Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (2842)

Vierailija
2701/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko  ei ole mitään salaperäistä, josta pitää hohtimella kiskoa tietoa.

Päinvastoin :"Olkaa aina valmiit kertomaan uskonne perusteista".

Sellaiset henkilöt jotka julistaa omaa erinomaisuuttaan, eivät ole Jeesuksen seuraajia.

Raamattu kirkastaa aina Kristusta.

Miten niin kristinusko ei ole salaperäistä? Minä en usko, vaan minä tiedän. Voin kertoa, mihin tietoni perustuu. Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Tiedän, että Jeesus on Jumalan Poika. 

Mutta sinähän nimenomaan et ole suostunut kertomaan, mihin tietosi perustuu, vaikka kuinka on kyselty? 

Jos nyt vihdoin kerrot, niin kiitos. 

Tietoni perustuu oikeaan tietoon, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Etkö ymmärrä vastausta?

Pelastusoppi, joka perustuu muiden kuin Jeesuksen Kristuksen ansioon, on väärä. Omilla ansioilla ei ihminen pelastu. 

Pelastus on Jumalan lahja kaikille, jotka sen vastaanottavat.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

(Joh 3: 16-18)

Minä tiedän, mistä puhun. Sinä taas et tiedä, mistä sinä puhut. Kyse on siitä, että Jeesuksen opetuksia on noudatettava tai pyrittävä noudattamaan, jos haluaa pelastua. Pelastuminen ei onnistu omilla ansioilla, mutta ihmisen on onnistuttava Jumalan tahdon noudattamisessa riittävän hyvin (paljon paremmin kuin fariseukset), jotta voi päästä armosta osalliseksi ja pelastua. Pelastus ei ole lahja, joka annetaan kenelle tahansa. Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. 

Mutta mehän ei tiedetä yhtään, mitä Jeesus on sanonut! 

Ei siis voi tietää, mitä pitäisi noudattaa. 

Tämän ei ole tarkoitus olla helppoa.

Eli pitäisi uskoa Jeesuksen sanaan ja noudattaa Jeesuksen opetuksia, mutta mistään ei voi saada tietää, mitä Jeesus on sanonut ja opettanut? 

Ja tämä on ihan ok sinusta? 

Haha. Kyllä.

Hevonkukkua. 

Tee parannus ja usko evankeliumi!

Vierailija
2702/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kerta olette niin viisaita  kertokaa kuka keksi nimen Jumala, kuka antoi idean alkaa kirjoittamaan raamattua,roskaromaanit on erikseen joilla voi pyyhkiä perseen jo wc paperi loppuu.Tiedän että ilkikuriset muistelee kuulleensa että raamatunsivuista sai hyvää sätkäpaperia .

Jumala on yleisnimi, Allah tarkoittaa myös jumalaa.     

Raamatun Jumala sanoo nimekseen :Minä olen. Hänellä on hebreankielessä muitakin nimiä.  Kristityt kutsuu maailman Luojaa   Jumalaksi.

Jumala on ilmoittanut itsensä Raamatussa, joka on hänen aikaansaamansa kirja kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa.

Vai yleisnimi veikkaan että maailmasta ne Jumala nimiset lasketaan yhdenkäden sormilla joista vielä puuttuu kaksi.

Kyllä jumala on yleisnimi. Erillisnimenä Jumala sitä käytetään Jahvesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonkukkua. 

Tee parannus ja usko evankeliumi!

Kysymys koski tietämistä.

Vierailija
2704/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä tiedän, mistä puhun."

Mistä olet saanut tietosi? Miksi sinun sanoillasi on mitään merkitystä? Et ole oikeassa pelkästään sen vuoksi, että pää punaisena huudat olevasi oikeassa. Ehkä kaikki mitä väität on väärin.

Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Minun sanoillani on merkitystä siksi, että minä tiedän totuuden. Minun neuvojani kannattaisi kuunnella. En voi todistaa asiaa, etkä voi muutenkaan mitenkään tietää, ovatko väitteeni vääriä. Sinä joudut valitsemaan, mitä uskot, ja ottamaan vastaan valintasi seuraukset. 

Et vastannut kysymykseen. Jatkoit vanhaa tuttua mielisaaraan ihmisen hourailua siitä kuinka sinulla on oikeaa tietoa. Kieltäytyen kertomasta mistä tietosi on peräisin ja miksi sitä pitäisi kenenkään pitää luotettavana.

Millaisen vastauksen haluaisit? En ole muuten mielisairas.

Yksi mielisairauden määritelmä on yrittää tehdä samaa asiaa uudelleen ja uudelleen odottaen saavansa toisenlaisen lopputuloksen.

Vierailija
2705/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastus on Jumalan lahja, tekojen kautta ei pelastu

Ef 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
Ef 2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Jos on halua tehdä Jumalan tahdon mukaan, niin on kyllä keinot tietää hänen tahdostaan.

Joh. 7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Antikristusksen palvelijana sinä olet kaikessa väärässä.

Vierailija
2706/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä tiedän, mistä puhun."

Mistä olet saanut tietosi? Miksi sinun sanoillasi on mitään merkitystä? Et ole oikeassa pelkästään sen vuoksi, että pää punaisena huudat olevasi oikeassa. Ehkä kaikki mitä väität on väärin.

Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Minun sanoillani on merkitystä siksi, että minä tiedän totuuden. Minun neuvojani kannattaisi kuunnella. En voi todistaa asiaa, etkä voi muutenkaan mitenkään tietää, ovatko väitteeni vääriä. Sinä joudut valitsemaan, mitä uskot, ja ottamaan vastaan valintasi seuraukset. 

Et vastannut kysymykseen. Jatkoit vanhaa tuttua mielisaaraan ihmisen hourailua siitä kuinka sinulla on oikeaa tietoa. Kieltäytyen kertomasta mistä tietosi on peräisin ja miksi sitä pitäisi kenenkään pitää luotettavana.

Millaisen vastauksen haluaisit? En ole muuten mielisairas.

Yksi mielisairauden määritelmä on yrittää tehdä samaa asiaa uudelleen ja uudelleen odottaen saavansa toisenlaisen lopputuloksen.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Vierailija
2707/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ef 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -

Jos on halua tehdä Jumalan tahdon mukaan, niin on kyllä keinot tietää hänen tahdostaan.

Joh. 7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

Vierailija
2708/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tuhlata aikaansa typeryyksiin.

Vierailija
2709/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaoppi. "75% itse ansaittua ja loppu armoa." 

Ehei!

Perkeleelliseksi teki itsekorostus ja nollakommunikaatio. 

Vierailija
2710/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysytään Jeesuksessa ja hänen armossaan, rakkaat siskot ja veljet.

Noita harhaanjohtajia on liikkeellä. 

Vierailija
2711/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan.

Vierailija
2712/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään epäilyttävä tuo yrityksesi vakuutella, ettei minua kannata kuunnella. 

Vierailija
2713/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset henkilöt jotka julistaa omaa erinomaisuuttaan, eivät ole Jeesuksen seuraajia.

Miten niin kristinusko ei ole salaperäistä? Minä en usko, vaan minä tiedän. Voin kertoa, mihin tietoni perustuu. Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Tiedän, että Jeesus on Jumalan Poika. 

Mutta sinähän nimenomaan et ole suostunut kertomaan, mihin tietosi perustuu, vaikka kuinka on kyselty? 

Tietoni perustuu oikeaan tietoon, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Etkö ymmärrä vastausta?

Pelastusoppi, joka perustuu muiden kuin Jeesuksen Kristuksen ansioon, on väärä. Omilla ansioilla ei ihminen pelastu. 

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Kukaan ei edes tiedä kenen kirjoittamaa tekstiä lainaamasi Johanneksen evankeliumi on. Miksi tätä tarinaa pitäisi uskoa ehdottomana totuutena? Kukaan ei tiedä kenen kirjoittamaa sen on, missä se on kirjoitettu tai edes vuosilukua milloin se on kirjoitettu.

Vanhan kirkon yksimielisen perimätiedon mukaan neljäs evankeliumi on apostoli Johanneksen ,Sebeteuksen pojan, apostoli Jaakobin veljen laatima.

Johannes sai sen valmiiksi v.70 tienoilla Efesossa, Paavalin perustamassa seurakunnassa.

Vanhimmat Egyptistä löydetyt hänen evankeliumitekstinsä ovat ajalta 120-125 jKr. Niistä päätellen Johanneksen teksti oli laajasti käytössä Egyptissä 20-25v. apostolin kuoleman jälkeen. Se on siten peräisin apostoli Johanneksen elinkaudelta. 

Vanhan kirkon alkuajoista lähtien tiedettiin  myös Johanneksen ilmestyskirjan  olleen hänen  laatima. Ainoa apostolisen arvovallan omaavana ,Johannes oli sen laatiessaan karkoitettuna Patmos nimiselle saarelle. Sieltä hän pääsi palaamaan Efesoon keisari  Nervan(v.96-98)tultua valtaan. Apostoli Johannes kuoli v. 100 vaiheilla, keisari Trajanuksen(98-117) aikana.

Vierailija
2714/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata sivua sait jankuttaa nollaa. 

Vierailija
2715/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata sivua sait jankuttaa nollaa. 

Tuo ei edes tarkoita mitään.

Vierailija
2716/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei edes tiedä kenen kirjoittamaa tekstiä lainaamasi Johanneksen evankeliumi on. Miksi tätä tarinaa pitäisi uskoa ehdottomana totuutena? Kukaan ei tiedä kenen kirjoittamaa sen on, missä se on kirjoitettu tai edes vuosilukua milloin se on kirjoitettu.

