Miltä tuntuu anestesia ja siitä herääminen?
Kommentit (89)
Ei tuntunut juuri miltään. Nukahdin muutamassa sekunnissa. Seuraava muistikuva on heräämössä. Tuntui kuin olisi herännyt tokkuraisena mutta olo oli muuten hyvä, ei kipuja eikä pahoinvointia.
Kivuliainta koko leikkauksessa oli kanyylin laitto käteen. Ja itse asiassa se kyllä sattui vähän koko ajan. Oli ihanaa kun sain sen seuraavana aamuna pois. Siitä huolimatta nukuin yöllä hyvin.
Hyvältä tuntui sekä nukahtaminen että herääminen. Luotin ammattilaisiin täysin.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Anestesia ei tunnu miltään ja siitä herääminen samalta kuin heräät yleensäkään nukuttuasi. Riippuen sitten lääkkeistä, mitä tulle on käytetty, niin voi olla pahoinvointia.
Anestesiasta heräämisen jälkeen kestää vartalolla pitempään päästä käyntiin niin ettei pysty nousemaan heti sängystä.
Mut laitettiin melkein heti kävelemään omin jaloin valvontaosastolle.
Näin tosi kaunista unta. Harmi etten kirjoittanut muistiin. Jotain mömmöä, samaa varmaan käyttää leikkurin henkilökunta, kuinka muuten pystyy leikkelemään ihmistä-
muistakaa :
tuotakin tapahtuu, suomessakin,joka päivä jossain
Minulla herääminen ei millään onnistunut leikkauksen jälkeen. Olin 13 tuntia tilassa, etten kyennyt puhumaan kuin äärettömän hitaasti, en pystynyt juuri liikuttamaan käsiä enkä jalkoja, ne tuntuivat lyijynraskailta, kun yritin hieman liikkua maatessani. Makasin sängyssä koko tuon 13 tuntia, olin pahoinvoiva ja oksentelin pussiin sappinestettä.
Oli iso yllätys, sillä kaksi edellistä nukutusta aiempina vuosina oli mennyt ihan normaalisti ja pystyin puhumaan normaalisti heti herättyäni.
Oli tosi pelottavaa, kun mieli toimi, mutta vartalo ja puhe ei. En pystynyt juurikaan pitämään edes silmiä auki. Olin miltei koko tuon ajan silmät kiinni ja kommunikointini oli aivan onnetonta, kun en millään pystynyt puhumaan, vaikka yritin. Hitaasti pystyin sanomaan jotain. Suu oli koko ajan rutikuiva.
Jossain vaiheessa kärrättiin heräämöstä osastolle. Vasta osastolla oltuani ehkä nelisen tuntia, alkoi puhe sujumaan. Ylös en kivuiltani päässyt (vatsan alueen leikkaus) koko yönä, vaikka kuinka yritin. Pääsin vasta seuraavana aamuna jalkeille täysin työn ja tuskan takaa. Ja tämä oli leikkaus, josta ihmiset pääsevät jo samana päivänä pois sairaalasta. Että ei mennyt ihan putkeen ei. Jäi trauma. Lääkäri sanoi, että tämä on äärimmäisen harvinaista, tapahtuu vain muutamalle tuhannesta.
Helvetin hauskaa se on. Varsinkin kun ei edes kusella pysty käymään ja pitää laittaa katetri.
Ei anestesia tunnu yhtään miltään. Humahdat uneen siinä samassa. Heräsin itse siihen, kun kuiva kurkku yskitti ja tutkailin tovin ympäristöä ennen kuin hoitaja tuli sanomaan, että nyt pitäisi alkaa lähteä kotiin. Oli päiväkirurginen operaatio, joka kuitenkin tehtiin nukutuksessa. Ehkä noin kolmen, neljän tunnin unet, en katsonut kelloa saliin mennessä.
Joo ja nestettä ei saanut kuin tippoina kielelle.