Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (2297)
Ei saa sotkea mitään pelastus asiaa tämän maailman riitoihin ja pahuuteen. Ne on eri asioita .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Raamatusta löytyy lukematon joukko käskyjä jotka nimenomaan kerrotaan olevan Jumalan henkilökohtaisesti antamia määräyksiä.
Otetaan esim. poikalapsen ympärileikkaus.
Se oli liiton merkki VT:n aikaan kansalla. Nykyisin se ei ole voimassa.
Kristinuskon voimassa olevat käskyt ovat ne 10 UT.
Erehtyikö Jumala? "Sori, vahingossa sanoin että pitää silpoa kaikkien poikalasten pippelit. En minä sitä oikeasti tarkoittanut! Haluan vain, että joidenkin poikalasten pippelit silvotaan."
Ei tietenkään erehtynyt, se oli VT kansan liitonmerkki, esikuva.
Uudessaliitossa on uusimerkki,joka ei ole lihaan ulkoisesti tehty.
Ajattelet siis juutalaisten silpovan pippeleita ihan muute
Muistaakseni Daavidia käskettiin silpomaan sodassa kuolleiden pippelit ja tuomaan esinahat lahjaksi kuninkaalle.
"Minä en ole ollut mukana missään uskovien yhteisössä, eikä kukaan ole opettanut minulle mitään. Minä voin keskustella, eikä siitä tule minulle yhtään epämukava olo. Minä tiedän, että Jumala on olemassa. Mistä haluat keskustella? "
Aloitetaan vaikka helposta: Mistä tiedät, että Jumala on olemassa?
Luterilaiset kyllä noudattaa yksin armosta käsitettä kuten apostolit opetti . Lahkot vaan ei noudata. Ne yrittää itse.
Vierailija kirjoitti:
Luterilaisuus on siitä veikeää, että usko perustuu ajatukseen, jossa ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta. Kuitenkin sitten pian tuon sanottuaan, aloittaa luterilainen kertomaan, kuinka niin tai noin ei saa tehdä tai ei pelastu. Mainoslause ei siis päde, vaan on vale. Todellisuudessa heidän mukaansa ihminen pelastuu uskomalla ja sen lisäksi elämällä tiettyjen sääntöjen mukaan.
Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi et hyväksy että Jumala ei luonnut Saatanaa,vihollista,vasustajaa,kadottajaa?"
Kuka on luonut Saatanan? Kristinuskon oppien mukaan Jumala on aivan yksiselitteisesti luonut kaiken. Koska ilman Jumalaa ei olisi olemassa yhtään mitään niin Saatanan olemassaolo selittyy ainoastaan sillä, että Saatana on Jumalan luomistyön tulosta.
On looginen mahdottomuus, ettei Jumala olisi vastuussa Saatanan olemassaolosta.
Kun Saatana luotiin hän oli kaunein,viisain,korkein kaikista.
Sitten kun hän ei enää ollut sitä, ei se ole Jumalan luomisteko. Ymmärrätkö?
"Minä en ole ollut mukana missään uskovien yhteisössä, eikä kukaan ole opettanut minulle mitään. Minä voin keskustella, eikä siitä tule minulle yhtään epämukava olo. Minä tiedän, että Jumala on olemassa. Mistä haluat keskustella? "
Rehellisyyden nimissä, sinun kanssasi en mistään. Olen lukenut ketjua kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta.
Vierailija kirjoitti:
Halusit kuitenkin vastata kommenttiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi et hyväksy että Jumala ei luonnut Saatanaa,vihollista,vasustajaa,kadottajaa?"
Kuka on luonut Saatanan? Kristinuskon oppien mukaan Jumala on aivan yksiselitteisesti luonut kaiken. Koska ilman Jumalaa ei olisi olemassa yhtään mitään niin Saatanan olemassaolo selittyy ainoastaan sillä, että Saatana on Jumalan luomistyön tulosta.
Toisin sanoen Jumala ei ole kaikkitietävä. Tämä on pahasti ristiriidassa kristinuskon opetusten kanssa.
Kaikkitietävä Jumala luonnollisesti olisi tiennyt Luciferin lankeavan ja ryhtyvän pahoilaiseksi. Kaikkivoipaisena Jumala olisi voinut olla luomatta paholaiseksi ryhtyvää olentoa. Luoda Luciferistä sellaisen jossa hän pysyy hyvänä, eikä rupea vallanhimoiseksi kapinalliseksi. Jos Jumala on kaikkivoipa ja kaikkitietävä on Saatanan luomisen loogisesti välttämätöntä olla Jumalan tahdon mukainen asia.
PEN IS TEKEE SYNTEJÄ JOTEN MIKÄÄN MUU MERKKI SE ESINA HKAN POISTO EI OLE KUIN SYN NIN JA PÄÄSSYT NOITUUSKIN VALTAAN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta.
Oliko kysymys liian monimutkainen sinulle vastattavaksi vai mistä kiikastaa? Haluatko vielä helpomman kysymyksen vai vastaatko tähän: Mistä tiedät, että Jumala on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen Jumala ei ole kaikkitietävä. Tämä on pahasti ristiriidassa kristinuskon opetusten kanssa.
Kaikkitietävä Jumala luonnollisesti olisi tiennyt Luciferin lankeavan ja ryhtyvän pahoilaiseksi.
Koska niin Lucifer kuin ihminenkin lankesi syntiin. Lopeta jo. Kierrät kehää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta.Oliko kysymys liian monimutkainen sinulle vastattavaksi vai mistä kiikastaa? Haluatko vielä helpomman kysymyksen vai vastaatko tähän: Mistä tiedät, että Jumala on olemassa?
Sinä et ilmeisesti kykene ymmärtämään vastaustani. Tiedän sen siitä, että minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusit kuitenkin vastata kommenttiini.
Hienovarainen vihje, ettei sinun tarvitse kommentoida jokaiseen viestiin. Se, mitä sinulla on sanottavaa, on tullut selväksi jo ketjun ensimmäisellä sivulla, eikä sen jälkeen mitään uutta. Minulle on yhdentekevää, oletko trolli vai hullu, mutta nimenomaisesti sinun juttusi eivät kiinnosta. Tiedän hyvin, ettet tällä lakkaa, koska niin trollit ja hullut on ohjelmoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusit kuitenkin vastata kommenttiini.Hienovarainen vihje, ettei sinun tarvitse kommentoida jokaiseen viestiin. Se, mitä sinulla on sanottavaa, on tullut selväksi jo ketjun ensimmäisellä sivulla, eikä sen jälkeen mitään uutta. Minulle on yhdentekevää, oletko trolli vai hullu, mutta nimenomaisesti sinun juttusi eivät kiinnosta. Tiedän hyvin, ettet tällä lakkaa, koska niin trollit ja hullut on ohjelmoitu.
Kommentoin tietenkin niitä viestejä, joita haluan kommentoida. Tähän ketjuun aloin kommentoida vasta sitten, kun keskustelua oli jo joitain sivuja. En ole trolli ja olen mieleltäni terve.
"Koska niin Lucifer kuin ihminenkin lankesi syntiin. Lopeta jo. Kierrät kehää."
Tässä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa:
- Jumala on kaikkitietävä ja halusi luoda Luciferin joka lankeaa paholaiseksi.
- Jumala ei ole kaikkitietävä ja tämä tapahtui vastoin Jumalan tahtoa.
Kristinuskon oppien mukaan Jumala on kaikkivoipa ja kaikkitietävä joten paholaisen luominen oli Jumalan tahto. Kaikkivoipainen ja kaikkitietävä ei mitenkään voisi vahingossa luoda jotain sellaista mitä ei olisi halunnut tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta.Oliko kysymys liian monimutkainen sinulle vastattavaksi vai mistä kiikastaa? Haluatko vielä helpomman kysymyksen vai vastaatko tähän: Mistä tiedät, että Jumala on olemassa?
Sinä et ilmeisesti kykene ymmärtämään vastaustani. Tiedän sen siitä, että minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta
- Mistä tiedät?
- Minulla on oikeaa tietoa.
Tämäkö sinun mielestäsi on hyvää keskustelua ja älyllisesti rehellistä vastauksen antamista yksinkertaiseen kysymykseen?
- Mistä tiedät?
- Minulla on oikeaa tietoa.
Tämäkö sinun mielestäsi on hyvää keskustelua ja älyllisesti rehellistä vastauksen antamista yksinkertaiseen kysymykseen?
Se on täsmällisin vastaus, jonka voin antaa.
Pelastus . On eri asia kuin maallinen elämä täällä hetken. Pyri hyvään. Lessut elää omissa lahkoissa heillä on omat jahvesäännöt kuin hellareilla on. Vapareilla jehovilla. Perus sääntö on älä tee mitään pahaa .