Vanhan kirkon yksimielisen perimätiedon mukaan neljäs evankeliumi on apostoli Johanneksen ,Sebeteuksen pojan, apostoli Jaakobin veljen laatima.

Johannes sai sen valmiiksi v.70 tienoilla Efesossa, Paavalin perustamassa seurakunnassa.

Vanhimmat Egyptistä löydetyt hänen evankeliumitekstinsä ovat ajalta 120-125 jKr. Niistä päätellen Johanneksen teksti oli laajasti käytössä Egyptissä 20-25v. apostolin kuoleman jälkeen. Se on siten peräisin apostoli Johanneksen elinkaudelta. 

Vanhan kirkon alkuajoista lähtien tiedettiin  myös Johanneksen ilmestyskirjan  olleen hänen  laatima. Ainoa apostolisen arvovallan omaavana ,Johannes oli sen laatiessaan karkoitettuna Patmos nimiselle saarelle. Sieltä hän pääsi palaamaan Efesoon keisari  Nervan(v.96-98)tultua valtaan. Apostoli Johannes kuoli v. 100 vaiheilla, keisari Trajanuksen(98-117) aikana.

Tuo mitä kerrot on kirkollinen perinne siitä mitä on pidetty totuutena.

Nykyaikainen raamatuntutkimus suhtautuu perinteiseen näkemykseen varauksella:

- Anonyymi alkuperä: Itse teksti ei suoraan nimeä kirjoittajaansa.

- Johannekselainen koulu: Monet tutkijat uskovat, että evankeliumi on syntynyt vähitellen niin kutsutun "johannekselaisen koulun" tai piirin piirissä, joka on vaalinut ja muokannut suullista ja kirjallista perimätietoa. 

- Ajoitus: Teoksen arvioidaan valmistuneen nykymuotoonsa noin vuosien 90 - 100 jaa. välillä.

Vähintään voidaan todeta, ettei asiasta ole varmuutta.

Vierailija
2717/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apostoli Johanneksesta kirjoitin vain pääpiirteissään. Yksityiskohtaista tietoa on tietysti alkuseurakunnan ajan johtavilta kirkonmiehiltä Irenaus, Eusebius Antiokian  piispa ,ns Muratonin kaanon (v.170jKr)  kertoo Johanneksen laatineen evankeiumikirjansa n. v.70 vaiheilla.

Lisäksi Johanneksen 3 kirjettä ovat saman apostoli Johanneksen laatimia .

Mistä lähteestä tietämättömyytesi on peräisin?

(Kukaan ei edes tiedä kenen kirjoittamaa tekstiä lainaamasi Johanneksen evankeliumi on. Miksi tätä tarinaa pitäisi uskoa ehdottomana totuutena? Kukaan ei tiedä kenen kirjoittamaa sen on, missä se on kirjoitettu tai edes vuosilukua milloin se on kirjoitettu.)

Vierailija
2718/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apostoli Johanneksesta kirjoitin vain pääpiirteissään. Yksityiskohtaista tietoa on tietysti alkuseurakunnan ajan johtavilta kirkonmiehiltä Irenaus, Eusebius Antiokian  piispa ,ns Muratonin kaanon (v.170jKr)  kertoo Johanneksen laatineen evankeiumikirjansa n. v.70 vaiheilla.

(Kukaan ei edes tiedä kenen kirjoittamaa tekstiä lainaamasi Johanneksen evankeliumi on. Miksi tätä tarinaa pitäisi uskoa ehdottomana totuutena? Kukaan ei tiedä kenen kirjoittamaa sen on, missä se on kirjoitettu tai edes vuosilukua milloin se on kirjoitettu.)

Eri

Huokaus. Valitset itse, mitä uskot. Vastaat itse valintasi seurauksista. Sinun on toimittava epävarmuudessa. Eikö tämä ole käyty läpi jo monta kertaa? 

Vierailija
2719/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Huokaus. Valitset itse, mitä uskot. Vastaat itse valintasi seurauksista. Sinun on toimittava epävarmuudessa. Eikö tämä ole käyty läpi jo monta kertaa? 

Todellisuudessa spekulatiiviset yhteisöt( Johannekselainen yhteisö) ja teoreettiset oletukset jää toiseksi historian tietojen valossa.

Se että voit valita , edellyttää tietoa  valinnanmahdollisuuksista ja sitä tässä annetaan.  Ymmärrätkö?

Päinvastoin UT ei jätä epävarmuuteen , vaan todistaa varmasta sanasta ja evankeliumin muuttavasta voimasta, joka on todistettu.

Vierailija
2720/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi kukaan ei ole ainakaan valittanut moisesta. 

Olet minun tielläni. 

Miten rationaaliset kommentit haittaavat sinua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän