Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (653)

Vierailija
641/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.

Nämä tällaiset ehdotukset ovat varmaan trollikommentteja, mutta en tosiaan halua hankkia lasta vastentahtoisen miehen kanssa salaa. Enkä halua lapselleni isää joka ei ole lapsesta edes innoissaan. Haaveilin juurikin parisuhteesta joka etenee yhdessä tuumin päätetysti perheenperustamiseen. Mutta tuntuu että se on käytännössä mahdotonta. -Aloittaja

Ikävä tosiasia on, että mukavuudenhaluisella nykymiehellä on käytännössä loputtomasti aikaa verrattuna naiseensa. Ja perheen haluavia miehiä on lopulta aika vähän, juurikin tuon mukavuusaspektin vuoksi. Suurin osa silti on tyytyväisiä lapsen hankintaan, jos sellainen tulee. Tär

Normaali mies ei halua lapsia suomalaisen naisen kanssa. Se ei ole mukavuudenhalua, vaan itsesuojeluvaistoa. Meillä, joilla lapsia on, varoittelemme kyllä muita miehiä, ettei suomalaisen naisen kanssa kannata lisääntyä Suomessa.

Vierailija
642/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä olisi 35 mies joka haluaa lapsia, mutta kun ei mopo keuli niin ei pysty

Ala pitää parempaa huolta itsestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Täältä vähän sivummalta pääkaupunkiseudun touhuja seurailleena en ole varma onko siellä oikeastaan yhtäkään perhekelpoista miestä. "

Sivulta katsoen näkee usein vain ne poikkeukset, ei sitä millaista suurimman osan elämä on.

Omassa pääkaupunkiseudun todellisuudessani tämä paikka on täynnä ihan tavallisia perheestään huolehtivia fiksuja miehiä. Toki se minun todellisuuteni on se jossa näen ne päiväkodista lapsia hakevat isät ja harrastuksiin lapsia kuskaavat isät. Sekin on vain osa totuudesta tietenkin.

Omasta pääkaupungin todellisuudesta en löytänyt yhtään isäksi kelpaavaa miestä vaan kaikki tuntuvat odottavan siellä jotain parempaa joka kohta löytyy kulman takaa. Nyt asun onnellisena maalla kun täältä löytyi sopiva isäehdokas. Jos asuisin pääkaupunkiseudulla olisin edelleen lapseton ja katkera. 

Vierailija
644/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen mies ja aina halunnut perheen. Uskoisin kuitenkin, että perhekeskeiset ja lapsia haluavat miehet on niitä jo hankkineet ennen 30 ikää. Itse olin 23v kun esikoinen syntyi. Voi olla 35 vuotiaana vaikea enää löytää miestä, joka haluaa lapsia, mutta jolla niitä ei vielä ole. Tai sitten ala etsimään sieltä riman alapäästä...

Äh. Kyllä heitä on, paljon.

Vierailija
645/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt olet oppinut mitä et toivo ja mitä toivot. Lähde sen suuntaan, Mitä haluat. 

Tuollainen itsesääli on ihan turhaa. Se ei sinua onneen vie.

Mä olin 35, kun löysin ukkoni. Nyt meillä on kolme lasta. Minulla on rakas luotettava puoliso ja hieno perhe.

Vierailija
646/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä näköjään  lyöt päätäsi sen. Et uskalla ottaa opiksesi?

Toistat samaa kaavaa?

Minua ärsyttää tuollainen uhriutuva asenne.

Ihan itse teet noita samoja valintoja  yhä uudelleen, kun olisi mahdollista tehdä tietoisesti sopivia valintoja.

Vierailija
647/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ratkaisu oli: ei seksiä ennen kosintaa. Toimi, edelleen onnellisesti naimisissa, ja oikein hyvä tuli seksielämästäkin ;)

Juuri näin, hienoa!
Noin paras ystävänikin toimi, mitä niitä herkkuja jakelemaan ennen pääruokaa! 
Nykymeiningillä pääruoka ei enää maistu, koska alkupaloja on liikaa saatavilla. 

Ystävälläni on varsin kiva perhe-elämä, siis perhe lapsineen ja hyvin menee heillä kun molemmat sitten kasvoivat aikuisiksi. Kiva seurata heidän mukavaa perhettä.

Vierailija
648/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoi aikoinaan ihan seurustelumme alussa, että hän toivoisi saavansa lapsia ja kysyi myös minun mielipidettäni asiasta.  Nyt meillä kolme alle kouluikäistä lasta ja hiljattain mies ehdotti, että hankittaisiin vielä neljäs lapsi. 

Vierailija
649/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä lapsettomuudessa niin kamalaa on? 

Noin 50% elämän täytteestä veks! Lapset tuo jotain aivan muuta täytettä elämään, kuten hoivavietin, erilaisen rakkauden, kasvun seuraamisen, yhteenkuuluvuuden, ilon, välillä jopa harmia, kasvattamisen, huolehtimisenvanhemman oma maailma laajenee, rikastuu.ja mikä ihaninta, kun saat seurata lasten lapsien elämää ja olla osa sitä. Monet sanoo sen olevan parasta kaikesta vaivannäöstä!

Vierailija
650/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sanoi aikoinaan ihan seurustelumme alussa, että hän toivoisi saavansa lapsia ja kysyi myös minun mielipidettäni asiasta.  Nyt meillä kolme alle kouluikäistä lasta ja hiljattain mies ehdotti, että hankittaisiin vielä neljäs lapsi. 

Todellinen mies sulla, mutta vain siinä tapauksessa, että huolehtii, kasvattaa, välittää, hoitaa ja osaa pitää sopivan kurin!

Omani onnistui aika hyvin, vaikka antoikin lasten myös päättää tiettyjä asioita ikäluokkaan sopivasti. Ehkä se olikin hyvää harjoittelua.

Vierailija
651/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nyt olet oppinut mitä et toivo ja mitä toivot. Lähde sen suuntaan, Mitä haluat. 

Tuollainen itsesääli on ihan turhaa. Se ei sinua onneen vie.

Mä olin 35, kun löysin ukkoni. Nyt meillä on kolme lasta. Minulla on rakas luotettava puoliso ja hieno perhe.

Olet onnekas!

Vierailija
652/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moiset puheet ahdistaa, jos alle 10k/kk/nettotulot.

Vierailija
653/653 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pk-seudulla niin suosittelen etsimään miestä pienemmästä kaupungista. Pk-seudulla ei riitä suomalaisia miehiä kuin harvoille. Näistä miehistä myös taistellaan ja naiset ovat mallitasoa kaikilla koulutetuilla miehillä. Saat helpommin miehen muualta, erityisesti jos omassa ulkonäössäsi on vähänkin "vikaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän