Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (2842)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apostoli Johanneksesta kirjoitin vain pääpiirteissään. Yksityiskohtaista tietoa on tietysti alkuseurakunnan ajan johtavilta kirkonmiehiltä Irenaus, Eusebius Antiokian piispa ,ns Muratonin kaanon (v.170jKr) kertoo Johanneksen laatineen evankeiumikirjansa n. v.70 vaiheilla.
Lisäksi Johanneksen 3 kirjettä ovat saman apostoli Johanneksen laatimia .
Mistä lähteestä tietämättömyytesi on peräisin?
(Kukaan ei edes tiedä kenen kirjoittamaa tekstiä lainaamasi Johanneksen evankeliumi on. Miksi tätä tarinaa pitäisi uskoa ehdottomana totuutena? Kukaan ei tiedä kenen kirjoittamaa sen on, missä se on kirjoitettu tai edes vuosilukua milloin se on kirjoitettu.)
Eri
Huokaus. Valitset itse, mitä uskot. Vastaat itse valintasi seurauksista. Sinun on toimittava epävarmuudessa. Eikö tämä ole käyty läpi jo monta kertaa?Todellisuudessa spekulatiiviset yhteisöt( Johannekselainen yhteisö) ja teoreettiset oletukset jää toiseksi historian tietojen valossa.
Se että voit valita , edellyttää tietoa valinnanmahdollisuuksista ja sitä tässä annetaan. Ymmärrätkö?
Päinvastoin UT ei jätä epävarmuuteen , vaan todistaa varmasta sanasta ja evankeliumin muuttavasta voimasta, joka on todistettu.
Miksi kysyt, että ymmärränkö? Ymmärrätkö itse? Minusta vaikuttaa siltä, ettet ymmärrä. Varmuus on vain itsepetosta (paitsi minun varmuuteni, koska minulla on oikeaa tietoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi kukaan ei ole ainakaan valittanut moisesta.
Olet minun tielläni.Miten rationaaliset kommentit haittaavat sinua?
Rationaaliset kommentit eivät haittaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku mielenvikaisen hihhulin keksimä idea, että jossei keskustelun sävy ja suunta miellytä omaa agendaa niin sitten spämmätään jonninjoutavaa roskaa koko ketju täyteen keskustelun tukahduttamiseksi?
Onhan se. Ikiaikainen luulevaisten harhautuskeino epämiellyttävien kysymysten välttämiseksi. Nyt yritetään vältellä sitä, että jumala ei hyvyydestään huolimatta huomannut kieltää orjien pitämistä. Tosi noloa.
Eivät halua vastata, onko se syntiä vai ei. Joku sopertelee tavoittelemiskiellosta, mutta ei osaa sanoa, milloin tulkinta muuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysytään Jeesuksessa ja hänen armossaan, rakkaat siskot ja veljet.
Noita harhaanjohtajia on liikkeellä.
Ei yhtään epäilyttävä tuo yrityksesi vakuutella, ettei minua kannata kuunnella.
Sata sivua sait jankuttaa nollaa.
Tuo ei edes tarkoita mitään.
Pystytkö sanomaan nimen Jeesus?
Entä: "Jeesus Kristus on Herra"?
Jeesus. Jeesus Kristus on Herra. Oletko nyt tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apostoli Johanneksesta kirjoitin vain pääpiirteissään. Yksityiskohtaista tietoa on tietysti alkuseurakunnan ajan johtavilta kirkonmiehiltä Irenaus, Eusebius Antiokian piispa ,ns Muratonin kaanon (v.170jKr) kertoo Johanneksen laatineen evankeiumikirjansa n. v.70 vaiheilla.
(Kukaan ei edes tiedä kenen kirjoittamaa tekstiä lainaamasi Johanneksen evankeliumi on. Miksi tätä tarinaa pitäisi uskoa ehdottomana totuutena? Kukaan ei tiedä kenen kirjoittamaa sen on, missä se on kirjoitettu tai edes vuosilukua milloin se on kirjoitettu.)
Eri
Huokaus. Valitset itse, mitä uskot. Vastaat itse valintasi seurauksista. Sinun on toimittava epävarmuudessa. Eikö tämä ole käyty läpi jo monta kertaa?Todellisuudessa spekulatiiviset yhteisöt( Johannekselainen yhteisö) ja teoreettiset oletukset jää toiseksi historian tietojen valossa.
Se että voit valita , edellyttää tietoa valinnanmahdollisuuksista ja sitä tässä annetaan. Ymmärrätkö?
Päinvastoin UT ei jätä epävarmuuteen , vaan todistaa varmasta sanasta ja evankeliumin muuttavasta voimasta, joka on todistettu.
Miksi kysyt, että ymmärränkö? Ymmärrätkö itse? Minusta vaikuttaa siltä, ettet ymmärrä. Varmuus on vain itsepetosta (paitsi minun varmuuteni, koska minulla on oikeaa tietoa).
Sanasi paljastavat sinut. Esikuvasi puhui jo paratiisissa: te tulette TIETÄMÄÄN kuin Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa. Jos kaikki kristityt ovat sinun kaltaisia niin en halua olla teidän kanssa missään tekemisissä.
Minä tiedän, että Jumala on olemassa. Sinä voit tietysti haluta olla olematta tekemisissä kristittyjen kanssa. Tiedoksi kuitenkin, että kristittyjä on noin 2,5 miljardia, joka on noin kolmannes maailman väestöstä.
Jos hyvä jumala olisi olemassa, niin luku olisi 100%. Teidän jumalanne hyvyyteen ei voi uskoa, kun se heittää helvettiin kaksi kolmasosaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen en, tässä spesifissä tapauksessa kyllä. Sinä kun kirjoitat aina ne samat asiat samanlaisella ilmaisulla, ja lisäksi et käytä palstan lainaustoimintoa viesteissäsi.
En väitä, että tunnistaisin viestejäsi missään muissa ketjuissa tai muihin asioihin liittyen, ainoastaan kristinuskoa koskevissa keskusteluissa.
Selvä. Minä kuitenkin kirjoitan muitakin viestejä kuin niitä, joissa toistan samoja asioita. Lisäksi tiedoksi, että käytän kyllä lainaustoimintoa silloin, kun se onnistuu. Jostain syystä lainaustoiminto toimii minulla joskus ja joskus ei.
Olisiko jumalalla sormensa pelissä?
Hullut voi mennä syömään puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän Mooseksen kirjoissa on asiaa Jeesuksesta?
1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat" Jumala puhui kolminaisuudelle,joista yksi on Poika. 3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän." on protoevankeliumi , joka kertoo Jeesuksesta.
Alusta alkaen puhutaan Jeesuksesta .
Kummallinen ennustus, kun ei mainittu nimeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko ei ole mitään salaperäistä, josta pitää hohtimella kiskoa tietoa.
Päinvastoin :"Olkaa aina valmiit kertomaan uskonne perusteista".
Sellaiset henkilöt jotka julistaa omaa erinomaisuuttaan, eivät ole Jeesuksen seuraajia.
Raamattu kirkastaa aina Kristusta.
Miten niin kristinusko ei ole salaperäistä? Minä en usko, vaan minä tiedän. Voin kertoa, mihin tietoni perustuu. Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Tiedän, että Jeesus on Jumalan Poika.
Mutta sinähän nimenomaan et ole suostunut kertomaan, mihin tietosi perustuu, vaikka kuinka on kyselty?
Jos nyt vihdoin kerrot, niin kiitos.
Tietoni perustuu oikeaan tietoon, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Etkö ymmärrä vastausta?
Pelastusoppi, joka perustuu muiden kuin Jeesuksen Kristuksen ansioon, on väärä. Omilla ansioilla ei ihminen pelastu.
Pelastus on Jumalan lahja kaikille, jotka sen vastaanottavat.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
(Joh 3: 16-18)
Kukaan ei edes tiedä kenen kirjoittamaa tekstiä lainaamasi Johanneksen evankeliumi on. Miksi tätä tarinaa pitäisi uskoa ehdottomana totuutena? Kukaan ei tiedä kenen kirjoittamaa sen on, missä se on kirjoitettu tai edes vuosilukua milloin se on kirjoitettu.
Vanhan kirkon yksimielisen perimätiedon mukaan neljäs evankeliumi on apostoli Johanneksen ,Sebeteuksen pojan, apostoli Jaakobin veljen laatima.
Johannes sai sen valmiiksi v.70 tienoilla Efesossa, Paavalin perustamassa seurakunnassa.
Vanhimmat Egyptistä löydetyt hänen evankeliumitekstinsä ovat ajalta 120-125 jKr. Niistä päätellen Johanneksen teksti oli laajasti käytössä Egyptissä 20-25v. apostolin kuoleman jälkeen. Se on siten peräisin apostoli Johanneksen elinkaudelta.
Vanhan kirkon alkuajoista lähtien tiedettiin myös Johanneksen ilmestyskirjan olleen hänen laatima. Ainoa apostolisen arvovallan omaavana ,Johannes oli sen laatiessaan karkoitettuna Patmos nimiselle saarelle. Sieltä hän pääsi palaamaan Efesoon keisari Nervan(v.96-98)tultua valtaan. Apostoli Johannes kuoli v. 100 vaiheilla, keisari Trajanuksen(98-117) aikana.
Nykyinen historiantutkimus ja Raamatuntutkimus ei missään nimessä näe asiaa näin. Yksikään vakavasti otettava taho ei pidä Johanneksen evankeliumia Johanneksen kirjoittamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Sanasi paljastavat sinut. Esikuvasi puhui jo paratiisissa: te tulette TIETÄMÄÄN kuin Jumala.
Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Riivaajatkin uskovat että Jumala on yksi ja vapisevat.
Olit "tietäjä-ansaitsija" hyvä harjoitus harhaopin tunnustamisessa!
Jumalan valtakunnassa palvotaan, ylistetään ja koroteraan yksinomaan Jeesusta Kristusta.
Kumma kun jumala ei voi mitään niille riivaajille. Vaikka sehän on itse ne luonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa. Jos kaikki kristityt ovat sinun kaltaisia niin en halua olla teidän kanssa missään tekemisissä.
Minä tiedän, että Jumala on olemassa. Sinä voit tietysti haluta olla olematta tekemisissä kristittyjen kanssa. Tiedoksi kuitenkin, että kristittyjä on noin 2,5 miljardia, joka on noin kolmannes maailman väestöstä.Jos hyvä jumala olisi olemassa, niin luku olisi 100%. Teidän jumalanne hyvyyteen ei voi uskoa, kun se heittää helvettiin kaksi kolmasosaa.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, valehteleminen on vähän kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen en, tässä spesifissä tapauksessa kyllä. Sinä kun kirjoitat aina ne samat asiat samanlaisella ilmaisulla, ja lisäksi et käytä palstan lainaustoimintoa viesteissäsi.
En väitä, että tunnistaisin viestejäsi missään muissa ketjuissa tai muihin asioihin liittyen, ainoastaan kristinuskoa koskevissa keskusteluissa.
Selvä. Minä kuitenkin kirjoitan muitakin viestejä kuin niitä, joissa toistan samoja asioita. Lisäksi tiedoksi, että käytän kyllä lainaustoimintoa silloin, kun se onnistuu. Jostain syystä lainaustoiminto toimii minulla joskus ja joskus ei.Olisiko jumalalla sormensa pelissä?
Taitaa olla kyse tekoälystä, joka jollain perusteella estää kommenttini joskus, jos käytän lainaustoimintoa. Sama kommentti menee kuitenkin ongelmitta läpi ilman lainaustoiminnon käyttämistä. En tiedä, miksi tuo menee noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että etsit Häntä, Jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, valehteleminen on vähän kiusallista.
Tämä vastaaja oli joku muu. Minä voin sanoa, että Jeesus Kristus on Herra. Minä en usko, vaan minä tiedän sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että etsit Häntä, Jeesusta.
Sinun ei tarvitse huolehtia minusta. Toivottavasti pystyt huolehtimaan itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko ei ole mitään salaperäistä, josta pitää hohtimella kiskoa tietoa.
Päinvastoin :"Olkaa aina valmiit kertomaan uskonne perusteista".
Sellaiset henkilöt jotka julistaa omaa erinomaisuuttaan, eivät ole Jeesuksen seuraajia.
Raamattu kirkastaa aina Kristusta.
Miten niin kristinusko ei ole salaperäistä? Minä en usko, vaan minä tiedän. Voin kertoa, mihin tietoni perustuu. Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Tiedän, että Jeesus on Jumalan Poika.
Mutta sinähän nimenomaan et ole suostunut kertomaan, mihin tietosi perustuu, vaikka kuinka on kyselty?
Jos nyt vihdoin kerrot, niin kiitos.
Tietoni perustuu oikeaan tietoon, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Etkö ymmärrä vastausta?
Pelastusoppi, joka perustuu muiden kuin Jeesuksen Kristuksen ansioon, on väärä. Omilla ansioilla ei ihminen pelastu.
Pelastus on Jumalan lahja kaikille, jotka sen vastaanottavat.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
(Joh 3: 16-18)
Kukaan ei edes tiedä kenen kirjoittamaa tekstiä lainaamasi Johanneksen evankeliumi on. Miksi tätä tarinaa pitäisi uskoa ehdottomana totuutena? Kukaan ei tiedä kenen kirjoittamaa sen on, missä se on kirjoitettu tai edes vuosilukua milloin se on kirjoitettu.
Vanhan kirkon yksimielisen perimätiedon mukaan neljäs evankeliumi on apostoli Johanneksen ,Sebeteuksen pojan, apostoli Jaakobin veljen laatima.
Johannes sai sen valmiiksi v.70 tienoilla Efesossa, Paavalin perustamassa seurakunnassa.
Vanhimmat Egyptistä löydetyt hänen evankeliumitekstinsä ovat ajalta 120-125 jKr. Niistä päätellen Johanneksen teksti oli laajasti käytössä Egyptissä 20-25v. apostolin kuoleman jälkeen. Se on siten peräisin apostoli Johanneksen elinkaudelta.
Vanhan kirkon alkuajoista lähtien tiedettiin myös Johanneksen ilmestyskirjan olleen hänen laatima. Ainoa apostolisen arvovallan omaavana ,Johannes oli sen laatiessaan karkoitettuna Patmos nimiselle saarelle. Sieltä hän pääsi palaamaan Efesoon keisari Nervan(v.96-98)tultua valtaan. Apostoli Johannes kuoli v. 100 vaiheilla, keisari Trajanuksen(98-117) aikana.
Nykyinen historiantutkimus ja Raamatuntutkimus ei missään nimessä näe asiaa näin. Yksikään vakavasti otettava taho ei pidä Johanneksen evankeliumia Johanneksen kirjoittamana.
Mielestäsi alkuseurakunnan johtavat kirkkoisät Polykarbus,Eusebius, Irenaeus, Origenes mm. ovat väärässä historiankirjoituksineen.