Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klemolan ja Hazardin maalitus

Vierailija
16.02.2026 |

Jos nää mammat ei tykkää jostain Hildur kirjoista, niin mikä siinä nyt on niin vaikeaa? Ei hyvää iltaa.

Kommentit (342)

Vierailija
101/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietokilpailussa minulta kysytään Leea Klemolan uusimman näytelmän nimeä, vastaan "en tiedä" enkä sano, että en onneksi ole nähnyt yhtään hänen näytelmäänsä enkä aio katsoa.

En minäkään tiedä hänen aikaansaannoksiaan, silloin tällöin ollut menneinä vuosina naistenlehden haastattelussa, en jaksanut juttua loppuun, jäi mieleen että on Kokkolasta, vai onko? En ole varma, mutta ei kai sekään ole kiinnostavaa tietoa.

Vierailija
102/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat täällǎ tekee nyt Klemolalle ja Hazardille sen, mitä niiden mielestä Klemols ja Hazardi ei olisi saaaneet tehdä Rämölle. Lol. Pinnallista ja piinallista on moraali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luen noin 100 kirjaa vuodessa, eikä yksikään niistä ole dekkari, miksi minun pitäisi niitä lukea? Elämäni varrella olen muutaman lukenut, ja koin ajanhukaksi.

En myöskään kuuntele pop-musiikkia enkä katso viihdeohjelmia. Miksi pitäisi? Enkö voi sanoa suoraan, että paskoohan ne? Miksi muka olisin heti ylimielinen? Minä en arvosta niitä, ihan sama mitä muut tekee.

On aivan sama, mitä mieltä sinä anonyymeillä palstoilla olet, mutta nämä rouvat

( jotka ovat ainakin kulttuuripiireissä tunnettuja) mollasivat koko Rämön tuotannon. Samalla he mollasivat myös Rämön lukijakunnan. Katsoin "Hengaillaan" ohjelman ja minusta rouvat käyttäytyivät huonosti.

Vierailija
104/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kukaan tuskin julkaisee kirjoja, puhuu maksusta tai tekee teatteria.

Yleensä saman alan ihmiset eivät julkisesti mitätöi toistensa tekemisiä.

Vierailija
105/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akat täällǎ tekee nyt Klemolalle ja Hazardille sen, mitä niiden mielestä Klemols ja Hazardi ei olisi saaaneet tehdä Rämölle. Lol. Pinnallista ja piinallista on moraali.

Tuo Klemolan ja Hazardin Rämön maalitus tapahtui ylen viihdeohjelmassa, on toki eri kun se tapahtuu vauva.fi palstalla. Ja itse en ainakaan ole mikään kulttuurivaikuttaja vaan lukija.

Vierailija
106/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on että näyttivät muijat kateutensa aika selvästi.

Vierailija
107/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luen noin 100 kirjaa vuodessa, eikä yksikään niistä ole dekkari, miksi minun pitäisi niitä lukea? Elämäni varrella olen muutaman lukenut, ja koin ajanhukaksi.

En myöskään kuuntele pop-musiikkia enkä katso viihdeohjelmia. Miksi pitäisi? Enkö voi sanoa suoraan, että paskoohan ne? Miksi muka olisin heti ylimielinen? Minä en arvosta niitä, ihan sama mitä muut tekee.

( jotka ovat ainakin kulttuuripiireissä tunnettuja) mollasivat koko Rämön tuotannon. Samalla he mollasivat myös Rämön lukijakunnan. Katsoin "Hengaillaan" ohjelman ja minusta rouvat käyttäytyivät huonosti.

No voi kamalaa. Luuletko kuitenkin pääseväsi ajan kanssa asian yli?

Vierailija
108/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Klemolan ja Hazardin Rämön maalitus tapahtui ylen viihdeohjelmassa, on toki eri kun se tapahtuu vauva.fi palstalla. Ja itse en ainakaan ole mikään kulttuurivaikuttaja vaan lukija.

Kuten sanottu, pinnallista on moraali.

Ja kun pistää kulttuurituotteen yleisön nautittavaksi, altistaa sen kritiikille. Ihan jokainen kirjailija ja muu kulttuurin tuottaja. Ei lähtökohta ole se, että siitä pidetään.

Vierailija
109/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sama ole jos kommentoidaan noiden tätien konkreettisia sanomisia. Nää tädithän haukkui kirjailijan vaikkei ilmeisesti ole edes lukeneet puheena ollutta kirjaa.

Muutenkin ilkeily ei ole älyn merkki vaan älyn puutteen. 

Vierailija
110/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän sopii että kuvaan astuu mies tai miehen kaltainen, arvioimaan kylkiluidensa kaltaisten pinnallista moraalia.

Vierailija
111/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rämö pärjää omillaan toisin kuin nämä apurahataiteilijat.

Ovat kateellisia, kuten aina niille taiteilijoille, jotka pärjäävät omillaan. Palmu yhtenä esimerkkinä.

Se, että lyttää toisen taidetta, ei omaa tasoa nosta.

Vierailija
112/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun pistää kulttuurituotteen yleisön nautittavaksi, altistaa sen kritiikille. Ihan jokainen kirjailija ja muu kulttuurin tuottaja. Ei lähtökohta ole se, että siitä pidetään.

Mutta täähän ei tietenkään päde siihen että pari paremmiston edustajatätiä menee aukomaan päätään viihdeohjelmaan vai?

Vierailija
113/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietokilpailussa minulta kysytään Leea Klemolan uusimman näytelmän nimeä, vastaan "en tiedä" enkä sano, että en onneksi ole nähnyt yhtään hänen näytelmäänsä enkä aio katsoa.

En minäkään tiedä hänen aikaansaannoksiaan, silloin tällöin ollut menneinä vuosina naistenlehden haastattelussa, en jaksanut juttua loppuun, jäi mieleen että on Kokkolasta, vai onko? En ole varma, mutta ei kai sekään ole kiinnostavaa tietoa.

On tuosta kokkolastaan tainnut näytelmän tehdä.

Miten pikkuisen tuntuu että se aivan suhteetonta glooriaa näillekin kulttuuritädeille vuosien mittaan muka-terävänäköisestä nokkeluudestaan herunut mutta kun jos valokeila osuu jollekin "kilpailijalle" niin näytetään julkisesti hapanta naamaa ja lytätään tekemiset.

Vaikuttaa hirveältä alalta jos tuo on yleisempääkin.

Vierailija
114/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sama ole jos kommentoidaan noiden tätien konkreettisia sanomisia. Nää tädithän haukkui kirjailijan vaikkei ilmeisesti ole edes lukeneet puheena ollutta kirjaa.

Muutenkin ilkeily ei ole älyn merkki vaan älyn puutteen. 

Tädit kommentoi konkreettisia kulttuurituotteita. Te kommentoitte esim. tätien ulkonäköä.

Ja se, onko ilkeily älyä vai älyn puutetta riippuu siitä, kuka ilkeilee ja kenelle. Tämän kai tunnustat itsekin?

Vierailija
115/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rämö pärjää omillaan toisin kuin nämä apurahataiteilijat.

Ovat kateellisia, kuten aina niille taiteilijoille, jotka pärjäävät omillaan. Palmu yhtenä esimerkkinä.

Se, että lyttää toisen taidetta, ei omaa tasoa nosta.

Naiapuolinen Ilkka Remes. Tottaikai k*rpii näitä mielestään suuria taiteilijoita.

Vierailija
116/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tykkää hildurista. Näistä Klemolasta ja Hazarrdista ja heidän huumoristaan tykkään kyllä.  Maailmasta on tulossa liian kuiva paikka.

Jos arvon rouvat kokevat olevansa niin hienoja ja taiteellisia, etteivät lue samaa kirjallisuutta, mitä suuri yleisö, sen olisi toki voinut sanoa kauniimminkin. 

Luulisi, että pystyisivät käyttäytymään solidaarisesti kirjailija-kolleegaansa kohtaan, varsinkin kun ollaan ajassa, missä ollaan huolissaan ihmisten lukemisesta.

Vierailija
117/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kamalaa. Luuletko kuitenkin pääseväsi ajan kanssa asian yli?

Kaarinalla pitää nyt kiirettä aamulla kun pitää haukkua jokainen vauva-palstalainen erikseen ketjussa.

Vierailija
118/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta täähän ei tietenkään päde siihen että pari paremmiston edustajatätiä menee aukomaan päätään viihdeohjelmaan vai?

Toki pätee. Teillä tuntuu olevan siitä paljonkin kritiikkiä. Näin se toimii.

Vierailija
119/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen arvostellut tässä heidän käytöstapojen puutetta, en heidän teoksiaan.

Vierailija
120/342 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä maalitus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä