Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (2453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En tiedä."
Kuten huomaat, Raamattu herättää lopulta enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Se ei kestä kunnon loogista tai moraalista tarkastelua ilman että on pakko sanoa "en tiedä".
Olennaista onkin se, mitä ihminen siinä tilanteessa tekee. Jääkö hän miettimään kysymyksiä, joihin ei ole vastauksia, vai tekeekö jotain muuta? Tuo valinta määrittää sen, miten hänelle käy.Totta, eli kuoleeko harhaisena vai rationaalisen ajattelukykynsä loppuun asti säilyttäneenä.
Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä asia ei mene sillä tavalla. "
Vaan millä tavalla? Mikä väitteessäni oli jotain minkä voit kumota?
(Jos Jumala on kaikkitietävä, hän tietää mikä saisi minut uskomaan. Miksi hän ei tarjoa sitä minulle?)
Jos et halua uskoa, et usko.Et vastannut kysymykseen.
Tiedän vain joitain asioita. Tiedän, mitä ihmisen kannattaa tehdä. En kuitenkaan tiedä, miksi olemme olemassa tai miksi maailma on sellainen kuin se on.
Vierailija kirjoitti:
Jos psyykkeesi toteuttaa jotain opastusta, niin se opastus ei tule Jumalalta, vaan Saatanalta. Jumala ei ohjaile, vaan Jumala odottaa kärsivällisesti sitä, että ihminen itse tietoisesti haluaa noudattaa Jumalan tahtoa.
Jos ihminen ei halua noudattaa Jumalan tahtoa, hän ei saa Jumalanhenkeä, joka opettaa häntä.
Silloin hän jää Saatananmaailmanhengen valtaan.
Mielenkiintoinen yritys pyöräyttää Jumalan tahdon noudattaminen mukaan tähän jumalanhenki-asiaan. Ei ole mitään tuollaista. Pyhän Hengen vaikutus ihmisessä on se vaikutus, joka saa ihmisen noudattamaan Jumalan tahtoa. Ei ole mitään jumalanhenkeä, joka opettaisi ihmistä. Sellainen ei ole Jumalasta.
Tiedän vain joitain asioita. Tiedän, mitä ihmisen kannattaa tehdä. En kuitenkaan tiedä, miksi olemme olemassa tai miksi maailma on sellainen kuin se on.
Kyllä tällaisen gurun pitäisi pystyä parempaan.
Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Minä opetan ehdottoman oikeaa ja puhdasta pelastusoppia. Joka ei sitä usko, on epäuskoinen, ja siten kaukana pelastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Minä opetan ehdottoman oikeaa ja puhdasta pelastusoppia. Joka ei sitä usko, on epäuskoinen, ja siten kaukana pelastuksesta.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos psyykkeesi toteuttaa jotain opastusta, niin se opastus ei tule Jumalalta, vaan Saatanalta. Jumala ei ohjaile, vaan Jumala odottaa kärsivällisesti sitä, että ihminen itse tietoisesti haluaa noudattaa Jumalan tahtoa.
Jos ihminen ei halua noudattaa Jumalan tahtoa, hän ei saa Jumalanhenkeä, joka opettaa häntä.
Mielenkiintoinen yritys pyöräyttää Jumalan tahdon noudattaminen mukaan tähän jumalanhenki-asiaan. Ei ole mitään tuollaista. Pyhän Hengen vaikutus ihmisessä on se vaikutus, joka saa ihmisen noudattamaan Jumalan tahtoa. Ei ole mitään jumalanhenkeä, joka opettaisi ihmistä. Sellainen ei ole Jumalasta.
Kyllä sinun pitäisi ymmärtää Raamatun opetus että Pyhähenki/Jumala /Jeesus ovat yhtä.
Kyllä sinun pitäisi ymmärtää Raamatun opetus että Pyhähenki/Jumala /Jeesus ovat yhtä.
Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Sinullakin olisi oikeita mielipiteitä, jos kuuntelisit Raamatunjumalan ohjausta.
Sinullakin olisi oikeita mielipiteitä, jos kuuntelisit Raamatunjumalan ohjausta.
Onnea matkaan.
Saatanan vanhin temppu on saada ihminen uskomaan, ettei häntä ole, ja toiseksi vanhin saada ihminen uskomaan, ettei se ole hän.
Jatkan tätä kommenttia vielä hieman. Kolmanneksi vanhin temppu on saada ihminen uskomaan, että jos hän onkin olemassa, ja jos se onkin hän, niin hän ei ole kuitenkaan kovin paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletko vastuussa muiden ajatuksista?"
Olen jos olen luonut heidät juuri sellaisiksi kuin olen halunnut ja olen siis syy sille miksi he ovat sellaisia kuin ovat.
Eli olet syyllinen kaikkiin lastesi tekemiin ratkaisuihin ja päätöksiin?
Sinusta en tiedä, mutta minä en ole kaikkivoipa, kaikkitietävä ja kaukaa viisas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuollaiset asiat ovat merkityksettömiä, jos ei pysty kulkemaan kohti Jumalaa. "
Raamatun sekavuus, ristiriitaisuus ja väkivaltaisuuus on suuri syy sille miksi niin moni ihminen ei usko.
Se aiheuttaa haittaa vain heille itselleen.Ja sehän onkin juuri jumalan tahto kun ei anna selvää ja yksiselitteistä todistetta itsestään. Kaikkivoipana siihen kykenisi.
Jeesus herätti kuolleita, teki ihmeitä oli profeettojen kirjoitukset. Eikä siitä huolimatta kaikki uskoneet.
Eikö jumala kykene todistamaan itseään koko ajan siten, ette jää epäilyksiä? Ei kaikki uako epämääräisiä väitteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jumala ei välitä siitä, millainen Raamatun sinun mielestäsi pitäisi olla. "
Ei välitä jos hän saa olla millainen tyranni tahansa. Mutta jos häntä pitää hyvänä ja rakastavana niin hänen pitäisi kyllä välittää.
Jumalan rakkaus ilmenee pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset.Ja ne seuraukset on jumala itse luonut. Palvo minua tai kärsit. Se on jumalan slogan.
Tarkemmin ottaen Jumala odottaa ihmisen noudattavan tai pyrkivän noudattamaan Jumalan tahtoa.
Johon kuuluupalvominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi valita, mihin uskoo. Väite on naurettava, ja sen voi heti itse kukin testata. Valitse uskoa, että öisin paistaa aina sininen aurinko. Jos et pysty vilpittömästi uskomaan väitettä todeksi, lienet päässyt jo jäljille uskomusten valitsemisen mahdollisuuksista.
Jos haluat uskoa, muttet usko, niin voin auttaa sinua. On monia asioita, joita voit tehdä asian eteen. Voit esimerkiksi viedä kehosi joka sunnuntai jumalanpalvelukseen. Voit rukoilla Isä Meidän -rukousta päivittäin. Voit lukea Raamattua. Jos taas et halua uskoa, niin se on sitten sinun valintasi.Miksi haluaisin uskoa sellaiseen, joka on mielestäni epätotta? Haluaisitko sinä uskoa, että kuuhun on haudattu vaaleanpunainen elefantti?
Ei se minua haittaa
Nyt narraaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
"Jumala ei ole rakkaus. Rakkaus on tunne. Jumala ei ole tunne. Jumala on rakastava, mutta Jumala ei ole rakkaus. "
Ainakin Johanneksen mukaan Jumala on rakkaus. Se mitä ihminen tuntee, niin onko se rakkautta vai jotain muuta, vaikka sitä kutsutaan rakkaudeksi? Se mitä rakkaus on, on ikuisuuskysymys, johon ei kai ole yhtä selkeää vastausta, vaikka sitä voidaankin kuvata monella tapaa, kuten Jumalaa.
No se on hänen käsityksensä.
Miksi et ole looginen? Hoet että pitää totella ja uskoa Jeesuksen sanoja. Nyt ne on vaan Johanneksen omia käsityksiä.
Logiikka ei auta tässä asiassa.
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
"Jumalan rakkaus ile pääasiallisesti siinä, että hän tarjoaa sinulle mahdollisuuden pelastukseen. Jos et tartu siihen, niin joudut ottamaan vastaan seuraukset. "
OK. Eli Jumalan rakkaus on siis vähäisempää kuin tavallinen vanhemman rakkaus lapseensa? En nimittäin tiedä yhtään normaalia vanhempaa joka jättäisi oman lapsensa pelastuksen ulkopuolella jos hän mitenkään sitä voisi estää. Ei vaikka lapsi olisi tehnyt mitä.
Ja kun Jumala on kaikkivaltias niin hänellähän on valta pelastaa kenet tahtoo.
Aikuinen. Vastaan rimpuillen raahattaisiin taivaaseen, sitä ei Jumala halunnut. Hän on rakkaus. Jeesuskin kysyi: haluatteko tekin mennä pois?
No miksi se helvetti on ainoa vaihtoehto taivaalle? Jos ei kelpaa, niin kidu sitten, niinkö?
Miksi muuten et alua taivaaseen?
Mistä niin päättelet? Haluaisin, jos uskoisin sellaisen olevan. Yhtään varteenotettavaa näyttöä mokomasta paikasta vain ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jumala antaa hyvin paljon aikaa ja mahdollisuuksia tarttua tuohon mahdollisuuteen.
Mutta ei anna itsestään ilmiselvää ja kiistatonta todistetta. Pystyisi siihen kaikkivoipana, mutta ei jostain syystä niin tee. Suurin osa ihmisistä joutuu sitten helvettiin. Miten olet selittänyt tämän itsellesi?
Jeesus puhui tästä. Häneltä. Pyydettiin merkkiä.Hän sanoi: Joonan merkki. Todiste.
Jeesus kuoli puolestasi. Se riittää Isälle. Sinullekin tarjotaan mahdollisuumahdollisuutta tarttua elämään.
Miksi uskoisin tuollaista väitettä? Miksi jumala ei itse vastaansanomattomasti anna todistetta itsestään?
No miksi se helvetti on ainoa vaihtoehto taivaalle? Jos ei kelpaa, niin kidu sitten, niinkö?
Miksi muuten et alua taivaaseen?
Mistä niin päättelet? Haluaisin, jos uskoisin sellaisen olevan. Yhtään varteenotettavaa näyttöä mokomasta paikasta vain ei ole.
Helvettiinkö kuitenkin uskot?