Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (646)

Vierailija
601/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei sitä määrää haluaako nainen lapsen. Ei sellaista olla ennen vanhaan mieheltä kyselty,

eikä sitä mieheltä tarvitse kysyä nytkään. 

Mutta siitä huolimatta miehen on mielestäsi pakko kantaa hoiva- ja taloudellinen vastuu lapsesta, jos ei sellaista vastuuta ole siinä elämäntilanteessa halunnut? Miehen pitää edelleen olla sitoutunut sinuun ja lapseen tarkoituksellisesta huijaamisestasi huolimatta rakkauden kukoistaessa ikuisuuksiin?

Vierailija
602/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän nyt suoraan: miehet haluavat lapsia, kun on oikea nainen. Sinä et nyt ole se, joten jätä ja etsi uusi.

Nainen ei tarvitse miehen lupaa tehdäkseen lapsia, hän omistaa lapsitehtaan ihan sataprosenttisesti. Päin vastoin, mies on se jonka on aneltava lupaa osallistua lapsitehtaan toimintoihin ja omistuksiin

Nainen voi hakea siemenen mistä haluaa, lääkäriltä tai vaikka seksilomalta. Tällä tavoin voi saada jopa paljon paremman siemenen, kun miehen ei tarvitse sitoutua naiseen ja perheeseen vaan voi jatkaa omaa elämäänsä luovutuksen jälkeen normaalisti

Pitääkö miehen anoa myös lupaa maksaa elatusapua lapsesta jota ei kaivannut? Vai vaaditko sitä kuitenkin vaikka itse päätit lapsenteosta miehen tietämättä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankin siemenet lapseen classisesti yökerho tuttavuuden kanss jonka iskin tanssilattialta. En ole elareita häneltä vaatinut.

Vierailija
604/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänikin joutui sanomaan miehelle, että jos ei ala tapahtumaan, niin hän hankkii lapsen yksin. Hän myös tarkoitti mitä sanoi. Sitten mies suostui, ja on kyllä nyt tyytyväinen kun ovat saaneet lapsia, mutta itselle jäisi kieltämättä vähän huono maku, jos joutuisi uhkailemaan tuolla tavalla.

Vierailija
605/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ei löydy.

Vierailija
606/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellinen äitiys asap. Ei kannata jäädä odottelemaan kumppania. Jos hyvä löytyy myöhemmin, mikäs siinä. Lapsen saaminen on keskeisempää kuin suhde mieheen. Suhde mieheen on myös parhaimmillaan hyvin keskeinen ja yhtä tärkeä, mutta sen ei kannata antaa sotke lapsisuunnitelmia. 

Vierailija
607/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On moraalitonta tuottaa uutta tietoista ja kärsivää elämää saamatta syntymättömiltä lapsilta lupaa tuottaa ne tähän maailmaan. Ja koska sitä suostumusta ei voi saada, ainoa oikea moraalinen valinta on olla tuottamatta lisää tietoista elämää.

Vierailija
608/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein 30 vuotiaaksi kävin noita miehiä läpi eikä perheen perustaminen maistunut.Päätin sitten että hankin lapsen vaikka yksin ja ehkäisyä en enää suostu käyttämään. Sanoin sen uudelle miehelle että en käytä mitään. meni varmaan 3 kuukautta kun harrastimme keskeytettyä yhdyntää ennen kuin hän laski sisään ja tulin raskaaksi. Toisen lapsen tein miehen kanssa niin että en keskustellut hänen kanssaan mitään ehkäisystä eikä hän kysynyt käytänkö ei mennyt kuin kuukausi niin olin raskaana. Eli huomattavasti helpommin kävi kun vain jätin keskustelut ehkäisystä väliin eikä miestäkään vaikuttanut kiinnostavan.

Jee! Geeniperimä on varmaan mahtava. Tuskin tulee Mensan jäsentä.

Vierailija
609/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vastaillaan Ap:lle, vaikka hän kirjoitti muutama sivu taaksepäin, jättäneensä miehen. Muka näiden kommenttien/neuvojen vuoksi.

Taisi olla Porvoosta tämä(kin) trolli.

Vierailija
610/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli, joka teki aloituksen sanomalla heti, ettei ole trolli 

Ja sitten kaikki uskoo 😀 

Vierailija
611/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lapsia ole pakko tehdä. Vaaditaan paljon hyviä geenejä, lahjakkuutta, älykkyyttää, järkevyyttä - että saadaan hyvin menestyvää jälkipolveja, jolla on hyvät geenit. Oletko ap sellainen? Niinpä. 

