Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klemolan ja Hazardin maalitus

Vierailija
16.02.2026 |

Jos nää mammat ei tykkää jostain Hildur kirjoista, niin mikä siinä nyt on niin vaikeaa? Ei hyvää iltaa.

Kommentit (342)

Vierailija
81/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, kun Hazard tölvii mielellään toisten ulkonäköä, varsinkin lihavan.

Hazard itse näyttää.....no näette varmaan miltä.

Vierailija
82/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää hildurista. Näistä Klemolasta ja Hazarrdista ja heidän huumoristaan tykkään kyllä.  Maailmasta on tulossa liian kuiva paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee tästä tapauksesta mieleen taannoinen juttu Johanna Oraksesta ja siitä kuinka hän on kaupallisesti menestynyt taiteilija, mutta häntä ei hyväksytä ns. taidepiireihin. Hänen taulunsa ovat liian "kansantajuisia".

Mielestäni tämä kuvaa ennen kaikkea sitä kuinka pieni maa piireineen Suomi on ja kuinka tiettyjen kulttuurimuotojen kohdalla kaupallisuus on edelleen kirosana. Täällä tehdään vieläkin tiukka rajanveto sen suhteen mikä hyväksytään taiteeksi ja kulttuuriksi ja mikä on sitten viihdettä ja ns. kaupallista roskaa. Lisäksi tuntuu, että suomalainen koulutuskeskeisyys on vallannut myös taiteentekijöiden perspektiiviä liiaksi. Itseoppineita kansalle tuotantonsa suuntaavia tekijöitä ei haluta nähdä pienessä elitistisessä kuplassa oikeina taiteilijoina ja kulttuurin tekijöinä.

Minulla ei ole mitään Klemolaa ja Hazardia vastaan ja kumpikin on kyllä ansioitunut tekemillään töillä, mutta tuo käytös oli heiltä mielestäni ylilyönti. Valitettavasti ihmiset eivät lue enää kirjoja siinä missä ennen, joten mielestäni pitäisi olla vain iloinen siitä, että on edelleen ihmisiä jotka löytävät tiensä kirjallisuuden pariin. Kun aloittaa kevyemmällä ja viihteellisemmällä kirjallisuudella ja pääse ns. lukemisen rytmiin, siitä on suurempi mahdollisuus laajentaa kulttuurisesti ja taiteellisesti hyväksytympienkin teosten pariin, kuin jos yrittäisi aloittaa heti joillain raskaslukuisilla klassikoilla.

Vierailija
84/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luen noin 100 kirjaa vuodessa, eikä yksikään niistä ole dekkari, miksi minun pitäisi niitä lukea? Elämäni varrella olen muutaman lukenut, ja koin ajanhukaksi.

En myöskään kuuntele pop-musiikkia enkä katso viihdeohjelmia. Miksi pitäisi? Enkö voi sanoa suoraan, että paskoohan ne? Miksi muka olisin heti ylimielinen? Minä en arvosta niitä, ihan sama mitä muut tekee.

Vierailija
85/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä eukot näytti kuvassa jo kyynistyneiltä, muuttumisleikissä käyneiltä vanhuksilta. Alzheimeriä alkaa pukkaamaan, eivät tiedosta missä ja miten voi puhua ja loukkaako se, tuskin edes vieläkään tajuavat loukanneensa, itsekontrolli jo katoamassa. 

Vierailija
86/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kaksi apurahoilla elävää keskinkertaista vasemmistolaista telaketjufeministiä tylyttää julkisesti menestynyttä kirjailijaa. 

Kateus. 

Vierailija
87/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietokilpailussa minulta kysytään Leea Klemolan uusimman näytelmän nimeä, vastaan "en tiedä" enkä sano, että en onneksi ole nähnyt yhtään hänen näytelmäänsä enkä aio katsoa.

Vierailija
88/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luen noin 100 kirjaa vuodessa, eikä yksikään niistä ole dekkari, miksi minun pitäisi niitä lukea? Elämäni varrella olen muutaman lukenut, ja koin ajanhukaksi.

En myöskään kuuntele pop-musiikkia enkä katso viihdeohjelmia. Miksi pitäisi? Enkö voi sanoa suoraan, että paskoohan ne? Miksi muka olisin heti ylimielinen? Minä en arvosta niitä, ihan sama mitä muut tekee.

Mistä sinulle on kummunnut ajatus, että sinun pitäisi lukea dekkareita tai kuunnella pop-musiikkia?

Vierailija
89/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun hetken mietit niin mitäs luulet kiinnostaako ketään täysin turha ja itsekeskeinen mielipiteesi?

Vierailija
90/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunisteilla Suomessa on aina kova hinku päästä julkisuuteen, näyttävän väriset silmälasit sopii siihen. Aatepohja ja sanoma on yhtä kuin silmälasiensa sangat.

Vierailija
91/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle tulee tästä tapauksesta mieleen taannoinen juttu Johanna Oraksesta ja siitä kuinka hän on kaupallisesti menestynyt taiteilija, mutta häntä ei hyväksytä ns. taidepiireihin. Hänen taulunsa ovat liian "kansantajuisia".

Mielestäni tämä kuvaa ennen kaikkea sitä kuinka pieni maa piireineen Suomi on ja kuinka tiettyjen kulttuurimuotojen kohdalla kaupallisuus on edelleen kirosana. Täällä tehdään vieläkin tiukka rajanveto sen suhteen mikä hyväksytään taiteeksi ja kulttuuriksi ja mikä on sitten viihdettä ja ns. kaupallista roskaa. Lisäksi tuntuu, että suomalainen koulutuskeskeisyys on vallannut myös taiteentekijöiden perspektiiviä liiaksi. Itseoppineita kansalle tuotantonsa suuntaavia tekijöitä ei haluta nähdä pienessä elitistisessä kuplassa oikeina taiteilijoina ja kulttuurin tekijöinä.

Minulla ei ole mitään Klemolaa ja Hazardia vastaan ja kumpikin on kyllä ansioitunut "

Suomen ongelma taitaa olla, että rahoitusta tuolle kulttuurielättiporukalle on tarjolla rajoitetusti, joten piirit valtaa koko rahoitusautomaatin omaan käyttöönsä ja toimii samalla portinvartijana ettei pottia jakamaan tule muita kuin omia hyviä kavereita. Samalla tietty taataan, ettei ole mitään merkitystä mitä "taidetta" nää piirit luo kun rahoitusta tulee kunhan pääsee piireihin. 

Ja ei, en näe mistä esim. Hazard on maineensa saanut kun jokainen ulostulo varsinkin viimevuosina on kuvastanut lähinnä tädin päänsisäistä toksista ajatuksenjuoksua. 

Vierailija
92/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on vallasta, sen kynsin hampain kiinni pitämisestä. Kateus ja itsensä korostaminen, sanalemisen halu siitä mikä on oikeaa taidetta ja mikä roskaa. Arvostetaan koulutusta ennen luovuutta.

Vierailija
93/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai heiltäkin voi odottaa edes peruskäytöstapoja?

eli teeskennellä pitävänsä Hildurista?

Missä kysyttiin tykkäävätkö he kirjoista/kirjailijasta? Ei missään. 

Vierailija
94/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän nyt kallista aikaani siihen että sanon mielipidettäsi ylimieliseksi ja jonninjoutavaksi, niin turhaksi.

Vierailija
95/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos hazardi se täti joka rahasti monta kymppitonnia jostain käveleskelyvideoista joita tuo teki jollekin hölmölle kunnalle? Siinä sitä aitoa epäkaupallista "taidetta" mestarilta :D

Eikun sori, tuohan oli peräti ministeriöltä eikä kunnalta ja summa peräti 50 tonnia. 

Vierailija
96/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt ko naisia moukkina. Tuli vahvistus asialle.

Vierailija
97/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai heiltäkin voi odottaa edes peruskäytöstapoja?

eli teeskennellä pitävänsä Hildurista?

Missä kysyttiin tykkäävätkö he kirjoista/kirjailijasta? Ei missään. 

Eli viihdeohjelmassa voi vastata vain kysymykseen? Muu jutustelu on kiellettyä?

Vierailija
98/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs hoettiin aikanaan että helvetissä on kuuma paikka naisille jotka eivät tue toisiaan 🤣 ajat näyttävät muuttuneen ja naisetkin saavat puukottaa toisiaan taas vapautuneesti selkään😀

Vierailija
99/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kaksi apurahoilla elävää keskinkertaista vasemmistolaista telaketjufeministiä tylyttää julkisesti menestynyttä kirjailijaa. 

Kateus. 

Molemmat äärettömän hemmoteltuja median huomion suhteen mutta niin vain Rämön saama julkisuus kirvelee.

Vierailija
100/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaksikko näyttää muuten ihan ajatuksiltaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi