Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä tälläinen kommunikoinityyli voi johtua?

Vierailija
26.12.2022 |

Pyysin asiallisesti ja kauniisti, voisiko siskoni viedä mummolleni joulukukan puolestani, jonka tietenkin maksan siskolleni takaisin. Siskoni vastaa "no emmää tiedä". Soittaa sitten kukkakaupasta, että on siellä nyt ja pitää heti päättää, että millaisen kukan haluan. No nopeasti yritän siinä sitten jotakin sanoa. Kukka saadaan pakettiin. Pyydän vielä, että jos siskoni voisi avata kukan mummon puolesta, kun mummon kädet ovat aika kankeat niin siihenkään sisko ei sano muuta kuin että "no katsotaan nyt jaksaako".
Mitä ihmettä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamistahan tuo on. Kukat kannattaa jatkossa lähettää muuten kuin siskon kautta.

Vierailija
2/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoasi rasittaa hössötyksesi. Mikset itse toimita kukkia jos se on sinulle tärkeää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoasi rasittaa hössötyksesi. Mikset itse toimita kukkia jos se on sinulle tärkeää?

Asun toisella puolella Suomea ja sisko vie kuitenkin oman kukkansa mummolle. ap

Vierailija
4/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siskosi yrittää kommunikoida sinulle, että hoida itse omat asiasi. Oletko itse joku Asperger, kun et ymmärrä? Miksi ihmeessä et käytä lähetyspalveluita?

Vierailija
5/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siskosi yrittää kommunikoida sinulle, että hoida itse omat asiasi. Oletko itse joku Asperger, kun et ymmärrä? Miksi ihmeessä et käytä lähetyspalveluita?

No kai se on sitten käytettävä, ihmettelen vain, että kun sisko menee kukkakauppaan ja vie oman kukkansa mummolle niin sitten on ylivoimainen rasite viedä minun kukkani siinä samalla. Mutta eipä siinä, en tosiaan halua häntä liikaa rasittaa, jos tuo on ylivoimainen ponnistus. ap

Vierailija
6/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä siskosi taholta.

Vierailija
7/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi tajuta palkita aina jos tekee jotain puolesta, samalla tai ohikulkiessaan, koska se aina aiheuttaa ylimääräistä vaivaa. Siis tässäkin tapauksessa "saat 10 e vaivan palkkaa jos viet minulta joulukukan samalla mummolle"

Vierailija
8/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartteeko muori koko puutarhan?

Vierailija
9/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäisi tajuta palkita aina jos tekee jotain puolesta, samalla tai ohikulkiessaan, koska se aina aiheuttaa ylimääräistä vaivaa. Siis tässäkin tapauksessa "saat 10 e vaivan palkkaa jos viet minulta joulukukan samalla mummolle"

Yleensä kyllä sukulaiset ja ystävät auttavat toisiaan pyyteettömästi pikkuasioissa.

Vierailija
10/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ette vie yhteistä kukkaa? :D en voi ymmärtää. Laitat siskolle rahaa niin saa ostettua hienomman kukan ja sanoo sitten viedessään että tämä on minulta ja Maijalta.

Vierailija
11/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ette vie yhteistä kukkaa? :D en voi ymmärtää. Laitat siskolle rahaa niin saa ostettua hienomman kukan ja sanoo sitten viedessään että tämä on minulta ja Maijalta.

Mitä tämä idea auttaisi? Sisko vain sanoisi, "no emmää tiiä". ap

Vierailija
12/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jonka tietenkin maksan siskolleni takaisin". Niin, kuinkahan varmaa tämä takaisinmaksu on? Minultakin sisko pyysi tekemään pieniä ostoksia esim lapsilleen, kun nyt muutenkin liikuin kaupungilla. Ei vaan ikinä niitä rahoja oma-aloitteisesti antanut takaisin, kun olin käymässä ja huomautin asiasta niin kaiveli jostain taskun pohjilta rahat 50 sentin kolikkoina. Jos asut toisella puolella Suomea, kai nyt voit ennakoida ja laittaa hyvissä ajoin etukäteen kukkarahat tilille?

Vierailija
13/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"jonka tietenkin maksan siskolleni takaisin". Niin, kuinkahan varmaa tämä takaisinmaksu on? Minultakin sisko pyysi tekemään pieniä ostoksia esim lapsilleen, kun nyt muutenkin liikuin kaupungilla. Ei vaan ikinä niitä rahoja oma-aloitteisesti antanut takaisin, kun olin käymässä ja huomautin asiasta niin kaiveli jostain taskun pohjilta rahat 50 sentin kolikkoina. Jos asut toisella puolella Suomea, kai nyt voit ennakoida ja laittaa hyvissä ajoin etukäteen kukkarahat tilille?

Tottakai maksan. Mutta enkai minä voi etukäteen maksaa, jos sisko ei edes tiedä, voiko viedä kukkaa? Jos sanoisi, että voi viedä, niin sittenhän tilisiirron voisi laittaa heti ajoissa menemään. ap

Vierailija
14/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakitatko siskolle muitakin hommia?

Vierailija
15/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakitatko siskolle muitakin hommia?

En nakita. ap

Vierailija
16/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikki eivät vain halua auttaa sukulaisiaan. Vallanhalu, näpäyttäminen yms usein syynä.

Vierailija
17/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tie mut tunnen ihmisiä jotka sälyttää aina kaikki toisille. Ihan omasta kuskaamisesta lahjojen vientiin ja tavaroiden hakuun. Sit ku kuuntelet sitä menoa pitkään ja lopulta homma naksahtaa sulle ni samalla mietit et mikä se seuraava avunpyyntö olis. Kiva on auttaa ihmisiä mut jos joku käyttää tämmöistä hyväkseen ja pyytää aina toisilta apua eikä itse ole valmis sitten edes vaivaantumaan mihinkään apuun ns. Niin oma motivaatio on kyl aika nolla tuollaisessa tilanteessa. Ja sitten kun miettii niitä omia avuntarpeita niin yleensä ei tule oltua yhteydessä siihen kyseiseen ihmiseen kun avuntarve on silloin tosi avuntarve jolloin ei pysty oikeesti itse auttaan... eli juuri se että toisella on se avuntarve eri luokkaa tai ns. Rahansäästö on siinä se pointti kun sit itsellä se avuntarve liittyy siihen että on esimerkiksi todellinen tarve ja siinä ei ole kyse rahan säästöstä tai mistään sellaisesta et voisin kyllä hoitaa asian itsekin vaan se on yllättävä ja sellainen tilanne MITÄ EI OLE SUUNNITELTU TOISEN PÄÄNMENOKSI ilman toisen lupaa.

Vierailija
18/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jwuuuu kirjoitti:

Mä en tie mut tunnen ihmisiä jotka sälyttää aina kaikki toisille. Ihan omasta kuskaamisesta lahjojen vientiin ja tavaroiden hakuun. Sit ku kuuntelet sitä menoa pitkään ja lopulta homma naksahtaa sulle ni samalla mietit et mikä se seuraava avunpyyntö olis. Kiva on auttaa ihmisiä mut jos joku käyttää tämmöistä hyväkseen ja pyytää aina toisilta apua eikä itse ole valmis sitten edes vaivaantumaan mihinkään apuun ns. Niin oma motivaatio on kyl aika nolla tuollaisessa tilanteessa. Ja sitten kun miettii niitä omia avuntarpeita niin yleensä ei tule oltua yhteydessä siihen kyseiseen ihmiseen kun avuntarve on silloin tosi avuntarve jolloin ei pysty oikeesti itse auttaan... eli juuri se että toisella on se avuntarve eri luokkaa tai ns. Rahansäästö on siinä se pointti kun sit itsellä se avuntarve liittyy siihen että on esimerkiksi todellinen tarve ja siinä ei ole kyse rahan säästöstä tai mistään sellaisesta et voisin kyllä hoitaa asian itsekin vaan se on yllättävä ja sellainen tilanne MITÄ EI OLE SUUNNITELTU TOISEN PÄÄNMENOKSI ilman toisen lupaa.

En sälytä asioita aina muiden kontolle. Hyvin harvoin pyydän apua mihinkään. Kuitenkin tässä tapauksessa ajattelin, että josko siskoni voisi viedä samalla kun vie oman muistamisen, myös minun muistamiseni. Hän olisi voinut sanoa kyllä/ei, mutta ei sanonut kumpaakaan vaan soitti sitten sieltä kukkakaupasta. Hän olisi voinut myös kieltäytyä, mutta ei tehnyt sitä. Ja tottakai itse autan myös siskoani, jos hän tarvitsee. ap

Vierailija
19/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo että sinä mietit ja sitten kun hän tyyliin oli jo kukkakaupassa niin sälytät hänet viemään. Mikäli asia olisi sovittu niin että hän haluisi viedä kukkasi niin minusta hänen pitäisi kysyä sinulta että haluatko sinä että hän vie sinun kukat myös. Toki tuo ei saisi olla jokavuotista koska muuten tuntuisi että et itse halua tulla. Sitten se vielä että käsket hänen aukaista sinun kukat. Minusta tuo kuuluu sitten jo ehkä sellaisiin asioihin että varmasti hän auttaa äitiänsä näissä asioissa ja tuntuu että pidät häntä joko tyhmänä tai sitten teidän suhde ei ole hyvä äitiinne tai hänellä on huonompi suhde kuin sinulla tai annat näin ymmärtää. Muuten tuollainen pitäisi kuulua ihan perusasioihin aukaista kukka kun se saadaan eli tuntuu että siskosi tosiaan ei ole valmis viemään sinun kukkia joko aikaisemmin tapahtuneesta johtuen tai siitä että hänen on pakko. Kannattaisi lähettiä pyytää viemään kukat. Mikäli tarkoitus on kiusata siskoa niin minusta sinun toiminta on sitä luokkaa. Kuka edes asuu noin kaukana omasta äidistään joka on tuossa kunnossa? Ei kuulosta siltä että välität hänestä.

Vierailija
20/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voinut luvata mitään varmaksi silloin kun oli paha uupumus päällä. "Katsotaan, pystynkö" oli ihan rehellinen vastaus siinä tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän