Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osittaisimettäjät (yli 6kk) miten arvioitte maitomäärät?

21.11.2005 |

Pohdiskelen, että saako tyttäreni tarpeeksi nestettä päivässä kun suostuu nykyään juomaan rintamaitoa vain lähinnä aamu(yö)- ja iltasyötöllä. Päivällä ottaa jos ottaa pienet hörpyt tissistä. Miten te muut arvioitte nesteen määrän? Suositushan on 600-800ml /vrk.

Pumppaan aamu- ja iltapuuroon vielä rintamaitoa ja aterian yhteydessä tyttäreni saattaa ottaa pullosta max 40ml huikat. Korviketta en ole antanut eikä vesi maistu, nyt vaan mietiskelen pitäisikö yrittää juottaa enemmän vai kertooko vauva milloin on janoinen? Lasketaanko puuroon käytetty neste mukaan vrk-määrään (velli lasketaan)? (Maitoa tulee ihan hyvin ja lähinnä itseäni ärsyttää symbioosi rintapumpun kanssa, pumppaamista kun on jatkunut jo yli 6kk...)

Kertokaahan viisaammat miten olette asian ratkaisseet? Soseita ollaan syöty noin kuukauden päivät.

t. bam-bina

ps. Mitään allergioita ei ole ja muutenkin tyttö on terve!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva kohta 7kk. Olen välillä mietiskellyt samaa, koska en tosiaan voi tietää paljonko maitoa menee päivässä. Kun vauva alkoi syömöään kiinteitä reilusti (nykyää 4krt/pvä) väheni myös pissan määrä tosi merkittävästi. Luulen kyllä että ennen kuin vauva oppi kiinteille, hän joi tosi paljon maitoa tyydyttääkseen energian tarpeen(1-2h välein), mikä sitten väheni kun kiinteitä alkoi aika nopeaan tahtiin lopulta mennä enemmän. Minä tosin jouduin antamaan jonkin aikaa myös korviketta ennen kuin kiinteät alkoivat upota, koska maitoni ei enää tahtonut riittää vauvalle, ja kiinteiden opettelu kesti yli kuukauden. Nyt korviketta annan vain satunnaisesti esim reissuissa.

Myös meillä oli jokin aika sitten tuota rintalakkoilua, vain kiinteät olisivät menneet, maito ei. Mutta se kesti parisen viikkoa ja taas maistuu hyvin. EN tiedä mikä oli syynä.

Minä ratkaisin asia niin että en huolehdi liikoja. Pissaa kuitenkin tuli ja tulee koko ajan minimissäänkin 4-5 märkää vaippaa päivässä eli luulisin että sai ja saa edelleen tarpeeksi nestettä. Vauva myös voi hyvin, iho on kimmoisa ja suu kostea (kuivakka suu ja ihon kimmoisuuden vähenemisen kyllä huomaa jos kiinnittää huomiota, nämä kuivumisen merkkejä esim ripulin aikana). Vauva myös tykkää vedestä, jota annan kiinteiden yhteydessä vähän. Menee ehkä noin 50ml päivässä. Vauva osaa itse kaapata mukin kun haluaa juoda, ja kääntää pään pois jos tarjoan vesimukia eikä hän halua. Olen tarjonnut usein. Saako vauva sitten tarpeeksi maitoa? Pitää vain luottaa että saa, koska imetän noin 6-7kertaa vuorokaudessa. Lisäksi käytän kaupan valmispuurojauheita. Niissä on maitojauhetta. Saa niitä 1-2annosta päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla