Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-tukia nostetaan TAAS

Vierailija
02.05.2007 |

Hei oletteko huomanneet että yh saa aina korotukset tukiinsa kun tukia ikinä korotetaan? Yksinhuoltajat saavat mielestäni ihan liikaa helpotusta menoihinsa. Sori vaan nyt mutta näin olen huomannut!

Luin eräästä lehdestä että avoparit eroavat nykyisin tosi helposti ja nopeesti, yhden vanhemman perheet lisääntyvät koko ajan hurjaa vauhtia.

Eduskuntaan sellaisia terveisiä että nostelkaa vaan näiden lapsilisiä, asumistukia, elatusmaksuja ja toimeentulotukia niin Suomi saa vielä lisää eronneita perheitä!!!

Nyt te, jotka olette eronneet OIKEIN syin niin teiltä pyydän anteeksi kirjotustani. Ymmärrän kyllä kauhean parisuhteen piinan, puolison kuoleman tms. Mutta kun moni eroaa just sen takia että eläminen tulisi halvemmaksi, nostetaan tukia ja eletään salassa silti puolison kanssa ja nauretaan naapurin pariskunnalle joka kamppailee raha-asioidensa kanssa kun eivät uskalla mitään laitonta tai moraalitonta tehdä.

Surullista ja suututtavaa.

Vielä sitten ne, ketkä yh-elämän jälkeen löytää ihanan puolison ... haluaisivat muuttaa yhteen , oikeaksi perheeksi...

Eivät voi sitä tehdä koska HÄVIÄÄVÄT SIINÄ TALOUDELLISESTI NIIN PALJON !!

Onko tää hei ihan oikein teidän mielestänne???

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ollaan se ylimääräinen KYMPPI ihan ansaittu :)

T: Yh-äiskä

Vierailija
2/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla nousi kotihoidontuen sisarkorotus sen kympin joten se ei ole pelkästään yh. lle :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensinnäkin, mitä on " yh-tuet" ??

Itse saan vain lapsilisiin pikkukorotuksen kun olen yh, onko olemassa jotain muitakin tukia joihin olen yhna oikeutettu??

Hohhoijjaa taas.

Vierailija
4/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaah..onko se nyt loppujen lopuksi paljon jos yksinhuoltaja saa lapsilisää 46¿ enemmän kuin ydinperhe jossa kaksi ihmistä tienaamassa?

Niin ja sen lisäksi saan vielä huiman elatusmaksun 120¿ lapsen isältä..

Kyllä mä vaihtaisin tän yksinhuoltajuuden ihan millon vaan hyvään parisuhteeseen, koska ei se niin lystiä ole yksin elättää perhettä.

Vierailija
5/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut etuudet kuuluu kaikille jotka ovat oikeutettuja, esim asumistuen saa jos tulot on pienet.

Vierailija
6/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koe, että saisin yh:na mitenkään mahdottomasti ylimääräisiä tukia. Lapsilisä on tähän asti ollut muistaakseni kolme kymppiä korkeampi kuin kahden vanhemman perheissä.

Tuota lukuunottamatta pienen perheemme tulot koostuvat palkastani ja tietysti lapsen isän antamasta elatusmaksusta.

Vierailija
7/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Olisi kiva edes kerran kymmenessä vuodessa lähteä matkalle tai ostaa vaatteita ihan muuten vaan, miettimättä kuinka paljon ne maksavat. Nettotulomme ovat 1400¿/kk ja tästä on maksettava vuokra (650), ruoka (400) ja kaikki muut laskut+lapsen vaatteet+lapsen hoito.

Vierailija
8/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitinkin sitä että kaikki tuet mitä Suomessa on, yksinhuoltajat saavat ne paljon helpommin kuin vaikkapa pariskunta missä mies käy töissä ja äiti hoitaa lapsia kotona pienellä kotihoidontuella.

Eivät saa esim. asumistukia koska mies tienaa reilun tonnin kuussa.

Päivähoitmaksut ovat kalliimpia pariskunnalle kuin yksinhuoltajalle.

Jne jne ...

Aina sanotaan kun kotiäidit valittavat pienistä tuistaan että " Valtioko se on velvollinen elättämään ne lusmut" !! " Ei pidä tehdä lapsia jos niitä ei ole vara hoitaa" jne.

Sama pätee mielestäni eronneisiin... Ei valtion heitä pidä paapoa, ei pidä erota jos ei ole vara elää ilman tukia jne .

Vierailija
9/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silloinhan se on perheen yhteinen päätös jos äiti jää kotiin ja saahan hän kodinhoidontukea.

Kyllä minä olisin mieluummin toimivassa parisuhteessa kuin yh!

Mielihyvin joutaisi tuo eto korotus pois jos olisi kaksi tienaamassa. Olisi varmaan rahaa enemmän kuin tuo korotus!

Aika tiukkaa on yhden tuloilla pyörittää huushollia, eipä paljon humputella - tarkkaa on kirjanpito.

Määrätty määrä rahaa mikä on päivään mahdollista kuluttaa.

Pieni ylimääräinen lääkemeno kaataa talouden ja vetää entistä tiukammaksi!

Vierailija
10/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että yht " matkustelee ja ostelee vaatteita ihan muuten vaan" ? Enpä kuule muista koska viimeksi olen ollut missään sataa kilometriä kauempana. Viime kesänä ei päästy lasten kanssa edes yhdelle huvipuisto/puuhamaa retkelle, koska ei ollut rahaa!! Että eipä se kuule yksinhuoltajankaan tulot anna varaa matkusteluun ja törsäämiseen.

Tietty jos sua noin kovin ahdistaa, niin vaihdetaan osia. Anna mä tuun sun perheeseen sun miehesi kanssa elämään leppoisaa perhe-elämää. Tule sä tänne mun tilalle hoitamaan neljää alle 7-vuotiasta 24/7, jotka eivät tapaa isäänsä koskaan. Sopiiko?

Vierailija
11/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yh - kiinnostaa vain, onko nyt jostain nähtävissä tällaisia tietoja kun kerran oli tämä aloitus/ketju.

Vierailija
12/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin opiskelijana ja yh:na jouduin käymään myös töissä, jotta sain edes osan laskuista maksettua ja ruokaa pöytään.

Vierailija
13/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 13 Kuule niin tekee meilläkin , talous kaatuu jos useampi lapsi sairastuu yhtä aikaa tai pyykkikone hajoaa tms. Meillä sentään mies tienaa vähän yli tonnin mutta minä olen kotona.

Ei se kuule pienituloisten pariskuntienkaan elämä rahallisesti helppoa ole! EIkä saada minkään valtakunnan asumis,-toimeentulo tai muitakaan tukia :(

Vierailija
14/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka vaihtaisille osia ydinperheen kanssa, luitteko ap. n tekstin kunnolla? Tarkoitti vääriperustein yhteiskunnan tukia nostavia " yh-vanhempia" , ei siis oikeita yksineläjiä/huoltajia!

Vierailija
15/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yh:kin on ollut opiskelija aikanaan. Kituuttanut pienellä budjetilla, ja rahoittanut opintonsa työnteolla, olemattomalla opintotuella ja mahdollisesti opintolainalla. Henk. koht. en juuri tästä syystä olisi edes harkinnut perheen perustamista opiskeluaikana. Jos taas alkaa opiskella silloin kun ON jo perheellinen, niin silloin kaiketi tietää että ei paljoa juhlita niillä rahoilla mitä on tiedossa. Yh:n osaa taas ei aina voi valita, jos toinen lähtee niin toinen lähtee. Tai kuolee, tai mitä ikinä.

Ja ihan samalla tavalla yh:t rahoittaa elämisensä edelleen työnteolla, suurin osa! Jos tulot on pienet, on oikeutettu saamaan asumistukea. Kuka tahansa on, ei pelkät yh:t.

Jos oikeesti sua noin harmittaa, niin lopeta opiskelut ja eroa miehestäs, saat KAIKKI YH-TUET!!!

Vierailija
16/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelevana yh:na kävin myös töissä..en tiedä mitä tukea olisin saanut sen enempää kuin opiskeleva ydinperhe? Ainoastaan lapsilisän yh korotus joka ei suuren suuri ole.

Nyt kun valmistuin ja aloin tienaamaan, saan palkkaa juuri sen verran että ei asumistukia heru.

Ihan sama tilanne siis kuin ydinperheilläkin..

Perheet joissa toinen vanhemmista kotihoidontuella voisi olettaa että tilanne muuttuu muutaman vuoden sisällä ja perheessä on sitten kaksi tienaavaa aikuista. Voi ottaa asuntolainoja jne.

Ja lisäksi voi vuorotella lastenhoitoa, pääsee joskus harrastamaankin jne.

Mitä te ydinperheelliset oikein valitatte? Nauttisitte siitä että lapsillanne on ehjä perhe ja toinen vanhempi mukana kasvattamassa lasta/lapsia.

Itse en rahaa niinkään kaipaa, vaikka niukkaa elämä onkin. Eniten kaipaan sitä että olisi toinen vanhempi jakamassa vastuuta ettei aina tarttis kaikkea tehdä yksin.

Vierailija
17/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, just noin. Tarkoitus olikin antaa noottia näille jotka kumminkin elävät parisuhteessa ns. yh,na :(

Jakaavat lapsienhoidon,kotityöt ja sänkynsä. Silti toisella on osoitetiedot muualla ja yleensä äiti on se ns. yh.

Miksi he näin tekeevät?? Ehkäpä just sen takia että saavat vähän ylimääräistä vai ?

Vierailija
18/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarkoitinkin sitä että kaikki tuet mitä Suomessa on, yksinhuoltajat saavat ne paljon helpommin kuin vaikkapa pariskunta missä mies käy töissä ja äiti hoitaa lapsia kotona pienellä kotihoidontuella.

Eivät saa esim. asumistukia koska mies tienaa reilun tonnin kuussa.

Päivähoitmaksut ovat kalliimpia pariskunnalle kuin yksinhuoltajalle.

Jne jne ...

Aina sanotaan kun kotiäidit valittavat pienistä tuistaan että " Valtioko se on velvollinen elättämään ne lusmut" !! " Ei pidä tehdä lapsia jos niitä ei ole vara hoitaa" jne.

Sama pätee mielestäni eronneisiin... Ei valtion heitä pidä paapoa, ei pidä erota jos ei ole vara elää ilman tukia jne .

Ei pidä erota, jos ei ole varaa elää ilman tukia? Eli naisen pitäisi jäädä esim. väkivaltaiseen avioliittoon, jossa pahimmassa tapauksessa saa turpaansa sekä äiti että lapset, jos ei ole varaa elättää lapsia ja itseään ilman tukia? Entä lesket: saako puoliso kuolla, jos eloon jäävällä ei ole varaa elättää perhettä?

Mitä asumistukeen tulee, niin mieti nyt itsekin, kumpi summa on suurempi: miehen pienikin palkka, vai asumistuki? Sitäpaitsi, yhtä lailla ne yh:t ei saa asumistukea jos tienaavat tarpeeksi. Kela kun ottaa perhekoon huomioon asumistuen määrittelyssä.

TOTTAKAI päivähoitomaksut on kalliimpia pariskunnalle kuin yh:lle, onhan pariskunnassa KAKSI tienaavaa ihmistä! Ja jos pariskunnasta toinen hoitaa kotona lapsia, ei tarvita sitä päivähoitopaikkaakaan, eikä näinollen tule maksuja.

Sinun kotiäitiytesi on oma valintasi. Monen yksinhuoltajuus ei todellakaan ole oma valinta, tai jos onkin, niin ei ollut juuri vaihtoehtoja.

Vierailija
19/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi he näin tekeevät?? Ehkäpä just sen takia että saavat vähän ylimääräistä vai ?

Me ei saada ihan vähänkään ylimääräistä. Saadaan noin tonni enemmän kuussa nyt, mitä saataisiin jos asuttaisiin virallisesti yhdessä.

Vierailija
20/32 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Euroopassa se on melkein 20% palkasta mitä joutuu maksamaan.

Ja ei, en yritä rikastua elatuksen avulla, mutta 120e ei tod. riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä