Kysymys kristityille abortinvastustajille
Jos kerran abortoitu lapsi pääsee 100% varmuudella elämään ikuisesti taivaassa, niin eikö abortti silloin ole suurin mahdollinen rakkaudenteko lasta kohtaan? Tässä maanpäällisessä elämässä kun Raamatunkin mukaan suurin osa ihmisistä söheltää itsensä kadotukseen. Ja mitä väliä on jollain korkeintaan sadalla vuodella, joka ei ikuisuudessa ole kirjaimellisesti yhtään mitään? Kysymys on täysin vilpitön eikä missään mielessä pahantahtoinen. Tämä on itselleni ehkä niitä suurimpia loogisia ristiriitaisuuksia aiheessa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murhatkaa vain omat lapsenne ja kuolkaa sukupuuttoon.
Ei mulla muuta sanottavaa.
Säälihän se on aina kun yksi kansa katoaa maailmankartalta omien syntiensä tähden.
Suomessa on jonkin verran Jaakobin verta jäljellä, huhut kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Tappaminen/murhaaminen on synti, eli se joka tekee abortin (sekä pyytäjä että toteuttaja) on synnintekijä. Synnin tekeminen ei ole hyväksyttävää Jumalan silmissä ja synnistä tulee aina ongelmia ihmisen ja Jumalan välille, ja ilman katumusta ja parannuksentekoa siitä seuraa kadotukseen joutuminen. Eli hyvin vakavasta asiasta on kyse.
Pontimena aborttikeskustelulle on naisten kontrolli. Miksi ei ole ollut kautta aikain samaa keskustelua sodista, ja niiden tuomista vaikeista tilanteista.
Ap:n yritys puhua musta valkoiseksi.
Uskon, että abortin uhreina kuolleet pääsevät Jumalan luo. Mutta se, että Jumala on armelias ja ottaa pienet, ihmisen mittapuulla viattomat, lapset luokseen ei tarkoita, että abortin tekijä tekisi hyvin. Hän tekee kammottavan teon, surmaa harkitusti viattoman, eikä se teko muutu oikeaksi tai hyväksi, vaikka Jumalan hyvyyden vuoksi lapsi pääsisikin taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murhatkaa vain omat lapsenne ja kuolkaa sukupuuttoon.
Ei mulla muuta sanottavaa.
Säälihän se on aina kun yksi kansa katoaa maailmankartalta omien syntiensä tähden.
Suomessa on jonkin verran Jaakobin verta jäljellä, huhut kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tappaminen/murhaaminen on synti, eli se joka tekee abortin (sekä pyytäjä että toteuttaja) on synnintekijä. Synnin tekeminen ei ole hyväksyttävää Jumalan silmissä ja synnistä tulee aina ongelmia ihmisen ja Jumalan välille, ja ilman katumusta ja parannuksentekoa siitä seuraa kadotukseen joutuminen. Eli hyvin vakavasta asiasta on kyse.
Pontimena aborttikeskustelulle on naisten kontrolli. Miksi ei ole ollut kautta aikain samaa keskustelua sodista, ja niiden tuomista vaikeista tilanteista.
Naisten kontrolli? Eikö naisten halua tappaa viattomia pitäisi mitenkään suitsia? Jos hyväksyt abortit, hyväksyt varmaan muutkin tappamiset.
Ei täällä kuulu keventää kenenkään omaatuntoa jos tekee abortin, se on oma valinta ja siitä on itse vastuussa.
"Jos kerran abortoitu lapsi pääsee 100% varmuudella elämään ikuisesti taivaassa, niin eikö abortti silloin ole suurin mahdollinen rakkaudenteko lasta kohtaan? "
Abortilla ei varsinaisesti ole mitään tekemistä lapsen sielun pelastumisen kanssa. Lähinnä abortin tekijän sielun kannalta. Abortin tekijä estää tietoisesti lapsen sielua kehittymästä ja rikkoo näin Jumalan tahtoa vastaan.
"kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."
Vierailija kirjoitti:
Pakottaisitteko tyttärenne synnyttämään jopa raiskauksen seurauksena tulevan lapsen?
Kyllä. Tytär sen sijaan kivitetään kuoliaaksi syyllistyttyään syntiin.
Opissa ei ole taivasta. Taivasten valtakunta tulee vasta lopun aikojen jälkeen. Ja se tulee olemaan maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Pakottaisitteko tyttärenne synnyttämään jopa raiskauksen seurauksena tulevan lapsen?
En pakottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Raiskaukseen vastataan viattoman murhalla?