Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (2453)

Vierailija
1301/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala antaa sinulle mahdollisuuden. Päätät itse, tartutko siihen."

Kuten on jo moneen kertaan sanottu, ihminen ei voi itse päättää vain uskoa. Ihminen voi uskoa vain asioihin joita pitää uskottavina.

Toisekseen jos Jumala on kaikkitietävä, hänen pitäisi tietää jo ennalta tuleeko joku uskomaan vai ei. Siis riippumatta siitä onko se ihmisen oma valinta vai ei. Jos Jumala ei puutu asiaa nähdessään että uskoa ei tule syntymään, hän on itse osasyyllinene.

Voit mennä ensi sunnuntaina jumalanpalvelukseen, jos pystyt kävelemään. Voit päättää, että teet sen ja sitten tehdä sen. 

Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia?

Ihmisen on tehtävä se, minkä hän voi. Jumala auttaa sitä, joka auttaa itseään. Jos ihminen itse ei tee mitään asian eteen, niin valitettavasti todennäköisesti hänelle ei käy hyvin. 

Vierailija
1302/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllynkivi sillä joka erotti Jeesuksesta jonkun . Ilm. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Viattomien kuolemia?"

Niin. Millä tavalla vaikka 10 päivän ikäinen lapsi on syyllinen johonkin? 

Perisynti on hänenkin pienillä harteillaan. 

Eri

Niin se on. Mutta meidän ihmisten ei pitäisi ajatella, että perisynti olisi jonkinlainen oikeutus välinpitämättömyydelle. Meidän olisi pyrittävä auttamaan kaikkia ihmisiä ja erityisesti niitä, jotka eniten tarvitsevat apua.

Onneksi semmoista ei ole. Eikä jumalaakaan. Mielikuvituksen tuotetta ovat.

Vierailija
1304/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus syntyi ihmiseksi siis luoja Jumala otti ihmisen muodon voidakseen johtaa pelastukseen kansat kaikki kansat kielet polvistuu . 

Vierailija
1305/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Itse kristillisen uskon sanoma on minusta aika yksinkertainen"

Jumala tekee ihmisen hengen eläväksi. Ilman sitä tapahtumaa ihminen on elävänäkuollut.

Senjälkeen ihmisen psyyke alkaa toteuttamaan hengen opastusta kun kasvetaan uskossa.

Eri

Jos psyykkeesi toteuttaa jotain opastusta, niin se opastus ei tule Jumalalta, vaan Saatanalta. Jumala ei ohjaile, vaan Jumala odottaa kärsivällisesti sitä, että ihminen itse tietoisesti haluaa noudattaa Jumalan tahtoa. 

Juurihan sanottiin etä Jumalanhenki tekee eläväksi. Kun Jumala tekee eläväksi sinun ei ole syytä saatanaa siihen sekoittaa. Lähtökohta on että Saatana on tehnyt kuolleeksi.

Kun alat elää Jumalan iankaikksta elämää, alat muuttumaan sen mukaisuuteen  vapaaehtoisesti.

Vierailija
1306/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka esti saamasta työtä , ajoi pois kiusasi kuin vääräksi panettelua kuin varmasti saa kokea sekä karmaa että silmäsilmästä Mooses eikö niin kunnon vanhan liiton kiroukset . 

Vierailija
1307/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on maallisen ruumiinsa puolesta syntinen aina . Ja kirouksista vapautuu ristiin naulitun sovituksen kautta .  

Vierailija
1308/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala antaa hyvin paljon aikaa ja mahdollisuuksia tarttua tuohon mahdollisuuteen."

Jos Jumala on kaikkitietävä niin hän tietää jokaisen kohdalla mikä saisi hänet varmasti uskomaan. Ja jos hän on kaikkivaltias, hän pystyy sen asian ihmiselle näyttämään. Kysymys kuuluu että miksi hän ei halua?

Luulevainen vastannee kehotuksella käydä kirkossa. Hän ei indoktrinaatioltaan ole kykenevä ajattelemaan kysymystäsi rationaalisesti. Siitä tulee hänelle henkisesti paha olo.

Eri

Minua ei ole indoktrinoitu mihinkään. Olen elänyt tavallista maallista elämää, enkä ole kuulunut mihinkään uskonnolliseen yhteisöön muuten kuin olemalla ev.lut.kirkon (epäaktiivinen) jäsen. Minulle ei tule paha olo mistään hengellisyyteen liittyvistä kysymyksistä. Minä tiedän, mistä puhun. 

Vierailija
1309/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses silmä silmästä hampaat hampaista kännykkä kännykästä kello kellosta työpaikka työpaikasta Mooses .  Pelto pellosta Mooses !!!   Käy ihmeessä uimassa Jordan joella vaikka 100 kertaa ei näy synti loppuvan. 

Vierailija
1310/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Viattomien kuolemia?"

Eri

Niin se on. Mutta meidän ihmisten ei pitäisi ajatella, että perisynti olisi jonkinlainen oikeutus välinpitämättömyydelle. Meidän olisi pyrittävä auttamaan kaikkia ihmisiä ja erityisesti niitä, jotka eniten tarvitsevat apua.

Minä tiedän, että on.

Vierailija
1311/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jumala antaa hyvin paljon aikaa ja mahdollisuuksia tarttua tuohon mahdollisuuteen."

Jos Jumala on kaikkitietävä niin hän tietää jokaisen kohdalla mikä saisi hänet varmasti uskomaan. Ja jos hän on kaikkivaltias, hän pystyy sen asian ihmiselle näyttämään. Kysymys kuuluu että miksi hän ei halua?

Se liittyy varmaankin siihen, mitä ihminen haluaa ja on halunnut. 

No, avaapa vähän. Miten liittyy ihmisen haluamiseen, että jumala ei halua tehdä itseään tiettäväksi siten, että ihminen uskoisi jumalan olevan olemassa? Otetaan vaikka jokin hindu Intiassa esimerkiksi.

Vierailija
1312/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Itse kristillisen uskon sanoma on minusta aika yksinkertainen"

Jumala tekee ihmisen hengen eläväksi. Ilman sitä tapahtumaa ihminen on elävänäkuollut.

Senjälkeen ihmisen psyyke alkaa toteuttamaan hengen opastusta kun kasvetaan uskossa.

Eri

Jos psyykkeesi toteuttaa jotain opastusta, niin se opastus ei tule Jumalalta, vaan Saatanalta. Jumala ei ohjaile, vaan Jumala odottaa kärsivällisesti sitä, että ihminen itse tietoisesti haluaa noudattaa Jumalan tahtoa. 

Juurihan sanottiin etä Jumalanhenki tekee eläväksi. Kun Jumala tekee eläväksi sinun ei ole syytä saatanaa siihen sekoittaa. Lähtökohta on että Saatana on tehnyt kuolleeksi.

Kun alat elää Jumalan iankaikksta elämää, alat muuttumaan sen mukaisuuteen  vapaaehtoisesti.

Saatanan vanhin temppu on saada ihminen uskomaan, ettei häntä ole, ja toiseksi vanhin saada ihminen uskomaan, ettei se ole hän.

Vierailija
1313/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voit mennä ensi sunnuntaina jumalanpalvelukseen, jos pystyt kävelemään. "

Jos Jumala on kaikkitietävä, hän tietää mikä saisi minut uskomaan. Miksi hän ei tarjoa sitä minulle?

Tämä asia ei mene sillä tavalla. 

Miksi? Miten selität itsellesi, että jumala ei saa lähimmäistäsi vakuuttuneeksi olemassaolostaan?

Vierailija
1314/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Viattomien kuolemia?"

Eri

Minä tiedän, että on.

Sinulle onkin kaikenlaista, on jälleensyntymistä on raamatunsanaa jota ei tarvitse noudattaa. On omia tikapuita taivaaseen.

Vierailija
1315/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En tiedä."

Kuten huomaat, Raamattu herättää lopulta enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. Se ei kestä kunnon loogista tai moraalista tarkastelua ilman että on pakko sanoa "en tiedä".

Olennaista onkin se, mitä ihminen siinä tilanteessa tekee. Jääkö hän miettimään kysymyksiä, joihin ei ole vastauksia, vai tekeekö jotain muuta? Tuo valinta määrittää sen, miten hänelle käy.

Totta, eli kuoleeko harhaisena vai rationaalisen ajattelukykynsä loppuun asti säilyttäneenä.

Vierailija
1316/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se liittyy varmaankin siihen, mitä ihminen haluaa ja on halunnut. 

No, avaapa vähän. Miten liittyy ihmisen haluamiseen, että jumala ei halua tehdä itseään tiettäväksi siten, että ihminen uskoisi jumalan olevan olemassa? Otetaan vaikka jokin hindu Intiassa esimerkiksi.

Ihminen ei ehkä ole halunnut eikä halua kulkea kohti Jumalaa. Tämän asian suhteen joudun kuitenkin vain arvelemaan, mistä on kyse. En tiedä, miten tämä asia menee. Sielu jälleensyntyy, joten edellisen elämän toiminta varmaankin vaikuttaa siihen, millaisiin olosuhteisiin ihminen syntyy. Mutta tosiaan, tässä asiassa minun ymmärrykseni rajat tulevat vastaan. 

Vierailija
1317/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämä asia ei mene sillä tavalla. "

Vaan millä tavalla? Mikä väitteessäni oli jotain minkä voit kumota?

(Jos Jumala on kaikkitietävä, hän tietää mikä saisi minut uskomaan. Miksi hän ei tarjoa sitä minulle?)

Eikö sinulle riitä hänen poikansa uhraaminen puolestasi?  Jeesuksen kuolema ristillä, että sinä pelastuisit? Armon sanoma? 

Kuulopuheet ja todistamattomat väitteet siitä eivät todellakaan riitä johdonmukaisesti ajattelevalle.

Vierailija
1318/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voit mennä ensi sunnuntaina jumalanpalvelukseen, jos pystyt kävelemään. "

Jos Jumala on kaikkitietävä, hän tietää mikä saisi minut uskomaan. Miksi hän ei tarjoa sitä minulle?

Tämä asia ei mene sillä tavalla. 

Miksi? Miten selität itsellesi, että jumala ei saa lähimmäistäsi vakuuttuneeksi olemassaolostaan?

En yritä selittää asiaa, koska ymmärrän, etten voi ymmärtää sitä, miksi Jumala toimii kuten toimii.

Vierailija
1319/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämä asia ei mene sillä tavalla. "

Vaan millä tavalla? Mikä väitteessäni oli jotain minkä voit kumota?

(Jos Jumala on kaikkitietävä, hän tietää mikä saisi minut uskomaan. Miksi hän ei tarjoa sitä minulle?)

Jos et halua uskoa, et usko.

Et vastannut kysymykseen.

Vierailija
1320/2453 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle onkin kaikenlaista, on jälleensyntymistä on raamatunsanaa jota ei tarvitse noudattaa. On omia tikapuita taivaaseen.

Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Minä opetan ehdottoman oikeaa ja puhdasta pelastusoppia. Joka ei sitä usko, on epäuskoinen, ja siten kaukana pelastuksesta.