Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (2453)

Vierailija
1261/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämän ei ole tarkoitus olla helppoa. "

Jos siitä rangaistaan ikuisella kidutuksella että ei onnistu uskomaan, pitäisi sen Raamatun olla edes jollain tavalla helposti uskoa luova kirja. Eikä varsinkaan siitä karkottava kirja.

Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla. 

Joten ei siis rakasta minua eikä tahdo minun pelastuvan?

Vierailija
1262/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri

"Jumala ei ole rakkaus. Rakkaus on tunne. Jumala ei ole tunne. Jumala on rakastava, mutta Jumala ei ole rakkaus. "

Ainakin Johanneksen mukaan Jumala on rakkaus. Se mitä ihminen tuntee, niin onko se rakkautta vai jotain muuta, vaikka sitä kutsutaan rakkaudeksi? Se mitä rakkaus on, on ikuisuuskysymys, johon ei kai ole yhtä selkeää vastausta, vaikka sitä voidaankin kuvata monella tapaa, kuten Jumalaa.

No se on hänen käsityksensä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siitä rangaistaan ikuisella kidutuksella että ei onnistu uskomaan, pitäisi sen Raamatun olla edes jollain tavalla helposti uskoa luova kirja. Eikä varsinkaan siitä karkottava kirja.

Joten ei siis rakasta minua eikä tahdo minun pelastuvan?

Jumala on antanut mahdollisuuden. Itse päätät, tartutko siihen.

Vierailija
1264/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ne Kymmenen Käskyä ovat hyvä ohjenuora meille kaikille maallisessa elämässä. Uskonnosta riippumatta."

Ne ovat kyllä aika erikoinen kokoelma joksikin ainoaksi moraaliseksi ohjenuoraksi. Siinä kielletään tappaminen ilman mitään poikkeuksia ja silti ihminen ei ole poikennut juuri mistään tärkeästä niin paljon kuin siitä. Toisaalta siinä unohdetaan kieltää vaikkapa orjuus, kidutus, lapsiavioliitot, naisten syrjiminen, lasten fyysinen kuritus jne.

Ei tietenkään ole jotain lapsiavioliittoja tai orjuutta kielletty kun ne on ollut ihan normijuttuja tuhansia vuosia. 

Ne ovat siis jumalan mielestä edelleen sallittuja? Vai onko jumalan sana muuttunut? Jos on, niin koska ja miten on siitä ilmoittanut?

Vierailija
1265/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Jumala on auttanut kun ihmiset ovat polkeneet niin että jos kertoisin, minua alettaisiin vain syyttämään valehtelijaksi (pakanat lähinnä jotka sitä pahaa ovat tehneetkin) mutta Jumalan olen saanut huomata olevan olemassa, Raamatun totta ja Hänen kuulevan ainakin minun rukoukset. 

Miksi ei kuule sodan jaloissa kärsivien lasten rukouksia?

Vierailija
1266/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se aiheuttaa haittaa vain heille itselleen."

Jumala ei siis edes halua mahdollisimman monen pelastuvan kun tekee siitä niin vaikeaa?

Jostain syystä Jumala haluaa, että se on vaikeaa. En tiedä, mistä se johtuu. 

Oletko kokeillut kyseenalaistaa uskomuksesi jumalan olemassaolosta? Pääsisit eroon monista loogisista häränpyllyistä, joita joudut sietämään ja kätkemään itseltäsi uskomuksesi johdosta.

Vierailija
1267/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla. "

Ei välitä jos hän saa olla millainen tyranni tahansa. Mutta jos häntä pitää hyvänä ja rakastavana niin hänen pitäisi kyllä välittää.

Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. 

Ja ne seuraukset on jumala itse luonut. Palvo minua tai kärsit. Se on jumalan slogan.

Vierailija
1268/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä jos sanottaisiin että, kaikkien ihmisten ajatukset ja teot olivat kaiken aikaa pahoja, lukuunottamatta Nooaa ja perhekuntaa?"

