Miltä tuntuu anestesia ja siitä herääminen?
Kommentit (39)
Ei ole, kun tehdään ammattitaitoisesti.
Herätessä voi olla jopa aika hilpeä olo, kun saat sellaisia lääkkeitä ja lisähappea.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Anestesia ei tunnu miltään ja siitä herääminen samalta kuin heräät yleensäkään nukuttuasi. Riippuen sitten lääkkeistä, mitä tulle on käytetty, niin voi olla pahoinvointia.
Anestesiasta heräämisen jälkeen kestää vartalolla pitempään päästä käyntiin niin ettei pysty nousemaan heti sängystä.
ei ollut kauheaa itseasiassa en muista heräämisestä mitään. yhtäkkiä huomasin olevani hereillä ja sattui . en pystynyt puhumaan, joten nostin käteni ylös ja hoitaja tuikkasi kipulääkettä lihakseen.
ilmeisesti minua oli heräämis vaiheessa opastettu tekemään niin, mutten muista sitä.
en muista intubatio putken poistoakaan, mutta tiedän että on ollut sellainen, koska olin syvässä nukutukssa.
Minulla oli tosi huono olo ja yökin.
Miksi joidenkin on pyydetty laskea numeroita alaspäin nukutettaessa ja joidenkin ei? Onko se valemuisto?
Ei se ollut kauheaa. Ikään kuin olisin nukahtanut nopeasti ja herännyt yöunilta. Oli tokkurainen olo, mutta itselläni ei ollut kipuja tai pahoinvointia.
Muistan heräämisestä sen karhean tunteen kurkussa (intubaatioputken takia). Oli pakottava tarve nieleskellä mutta samalla se sattui niin paljon ettei kyennyt niellä. Helpotti kyllä muutamassa tunnissa, mutta äärimmäisen epämukava olo.
Järkyttävä kokemus. Heräsin siihen, etten saanut hengitettyä, koska tuo sama intubaatio-putki ja se meni jotenkin tukkoon tai jotain. Tajusin kyllä, et hoitaja sanoi, (sängyn/paikan) numero on jo hereillä ja kävi "imuroimassa" sen liman pois. Nukahdin uudestaan (vähäksi aikaa), sitten taas tuntui siltä, että tukehdun. Hoitaja sanoi, et "eiköhän me ottaa se jo pois" ja otti.
Vähän ajan päästä hän tuli taas: olet nyt saanut aika paljon nestettä, tiputuksena. Pitäs koittaa pissiä tai muuten pitää katetroida. Nousin sängystä ja huimasi, hän tuki toiselta puolelta, itse pidin kiinni sängyn reunasta. Ei meinannut tulla. Hän sitten sanoi, et jos menen vähän etemmäksi, niin.... Sitten sitä alkoi tulemaan. Aluksi tuntui siltä, ettei loppua tule.
(en kyllä ihan täysin tässä maailmassa ollut).
Nukkuispa muulloinkin yhtä makoisasti.
Vierailija kirjoitti:
Herätessä voi olla jopa aika hilpeä olo, kun saat sellaisia lääkkeitä ja lisähappea.
Ne "sellaiset lääkkeet" ovat morfiinipohjaisia. Harmi ettei niitä tosiaan saa kuin ensi hätään. Minut leikattiin aamuyöstä ja hihittelin autuaasti iltamyöhään saakka. Tosi vaikea muuten nauraa niin ettei tikit vatsassa repeä. Piti nauraa sillai kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joidenkin on pyydetty laskea numeroita alaspäin nukutettaessa ja joidenkin ei? Onko se valemuisto?
Olisiko jännitys? Voiko se estää nukahtamasta?
Anestesia ei tunnu miltään ja herätessä on vain vähän tokkurassa (siis jos herää ylipäätään)
Ei tunnu muulta kuin nukkumiselta. Ei ole kauheaa eikä jäänyt yökkö olo. Olin yllättynyt, kun näin nukutettuna unta.
Viimeksi oli inhottava kokemus. Pahoinpitelivät nukutuksessa kun yrittivät laittaa kanyylin vähintään 8 kertaa. Aina vaihtui hoitaja. Tuntui että harjoitteli ruumillani. Olin täynnä mustelmia. Herättyäni oksensin koska olin saanut liikaa morfiinia. Kakkaa ei tullut, oli tosi paha ummetus ja kun se tuli parin päivän päästä niin sattui tosi paljon. Tuntui että tuhosivat suolistonkin tahallaan käsien lisäksi.
Tosi mukavaa. Ennen nukutusta saa kivoja lääkkeitä, sitten nukahtaa suit sait. Herätessä joku katsoo että kaikki on kunnossa eikä ole kipuja, sitten saa vain jatkaa nukkumista. Tällaiselle kroonisesti unettomalle se on ihmeellistä.
Tuntuu käytännössä ihan samalta kuin nukahtaminen ja herääminen. Paitsi että uni tulee ihan parissa sekunnissa. Herätessä saattaa olla vähän tokkurainen olo ja itse muistan että kurkku oli tosi kuiva mikä oli ärsyttävän tuntuista.
Anestesia ei tunnu miltään ja siitä herääminen samalta kuin heräät yleensäkään nukuttuasi. Riippuen sitten lääkkeistä, mitä tulle on käytetty, niin voi olla pahoinvointia.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/