Vierailija
612/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei sitä määrää haluaako nainen lapsen. Ei sellaista olla ennen vanhaan mieheltä kyselty,

Tämä on jotenkin järkyttävä kommentti. Minun anoppi sanoi joskus samalla tavalla... Kyllä se lapsi on kuule yhtälailla miehenkin ja itse ainakin haluan, että mies sitoutuu "projektiin" 50/50! Eli muullakin tavalla kuin kullia uittamalla.

Voithan sinä haluta, mutta jossain kohtaa raskautta tai viimeistään synnärillä tajuat, että kyllä se miehen siihenastinen panos asiaan on nimenomaan vaan se ruikkaisu, ja sinä olet tehnyt kaiken muun työn tässä projektissa ja tulet myös tekemään hyvän aikaa vielä.

Ei ole biologisesti mahdollista, että tuo projekti jaetaan 50-50.

Vierailija
613/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä konstit osataan. 

Vierailija
614/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siitä huolimatta miehen on mielestäsi pakko kantaa hoiva- ja taloudellinen vastuu lapsesta, jos ei sellaista vastuuta ole siinä elämäntilanteessa halunnut? Miehen pitää edelleen olla sitoutunut sinuun ja lapseen tarkoituksellisesta huijaamisestasi huolimatta rakkauden kukoistaessa ikuisuuksiin?

Mies voi tehdä itsensä hedelmättömäksi.

Vierailija
615/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä lapsia ole pakko tehdä. Vaaditaan paljon hyviä geenejä, lahjakkuutta, älykkyyttää, järkevyyttä - että saadaan hyvin menestyvää jälkipolveja, jolla on hyvät geenit. Oletko ap sellainen? Niinpä. 

🤣😂

Vierailija
616/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, 80-90 luvulla oli meidän ikäluokan naisilla ihan yleinen tapa saada mies nalkkiin hankkiutumalla vaan salaa raskaaksi ja kappas, oli pakko mennä ainakin kihloihin ja myöhemmin naimisiin ja niin päästiin leikkimään perhettä. 

Ja rohkeimmat (röyhkeimmät)  jopa valehteli olevansa raskaana kun huomasivat ettei mies ehkä ole kovinkaan kiinnostunut sinne alttarille kävelemään ja ehkä tajusivat et mies haikailee jonkun muun perään. Kuka mies ikinä kehtaa jättää esim avopuolisoa joka sanoo olevansa raskaana. Sano vaan et kävin terveydenhoitajalla ja tehtiin testi ja mies ei osannu/ ymmärtäny kyseenalaistaa, kukapa sitä nytvtommosta menis valehtelemaan. Ja ja hups, sit ku oli kirkko varattuna, sormukset sormessa ni tuliki keskenmeno, siis josta taaskaan ei jäää mitään jälkee. Jokainen nainen osaa feikata ne pettymyksen kyyneleet joilla taas saatiin miehen empatia. "No mut yritetään heti uudelleen" ja mies reppana uskoi k

Ei tosiaankaan kuulosta tutulta. 

Vierailija
617/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan taas miehet usein haluavat lapsia, naiset usein empivät pitempään omassa kaveripiirissäni. 

Luulen kuitenkin, ettei mies koe sinun olevan se oikea.

Oksettavaa, että täällä useammassa viestissä kehotetaan hankkiutumaan raskaaksi salaa. Sen pahempaa petosta ei olekaan. 

Vierailija
618/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma miehet tekee näin kun ei oikeasti halua sitoutua suhun. Jos eroatte niin vuotta myöhemmin kuulee että mies on naimisissa ja lapsi tulossa toisen kanssa...

Vierailija
619/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä ei koskaan halunnut lapsia (mm. omasta mukavuudesta, peloistaan ja toisenlaisesta elämän visiostaan johtuen). Mä sanoin, että haluan edes yrittää tulla raskaaksi, koska katuisin, jos en selvittäisi, onko se mahdollista.

Hän mietti muutaman kuukauden omaa ratkaisuaan ja päätti lahjoittaa mulle siementä rakkaudesta, jos kerta aikoisin hankkia sitä joka tapauksessa. 

Hänen ei pitänyt osallistua asiaan mitenkään muuten, mutta hän rakastui lapseensa ensinäkemältä ja on ollut mitä rakastavin isä siitä saakka.

En lähde neuvomaan aloittajaa enkä muita ketjun naisia, mitä pitäisi tehdä muuten kuin että kannattaa kuunnella sydämensä ääntä.

Itse mielummin "kadun tehtyjä kuin tekemättä jättämättömiä" asioita.

Vierailija
620/646 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristystä se on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi