Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuinka paljon pienten lasten vanhemmat voivat olla poissa töistä?

Vierailija
24.02.2026 |

Joo, ymmärrän pikkulapsivaiheen sairastelut ja olen äiti itsekin. Mutta silti: Onko ihan normaalia, että päiväkoti-ikäinen lapsi sairastaa jatkuvasti?! 

Mulla on työkaveri, joka on joka viikko poissa töistä lapsen sairastelun takia. En edes muista, koska työkaverini olisi osallistunut yksikön palaveriin, asiakastapahtumiin, kehy-päiviin tai muuhun työpaikan tapahtumaan.  Hän on aina poissa. Aivan kuin töissä olisi ihminen, joka tekee jotain osa-aikatyötä päivän tai pari viikossa. Muun ajan on kotona  hoitamassa kuumeista/mahatautista lasta tai sairastaa itse sitä samaa tautia kuin lapsikin. Meillä ei palkata muutaman päivän poissaolijoille sijaisia, joten työt kaatuvat muiden niskaan ja  huomaan, että tämä rupeaa jo näkymään ilmapiirissä. Täytyy sanoa, että tätä sairastelua kun on seurannut, niin tulee jo pieni epäusko että voiko mikään lapsi olla kipeä joka viikko ja kuinka ne sairaspäivät aina osuvatkaan esimerkiksi kokouspäivien kanssa päällekkäin. En ihmettele, jos työnantajat eivät halua palkata pienten lasten vanhempia.  

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajien tulisi pitää niiden työntekijöiden puolta, jotka käyvät ahkerasti töissä ja hoitavat tunnollisesti työtehtävänsä. Palkankorotukset ym. palkkiot tulisi antaa vain heille. Hyvää työntekijää ei pidä kuormittaa saikuttajan työtehtävillä eikä hänen tule joutua selittelemään asiakkaille tai yhteisyyötahoille saikuttajan poissaoloja. Lähtökohta tulisi aina olla se, että saikuttaja tekee tuplasti töitä "lomansa" jälkeen ja on yhteydessä asiakkaisiin vaikka jo sairauslomaltaan.

Vierailija
122/122 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni oli korvatulehduskierteessä, otin vuorotteluvapaata. Tätä mahdollisuutta ei enää taida olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän