Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-tukia nostetaan TAAS

Vierailija
02.05.2007 |

Hei oletteko huomanneet että yh saa aina korotukset tukiinsa kun tukia ikinä korotetaan? Yksinhuoltajat saavat mielestäni ihan liikaa helpotusta menoihinsa. Sori vaan nyt mutta näin olen huomannut!

Luin eräästä lehdestä että avoparit eroavat nykyisin tosi helposti ja nopeesti, yhden vanhemman perheet lisääntyvät koko ajan hurjaa vauhtia.

Eduskuntaan sellaisia terveisiä että nostelkaa vaan näiden lapsilisiä, asumistukia, elatusmaksuja ja toimeentulotukia niin Suomi saa vielä lisää eronneita perheitä!!!

Nyt te, jotka olette eronneet OIKEIN syin niin teiltä pyydän anteeksi kirjotustani. Ymmärrän kyllä kauhean parisuhteen piinan, puolison kuoleman tms. Mutta kun moni eroaa just sen takia että eläminen tulisi halvemmaksi, nostetaan tukia ja eletään salassa silti puolison kanssa ja nauretaan naapurin pariskunnalle joka kamppailee raha-asioidensa kanssa kun eivät uskalla mitään laitonta tai moraalitonta tehdä.

Surullista ja suututtavaa.

Vielä sitten ne, ketkä yh-elämän jälkeen löytää ihanan puolison ... haluaisivat muuttaa yhteen , oikeaksi perheeksi...

Eivät voi sitä tehdä koska HÄVIÄÄVÄT SIINÄ TALOUDELLISESTI NIIN PALJON !!

Onko tää hei ihan oikein teidän mielestänne???

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto mies kuitenkin tienaa huomattavasti enemmän kuin vähän yli satkun kuukaudessa, plus lapsilisän yh-korotus... eli ei eroamalla ainakaan rikastumaan pääse!

Vierailija:

Muualla Euroopassa se on melkein 20% palkasta mitä joutuu maksamaan.

Ja ei, en yritä rikastua elatuksen avulla, mutta 120e ei tod. riitä.

Vierailija
22/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään yh-tukia. ON elatustuki joka peritään isältä takaisin kaupungille ( tai äidiltä ) .

On lapsilisän yksinhuoltajakorotus , joka ei ole kummoinen.

Siinä ne tuet ovat ja kun menee yhteen uuden puolison kanssa ,niin kyseinen korotus lakkaa.

Ja ei kannata olla kade: haluaisitko sinä ap maksaa asumiskulusi yksin ? Ei yksinhuoltaja saa sillä perusteella asumistukea , että on yh. Esim lastenhoitajan ja yhden lapsen talouteen ei sitä heru.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on just oikea esimerkki siitä mitä ap ajoi takaa!!

Vierailija
24/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valitettavasti samalla leimaavat todelliset yksinhuoltajatkin pummeiksi, vaikka varmasti suurin osa tekee töitä ja todellakin elättää perheensä.

-20

Vierailija
25/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sitä, ettei mies osallistu perheen elatukseen millään lailla, kun kaikki rahat menee nettipokeriin yms =(

Minä kotiäitinä maksan siis tuilla vuokran, kaikki laskut (myös miehen laskut), ruoan, lasten hankinnat, lääkkeet (astmaatikkolapsia pari kappaletta + astmaatikkoäiti)...

Jos asuttaisiin yhdessä virallisesti, oltaisiin joka kuukausi kusessa kun ei ole rahaa vuokraan tai ruokaan. Asuttiin joskus yhdessä virallisesti, ja tilanne oli kamala. Nyt tiedän, että vaikka mies yrityksistään huolimatta pelaa koko palkkansa heti tilipäivänä, niin mulla ja lapsilla on silti ruokaa, lääkkeitä ja katto pään päällä.

Mies on käynyt hoidossa ongelman takia monta kertaa, mutta ei se auta. Erota en viitsi kun rakastetaan kuitenkin toisiamme, mies on lapsille hyvä isä ja sairaudelleen hän ei mitään voi (peliriippuvuus on sairaus siinä missä muutkin sairaudet).

*23*

Vierailija:

Vierailija
26/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin nostan hattua, miten nämä rehelliset, sanotaanko näin sitten, yh:t pärjäävät yksin 24h. Siinä ei pari lisäkymppiä paljoa lisää omaa aikaa anna.

Vierailija
27/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nro 13 Kuule niin tekee meilläkin , talous kaatuu jos useampi lapsi sairastuu yhtä aikaa tai pyykkikone hajoaa tms. Meillä sentään mies tienaa vähän yli tonnin mutta minä olen kotona.

Ei se kuule pienituloisten pariskuntienkaan elämä rahallisesti helppoa ole! EIkä saada minkään valtakunnan asumis,-toimeentulo tai muitakaan tukia :(

Minä käyn pienipalkkaisessa työssä, en saa toimeentulotukea.

Asumistukea saan 172£, ei luulisi hyvin olevan kade!

Mutta hyvä elämä on kuopukseni kanssa, eletään rauhallisesti ja paljon RAKKAUTTA!

Vierailija
28/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä käyn pienipalkkaisessa työssä, en saa toimeentulotukea.

Asumistukea saan 172£, ei luulisi hyvin olevan kade!

Mutta hyvä elämä on kuopukseni kanssa, eletään rauhallisesti ja paljon RAKKAUTTA!

Vierailija
29/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: peliongelmaisen ex-vaimo, nykyään REHELLINEN ja ONNELLINEN yksinhuoltaja

Vierailija:

Esim. sitä, ettei mies osallistu perheen elatukseen millään lailla, kun kaikki rahat menee nettipokeriin yms =(

Minä kotiäitinä maksan siis tuilla vuokran, kaikki laskut (myös miehen laskut), ruoan, lasten hankinnat, lääkkeet (astmaatikkolapsia pari kappaletta + astmaatikkoäiti)...

Jos asuttaisiin yhdessä virallisesti, oltaisiin joka kuukausi kusessa kun ei ole rahaa vuokraan tai ruokaan. Asuttiin joskus yhdessä virallisesti, ja tilanne oli kamala. Nyt tiedän, että vaikka mies yrityksistään huolimatta pelaa koko palkkansa heti tilipäivänä, niin mulla ja lapsilla on silti ruokaa, lääkkeitä ja katto pään päällä.

Mies on käynyt hoidossa ongelman takia monta kertaa, mutta ei se auta. Erota en viitsi kun rakastetaan kuitenkin toisiamme, mies on lapsille hyvä isä ja sairaudelleen hän ei mitään voi (peliriippuvuus on sairaus siinä missä muutkin sairaudet).

*23*

Vierailija:

Vierailija
30/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole hänen äiti missään määrin..aikuinen mies on itse vastuussa itsestään. Pelaaminen on ehkä sairaus, mutta sun ei tarvi hänen maksujaan maksella.

Vierailija
31/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne ongelmat joka huushollissa , rahaa pitää lainata vanhemmilta kun ja jos tulee joku yllättävä menoero, mutta siltikin pitäisi elää rehellisesti niillä tuilla mitkä laki suo.

Väärinkäyttäjät tulee kamalan kalliiksi koko yhteiskunnalle, nimittäin ette ole ainoita väärinkäyttäjiä vaan pariskuntia on ISO määrä.

Peliriippuvuushoidotkin maksaa muuten kunta tms. :(

Ja alkoholistien hoidot :(

Ne on tosin ikäviä sairauksia sinänsä. Voimia siitä selviytymiseen !

Vierailija
32/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä on vain menoja, menee enemmän ruokaa, maksan hänen laskujaan jne. Halvemmaksi tulisi jos heittäisin hänet pihalle. Rakkaus estää tekemästä sitä. Miehen laskut maksan koska ei ole kenenkään etu jos hänellä ei ole vaikka kännykkää, enhän sitten saisi häntä koskaan kiinni.

Samalla lailla ylipainoisuudesta aiheutuvien sairauksien hoidon maksaa kunta, vaikka sekin on itseaiheutettua...

Vierailija:

On ne ongelmat joka huushollissa , rahaa pitää lainata vanhemmilta kun ja jos tulee joku yllättävä menoero, mutta siltikin pitäisi elää rehellisesti niillä tuilla mitkä laki suo.

Väärinkäyttäjät tulee kamalan kalliiksi koko yhteiskunnalle, nimittäin ette ole ainoita väärinkäyttäjiä vaan pariskuntia on ISO määrä.

Peliriippuvuushoidotkin maksaa muuten kunta tms. :(

Ja alkoholistien hoidot :(

Ne on tosin ikäviä sairauksia sinänsä. Voimia siitä selviytymiseen !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi