Mihin varakkaat tarvitsee lapsilisää?
Kommentit (778)
Vierailija kirjoitti:
Miten se että joku kuluttaa enemmän, lisää sun työmäärää? Se on ihan selvää, että raha pitää saada paremmin liikkumaan ja mikäli useammalla ihmisellä on rahaa enemmän käytössään, se hyödyttää myös sua.
Vaihtoehtoisesti voidaan ajatella niin, että kun minä maksan vähemmäb veroa, minulla jää enemmän rahaa kulutukseen. Voin teettää kattoremontin kotiini ja työllistää suomalaisia työmiehiä tai viedä perheeni viikonlopuksi kylpylään, jossa työllistyy suomalaisia. Paljonko työpaikkoja syntyy sosiaalituilla elävien kulutuksesta? Jos ei puhuta poliisista tai lastensuojelusta.
Toki jäisi, mutta ymmärrät varmaan, että sitä rahaa olisi sitten vähemmän mm. sun lasten synnytyksiin, hoitoon, koulutukseen, neuvolaan you name it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, tämä menee samaan sarjaan kuin tuo, että tukia pitäää kasvattaa, jotta tuilla elävät kuluttaisivat enemmän ja näin työssä käyvät voisivat tehdä pidempää päivää tuottaakseen heille kaikki palvelut ja tavarat ja verotulot tämän mahdollistamiseen. Kun ahneudella ei ole rajaa
Kukas sun palvelut maksaa? Entäs sun lasten, he kun eivät tuota mitään, vievät vaan.
Yhteiskuntasopimus on vähän kuin vakuutus: maksat jäsenyyttä, jotta sinua autettaisi yhteisestå kassasta jos sattuu vahinko. Et itsekään vakuutusasiakkaana hyväksyisi sitä että Minnalle korvataan kolaroitu Polo Teslan arvosta. Tai että Pera voi vasaroida autonsa tahallaan topoliksi ja kerätä korvaukset väittäen että meteorisade lommotti auton.
Ai vahinko? Miksi mä maksan sun vahingoista, eli lapsista? Paljonko maksoit synnytyksestä? Jos mä en olisi maksanut veroja, sun lapset olisi syntyneet vessassasi tai ainakin sulla olisi mennyt pulla väärään kurkkuun laitoksella.
Ei mitään tekemistä vakuutuksen kanssa, vakuutusta maksat selvästi itsellesi etkä veroina.
Vierailija kirjoitti:
miksi varakkaiden veroilla maksetaan persaukisten lapslisät????
Miksi minun pienipalkkaisena lapsettomana ihmisenä pitää maksaa rikkaiden lasten lapsilisät ja koulutukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pienipalkkaisena lapsettomana ihmisenä pitää maksaa rikkaiden lasten lapsilisät ja koulutukset?
Koska sinullekin on maksettu lapsilisät ja koulutukset. Ja jos olet pienipalkkainen, niin älä ole huolissasi, et sinä niitä maksa. Kyllä ne maksajat on ihan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se että joku kuluttaa enemmän, lisää sun työmäärää? Se on ihan selvää, että raha pitää saada paremmin liikkumaan ja mikäli useammalla ihmisellä on rahaa enemmän käytössään, se hyödyttää myös sua.
Vaihtoehtoisesti voidaan ajatella niin, että kun minä maksan vähemmäb veroa, minulla jää enemmän rahaa kulutukseen. Voin teettää kattoremontin kotiini ja työllistää suomalaisia työmiehiä tai viedä perheeni viikonlopuksi kylpylään, jossa työllistyy suomalaisia. Paljonko työpaikkoja syntyy sosiaalituilla elävien kulutuksesta? Jos ei puhuta poliisista tai lastensuojelusta.
Toki jäisi, mutta ymmärrät varmaan, että sitä rahaa olisi sitten vähemmän mm. sun lasten synnytyksiin, hoitoon, koulutukseen, neuvolaan you name it.
Tämäpä! Ihmiset kuvittelee maksavansa omat ja tuiöla olevien elämän vaikka ovat itse eniten käyttämässä yhteistä pottia lapsineen. Voisivat kokeilla viedä lapsensa päiväkotiin, jota ei verorahoilla pyöritetä. Olisi siellä ehkä ne seinät, mutta ei hoitajia. Mihinhän he sillä reilulla satasen hoitomaksulla kuussa lapsensa veisivät hoitoon? On kyllä typeriä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä! Ihmiset kuvittelee
Hyvätuloinen maksaa kyllä yli 300 e/kk/lapsi. Meillä oli joskus kaksi lasta hoidossa, niin se maksoi 600 e/kk. Eihän sitä ymmärrä, jos itse saa tuoda lapsensa ilmaiseksi hoitoon, millainen kuluerä tuo keskituloisille on. Siksi niitä lapsia ei synnykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä! Ihmiset kuvittelee
Mutku nää käy töissä! Olisikin tosi mielenkiintoista nähdä missä kusessa keskipalkkainen olisi, jos häneltä evättäisiin verorahoin maksetut palvelut ja hän maksaisi ne täysmääräisenä, koska hänhän tienaa eikä halua maksaa veroja. Saattaisi olla käsi ojossa ja tuen tarve hyvin äkkiä.
Hyvätuloinen maksaa kyllä yli 300 e/kk/lapsi. Meillä oli joskus kaksi lasta hoidossa, niin se maksoi 600 e/kk. Eihän sitä ymmärrä, jos itse saa tuoda lapsensa ilmaiseksi hoitoon, millainen kuluerä tuo keskituloisille on. Siksi niitä lapsia ei synnykään.
Mä hoidan lapseni itse, en veisi kirveelläkään uhaten heitä sun lasten kanssa samaan tilaan. Anteeksi että oletin sun olevan keskituloinen. Yritetääs uudestaan, mihin veisit lapsesi 300€/kk hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinullekin on maksettu lapsilisät ja koulutukset. Ja jos olet pienipalkkainen, niin älä ole huolissasi, et sinä niitä maksa. Kyllä ne maksajat on ihan muita.
Ei kuule ole. Voisit sanoa että pienipalkkainen ei maksa sun kuluja, jos hänen veroprosenttinsa olisi nolla. Sulla on todella vääristynyt kuva siitä mitä sinä maksat ja kenelle vs. muut sulle.
Mutku nää käy töissä! Olisikin tosi mielenkiintoista nähdä missä kusessa keskipalkkainen olisi, jos häneltä evättäisiin verorahoin maksetut palvelut ja hän maksaisi ne täysmääräisenä, koska hänhän tienaa eikä halua maksaa veroja. Saattaisi olla käsi ojossa ja tuen tarve hyvin äkkiä.
Lähtökohtaisestihan keskituloiset tai varakkaat eivät ole tässä ketjussa viemällä köyhiltä ainuttakaan tukea pois. Sen sijaan köyhät haluavat viedä keskituloisilta ja varakkailta näiden ainoan tuen pois. Kumpi ryhmä on ahne?
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisestihan keskituloiset tai varakkaat eivät ole tässä ketjussa viemällä köyhiltä ainuttakaan tukea pois. Sen sijaan köyhät haluavat viedä keskituloisilta ja varakkailta näiden ainoan tuen pois. Kumpi ryhmä on ahne?
Miten niin ainoan tuen? Lapsilisä edes ole tuki, mutta mennään sillä. Etkö ole nostanut vanhempainpäivärahaa, kotihoidontukea, lapsesi eivät ole olleet hoidossa, eivät koulussa, neuvolassa jne.? Ne on niitä tukia mitä sä saat moninkerroin verrattuna lapsettomaan. Ja tässä ketjussa nimenomaan keskituloiset sanoo että köyhiltä tuet pois, sossupummit! Yksikään tuilla eläjä ole edes ilmoittautunut. Sitten on me, varakkaat, jotka voisimme lapsilisästä luopua. Ainut, joka valittaa ihan joka kohdassa, on se keskituloinen yhteisestä saavista kaivaja, eikä edes tajua sitä.
Jos lapsilisä pitää lakkauttaa, niin lakkautetaan sitten kaikilta. Itse toivoisin lapsihuojennuksia veroprosenttiin. Se kannustaisi ihmisiä käymään töissä, eikä lisäisi kannustinloukkuja.
Ja minusta kunnan tarjoamassa palvelussa hintalapun pitää olla sama kaikille. Työttömän lapsi ei täysipäiväistä hoitopaikkaa edes tarvitse. Jos jollekin hoitopaikan pitäisi olla ilmainen, niin sille joka sitä okeasti tarvitsee. Työtön voi hoitaa lapsensa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, tämä menee samaan sarjaan kuin tuo, että tukia pitäää kasvattaa, jotta tuilla elävät kuluttaisivat enemmän ja näin työssä käyvät voisivat tehdä pidempää päivää tuottaakseen heille kaikki palvelut ja tavarat ja verotulot tämän mahdollistamiseen. Kun ahneudella ei ole rajaa
Kukas sun palvelut maksaa? Entäs sun lasten, he kun eivät tuota mitään, vievät vaan.
Yhteiskuntasopimus on vähän kuin vakuutus: maksat jäsenyyttä, jotta sinua autettaisi yhteisestå kassasta jos sattuu vahinko. Et itsekään vakuutusasiakkaana hyväksyisi sitä että Minnalle korvataan kolaroitu Polo Teslan arvosta. Tai että Pera voi vasaroida autonsa tahallaan topoliksi ja kerätä korvaukset väittäen että meteorisade lommotti auton.
Ai vahinko? Miksi mä maksan sun vahingoista, eli lapsista? Pal
Rauhoitu nyt, olen sinun puolella. Pointti on se että tulonsiirtoja tarvitaan kun kaikki ei mene niin kuin yleinen odotusarvo elämälle on. Tulee sairautta tai taantuma. Mutta nyt porukka on jäänyt ottamaan ne ihan annettuna. Eletään jossain palmun alla ja odotetaan että se suomen valtio jossain kaukana horisontissa maksaa elämisen kun ei tullut maksettua yrittäjän eläkettä tai säästettyä ulkomailla tehdyn uran aikana. Sitten parhaimmat on sitä mieltä että joku k-kauppias on ahne pska kun maksaa sata satalappusta ja saa yhden takaisin lapselleen osoitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ainoan tuen? Lapsilisä edes ole tuki, mutta mennään sillä. Etkö ole nostanut vanhempainpäivärahaa, kotihoidontukea, lapsesi eivät ole olleet hoidossa, eivät koulussa, neuvolassa jne.? Ne on niitä tukia mitä sä saat moninkerroin verrattuna lapsettomaan. Ja tässä ketjussa nimenomaan keskituloiset sanoo että köyhiltä tuet po
Olet itse myös käyttänyt neuvolan palveluja lapsena, käynyt koulut ja saanut lapsilisää. Edelleen pääset tarvittaessa terveyskeskukseen sairaalaan, hammaslääkäriin. Saat työttömyystukea, jos joudut yllättäen työttömäksi. Myös toimeentulotukea voi saada. Saatat saada myös opintotukea, asumistukea jne. Miksi se lapsilisä nyt on niin punainen vaate? Ja miksi se pitäisi ottaa pois ihmisiltä, jotka sen itse todennäköisesti myös kustantavat?
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsilisä pitää lakkauttaa, niin lakkautetaan sitten kaikilta. Itse toivoisin lapsihuojennuksia veroprosenttiin. Se kannustaisi ihmisiä käymään töissä, eikä lisäisi kannustinloukkuja.
Ja minusta kunnan tarjoamassa palvelussa hintalapun pitää olla sama kaikille. Työttömän lapsi ei täysipäiväistä hoitopaikkaa edes tarvitse. Jos jollekin hoitopaikan pitäisi olla ilmainen, niin sille joka sitä okeasti tarvitsee. Työtön voi hoitaa lapsensa itse.
Eli se, joka kuluttaa eniten yhteisiä verorahoja, maksaisi niitä vähiten?
Jos työttömän lapsi ei saa käydä päiväkodissa, koska ei käy töissä, silloin töissäkäyvän lapsi ei ole tervetullut yhteenkään ilmaiseen kunnan tapahtumaan, koska hänen vanhempansa ovat kykeneviä maksamaan palveluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sä maksat takaisin sun lapsilisät koulutukset ja lastesi kuluttamat rahat sille lapsettomalle?
Vas.sareiden ajatusmaailmassa itseäni hämmentää erityisesti tuo että se, joka ei halua että häneltä otetaan enempää on ahne, mutta se joka haluaa itselleen kaiken ja muilta pois, ei ole ahne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sä maksat takaisin sun lapsilisät koulutukset ja lastesi kuluttamat rahat sille lapsettomalle?
Ei tietenkään mitenkään. Pienituloinen lapseton ei ole juuri mitenkään auttanut yhteiskuntaa, ollut vain kulueränä. Toista se on lapselliset jotka ovat tehneet uusia veronmaksajia.
Olet itse myös käyttänyt neuvolan palveluja lapsena, käynyt koulut ja saanut lapsilisää. Edelleen pääset tarvittaessa terveyskeskukseen sairaalaan, hammaslääkäriin. Saat työttömyystukea, jos joudut yllättäen työttömäksi. Myös toimeentulotukea voi saada. Saatat saada myös opintotukea, asumistukea jne. Miksi se lapsilisä nyt on niin punainen vaate? Ja miksi se pitäisi ottaa pois ihmisiltä, jotka sen itse todennäköisesti myös kustantavat?
Eivät kustanna. Sehän olisikin ihan mahtavaa, jos mitään ei pitäisi ottaa pois. Mutta kun pitää, niin lapsilisästä mä lähtisin liikkeelle. Ja sillä säästöllä palauttaisin nyt tehdyt leikkaukset. Sitten se seuraava säästö onkin jo vaikeampi juttu.