Mikä pieni asia puheessa tai kirjoituksessa saa sinut näkemään punaista?
Nyt en tarkoita virheitä vaan tyylillisiä seikkoja.
Itselläni on ihan absurdi inho sitä kohtaan, jos joku sanoo että "tehkääpä" tai "tehkäähän". Tuollainen ohjaileva kehotus tai muistutus saa mut välittömästi puolustuskannalle. "Tehkääpä" on vielä pahempi, jos siihen laittaa ässän perään. Anteeksi mutta oletko esimieheni vai äitini vai miksi käskytät minua?
Vihaan myös passiivisaggressiivisia "Ihan pienenä vinkkinä" tai "ystävällisesti muistuttaisin" -muotoiluja.
Entä sinä?
Ystävällisesti muistuttaisin että kielivirheistä ei siis ole kyse.
Kommentit (572)
Vierailija kirjoitti:
sana : incel
Varsinkin, kun se voidaan sanoa palstalla Naiselle. Eli incel-haukkuja ei välttämättä tiedä mitä incel tarkoittaa.
Sitä ehkä muutenkin viljellään vähän liikaa.
Googlettaa voi mitä se tarkoittaa ja uskon että tällaisia miehiä on loppujen lopuksi varsin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sana : incel
Varsinkin, kun se voidaan sanoa palstalla Naiselle. Eli incel-haukkuja ei välttämättä tiedä mitä incel tarkoittaa.
Sitä ehkä muutenkin viljellään vähän liikaa.
Googlettaa voi mitä se tarkoittaa ja uskon että tällaisia miehiä on loppujen lopuksi varsin vähän.
Noiden leimasanojen viskominen ympäriinsä argumentin sijaan vaan kertoo toisesta nykyajan ärsyttävästä ilmiöstä. Eli ei osata keskustella eikä väitellä perustellen väitteet, vaan heitellään vaan noita isoja ja solvaavia leimasanoja ja leikitään että ne oli argumentti.
Aikanaan suomessa oli neuvostovastainen jolla sai kätevästi torpattua kenen tahansa poliittisen uran. Nasse (toisin kirjoitettuna) on ollut netissä vastaava argumentti alusta lähtien. Nykyään noita on vaan hyvin monta vastaavaa kotimaisesta persu, äärioikeisto, rasisti hokemiesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Ja sana momentti.
Täh? Momentti kuvaa vääntövuorovaikutuksen voimakkuutta, tai ilmaisee lakitekstin tietyn kohdan. Mitä väärää niissä on?
Vierailija kirjoitti:
Vaan/vain:
- Mennään vaan => mennään VAIN
- Niitä on vaan kolme => niitä on VAIN kolme
AAARGH!!!
Tai kuten kotiseudullani sanotaan
-Mennäävvaan/ Mennääs vaa
-Niitä ovvaan kolme
Tämmöst tää suamen kiäli vaa on
Mua ärsyttää työsähköposteissa, kun joku kysyy jotain ei yhtään kiireellistä asiaa, ja silti aina viestissä ASAP. Ja toinen viesteissä oleva ärsyttävä asia on, että tietyt ihmiset merkitsee ne tärkysjärjetykseltään suuriksi, vaikka asia olisi ihan mitätön.
En voinut lukea koko ketjua koska mielihalu lähteä kadulle hakkaamaan viattomia ihmisiä yltyy. Toki huutaisin pesäpallomailaa heilutellessani että yksikään ei ole viaton.
Red flag! Mikä h€lv€tin redflag???? Voisiko joku suomentaa.... Mä alan huuteleen punainen kortti ja säestän pillillä.
"saitko kiinni?"
No tyhmänäkö pidät kun ajattelet että ymmärryksessä jotain vikaa.
kuullostaa
tavarata
porukkata
arabiata
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Kiviapajan juntin jutut, pitäisi rautoihin laittaa ko. luuseri!
Autojen moottoreissakin on vääntömomentti.
"täytynee tutkia asiaa enemmän jos et sinäkään muista lakia tai asetusta (josta yli viikko sitten oli puhetta)
(eikä millään viitsisi itse etsiä tietoa koska hänellä on aina" kiirus")
Eilen sanoin ettei minkään sanan tai sanonnan käyttö ärsytä, mutta olin väärässä. Ärsyttää kun kaikki talidomit sanoo pizzan TÄYTE! Jos se ei ole kotzone niin siihen tulee päällisiä, ei täytteitä. Ei sitä millään täytetä. Mistä hemmetistä tällainen aivovamma on tullut suomen kieleen? Vai sanooko joku että mitä haluat täytteeksi ruisleivän päälle? Tuskin. Tai jos sanoo, niin kuokkaan pitäsi vetää.
EHYT....miksei voi sanoa vaan ehjä???!?!!? :D
Näen punaista jos joku näkee tai kokee tällaisista pikkuasioista punaista. Oletteko muka itse täydellisiä, ettekä kestä yhtään virheitä? Muiden tai omianne? Oikolukekaa ja sivuuttakaa. Olettehan te täydellisiä ja älykkäämpiä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Näen punaista jos joku näkee tai kokee tällaisista pikkuasioista punaista. Oletteko muka itse täydellisiä, ettekä kestä yhtään virheitä? Muiden tai omianne? Oikolukekaa ja sivuuttakaa. Olettehan te täydellisiä ja älykkäämpiä. ;)
Pakottiko joku sinut lukemaan tätä ketjua? Älä lue, etsi jotain lukemista joka miellyttää sinua. Niin ei tarvi nähdä punaista.
Omasta tekstistäsi tuli mieleen tuo sana "toveri"
Varsinkin jossain demarien tai vasemmiston puoluekokouksessa jossa porukka poseeraa niin ylpeänä hyvänä kommunistina toisilleen vaikka koko helv...n neuvostoaate oli pahempi kuin aatun nassevaltakunta. Osa porukasta ei ollut syntynytkään silloin kun neuvostoliitto kaatuim mutta sitä ollaan niin ylpeää toveria, joopa joo.