Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (2297)

Vierailija
1821/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apostolit oli Jeesuksen kanssa siihen aikaan paikan päällä siellä . He kulki yhdessä ja söi kuin rukoili . Siksi minä tiedän että minä tiedän että minä tiedän lukee uudessa testamentissa koska he oli paikalla kun Jeesus ristiin naulittiin ja nousi kuolleista . Siksi he tiesi.   Uuden liiton välimies . 

Kukaan apostoleista ei kirjoittanut mitään. Kukaan ei tiedä mitä apostolit oikeasti ajattelivat.

Paavali, Pietari, Johannes., aakob ja Juuda kirjoittivat kirjeitä. UT kannattaa lukea. 

Heidän mukaan on nimetty evankeliumeja. Olet ymmärtänyt väärin jos luulet sen tarkoittavan evankeliumin kirjoittajaa. Useimmista evankeliumeista ei kenelläkään ole harmainta aavistusta kuka kirjoittaja on. Ajallisesti ne on kirjoitettu vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jopa sata vuotta myöhemmin.

Vierailija
1822/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielikuvitus on eri asia."

Mielikuvitus on nimenomaan ajattelua jota ei normaali logiikka ja faktat sido.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Logiikka on tarkoitus ylittää."

Ei ole. Kun sen ylittää niin se ajattelu muuttuu mielikuvitukseksi.

Mielikuvitus on eri asia.

Mielikuvittaminen on kaikilla luovaa työtä tekevillä erityisesti suunnittelu vaiheessa . Taide myös pitää nähdä jo kuvitelmissa kuin muutkin asiat . Kuvittaminen ajatuksissa kuuluu elämään. Myös sävelet kuin maalaukset syntyy kuvitelmista. Jopa kirjoitukset syntyy mielessä.  Älkää nyt enää tyhmiä olko. 

Vierailija
1824/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, jotkut saa myllynkiven kaulaan elleivät kadu ja tee parannusta.

Vierailija
1825/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matteus 16:28 

Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan.

Mitä Raamattua sinä syyttäjä luet?

Vierailija
1826/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että Jeesuksesta on kirjoittanut ja kertonut myös ne itämaan tietäjät jotka toi lahjoja Jeesuksen synnyttyä kuin ne jotka parantui kun Jeesus kosketti heitä . 

Vierailija
1827/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ierailija kirjoitti:

"Jumala haluaa vapauttaa ihmiset Saatanan vallasta"

Jumala sen Saatanan on maailmaan luonut ja tämä kaikki on osa Jumalan tahtoa. Jos siis uskoo tähän kristinuskon hömppään.

Miksi väität Jumalan luoneen Saatanan? Se on vastoin koko Raamatun opetusta.

Kristinuskon oppien mukaan Jumala on luonut kaiken. Kaikkitietävän Jumalan on luomistyötä tehdessään täytynyt olla tietoinen siitä mitä Saatanan luominen tähän maailmaan tarkoittaa. Jumalan on siis täytynyt haluta luoda Saatana.

Vierailija
1828/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Usko Jumalaan tai kärsi julma kohtalo"

Sellaista kristillistä rakkautta sinulta.

Vierailija
1829/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apostolit oli Jeesuksen kanssa siihen aikaan paikan päällä siellä . He kulki yhdessä ja söi kuin rukoili . Siksi minä tiedän että minä tiedän että minä tiedän lukee uudessa testamentissa koska he oli paikalla kun Jeesus ristiin naulittiin ja nousi kuolleista . Siksi he tiesi.   Uuden liiton välimies . 

Kukaan apostoleista ei kirjoittanut mitään. Kukaan ei tiedä mitä apostolit oikeasti ajattelivat.

Miksi sinua pitäisi uskoa , laita edes lähde.

Lähde sille, ettei jotain ole olemassa? Olemattoman todiste on se, ettei siitä ole todisteita.

Oma lähteeni on Raamattu ja perimätieto. Sinun ei ole syytä väittää jotain ,mitä et pysty perustelemaan.

Vierailija
1830/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ierailija kirjoitti:

Jumala sen Saatanan on maailmaan luonut ja tämä kaikki on osa Jumalan tahtoa. Jos siis uskoo tähän kristinuskon hömppään.

Kristinuskon oppien mukaan Jumala on luonut kaiken. Kaikkitietävän Jumalan on luomistyötä tehdessään täytynyt olla tietoinen siitä mitä Saatanan luominen tähän maailmaan tarkoittaa. Jumalan on siis täytynyt haluta luoda Saatana.

Kyllä loi Saatanan, tietysti. Saatana teki mitä teki, tuli seuraus. Ihminen voi valita Saatanan tai Jeesuksen ja Jumalan tarjoaman pelastuksen. Ei tää ole niin vaikeeta.

Vierailija
1831/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mielikuvitus on eri asia."

Mielikuvitus on nimenomaan ajattelua jota ei normaali logiikka ja faktat sido.

Niin. Ja se on eri asia kuin se, mistä minä puhun.

Vierailija
1832/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myllynkivi annetaan niille jotka erotti jonkun seurakunnasta tai Jeesuksesta mutta epäuskonsa synnin tähden lankesivat pois armosta joukko on omaa syytään kieltänyt osalla on peite ja paatunut . Juudas tietää. 

Vierailija
1833/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Usko Jumalaan tai kärsi julma kohtalo"

Sellaista kristillistä rakkautta sinulta.

Myllynkivi on niille jotka viekoittelevat uskovia pois uskosta.

Vierailija
1834/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että Jeesuksesta on kirjoittanut ja kertonut myös ne itämaan tietäjät jotka toi lahjoja Jeesuksen synnyttyä kuin ne jotka parantui kun Jeesus kosketti heitä . 

Tämänlaisia kirjoituksi ei ole ainakaan säilynyt. Jos niitä on ikinä ollut edes olemassa. Epäselvää onko edes mitää itämaan tietäjiä koskaan ollutkaan.

Vierailija
1835/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kun ei tunne Jeesusta kulkee ritsat ja kivet kourassa . 

Vierailija
1836/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ierailija kirjoitti:

Kyllä loi Saatanan, tietysti. Saatana teki mitä teki, tuli seuraus. Ihminen voi valita Saatanan tai Jeesuksen ja Jumalan tarjoaman pelastuksen. Ei tää ole niin vaikeeta.

Jumala siis on luonut pahuuden ja haluaa pahuuden olevan osana ihmisten elämää.

Vierailija
1837/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteus 16:28 

Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan.

Mitä Raamattua sinä syyttäjä luet?

Eihän siinä sanota että Jeesus tulee takaisin, niinkuin väitit.

Vierailija
1838/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista nyt niin en voi sanoa, raamattu voi olla myös Taivaan isän sanoja paljon herrasta puhutaan raamatussa, herra eli Taivaan isä, eli jumalan isä

Useimmiten käännösten 'herra' (adonai: herramme*) on alkutekstissä niqqudeineen (vokaalidiakriitteineen) muistaakseni 'jeh[o]-va' (jostain syystä o-äänteen niqqud cholem puuttuu)

* referentti(?) on ilmeisesti monikollinen elohim, koska adonai = (useat) herramme; yksikkömuoto olisi adoni

(Sori mahdollisesta virheellisestä infosta; heprea on vain harrastus... )

Vierailija
1839/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä loi Saatanan, tietysti. Saatana teki mitä teki, tuli seuraus."

Jos Jumala on kaikkitietävä niin hän myös tiesi että näin tulee käymään. Hän siis hyväksyi että niin käy ja sen seuraukset.

"Ihminen voi valita Saatanan tai Jeesuksen ja Jumalan tarjoaman pelastuksen."

Ei voi. Ihminen ei pysty valitsemaan sitä mihin uskoo. Usko syntyy vain jos ihminen vakuuttuu siitä että joku on totta. Ja jos hän ei koskaan saa vakuuttavia todisteita, uskoa ei synny.

" Ei tää ole niin vaikeeta."

Lapsenuskossa ehkä ei. Mutta aikuisten teologia ja kristinuskon moraaliset ongelmat ovat kyllä asioita joita viisaat ihmiset ovat pohtineet ihan tosissaan vuosisatoja. Ja edelleen asiat ovat epäselviä.

Vierailija
1840/2297 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin. Ja se on eri asia kuin se, mistä minä puhun."

Sinä puhut logiikan "ylittämisestä" (eli käytännössä että sitä ei enää tarvita) ja se on kyllä juurikin mielikuvitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi