Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia
Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.
En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.
Kommentit (672)
Olin 26vuotias, kun aloin yhteen nykyisen aviomieheni kanssa. Käytiin heti suhteen alussa vakava keskustelu siitä, mitä halutaan tulevaisuudelta ja halutaanko lapsia jne. Oikeasti käytiin kaikki läpi, koska olin eronnut paskasta suhteesta ja en halunnut tuhlata turhaa aikaa enää edes sen ikäisenä, jos tulevaisuuden haaveet ei kohtaa. Eikä mitään sellaista, että mies myötäili yms. vaan oikeasti todella puhuttiin!
Noh, tässä ollaan edelleen. Lapset tehtiin, kun ikää oli 30+ ja ollaan onnellisia. Naimisissa, omakotitalo, lapset, koira yms kaikki mitä silloin puhuttiinkin.
Pakottakaa kumppani puhumaan heti alusta saakka ja jos hänestä ei siihen ole, niin ei se suhteen edetessä muutu!
N40
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne naiset ei mene sinne töihin ja tienaamaan, ja miehet vuorostaan jää kämpille kersojen kanssa lojumaan ja akka maksaa kaiken?
Koska miehet eivät tätä halua kun huomaavat, että se homma ei olekaan kämpillä lojumista. Silloin he kiireesti vaihtavat jo sovitun isyyslomansa toimistolla notkumiseen.
Suurimmassa osassa perheitä on jo naisella suurempi palkka kuin miehellä. Vain tosirikkaat miehet voi huoltaa naista kotiin ilman, että nainenkin on töissä.
Naisen euro 80 senttiä
Suurimmassa osassa perheitä naisella suurempi palkka
Jokin tässä ei nyt täsmää
Kuultu! Miesten halun odottaminen, missä tahansa asiassa, on tuuleen kylvämistä.
Vierailija kirjoitti:
"Todella kurja toimintatapa mieheltä. Ei kuulosta kovin tasapainoiselta, kun Itse vielä halusi lapsen...
Ja varmaan parempi jättää tuossa vaiheessa se isyys pois. Elarit eivät ole niiden riitojen ja oikeudenkäyntien arvoiset."
Siis mitä riitoja tuossa olisi tulossa? Mies ei halua nähdä lasta, tuskin se asia muuttuisi vaikka isyys selvitettäisiin.
Lapselta evätään tuossa elatus ja perintöoikeus.
Jos tunnustaa isyyden, voi hakea yhteishuoltajuutta ja aiheuttaa erilaisia ongelmia. Sori vaan, mutta nelikymppinen mies, joka noin sekoaa ei ole mieleltään terve, eikä välttämättä turvallinen. Tiedän vainoamistapauksia, ym. ja tuo kuulostaa siltä, että sellaiseen on todellinen riski.
Kun tämä sama ongelma toistuu eri miesten kanssa niin jokso se ongelma ei olekkaan miehet vaan se ongelma sinä eikä miehet halua heidän lasten äidiksi sinun kaltaista naista?
Tiedän tiedän, tähänkin kommenttiin tulee naisia huutamaan kuinka nainen on aina täydellinen ja vika on aina miehissä mutta se ei ole totta.
Nainen ei täydelliseksi muuta vain sillä että nainen itse omien ystävien ja vanhempien kanssa kehuu naista täydelliseksi
Vierailija kirjoitti:
Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.
Ja tässä näemme oppikirja esimerkin miksi naisia vihataan ja miksi emme pääse koskaan eroon naisten vihaamisesta
Miehet, älkää tehkö lapsia suomalaisen naisen kanssa, varsinkaan yli 30-vuotiaiden, katkerien narsistiakkojen.
Vierailija kirjoitti:
Omat sisaruspuoleni ovat syntyneet äitipuoleni tulos tai ulos -puheen seurauksena. Se puhe pitää pitää, ja täytyy tarkoittaa mitä sanoo.
Sama. Miehestä tiesin että hän haluaa lapsen ja avioliiton mutta silti joku jarru oli päällä. Kuitenkin oli lopulta hyvin myöntyväinen kun sanoin, että se tapahtuu joko hänen tai jonkun muun miehen kanssa. Todella moni mies tarvitsee tämän tilanteen, missä saavat itse vapaasti valita mutta tietävät selvät seuraamukset.
Etsisin kaverisuhteen kumppanuusvanhemmuuteen ja hoitaisin romantiikan erikseen. Tai tekisin lapsen homoparin kanssa joilla ei ole sijaissynnyttäjää, tarkka huoltajuus- ja elatussopimus etukäteen. Asumiskuviot pitäisi järjestää niin että lapsi pääsee koulusta kävelemään molempiin koteihinsa.
Tai sitten adoptoisin lapsen.
Tai hakisin ensisijaisesti puolison joka haluaa perheen nyt heti, kai näillekin on joku sovellus olemassa.
Yksi mies sadasta.
Aika monta miestä joutui käymään läpi, kunnes tuli se yksi joka vei vihille ja pani paksuksi.
Sitten tiedän yhden mt potilaan joka on useamman kerran onnistunut vaikka edellinenkin on mennyt huostaan.
Eli riippuu miehestä ja riippuu naisesta... mihin tyytyy.. ja varmaan paljon kaveripiirsitä. Usein kaveriporukan pariskunnat on järjestäen naimisissa ja lapsilla tai hulivili sinkkuja.
Itse tapailin melkein vuosikymmenen miestä joka heräsi siihen, että kaikki kaverit oli menneet naimisiin ja saaneet lapsia. Hän on vieläkin sinkku eikä halua lapsia. Aina on se mustalammas ystäväpiirissä. Mulle sanoi vaan sitten kun olet valmistunut ammattiin, sitten kun on vakityö jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.
Ja tässä näemme oppikirja esimerkin miksi naisia vihataan ja miksi emme pääse koskaan eroon naisten vihaamisesta
Mikä tuossa kommentissa on sellaista, että naisia pitää vihata?
Sama. Miehestä tiesin että hän haluaa lapsen ja avioliiton mutta silti joku jarru oli päällä. Kuitenkin oli lopulta hyvin myöntyväinen kun sanoin, että se tapahtuu joko hänen tai jonkun muun miehen kanssa. Todella moni mies tarvitsee tämän tilanteen, missä saavat itse vapaasti valita mutta tietävät selvät seuraamukset.
Mutta miksi kukaan haluaa perustaa perheen tällä tavalla? Tyytyy siis tähän? Hitto jos mun olisi tarvinnut "tietää" miehen puolesta, mitä hän haluaa, analysoida hänen jarrunsa ja sitten alkaa niitä jyräämään käskytyksellä ja pakottaa mies myöntyväiseksi niin todellakaan en kuvittelisi miehen valinneen vapaasti.
Nyt varmaan sitten valitat, että mies on perässävedettävä ja sun täytyy tehdä kaikki metatyöt ja ihmettelet, miksi hän ei ole samalla lailla vastuullinen vanhempi kuin sinä.
Tai no, todennäköisesti analysoit häntä edelleen ja teet päätelmiäsi, mitä hän tahtoo ja lauot ja ladot selviä seuraamuksia eteen. Jokaiselle jotakin, sano, itse en jaksaisi.
Halusin olla tässä ihan aidosti vapaaehtoisesti, itse, oman halun ja ajattelun kautta valittu, en ainoastaan seuraamuksien pelossa valittu.
Naisen euro 80 senttiä
Yleisesti ottaen, kaikki työssäkäyvät naiset otantana, naisen euro on 80 senttiä.
Perheen perustaneista naisista suurin osa tienaa enemmän kuin miehensä, koska nykyään nainen ei todellakaan uskalla lapsia tehdä, ellei pysty niitä tarpeen tullen yksin elättämään. Valitettavasti täsmää täsmälleen.
Ja on ERITTÄIN suuri syy siihen, miksi syntyvyys koko ajan laskee.
Vierailija kirjoitti:
Olin 26vuotias, kun aloin yhteen nykyisen aviomieheni kanssa. Käytiin heti suhteen alussa vakava keskustelu siitä, mitä halutaan tulevaisuudelta ja halutaanko lapsia jne. Oikeasti käytiin kaikki läpi, koska olin eronnut paskasta suhteesta ja en halunnut tuhlata turhaa aikaa enää edes sen ikäisenä, jos tulevaisuuden haaveet ei kohtaa. Eikä mitään sellaista, että mies myötäili yms. vaan oikeasti todella puhuttiin!
Noh, tässä ollaan edelleen. Lapset tehtiin, kun ikää oli 30+ ja ollaan onnellisia. Naimisissa, omakotitalo, lapset, koira yms kaikki mitä silloin puhuttiinkin.
Pakottakaa kumppani puhumaan heti alusta saakka ja jos hänestä ei siihen ole, niin ei se suhteen edetessä muutu!
N40
Ongelma ei taida monenkaan kohdalla olla se, että asioista ei olisi puhuttu, vaan se, etä kun on puhuttu, mies on sanonut haluavansa lapsia, mutta käytännössä on tarkoittanut, että haluaa "ehkä" "sitten joskus" eikä oikeaa hetkeä lopulta koskaan tulekaan.
Sanoin miehelle, että lopetan nyt ehkäisyn. Jos hän ei halua lasta, huolehtii ehkisystä. Lapsi tuli, hyvä näin.
Fiksuja miehiä sulla ollu. Nythän ne exänä joutus elareita maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne naiset ei mene sinne töihin ja tienaamaan, ja miehet vuorostaan jää kämpille kersojen kanssa lojumaan ja akka maksaa kaiken?
Koska miehet eivät tätä halua kun huomaavat, että se homma ei olekaan kämpillä lojumista. Silloin he kiireesti vaihtavat jo sovitun isyyslomansa toimistolla notkumiseen.
Suurimmassa osassa perheitä on jo naisella suurempi palkka kuin miehellä. Vain tosirikkaat miehet voi huoltaa naista kotiin ilman, että nainenkin on töissä.
Naisen euro 80 senttiä
Miehen euro on naisen 80 senttiä eli miehelle jää 20 senttiä.
"Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin."
Tässähän tuo ongelma on tiivistettynä. AP puhuu ja kertoo mitä itse haluaa, mutta ei ole selvästikään ottanut selvää, kuunnellut, tai vaatinut vastausta mikä miehellä on ollut visio tulevaisuuden suhteen.
Itselle oli alusta asti selvää silloin 24-vuotiaana, että muutan takaisin kotipaikkunnalle ja perustan perheen. Näin asian myös esitin silloiselle tyttöystävälleni ja nyt 10 vuotta myöhemmin täällä asutaan naimisissa ja kahden lapsen kanssa.
Aloittajalla on aika ehdottomia kommentteja ydinperheestä. Jos hän puhuu samaan tapaan miehelle, ei ihme että miestä ahdistaa.