Kysyisin että miten kaikkitietävä ja kaikkivaltias Jumala päästi asiat siihen pisteeseen jo niin pian? Eikö hän tajunnut mitä oli luonut vai mistä oli kyse?

Kyse oli siitä että ihmis.suku oli turmeltunut kahden eri siemenen sekoituksilla. Näiden jälkeläset olivat mm. jättiläisiä. Toinen siemen on se josta Jeesus sanoi : "Te olette isästä perkeleestä". Ainoastaan 8 henkilöä oli Jumala todennut  vanhurskaiksi, joista voi jatkaa suunnitelman toteuttamista. Jumala ei ollut koskaan tarkoittanut hyprideiden syntyvän maailmaan. Siitä voit lukea Raamatusta.

Ja jumala päästi asiat siihen pisteeseen vaikka kaikkitietävänä näki asiat

Miksi sinun ratkaisusi, kaikkivaltiaana annan anteeksi, on parempi?

Vierailija
1269/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi valita, mihin uskoo. Väite on naurettava, ja sen voi heti itse kukin testata. Valitse uskoa, että öisin paistaa aina sininen aurinko. Jos et pysty vilpittömästi uskomaan väitettä todeksi, lienet päässyt jo jäljille uskomusten valitsemisen mahdollisuuksista.

Jos haluat uskoa, muttet usko, niin voin auttaa sinua. On monia asioita, joita voit tehdä asian eteen. Voit esimerkiksi viedä kehosi joka sunnuntai jumalanpalvelukseen. Voit rukoilla Isä Meidän -rukousta päivittäin. Voit lukea Raamattua. Jos taas et halua uskoa, niin se on sitten sinun valintasi. 

Miksi haluaisin uskoa sellaiseen, joka on mielestäni epätotta? Haluaisitko sinä uskoa, että kuuhun on haudattu vaaleanpunainen elefantti?

Vierailija
1270/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

"Jumala ei ole rakkaus. Rakkaus on tunne. Jumala ei ole tunne. Jumala on rakastava, mutta Jumala ei ole rakkaus. "

Ainakin Johanneksen mukaan Jumala on rakkaus. Se mitä ihminen tuntee, niin onko se rakkautta vai jotain muuta, vaikka sitä kutsutaan rakkaudeksi? Se mitä rakkaus on, on ikuisuuskysymys, johon ei kai ole yhtä selkeää vastausta, vaikka sitä voidaankin kuvata monella tapaa, kuten Jumalaa.

Miksi et ole looginen? Hoet että pitää totella ja uskoa Jeesuksen sanoja. Nyt ne on vaan Johanneksen omia käsityksiä.

Vierailija
1271/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä välitä myöskään niistä ohjeista ja hyvyyden määritelmistä, joita vaatii absoluuttisina. On siis itsensä kanssa ristiriidassa ja syyllistyy moniin asioihin, jotka on itse määritellyt synniksi.

Jumala päättää, miten sinulle käy. 

Eikö tuo päättänyt kaikkitietävänä jo silloin kun maailman loi?

Vierailija
1272/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovilla paniikki. väki eroaa ja kukaan ei osallistu poikkeavien sambailuun.  eivät tunnusta kun vituttuli kirkkoon väki väheni.

Vierailija
1273/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sielun jälleensyntyminen. Jos et hyväksy sitä, niin kujalla olet ja pysyt. "

Sitten mennään kyllä jonnekin kauas Raamatun ja kristinuskon ulkopuolelle.

Haluaisitko olla menemättä? Aina ei saa, mitä haluaa. 

Miksi sekotat kristinuskoa ja hinduoppeja sekaisin ?

Vierailija
1274/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuollaiset asiat ovat merkityksettömiä, jos ei pysty kulkemaan kohti Jumalaa. "

Raamatun sekavuus, ristiriitaisuus ja väkivaltaisuuus on suuri syy sille miksi niin moni ihminen ei usko.

Se aiheuttaa haittaa vain heille itselleen.

Ja sehän onkin juuri jumalan tahto kun ei anna selvää ja yksiselitteistä todistetta itsestään. Kaikkivoipana siihen kykenisi.

Jeesus herätti kuolleita, teki ihmeitä oli profeettojen kirjoitukset. Eikä siitä huolimatta kaikki uskoneet.

Vierailija
1275/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se aiheuttaa haittaa vain heille itselleen."

Jumala ei siis edes halua mahdollisimman monen pelastuvan kun tekee siitä niin vaikeaa?

Jostain syystä Jumala haluaa, että se on vaikeaa. En tiedä, mistä se johtuu. 

Oletko kokeillut kyseenalaistaa uskomuksesi jumalan olemassaolosta? Pääsisit eroon monista loogisista häränpyllyistä, joita joudut sietämään ja kätkemään itseltäsi uskomuksesi johdosta.

Minä en usko, vaan minä tiedän. Olin ennen agnostikko, eli ajattelin, ettei ihminen voi tietää, onko Jumala olemassa. Sitten sain tietää. Jumala on olemassa ja Jeesus on Jumalan Poika.

Vierailija
1276/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla. "

Ei välitä jos hän saa olla millainen tyranni tahansa. Mutta jos häntä pitää hyvänä ja rakastavana niin hänen pitäisi kyllä välittää.

Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. 

Ja ne seuraukset on jumala itse luonut. Palvo minua tai kärsit. Se on jumalan slogan.

Tarkemmin ottaen Jumala odottaa ihmisen noudattavan tai pyrkivän noudattamaan Jumalan tahtoa. 

Vierailija
1277/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jumala/Jeesus pyytänyt kirjoittamaan tällaisen teoksen. Minusta tuntuu, että mukana on paljon inhimillistä vääristymää. Itse kristillisen uskon sanoma on minusta aika yksinkertainen. Raamattu tarjoaa lahkoille ja eri oppisuunnille mahdollisuudet luoda omia uskon alakulttuureita/kultteja, joiden tarkoitus on yleensä luoda valtaa ja rahaa kultin eliitille.

Vierailija
1278/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko ettei Jumalalla ollut syytä hukuttaa Nooan aikaan ihmiskunta ja alkaa uusi 8:sta ihmisestä?

Ei ole arkeologisia todisteita vedenpaisumuksesta. Vesi on symbolista.

Neandertalilainen ihminen eli jääkauden aikaan.

Raamatunhan piti olla yhtä uskottava kuin historian kirjallisuuden. Te ette pysy mukana edes omissa selityksissänne.

Perinnöllisyystiede toteaa ihmisen ihmisen polveutuvan 8 ihmisestä.

No eihän totea. Mitä valheellista pamflettia olet taas lukenut? Vai oletko katsonut luulevaisvideoita?

Vierailija
1279/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi valita, mihin uskoo. Väite on naurettava, ja sen voi heti itse kukin testata. Valitse uskoa, että öisin paistaa aina sininen aurinko. Jos et pysty vilpittömästi uskomaan väitettä todeksi, lienet päässyt jo jäljille uskomusten valitsemisen mahdollisuuksista.

Jos haluat uskoa, muttet usko, niin voin auttaa sinua. On monia asioita, joita voit tehdä asian eteen. Voit esimerkiksi viedä kehosi joka sunnuntai jumalanpalvelukseen. Voit rukoilla Isä Meidän -rukousta päivittäin. Voit lukea Raamattua. Jos taas et halua uskoa, niin se on sitten sinun valintasi. 

Miksi haluaisin uskoa sellaiseen, joka on mielestäni epätotta? Haluaisitko sinä uskoa, että kuuhun on haudattu vaaleanpunainen elefantti?

Ei se minua haittaa, jos et usko. 

Vierailija
1280/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Miksi et ole looginen? Hoet että pitää totella ja uskoa Jeesuksen sanoja. Nyt ne on vaan Johanneksen omia käsityksiä.

Logiikka ei auta tässä asiassa.