Plussanneet Hoidokit toukokuulle!
Plussanneet Hoidokit ja La:t:
Mooli 5/07
Tuupalainen 6/07
Joalin 7/07
Lupus 7/07
EmmaEmilia 10/07
Manco 11/07
Tuittu 11/07
Tirppa 11/07
Queiro 11/07
Miliko 11/07
Vauvansa saaneet:
Viivi 3/07
Varjokas 5/07
Ja sallikaa virheet, ulkoa muistelin noita kuukausia..:)
-Tuittu-
Kommentit (87)
Onnittelut tosiaan Moolille pikkuisesta!!!!! Miltäs nyt tuntuu?? Miten on yhteiselo lähtenyt käyntiin?!
EE, teillä tänään ollut rakenneultra? Mitäs siellä näkyi? Miliko kyselikin että mistä te vuokrasitte sen dopplerin, sama kyselen minäkin? Miten sulla muuten menee kesälomat ja millon äippäloma sit alkaa?
Mites meni Milikon np-ultra?! Olihan kaikki ok?
Quiero, en ole varma joko kirjotin, mutta munkin puolesta tosi isot pahoittelut ettei pikkuinen jaksanut kasvaa. Voimia! On jotenkin niin epäreilua ja miksi miksi miksi, kun lapsenteko muutenkin on tavallista hankalampaa niin miksi pitää vielä tuollaista kokea.
Mitäs TUITTU JA TIRPPA ennen kaikkea?? Mitä teille kuuluu? Vieläkö väsyttää? Joko mahat kasvaa??
Mulla alkoi väsymys uudelleen tuossa n. viikko sitten. Vois vain nukkua eikä se väsymys siitä mihinkään vähene. Kotidopplerille ois käyttöä meilläkin, mulla seur neuvola kesäkuun alkupuolella ja ed on jo pieni ikusuus, ja kun tuntuu ettei tuo maha edelleenkään kasva niin kamalat pelot herää. Varmaankin ihan turhasta... Eikä tuo maha nyt enää ihan entisensä ole kuitenkaan. :-) Onneksi kesä tulee ja pihalla riittää tekemistä niin josko se aika kuluis nopeammin?
Mites tuupalainen, mikä vointi??
Vilkutukset kaikille!!
Manco ja Pilkku 14+6
Olipas ikävä kuulla surullisia uutisia teidän np-ultrakäynnistä.
Voin vain kuvitella miten pahalta tuo pahimman pelon toteutuminen siellä ultrassa on tuntunut.
Voimia teille sinne!
Onneksi teillä on pikku Q ilonanne. Ja ihan varmasti vielä jonain päivänä myös toinen pikkuinen ilahduttaa teitä tulollaan. Siitä olen aivan varma. =)
Manco kyseli ultrakuulumisia ja hyviä kuulumisia kuului! Vauva on päästä pyllyyn 68,4 mm pitkä ja liikuskeli ultran ruudulla reippaasti. Kädet ja jalat olivat paikallaan ja muutenkin asiat olivat hyvin. Yksi kivi vierähti jälleen pois sydämeltä ja nyt koitan jo uskoa raskauteen vähän enemmän...tästä saattaa tulla ihan oikeasti jotakin! Etenkin kun ultratäti oli hänkin kannustava ja luottavaisella mielellä tulevan suhteen.
Etovaa oloa on edelleen ja toivoisin kyllä jo pääseväni siitä eroon. Myös väsymys on edelleen seuralainen, kuten Mancollakin. Tempaisinkin tuossa alkuillasat reilun tunnin päiväunet. Hankalaa on siitepölyn aiheuittama nuha, yskä ja aivastelu. Onko muilla samaa vaivaa ja oletteko ostaneet allergialääkkeitä? Neuvolan lääkäri sanoi, että muutamaa merkkiä voi huolettaa kokeilla, en vaan enää muista mitä!??!?!
Miliko 13+1 ...muistinpas!
Heti kärkeen omaa napaa, eli eilen oli rakenneultra ja oli taas niin ihana käydä moikkaamassa pientä vauvanalkua, että vieläkin leijuu ihan muissa sfääreissä. Kaikki vaikutti olevan kunnossa, pään koon ja reisiluun mitan perusteella kasvu on ollut normaalia ja laskettu aika pitää edelleen. Kovasti hän siellä jo liikuskeli ja alan kyllä uskomaan, että kaikki mitä oon viime aikoina tulkinnut liikkeiksi, myös on niitä. Ihan selkeesti on nyt vähän useammin alkanut niitä tuntumaan ja toivottavasti myös jatkossa noita liikkeitä ois enemmän ja enemmän! Sukupuoltakin koitettiin kovasti udella, mutta se jäi vielä aika tulkinnanvaraiseksi. Kuulemma ehkä tyttö, mutta ei voi varmasti sanoa. Pitänee varata se 4d-ultra jossain vaiheessa niin siellä kai sen saa sitten ihan varmasti selville. Mutta pääasia, että mitään hälyttävää ei löytynyt ja toinen näytti kyllä niin suloiselta oikealta vauvalta jo, että herkisti taas mielen pitkäksi aikaa.
Täälläkin vaikuttaa siltä, että pahoinvoinnit ois nyt taaksejäänyttä elämää. Viimeksi oksensin 16+4 ja siinä paikkeilla etoi vielä aika voimakkaasti, mutta sen jälkeen on taas ollut ihan normaali olo. Väsymyskin on EHKÄ vähän väistymässä, tosin töissä on ollut niin kiirettä että sen ansioista unta ei ole koskaan illalla tarvinnut odotella. Sitä tosi energistä oloa vielä odottelen, toivottavasti sekin aika vielä koittaisi¿ Kesälomaa mulla on vain pari viikkoa (erinäisten työjärjestelyiden takia) ja pidän sen jo ennen juhannusta. Sitten ois vielä pari kuukautta ennen kuin syyskuun alkupuolella pääsee äitiyslomalle :) Miliko ja Manco kyselitte siitä kotidopplerista ja me siis vuokrattiin se osoitteesta www.kuuntelevauvaa.fi . Siellä oli aika edullinen versio ihan omaksikin ostettavissa, mutta päädyttiin sitten vuokraamaan kuukaudeksi se vähän kalliimpi. Oon kyllä ollut siihen ihan tyytyväinen, se poisti paljon stressiä np-ultran ja tän rakenneultran väliseltä ajalta ja nyt kun palautan sen viikon, päästä niin toivottavasti jo tuntuu noita liikkeitä sen verran, ettei dopplerille paljon olisi enää tarvettakaan. Vähän alle 50 tuli maksamaan eikä se minusta ole kallis hinta mielenrauhasta :)
Hienoa että Milikollakin oli kaikki hyvin ultrassa! On se vaan ihmeellistä, kun pikkuhiljaa aina vahvistuu se usko siihen, että vauva oikeasti on tulossa. Mulle oli myös silloin tosi iso helpotus tuo np-ultra ja siitä eteenpäin oon ollut paljon varmempi tästä kaikesta. Sitten taas ennen rakenneultraa alkoi jännitys kohota ja nyt jälleen on tosi helpottunut olo :)
Mitä kaikille muille kuuluu?? Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia vaikkei mitään ihmeellistä olisikaan sattunut!
Kaikille tasapuolisesti huiskutuksia ja oikein ihanaa kevättä!
EE (18+1)
Onko Mooli nyt tosiaan jakautunut, vai onko mulla mennyt jotain pahasti ohi...? Jos näin on, niin valtavat onnittelut!!! :)
Onpas mukavia ultrakuulumisia EE:lla ja Milikolla! Kyllä tuo kummasti huojentaa mieltä kun pääsee taas näkemään että masussa on kaikki hyvin. Nyt vaan mahaa kasvattelemaan! :)
Varmasti ne liikkeet siitä lisääntyvät ihan lähiaikoina, EE. Mullakin niitä tuli aika harvakseen tuossa vaiheessa, mutta kokoajan niitä tuntui useammin (ja kovempaa...). Se helpottaa kyllä kun tuntee liikkeitä, tietää että masussa ollaan vielä hengissä.
Vieläkö Joalinilla on nukkumisvaikeuksia? Tuo asennon löytäminen on kyllä hankalaa... kyljen kääntämistäkin pitää oikein suunnitella aina etukäteen :) ja yölliset vessassaravaamiset on ärsyttäviä, itselläni ei tule sitten uni kovinkaan helposti vessareissun jälkeen. Kummallista, kun tuntuu että nyt raskausaikana on pärjännyt vähemmällä unella kuin normaalisti...
Meillä ei muuten ainakaan tähän tietoon ole mitään valmennuksia. Ainakin joku synnärin tutustumiskäynti on, mutta ei kai sitten mitään muuta. Että näin täällä, kaupunki säästää... :( olisihan tuo ollut kivaa käydä jonkunlaisessa valmennuksessa edes.
Miliko: Myös mulla on riesana tuo siitepölyallergia. Nyt olen koivun kukinnasta selvinnyt (toistaiseksi) ihmeen vähillä oireilla, toisaalta pahinhan voi olla vasta edessä. Heinän kukintaa odottelen kauhulla... neuvolalääkäri sanoi, että Zyrtec on sellainen lääke jota voi tarpeen mukaan kyllä ottaa. Ja silmätipoista Lomudal jota olen aina käyttänytkin. Itse olen vielä kyllä pärjännyt ilman, ja yritän pärjätä mahdollisimman pitkälle.
Mites tosiaan Tuittu ja Tirppa?
Täällä vietellään ekoja kesälomapäiviä, yritän nyt nauttia tästä kun ei ole mihinkään kiire. Pitäisi kyllä alkaa järjestelemään tuota makuuhuonetta siihen kuntoon että sinne saa kaikki vauvan kamat. Meillä kun on tämä valtava 50 neliön kaksio, niin täytyy tosissaan miettiä että mihin kaikki tavarat ja huonekalut saa mahtumaan... :)
Nyt lähden shoppailemaan ja ostamaan taas lisää jotain turhaa vauvakrääsää :)
Tulkaahan kertomaan kuulumisia, ja aurinkoista viikonjatkoa koko porukalle!!!
-Lupus rv 30+0 (oho!!)
Voi hurja, Lupus säkin jo kolmenkympin tuolla puolen....!!! :-) Jotenkin niin läheltä liippaa noi sun viikot, vaikka mieluummin vietän kesäni vähän pienemmän masun kanssa. ;-) Ja hyviä lomapäiviä sulle, tuskinpa se aika käy pitkäksi, ainahan sitä jotain pientä on ja kun antaa itselleen luvan ottaa rauhallisesti...
Milikolla ja EE:lla ollut hyviä ultrakuulumisia, se on kiva se. Kiitos EE doppler-infosta.
Pää tyhjenee koko ajan vaikka noita viestejä käyn tuolta kurkkimassa.
Väsy todellakin vaivaa, ja Milikokos kyselit siitepölyallergioista? Mulla on tosi lievinä oireita jos on ollenkaan, aivastelua on ollut tosi paljon ja tukkoisuutta nenässä, mutta ei onneksi muuta. Jos tällaisena jatkuu niin selviän kyllä onneks hyvin ilman lääkkeitä. Joskus on silmät ollu aamuisin turvoksissa, mut sitäkään ei siis nyt ole. Jaksuja!
Mun maha on muuten nyt ihan parin pv:n aikana pulpahtanut esille, hassua. Mutta hyvä vaan, ei tarvii siitäkään huolehtia.
Joo. Eipä tässä kummempia. Mies on taas paljon töiden takia poissa niin mulla on ihan liikaa aikaa surffailla täällä ja joka paikassa.
TUITTU JA TIRPPA, HUHUU?!?!
Manco 15+0
taas unohtui...
Miliko 13+0