Joko luitte Anu Saagimin avautumisen raskaudesta ja kropasta?
Kommentit (58)
AAARGHHH!!!!!!!!!!! Tasa-arvoa kiitos. Jos nainen pitää itsestään huolta niin pitää sitten miehenkin pysyä timmissä kunnossa. Kaikkeen halpaan me naiset sitten mennään, Anu-rouva ensimmäisenä...
jotkut pitävät pyöreämmistä, toiset laihemmista.
Jos olisin mies, en pitäisi edes A.S:n ulkonäöstä, vaikka kuinka olisikin hoikka ja timmissä kunnossa.
Ja vastaavasti naisena mua ei R-M.R:n näköiset miehet vetoa.
Laihuus/hoikkuus EI tarkoita välttämättä sitä, että ihminen olisi kaunis.
Joillekkin vaan laihuus on pakkomielle, varsin sairaskin semmoinen, kun anoreksiaan asti mennään :(
Neuvolakin suosittelee liikunnan aloittamista synnytyksen jälkeen heti, kun siltä tuntuu, käytännössä 1-3 kk kuluttua synnytyksestä. Tosin suomalaisäideillä tämä "siltä tuntuu" taitaa olla useita vuosia. Jos puolustelee 10 lisäkiloaan parin vuoden takaisella raskaudella ja imetyksellä, niin itseään pettää.
Millähän vauhdilla se tarkoittaa? eiköhän kaikilla ole kuitenkin ensisijainen ajatus ja mielenkiinto vauvassa ja vauvan hoitoon liittyvissä asioissa.
Kyllä mä nyt se ymmärrän ja ihmettelen jos vauva vuoden ja vielä kaikki kilot jäljellä. (selitetään sitä kun on lapsikin vielä niin pieni)
Niin mun mielestä heti synnytyksen jälkeen ei tarvi olla bikinikunnossa!
Alzheimerin tautisia, pidätysvaivoista kärsiviä ja masentuneita.
Sellaisen miehen minä otin ja aion sen pitää. Oma mieheni sai aivoinfarktin vuosi sitten ja on nyt vähän höperö. En minä aio lähteä mihinkään siitä huolimatta.
Eli vauva vaunuihin ja lenkille. Kyllä kilot karisee! Samalla molemmat saa raikasta ulkoilmaa.
Itsellekin tulee parempi mieli, kun saa entiset vaatteet päälle. Ylipaino on myös terveyshaitta!
Älkää mammat puolustelko aina niitä läskejänne. Oikeasti olette paljon oikeaa ikäänne vanhemman näköisiä, kun hyvä kroppanne on vuorattu ylimääräisillä pehmusteilla. Läski vaikuttaa myös itsetuntoon.
Ei minua kiinnosta naapurin läskit tai läskittömyys, luulisi ettei muitakaan kiinnostaisi. Anukin tainnu satsata kaiken tarmon kroppaansa kun kerran ihmissuhteet päin persettä ;) Hyvä Anu ;D
Eiköhän jokainen itselleen rehellinen ihminen myönnä, että sekä mies että nainen on paremman näköinen treenanneena ja hoikkana kuin löysänä ja ylipainoisena.
.
Joillekkin vaan laihuus on pakkomielle, varsin sairaskin semmoinen, kun anoreksiaan asti mennään :(
Aina pitää mennä sivuraiteille. Anoreksia on psyykkinen sairaus, joka on aika kaukana siitä että ihminen vaalii terveyttään liikkumalla ja syömällä terveellisesti.
Saathan sinäkin ilmaista että et pidä Anun tai Risto-Matin näköisistä ihmisistä. 99% miehistä on sitä mieltä että läski ei ole kaunista. Kummatkin ovat mielipiteitä, etkä voi määritellä milloin mielipide on oikea tai väärä.
Vauvan hoitoa se on yhdessä ulkoilukin
Eli vauva vaunuihin ja lenkille. Kyllä kilot karisee! Samalla molemmat saa raikasta ulkoilmaa.
Itsellekin tulee parempi mieli, kun saa entiset vaatteet päälle. Ylipaino on myös terveyshaitta!
Älkää mammat puolustelko aina niitä läskejänne. Oikeasti olette paljon oikeaa ikäänne vanhemman näköisiä, kun hyvä kroppanne on vuorattu ylimääräisillä pehmusteilla. Läski vaikuttaa myös itsetuntoon.
Vauva-aikanakin voi liikkua, jopa paremmin kuin myöhemmässä vaiheessa, sillä äiti pystyy olemaan kotona. Kun palaa takaisin työelämään, niin sitten se liikkuminen vasta hankalaksi muuttuukin, lähinnä aikataulujen ja yhteisen ajan puutteen takia. Vaunuttelua, äiti-lapsi -jumppaa, kotona tapahtuvaa omaehtoista kevyttä jumppaa... Tekosyitä, jos ei raskauskiloja saa putoamaan.
Ihmeellistä ulkonäköterrorismia. Jos minä olen tyytyväinen olooni läskinä tai tukevana, olkoonkin että en ehkä ole terveyden mallikuva, mitä se sua haittaa???
Minä elän tätä ainutta elämääni niinkuin itse haluan, ja jos haluan olla läski,niin siihen ei sinulla arvostelija ole mitään sanomista!
Mä en ole ikinä jaksanu kiinostua tuon A. saagimin jutuista. Ei niissä oo päätä eikä häntää. Tekee itsetään tyhmän, ihan julkisesti. Hänellä nyt ei ole elämässää mitään muuta kuin "minä itte " . Mistähän johtuu ettei kukaan ukko jaksa olla sen rinnalla? Ei se taida olla ihan kropasta enää kiinni, oliskohan vaikka luonteesta ja järjenkäytöstä.
mutta jos syy on se, että mies jättää heti jos minulla on vähän löysää, niin ehkä se mies kannattais jättää ihan oma-aloitteisesti eikä tehdä sellaisen kanssa lapsia.
toimi älyttömän hyvin, kun lapsia oli se yksi. Puolessa vuodessa imetyksellä ja vaunukävelyillä pääsi entisiin mittoihin. Nyt kun lapsia on useampi, ja ne isommatkin pitäisi saada motivoitua kävelemään mukana, homma ei ole niin yksinkertaista. Onnistuu kyllä, mutta vauhti on aika hidas. Pääseehän sitä sitten vauvan kanssa kahden, kun mies on kotona, mutta hommaa useampi lapsisessa perheessä on ihan tarpeeksi illoiksikin, joten ei toimi joka päivä. Toiselta lapselta jäikin sitten kaksi kiloa pudottamatta. Ja todellakin sellaista löysää se on. :s Saa nähdä, miten tän kolmannen kanssa käy. Olen kyllä yrittänyt pitää kiloja kohtuudessa jo raskausaikanakin... Ihan kaikkea ei tarvi syödä, mitä tekee mieli.
Anun ajatukset välittömästi tapahtuvasta laihduttamisesta kuulostaa hullulta. Kyllä minä ensimmäiset kuukaudet keskityin vauvaan ja menin vauvan ehdoilla, mutta kun vauva on muutaman kuukauden ikäinen, on aikaa enemmän itsensäkin ajattelemiseen. Minua ei kiinnosa se, paljonko muille äideille jäi kiloja ja onko ne häiritseviä, mutta omasta vartalostani pidän sen verran, etten haluaisi siihen ihan kamalasti jäävän ylimääräistä. Toki muutama kilo suuntaan tai toiseen, ei elämääni kaada, ainakaan jos synnytyksestä on vain muutamia kuukausia.
Mies tykkää minusta sellaisena kuin olen ja onhan tuolla itselläkin jotain muuta kuin pyykkilauta mahan kohdalla. Enkä todellakaan ole jättämässä häntä sen takia.
ja jakeli vielä neuvojakin lehdessä kuinka se tehdään. Harmi vaan kun kukaan ei kysynyt kuinka imetykselle kävi sen myötä...
Lähettää ihan väärää viestiä äideille tuollainen hurja pikalaihdutus imetyksen kustannuksella.
Mä en ole ikinä jaksanu kiinostua tuon A. saagimin jutuista. Ei niissä oo päätä eikä häntää. Tekee itsetään tyhmän, ihan julkisesti. Hänellä nyt ei ole elämässää mitään muuta kuin "minä itte " . Mistähän johtuu ettei kukaan ukko jaksa olla sen rinnalla? Ei se taida olla ihan kropasta enää kiinni, oliskohan vaikka luonteesta ja järjenkäytöstä.
Ja ei nuo Saagimin jutut hirveästi neuvolan ohjeista eroa. Eikö niissäkään ole päätä eikä häntää?
Samoin kuin että raskausaika olisi miehille kauhistus. Mun mies kävi aivan kuumana mun kiinteään isoon vatsaan ja turpeisiin tisseihin. Raajoissa tai mahassa ei mitään turvotuksia mulla ollut, vain tisseissä. Olin kuulemma raskaana seksikkäimmilläni. Että se siitä aiheesta meillä ;) Ja on se nyt luonnollista että eka kuukausi synnytyksen jälkeen vatsa pömpöttää vähän. Ei ole mies eikä mikään jos ei sitä kestä =O
Enitenhän imetetään juuri kehitysmaissa, langanlaihat äidit imettää 2-3 -vuotiaita jne.
Kummasti paksuilta elintasomammoilta "loppuu maito" paljon helpommin.
Puhun kokemuksesta, melko kevyellä ravinnolla on täysimetetty molempia lapsia 6kk ja osittaisimetystä vuoden ikään.
Mä kun luulin olevani yksin turvotuskärsimykseni kanssa. Ja vielä luulin miehen olevan pahoillaan asiasta sen takia, että minulla on vaikeaa. Mutta hänpä siis kärsikin mun olemuksesta :-P
Voi Saagim :D
Aito rakkaus ei kiloihin kaadu! :)
[/quote]
Ihan niinkuin rakkaus ei välttämättä kaadu huoritteluun, pettämiseen, alkoholismiin tai väkivaltaan, mutta en silti suosittele hymyillen harjoittamaan noita ihan vain testatakseen mitä se meidän ihanainen rakkaus kestää. Milloin naiset ymmärtää tai edes hyväksyy tämän tosiasian?