Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia
Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.
En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.
Kommentit (646)
Meillä miehellä ei ole mikään ongelma käyttää kondomia ehkäisynä. Pari kertaa se jäi pois, mutta sitten häntä ahdisti se, että täytyy keskeyttää.
Minusta taas alkoi tuntua pahalta, että raskaus on 10 vuoden suhteessa ja kihloissa hänestä niin kauhea riski, ettei kaksi päivää ennen menkkojakaan voi olla ilman ehkäisyä.
Nyt sitten ei ole seksiä ollenkaan ja mies kokee että painostan häntä! Entä se, että hän roikottaa minua vuosia löysässä hirressä ja keksii koko ajan syitä minussa ja minun elämäntavassani (työssäkäyvä, hyvinvoiva, päihteetön, mutta jotenkin kuitenkin väärä) sille miksi lasta, jonka hänkin kuulemma haluaa, ei voi vieläkään oikeasti hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehellä ei ole mikään ongelma käyttää kondomia ehkäisynä. Pari kertaa se jäi pois, mutta sitten häntä ahdisti se, että täytyy keskeyttää.
Minusta taas alkoi tuntua pahalta, että raskaus on 10 vuoden suhteessa ja kihloissa hänestä niin kauhea riski, ettei kaksi päivää ennen menkkojakaan voi olla ilman ehkäisyä.
Nyt sitten ei ole seksiä ollenkaan ja mies kokee että painostan häntä! Entä se, että hän roikottaa minua vuosia löysässä hirressä ja keksii koko ajan syitä minussa ja minun elämäntavassani (työssäkäyvä, hyvinvoiva, päihteetön, mutta jotenkin kuitenkin väärä) sille miksi lasta, jonka hänkin kuulemma haluaa, ei voi vieläkään oikeasti hankkia.
Niin no hän ei halua velvollisuuksia lapsesta vaan ainoastaan siittää sinua. Onhan se iso juttu, 20 vuotta oma elämä menee siihen että kannat resursseja toukalle ja käytännössä eläimelle, jota pikku hiljaa koulutat kohti ihmisyyttä, ja suurin osa vieläpä epäonnistuu. Sitten kun tuo elatus- ja vanhemmuusvelvollisuus on teoriassa ohi niin se tuotoksesi elää vielä 60-80 vuotta, joka sekin on vähän niinkuin sinun vastuullasi, että millaiseksi olet tyypin kasvattanut
Naisten ei kannattaisi alkaa antelemaan miehille haaroja ollenkaan, ellei mies ole kiinnostunut perheellistymisestä. Muuten löytää itsensä vain tuollaisesta s eksiorjan asemasta. Onneksi itse tajusin tämän jo aika nuorena ja käyttökerrat ovat jääneet vähäisiksi, vaikka useampi kumppani onkin ollut. Seurustellessa alkaa oksettamaan se energia, että on kuin joku animoitu fleshlight, siis käytännössä h uora
Vierailija kirjoitti:
No johan on.
Itse ole miehenä liudan lapsia tehnyt. Enemmänkin tekisin, mutta vaimosta ei ole enää tekijäksi. Enemmän olisimme myös tehneet, mutta PCOS ei antanut ja nämä nykyisetkin 4 oli työvoitto.
Jos se on noille nuoremmille niin vaikeaa niin voin tulla auttamaan. Toki nykyinen sopimus tarkoittaa sitä, että tuon tehdessäni 50% aikaisemmasta varallisuudesta lähtee kävelemään, palkka on kuitenkin sen verran hyvä että kyllä sillä 3-4 uutta lasta kasvattaa. Uudelle kasvattajalle sen verran varoitusta että parinkymmenen vuoden päästä joko henki lähtee tai olen niin raihnainen että parempi kun siirtyy eteenpäin. Optimiksi sanoisin että 10v ja kolme penskaa, sitten vaihdat nuorempaan - penskojen rahoitus turvattu ja voit tehdä muutaman lisää jonkun muun kanssa.
No tässä on jo kunnon industrial-ajattelua, ihan hauska ehdotus. Mutta 10v elatus kolmelle lapselle ja perintö jaettuna seitsemälle on aika paska diili, sama lisääntyä jonkun erittäin hyvännäköisen duunarin kanssa. Se on kuitenkin hyvä että mies pitää itsensä kiireisenä ettei ehdi pilaamaan naisten ja lasten elämiä sen enempää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei sitä määrää haluaako nainen lapsen. Ei sellaista olla ennen vanhaan mieheltä kyselty,
eikä sitä mieheltä tarvitse kysyä nytkään.
Tämä on jotenkin järkyttävä kommentti. Minun anoppi sanoi joskus samalla tavalla... Kyllä se lapsi on kuule yhtälailla miehenkin ja itse ainakin haluan, että mies sitoutuu "projektiin" 50/50! Eli muullakin tavalla kuin kullia uittamalla.
Voithan sinä haluta, mutta jossain kohtaa raskautta tai viimeistään synnärillä tajuat, että kyllä se miehen siihenastinen panos asiaan on nimenomaan vaan se ruikkaisu, ja sinä olet tehnyt kaiken muun työn tässä projektissa ja tulet myös tekemään hyvän aikaa vielä.
Ei ole biologisesti mahdollista, että tuo projekti jaetaan 50-50.
Jeps ja ne isät jotka yrittävät osallistua itse asiassa haittaavat koko hommaa, sillä luonto on järjestänyt asian täydellisesti. Suurin osa yöheräilyistä ja lapsen kärsimyksistä, joka sitten huutona tietysti kiduttaa kaikkia, johtuu nimenomaan siitä ettei lapsen anneta olla luontaisesti äitinsä kanssa. Nukkua tämän vieressä, imeä tämän tisukkaa 24/7, ja niin että vain tämä luotettu ja kiintymyshenkilö eli äiti tätä käsittelee ja hoitaa. Kiintymyshän ei myöskään mitenkään synny vauvaa käsittelemällä vaan se on olemassa jopa vahvempana kuin 100% jo vauvan syntymästä, minkä vuoksi äidin tuoksu ja läheisyys rauhoittavat vauvan, ja niin edelleen, ja niin edelleen...
Luonto ei tee virheitä. Miehet jotka yrittävät tähän kuvioon larppaamaan jotain adoptioisejä ovat propagandan uhreja tai sitten ihan legit psykopaatteja ja sadisteja, jotka haluavat pahaa sekä naiselle että lapselle. Näitäkin on nähty
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itselläni toimi tämä:
Sanoin miehelle seurustelun alussa, että olen varsin perinteinen, haluan lapsia ja haluan saada ne avioliitossa. Kerroin, etten näe järkeä yli 5 vuoden seurustelussa ilman aietta mennä naimisiin. Kerroin, että 30-vuotiaaksi voin odottaa lapsen saamista.
Mielestäni tuo ei ollut mitään uhkailua, koska tein asian selväksi heti suhteen alussa. Olin vasta 22-vuotias, mutta sen verran elämää jo nähnyt, että en olisi sinisilmäisenä kuunnellut vuosia niitä sitten joskus tulevaisuudessa. Puolisoni otti tuon keskustelun onneksi hyvin.
Täytän pian 30, olemme naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Ei ole tarvinnut käydä mitään lukuisia keskusteluja naimisiinmenosta ja lapsista, riitti tuo yksi suhteen alussa. Ei ole tarvinnut ruinata kosintaa tai lapsia, aloite on tullut molempiin mieheltä.
Ehkä hieman kuivaa laittaa aikatauluja pöytään suhteen alkuhuumassa, mutta juuri siksi se on tärkeää: al
Täältä vähän sivummalta pääkaupunkiseudun touhuja seurailleena en ole varma onko siellä oikeastaan yhtäkään perhekelpoista miestä. Käytännössä ainoita taitavat olla sellaiset, jotka eivät kelpaa kuin yhdelle naiselle, muuten he lankeavat polyamoriameemiin tai eroavat. Tuollaisessa paikassa vaatii ihan oikeaa luonteenlujuutta ja selkärankaa sekä todellisia arvoja pystyä elämään monogamisesti ja kunnioittamaan perheinstituutiota. Suurimmalla osalla ei näitä ole, vaan elelevät kuin iloiset apinat laumassa. Itseä ei ainakaan kiinnosta tippaakaan olla missään tekemisissä näiden kanssa
"Luonto ei tee virheitä. "
Höpsistä. Ei luonto todellakaan ole mikään ihmeidentekijä eikä luonnolla ole mitään päämäärää tehdä täydellistä. Tuo on ihan harhainen käsitys.
Luonto valikoi evoluutiolla parhaiten toimivat asiat kokonaisuuden kannalta mutta sinne sekaan jää paljon "sutta ja sekundaa" ihan vääjäämättä. Ei esim. ole millään tavalla optimaalista että synnytys on naiselle niin vaarallinen että ilman modernia lääketiedettä suunnilleen 5 - 10 % naisista kuolee synnytyksiin ennemmin tai myöhemmin. Se on vain hinta joka on maksettu siitä että syntyvän lapsen pää on niin iso ja se taas mahdollistaa ihmisen älykkyyden. Luonto on suosinut lapsen isoa päätä äitien hengen kustannuksella.
"Täältä vähän sivummalta pääkaupunkiseudun touhuja seurailleena en ole varma onko siellä oikeastaan yhtäkään perhekelpoista miestä. "
Sivulta katsoen näkee usein vain ne poikkeukset, ei sitä millaista suurimman osan elämä on.
Omassa pääkaupunkiseudun todellisuudessani tämä paikka on täynnä ihan tavallisia perheestään huolehtivia fiksuja miehiä. Toki se minun todellisuuteni on se jossa näen ne päiväkodista lapsia hakevat isät ja harrastuksiin lapsia kuskaavat isät. Sekin on vain osa totuudesta tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen nousee kysymys: miksi haluat olla tällaisessa suhteessa, tämän miehen kanssa?
Oletko ajatellut spermapankkia? Jos rahaa on ja energiaa riittää. En itsekään ole löytänyt koskaan kunnollista miestä ja olen jo vähän vajaa 5-kymppinen. Sitten lehdissä paasataan kun Suomessa ei tehdä riittävästi lapsia.... Monia miehiä ei kiinnosta isyys eikä olla hyvä kumppani parisuhteessa. Eniten saa väkivaltaa.
Puhumattakaan hallituksen toimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ratkaisu oli: ei seksiä ennen kosintaa. Toimi, edelleen onnellisesti naimisissa, ja oikein hyvä tuli seksielämästäkin ;)
Alapeukutatte toisten onnelle? No, jatkakaa ihmeessä antamista ja seksin saamista, mut ei tartte sitten ihmetellä kun miestä ei huvita sitoutua kun saa ilmankin.
No Suomi ei ole mikään puritaanien maa. Moni uskovainen mies Jenkeissä on seksirikollinen.
Vierailija kirjoitti:
No johan on.
Itse ole miehenä liudan lapsia tehnyt. Enemmänkin tekisin, mutta vaimosta ei ole enää tekijäksi. Enemmän olisimme myös tehneet, mutta PCOS ei antanut ja nämä nykyisetkin 4 oli työvoitto.
Jos se on noille nuoremmille niin vaikeaa niin voin tulla auttamaan. Toki nykyinen sopimus tarkoittaa sitä, että tuon tehdessäni 50% aikaisemmasta varallisuudesta lähtee kävelemään, palkka on kuitenkin sen verran hyvä että kyllä sillä 3-4 uutta lasta kasvattaa. Uudelle kasvattajalle sen verran varoitusta että parinkymmenen vuoden päästä joko henki lähtee tai olen niin raihnainen että parempi kun siirtyy eteenpäin. Optimiksi sanoisin että 10v ja kolme penskaa, sitten vaihdat nuorempaan - penskojen rahoitus turvattu ja voit tehdä muutaman lisää jonkun muun kanssa.
Miehen siittiöt mutatoituvat jo 34-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.
Nämä tällaiset ehdotukset ovat varmaan trollikommentteja, mutta en tosiaan halua hankkia lasta vastentahtoisen miehen kanssa salaa. Enkä halua lapselleni isää joka ei ole lapsesta edes innoissaan. Haaveilin juurikin parisuhteesta joka etenee yhdessä tuumin päätetysti perheenperustamiseen. Mutta tuntuu että se on käytännössä mahdotonta. -Aloittaja
Ikävä tosiasia on, että mukavuudenhaluisella nykymiehellä on käytännössä loputtomasti aikaa verrattuna naiseensa. Ja perheen haluavia miehiä on lopulta aika vähän, juurikin tuon mukavuusaspektin vuoksi. Suurin osa silti on tyytyväisiä lapsen hankintaan, jos sellainen tulee. Tärkeintä olisi käydä keskustelu ajoissa, ja esittää suoria vaatimuksia, ei vain toiveita, eikä missään tapauksessa pelkkiä vihjailuja. Miehille pitää puhua suoraan, miesten keskustelukulttuuri ei ole hienovaraista, ja naisten puhe yleensäkin on tutkimuksen mukaan miehille kuin taustamusiikkia.
"Miehen siittiöt mutatoituvat jo 34-vuotiaana"
Ei siinä tapahdu mitään äkkinäistä muutosta jossa aikaisemmin mitätön riski vammaiseen lapseen äkkiä nousee valtavaksi. Vaan hyvin pieni riski vähitellen iän myötä kohoa hieman. Suurin osa vanhoistakin isistä saa silti ihan terveitä lapsia.
siinähän ei ole miehellä biologista virkaa ollenkaan. Siemennyksen jälkeen hän on periaatteessa täysin turha ja ulkopuolinen, kun nainen pesii vauvan kanssa. Kaikki miehen osallistaminen tähän, sekä raskauteen että vauva-aikaan, on täysin keinotekoista ja rikkoo luonnon järjestystä. N
Siis tarkoitat, että miehen k a i k k i iosallistaminen eli antaa naisen pesiä , mies ei osallistu siivoamiseen eikä ruoantekoon ja hankintaan, antaa naisen itse osallistua siihenkin:)
Olen nelikymppinen mies ja aina halunnut perheen. Uskoisin kuitenkin, että perhekeskeiset ja lapsia haluavat miehet on niitä jo hankkineet ennen 30 ikää. Itse olin 23v kun esikoinen syntyi. Voi olla 35 vuotiaana vaikea enää löytää miestä, joka haluaa lapsia, mutta jolla niitä ei vielä ole. Tai sitten ala etsimään sieltä riman alapäästä...
Vierailija kirjoitti:
Minä tulin raskaaksi kuukautisvuodon alettua.
Edelleen kiitollinen siitä. Lapsi oli toivottu mutta hedelmöitysajankohta yllätti.
Täällä olisi 35 mies joka haluaa lapsia, mutta kun ei mopo keuli niin ei pysty
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin jouduin myös haaveista puhumaan paljon ja lopulta toistamaan, myös usea kaverinikin, lopulta kaikki suostuneet kun on puhunut järkeä iästä ja tulevaisuudesta. Kellään mies ei ole ollut kiivaasti halukas lapsiin tai naimisiin, mutta lopputulokseen ovat lopulta olleet erittäin tyytyväsiä. Se on joku jäätävä turha pelko ja siihen autta vain jatkuva puhuminen.
Jaa. Meillä mies oli se rohkeampi ja alkoi puhua naimisiin menosta ja lapsitoiveesta.
Hmmm.
vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua
On niitä sellaisiakin, jotka oikeesti uskaltavat toivoa lasta ilman ahdisteluja.
Ehkäpä etsit sellaisen?
Hakeudut ikisinkkujen kanssa parisuhteeseen?
Viisi vuotta on pitkä aika ahdisteluun.
Ensi kerralla kriteerit tietoisemmin esiin jo alkuun.
No johan on.