi huimaa vauhtia jos nyt näytti noin paljon menevän " oletettua edellä" . Painoarviokin oli mun mielestä aika korkea, tosin mähän en vauvoista muuta tiedä kun mitä se neuvolasta saatu " opas" kertoo. :-D
Nyt ei muuta, iloista kesänjatkoa kaikille!!!!!
Manco ja Pilkku 21+2
p.s LUPUS, kukas kukas se onkaan seuraava??????? ;-)
...oman mielerauhan takia tosi tärkeää!
Terkut Q:lle;=)
-mooli