Miten olette varautuneet siihen että auto hajoaa tien päälle näillä pakkasilla?
Tiedän että suurin osa, jopa kaikki teistä tulisivat kuolemaan muutamassa tunnissa.
Kommentit (89)
Miltä ap tuntuu olla totaalisen väärässsä? Kukaan ei kuolisi vaikka auto hajoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä pääkaupunkiseudulla ajellessa en ole varautunut juuri mitenkään. Ihan normaalit talvivaatteet päällä, kännykkä ja pankkikortti mukana. Jos nyt hätätilanne tulisi ja akuutti kuoliaaksi jäätyminen uhkaisi, vaihtaisin julkisiin kulkuvälineisiin ja jättäisin auton tien varteen.
Entä jos erikoisameeba olisi syönyt kaikkien bussi- ja taksikuskien aivot ja he olisivat ajaneet kaikki bussit ja taksit Hirvensalmelle?
Vierailija kirjoitti:
Miltä ap tuntuu olla totaalisen väärässsä? Kukaan ei kuolisi vaikka auto hajoaisi.
Olet vasta 62. vastaaja ja noista 62 olisi vajaa puolet arvioni mukaan kuollut, tai juuri kuolemaisillaan. Ihmisiä on kuitenkin maailmassa muutama miljardi. Että miltä itsestäsi nyt tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pääkaupunkiseudulla ajellessa en ole varautunut juuri mitenkään. Ihan normaalit talvivaatteet päällä, kännykkä ja pankkikortti mukana. Jos nyt hätätilanne tulisi ja akuutti kuoliaaksi jäätyminen uhkaisi, vaihtaisin julkisiin kulkuvälineisiin ja jättäisin auton tien varteen.
Entä jos erikoisameeba olisi syönyt kaikkien bussi- ja taksikuskien aivot ja he olisivat ajaneet kaikki bussit ja taksit Hirvensalmelle?
Ei perkele. Taidat olla oikeassa.
Muutamassa tunnissa olisin jo kotona. Suhaan autolla vain koti-kauppa-koti ja koti-urheilukeskus-koti väliä. Välimatkaa sen verran, että pyörälläkin pääsisi mutta siihen olen liian laiska nykyään. Matkalla monta paikkaa, johon mennä odottelemaan hinausautoa ja taksia. Mihinkä tuossa kuolisi, ei siellä nyt niin kylmä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vasta 62. vastaaja ja noista 62 olisi vajaa puolet arvioni mukaan kuollut, tai juuri kuolemaisillaan. Ihmisiä on kuitenkin maailmassa muutama miljardi. Että miltä itsestäsi nyt tuntuu?
Kuinka monta miljardia ihmistä ajelee juuri nyt "näissä pakkasissa"? 🤣
Saa olla melko sekaisin jos ei muutamassa tunnissa saa hankittua apua mistään. Mulla ei kestä kuin korkeintaan tunti niin olen löytänyt kännykkäni talvitakkini taskusta. En usko että kenelläkään voi kestää pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla melko sekaisin jos ei muutamassa tunnissa saa hankittua apua mistään. Mulla ei kestä kuin korkeintaan tunti niin olen löytänyt kännykkäni talvitakkini taskusta. En usko että kenelläkään voi kestää pidempään.
Entä jos olet lähtenyt unenpöpperössä ilman talvitakkia sukkasillaan töihin?
En mitenkään koska ajan vain kaupungissa. Pitkät matkat aina junalla tai lentokoneella.
Miksi mä olisin jumissa tuntikausia jos auto hajoaa? Soitto vakuutusyhtiöön, hetken päästä hinurikuski soittaa ja kertoo, koska on paikalla. En oo koskaan yli puolta tuntia oottanu. Jos hinuri ilmottas, että menee 4 tuntia, soittaisin taksin tai googlaisin (pitkän matkan) bussiaikatauluja. Auto sais ootella hinuria ihan keskenään.
Mulla on tietty pakkasilla toppatakki mukana autossa. Lisäksi ensiapulaukussa on avaruuspeite joka pitää lämpöä kun käärii sen vaikka jalkojen ympärille.
En ole huolissani autoon kuolemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö APn auto kestä -13 pakkasta?
Meillä on nyt 24 pakkasta...
Mutta ei sinne kuole, jos ei riisu vaatteita ja lähde esim. metsään harhailemaan. Mutta toivottavasti kukaan ei niin sekavassa kunnossa ole autoilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos olet lähtenyt unenpöpperössä ilman talvitakkia sukkasillaan töihin?
Autolla? Niinkuin sanottu, saa olla melko sekaisin..
Akun kunto tarkistettu tänäkin vuonna ennen talvea, auttaa kummasti. Huollot myös tehty ajallaan. Ei ole minään talvena muutenkaan hyytynyt, Kiat on luotettavia pelejä.
Varmuuden vuoksi toki huomioliivit, hanskat & pipo mukana, lapio myös lunta varten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä olisin jumissa tuntikausia jos auto hajoaa? Soitto vakuutusyhtiöön, hetken päästä hinurikuski soittaa ja kertoo, koska on paikalla. En oo koskaan yli puolta tuntia oottanu. Jos hinuri ilmottas, että menee 4 tuntia, soittaisin taksin tai googlaisin (pitkän matkan) bussiaikatauluja. Auto sais ootella hinuria ihan keskenään.
Mulla on tietty pakkasilla toppatakki mukana autossa. Lisäksi ensiapulaukussa on avaruuspeite joka pitää lämpöä kun käärii sen vaikka jalkojen ympärille.
En ole huolissani autoon kuolemisesta.
Siinähän se tuli miten asia nykyään hoituu. Nää "varustautujat "on jostain syystä aina tekemässä kuolemaa vaikka nykyaikana se ei ole mitenkään pakollista. Ihme homma.
Vierailija kirjoitti:
Hajosi. Pakkasta -25. Totesin tilanteen ja kävelin takaisin kotiin. Jälkeenpäin mittasin kävelymatkan dippimittarilla ja sitä kertyi hieman yli seitsemän kilometriä. Reippaasti kävellessä kylmyys lakkasi tuntumasta.
Dippimittari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö APn auto kestä -13 pakkasta?
Meillä on nyt 24 pakkasta...
Mutta ei sinne kuole, jos ei riisu vaatteita ja lähde esim. metsään harhailemaan. Mutta toivottavasti kukaan ei niin sekavassa kunnossa ole autoilemassa.
Kyllä ne pohjanmaalla on. Metsät täynnä metrisiä kumikikkeleitä.
Mulla on kunnolla kunnollista talvivaatetta autossa mukana. Alueilla, joilla ajelen, on muutaman kilsan välein tuttuja, joilta pyytää apua. Kotona on kaksi autoilevaa perheenjäsentä. Hinausautokin järjestyy 24/7.
Kyllä jopa täällä maamme pohjoisimmissa osissa on pääteillä sen verran liikennettä että tuskin kukaan ehtii paleltua. Jos oikein hätä tulisi, niin tarttisi varmaan tehdä tulet.
Woltitan pizzaa ja asuntoauton paikalle? Tai sitten soitan taksin? Vttu miten typerä avaus taas.
Entäpä kun pääsulake palaa?