Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette varautuneet siihen että auto hajoaa tien päälle näillä pakkasilla?

Vierailija
14.02.2026 |

Tiedän että suurin osa, jopa kaikki teistä tulisivat kuolemaan muutamassa tunnissa.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän puhelimen mukana. Sillä soitan sitten ajoturvasta apua. Viimeksi tulivat keskelle korpea alle puolessa tunnissa, kyllä niillä ukkoja on aika hyvin ympäri maan. Ja toki mulla on ulkovaatteet mukana kun en hellevaatteissa -20 asteiseen autoonkaan hyppää. Niissä samoissa vaatteissa käyn päivittäin koirien kanssa 1-3h lenkillä niin luulisin selviäväni sen 30min odotteluajan hengissä.

Vierailija
102/108 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On auto joskus pakkasella hyytynytkin ja bussi kurvannut ohi mutta hengissä ollaan. Nuorempana kuljin työmatkat pyörällä jos ei ollut yli 25 pakkasta, matkaa oli viitisen kilometriä. Nykyään jos auto sammuu kävelen tai soitan taksin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään julkisiin. Kovilla pakkasilla pitkässä matkassa bensakulut ovat kalliimmat kuin junalippu. Autoa ei kannata seisottaa pakkasessa ja lämmin halli tulee lomalla kalliiksi. 

Vierailija
104/108 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla firman auto joskus kesken matkan hajonnutkin. Nykyään omalla autolla ajaessa pidän puhelimen latingissa ja päällä vaatteet joissa en heti jäädy jos joutuisin kävelemään. Yli puolen matkan jos olisin päässyt kohti työpaikkaa, todennäköisesti menisi ohi joku jonka kyydissä pääsisi perille.

Vierailija
105/108 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole niin tapahtunut, mutta meillä on lisävaatteita aina mukana jos on kova pakkanen. Kerran kävi niin, että piti lähteä reissuun niin auto jäi työpaikan pihaan kun oli tarkoitus lähteä siitä reissuun suoraan. Siinä kyllä oli selkeä määräaikaisvika kuluneissa osissa, huolto jättänyt asian hoitamatta.  No tuossa tilanteessa tuli muitakin esteitä ja olisi muutenkin jäänyt lähtemättä, mutta ne eivät kuulu tähän otsikkoon. Mutta tästä opin, että aina pitää varautua.  Jos on reissu, mihin ei ole pakko lähteä, sillon jätetään lähtemättä tai siirretään, esim. lapsuudenkodissa käynnit, joihin ajankohdan voi valita.   

Vierailija
106/108 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On auto joskus pakkasella hyytynytkin ja bussi kurvannut ohi mutta hengissä ollaan. Nuorempana kuljin työmatkat pyörällä jos ei ollut yli 25 pakkasta, matkaa oli viitisen kilometriä. Nykyään jos auto sammuu kävelen tai soitan taksin

Mulla oli yhdessä vaiheessa sama, että pyörällä, tosin pidin pakkasrajana 20 astetta kun sitten ei enää saanut sellaisia käsineitä että ei olisi palellut ja olisi voinut hallita pyörän. Töissä sain jättää pyörän päiväksi työpaikan lämmönjakohuoneeseen, sinne pääsi ulkokautta ja siellä oli tilaa. Sitten jos oli yli 20, kävelin. Matka oli tuolloin 4,5 km.  Nykyään lyhempi matka. Suosin paljon julkisia jos voi, mutta esim. lapsuudenkotiini pitäisi mennä kolmella junanvaihdolla ja sitten vielä bussi, ja jotta ehtisi viimeiseen bussiin, pitäisi lähteä täältä ensimmäiseen junaan mikä tietäisi herätystä viideltä, perillä siellä olisi 17.15, ei jaksa tätä kun autolla saman matkan ajaa yleensä 4-4,5 tunnissa, kesällä siis noin neljään tuntiin.  Mutta sinne voin mennä ja olen tervetullut koska tahansa, yläkerta on tyhjillään ja käynneistäni on aina hyötyä kun siivoan, teen ruokaa jne. Siellä asuu lähisukulainen, joka maksaa muodollista tosi pientä vuokraa, ei omat vanhemmat enää.  

Vierailija
107/108 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen autoliiton Plusjäsen, joten mulla kuuluu jäsenmaksuun ilmainen tiepalvelu. Lisäksi vakuutukseen sisältyy hinauspalvelu.

Joo, se kuulema juuri niillä plusjäsenillä ajaa hinuri takapuskurissa kinni kaikki reissut eikä saavu paikalle vasta neljän tunnin päästä kuten meille normaaleille kuolevaisille.

Vierailija
108/108 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä jäätyneistä saa kätevästi talitankoja tinteille kun laittaa narusta puhun roikkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi