Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (2453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämän ei ole tarkoitus olla helppoa. "
Jos siitä rangaistaan ikuisella kidutuksella että ei onnistu uskomaan, pitäisi sen Raamatun olla edes jollain tavalla helposti uskoa luova kirja. Eikä varsinkaan siitä karkottava kirja.
Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla.Eikä välitä myöskään niistä ohjeista ja hyvyyden määritelmistä, joita vaatii absoluuttisina. On siis itsensä kanssa ristiriidassa ja syyllistyy moniin asioihin, jotka on itse määritellyt synniksi.
Jumala päättää, miten sinulle käy.Eikö tuo päättänyt kaikkitietävänä jo silloin kun maailman loi?
Tavallaan ja tavallaan ei. Tämä asia on aika monimutkainen. Ihmisen kannattaisi keskittyä siihen, mitä hän tekee omassa tilanteessaan ja omalla ymmärryksellään. Ihmiselle kannattavin ja paras vaihtoehto on se, että hän tavoittelee pelastusta. Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sielun jälleensyntyminen. Jos et hyväksy sitä, niin kujalla olet ja pysyt. "
Sitten mennään kyllä jonnekin kauas Raamatun ja kristinuskon ulkopuolelle.
Haluaisitko olla menemättä? Aina ei saa, mitä haluaa.
Miksi sekotat kristinuskoa ja hinduoppeja sekaisin ?
Minä puhun Totuudesta eli siitä, mikä ei ole harhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Väärät mielipiteet ovat helvetti. Jumala ei luo helvettiä vaan ihminen itse."
Jumala on kova poika siirtämään vastuun omista teoistaan ja päätöksistään muille.
Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Ihmisellä on vapaa tahto ajatella mitä haluaa. Oletko vastuussa muiden ajatuksista?
No, tuosta voikin päätellä, että jumala on epätäydellinen, tyhmä, julma, kateellinen, omahyväinen narsisti.
Jumalako kirjoitti aloittajan otsikon tänne ?
" Itse kristillisen uskon sanoma on minusta aika yksinkertainen"
Jumala tekee ihmisen hengen eläväksi. Ilman sitä tapahtumaa ihminen on elävänäkuollut.
Senjälkeen ihmisen psyyke alkaa toteuttamaan hengen opastusta kun kasvetaan uskossa.
Pahuus vaan kasvoi maan päällä ja enkelitkin tuli katsomaan onko se totta . Sodoman . Ilm.11:8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. "
OK. Eli Jumalan rakkaus on siis vähäisempää kuin tavallinen vanhemman rakkaus lapseensa? En nimittäin tiedä yhtään normaalia vanhempaa joka jättäisi oman lapsensa pelastuksen ulkopuolella jos hän mitenkään sitä voisi estää. Ei vaikka lapsi olisi tehnyt mitä.
Ja kun Jumala on kaikkivaltias niin hänellähän on valta pelastaa kenet tahtoo.
Jumala antaa hyvin paljon aikaa ja mahdollisuuksia tarttua tuohon mahdollisuuteen.
Mutta ei anna itsestään ilmiselvää ja kiistatonta todistetta. Pystyisi siihen kaikkivoipana, mutta ei jostain syystä niin tee. Suurin osa ihmisistä joutuu sitten helvettiin. Miten olet selittänyt tämän itsellesi?
"Jumalan rakkaus ile pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. "
OK. Eli Jumalan rakkaus on siis vähäisempää kuin tavallinen vanhemman rakkaus lapseensa? En nimittäin tiedä yhtään normaalia vanhempaa joka jättäisi oman lapsensa pelastuksen ulkopuolella jos hän mitenkään sitä voisi estää. Ei vaikka lapsi olisi tehnyt mitä.
Ja kun Jumala on kaikkivaltias niin hänellähän on valta pelastaa kenet tahtoo.
Aikuinen. Vastaan rimpuillen raahattaisiin taivaaseen, sitä ei Jumala halunnut. Hän on rakkaus. Jeesuskin kysyi: haluatteko tekin mennä pois?
No miksi se helvetti on ainoa vaihtoehto taivaalle? Jos ei kelpaa, niin kidu sitten, niinkö?
Miksi muuten et alua taivaaseen?
Teillä on noita noituus ja bugådhahindu KABBALA velhoutta noissa jutuissa . Ettei ihan pysytä ristiin naulitussa vaan venkoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jumala antaa sinulle mahdollisuuden. Päätät itse, tartutko siihen."
Kuten on jo moneen kertaan sanottu, ihminen ei voi itse päättää vain uskoa. Ihminen voi uskoa vain asioihin joita pitää uskottavina.
Toisekseen jos Jumala on kaikkitietävä, hänen pitäisi tietää jo ennalta tuleeko joku uskomaan vai ei. Siis riippumatta siitä onko se ihmisen oma valinta vai ei. Jos Jumala ei puutu asiaa nähdessään että uskoa ei tule syntymään, hän on itse osasyyllinene.
Voit mennä ensi sunnuntaina jumalanpalvelukseen, jos pystyt kävelemään. Voit päättää, että teet sen ja sitten tehdä sen.
Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia?
Taivaaseen ei siis mennä ikäänkuin ihminen itse voisi kuollessaan jotenkin itse mennä .
Vierailija kirjoitti:
" Itse kristillisen uskon sanoma on minusta aika yksinkertainen"
Jumala tekee ihmisen hengen eläväksi. Ilman sitä tapahtumaa ihminen on elävänäkuollut.
Senjälkeen ihmisen psyyke alkaa toteuttamaan hengen opastusta kun kasvetaan uskossa.
Eri
Jos psyykkeesi toteuttaa jotain opastusta, niin se opastus ei tule Jumalalta, vaan Saatanalta. Jumala ei ohjaile, vaan Jumala odottaa kärsivällisesti sitä, että ihminen itse tietoisesti haluaa noudattaa Jumalan tahtoa.
Pelastus ei siis koske maallisia vaan taivasta . Siksi maalliset pitää erottaa taivaallisista . Maalliset miettii maallisia .
Jumala antaa hyvin paljon aikaa ja mahdollisuuksia tarttua tuohon mahdollisuuteen.
Mutta ei anna itsestään ilmiselvää ja kiistatonta todistetta. Pystyisi siihen kaikkivoipana, mutta ei jostain syystä niin tee. Suurin osa ihmisistä joutuu sitten helvettiin. Miten olet selittänyt tämän itsellesi?
Jeesus puhui tästä. Häneltä. Pyydettiin merkkiä.Hän sanoi: Joonan merkki. Todiste.
Jeesus kuoli puolestasi. Se riittää Isälle. Sinullekin tarjotaan mahdollisuumahdollisuutta tarttua elämään.
Vierailija kirjoitti:
"Jumala antaa hyvin paljon aikaa ja mahdollisuuksia tarttua tuohon mahdollisuuteen."
Jos Jumala on kaikkitietävä niin hän tietää jokaisen kohdalla mikä saisi hänet varmasti uskomaan. Ja jos hän on kaikkivaltias, hän pystyy sen asian ihmiselle näyttämään. Kysymys kuuluu että miksi hän ei halua?
Luulevainen vastannee kehotuksella käydä kirkossa. Hän ei indoktrinaatioltaan ole kykenevä ajattelemaan kysymystäsi rationaalisesti. Siitä tulee hänelle henkisesti paha olo.
Miksi minun pitäisi selittää se itselleni?
Te myös harhaoppina syytätte kristittyjä juuda sten , teoista heidän synneistä mistä Raamatussa on tuhat sivua luetteloa .
Sen lisäksi ilkeys ja pahuus kuuluu vanhaan liittoon mikä vanheni . Uuden liiton tunnus on ystävällisyys.
No miksi se helvetti on ainoa vaihtoehto taivaalle? Jos ei kelpaa, niin kidu sitten, niinkö?
Miksi ihmeessä palvot tuollaista sadistia?