Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** SYYS 04 Wappupino**

30.04.2007 |

avaan teille uuden pinon, palaan kun aamupuurot syöty...

äk

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme ensin retkellä metsässä, jossa lapsilla (isoveljenkin kelpuutti keskimmäinen mukaan) mukana reput vaihtovaatteineen :) Välillä levähdimme syömään evääksi banaania. Mukana oli retkifiltti, jonka levitimme sulana olleelle mättäälle. Lapset makailivat siinä ja totesivat, että on se mukavaa, kun saa maata ja tuijotella taivasta. Tyttö kyseli minulta: " No..nautitko sinä nyt elämästäsi äiti?" Ja pakkohan minun oli myöntää. Hiukan raskas oli metsäretki äidille, koska lunta oli vielä aika paljon, eikä hankikantoa todellakaan ollut. Osan matkaa jouduin tekemään kontallani. Niin, ja koirahan oli mukana vetämässä koko ajan ahkerasti minua eteenpäin. Sitten söimme jäätelöä ja lopuksi menimme kylpylään (siinä vaiheessa mukana oli toki koko perhe). Päivä Taikanmailla on siis suurinpiirtein pulkassa.

Antsa on kyllä harkitsevaisin leikki-ikäinen, jonka tiedän. Miehen kanssa vuorotellen olimme pojan kanssa kahluualtaassa. Altaan reunalla on pieni (ja todellakin pieni) vesiliukumäki. Antsa meinasi aina mennä liukumäkeen, mutta päältä päätti aina palata portaita pitkin samaa tietä pois. Minä kävin pojan kanssa liukumäellä seitsemän kertaa ja mies varmasti saman verran. Puoli tuntia ees taas sahattuaan ja istuttuuaan kahluualtaassa sylissäni, kovasti mietiskellen, päätti Antsa lopulta uskaltaa. Ensin halusi isin apuun ja sitten uskalsi laskea alas. Ja olipa se laskeminen sitten huisaa :) Kuusi kertaa peräkkäin piti mennä alas ja seuraava kerta olisi aina menty juoksuaskelin, jollen minä olisi ollut toppuuttelemassa (" Altaalla EI saa juosta, ÄLÄ juokse, EI juosta!" )

Ai niin, mahtavan nimen sai Myy!

Mukavaa vapunpäivän iltaa kaikille!

SM

Vierailija
22/23 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei. Kaunis kiitos kaikille myötäelämisestä, liikutuin ihan.

Oli sitten hieman erilainen reissu kuin olin ajatellut. Mies nimittäin oli ilmeisesti syönyt Virossa jotain huonoa, koska alkoi sunnuntai-aamuna päästää molemmista päistä ja paineella :( Eli yksin piti pakata ja laittaa kaikki valmiiksi ja yksin lasten kanssa lähteä reissuun...

Sunnuntai-iltana siellä satoi rakeita poikittain, ja sitten se muuttui lumeksi. Hiukan alkoi hirvittää miten päästään kylälle kun matkaa pikkuteitä yli 20km. Lumisade sitten loppui aika pian ja pystyin huoahtaa. Aamulla kun heräsin ja kurkkasin verhon välistä niin sissos... 5 cm lunta maassa ja 2 astetta pakkasta!!!! Mulla tietty kesärenkaat alla... Hissukseen kun ajeltiin ni päästiin perille (vaikkakin tukkirekka oli pikkutiellä keskellä tietä lastaamassa kuormaa, just kivasti jyrkässä ylämäessä, jäin siihen sutimaan, pakko oli pakittaa pitkä matka takaspäin ja toista reittiä uus yritys...)

Siunaustilaisuus oli kaunis. Lapsetkin käyttäytyivät aika kivasti, Poitsu hienosti, Sassaa piti kerran tikkarilla lahjoa ;-)

Tietty siellä itketti, mutta kyllä se helpotti se tieto että nyt on Mummolla hyvä olla. Pääsi mun isän ja vaarin kanssa jatkamaan kesken jääneitä juttuja :)

Mukava oli nähdä sukulaisia kuitenkin.

Kotona oltiin ennen kuutta, olin aivan poikki ja otinkin pienet unet kasin aikaan. Sitä ennen oltiin laiteltu vappua, serpentiiniä ja ilmapalloja roikkumaan, syöty nakkeja, patonkia ja peruna- ja punajuurisalaatteja ja feta-salaattia. Mies laittoi kaiken tuon :)) Unien jälkeen lähdettiin vielä pienelle pyörälenkille, se piristi vähän.

Äsken mies kävi kutsumassa mut syömään, oli paistanut pihvejä, lisäksi sitten söin vielä sitä feta-salaattia. Nam. Luxusta.

Sassa on ollu jo tunnin nukkumassa kun ei nukkunu tänään päikkäreitä. Miehet tuolla kattoo lätkää. Venäjä vie...

Huomenna pitäis aamulla mennä Kelaan selvittelemään syksyn juttuja. Pitäisi selvittää että jos on osittaisella hoitovapaalla niin onko mitään estettä tehdä välillä yli sen 30tuntia viikossa, kun ei Kela kuitenkaan maksa siitä korvausta kun Poitsu menee vasta eskariin. Eka-toka-luokkalaisista saa sit sen 70e / kk jos tekee vaan sen 30tuntia töitä.

Semmosia.

Ai joo, ostin lauantaina meille uuden ruokapöytä-kaluston!!!!! Tulee kyllä vasta muutaman viikon päästä... massiivi-koivua, valkoinen muuten mutta pöydän kansilevy ja tuolien istuinosa on tummaa pähkinää :)) NAM. Nyt on siis uusi sohva (olisko tumma beige/vaaleanruskea) ja sit uus pöytäkalusto. Ei puutu enää ku tv-taso ja vitriini, tota samaa väritystä etin ku on olohuone ja keittiö ns. samaa tilaa. Olohuoneessa on nyt viininpunaiset verhot ja viininpunainen-beige-ruudullinen paperinarumatto. Keittiössä on tumman suklaan väriset kapat. Olohuoneeseen mulla olis luonnonvalkoinen puuvillamatto, kunhan saan pesetettyä. Ja beiget verhot, entiset keittiön verhot. Ajattelin noi vaaleat laittaa kunhan siis se matto olis pesetetty...

Tulihan tarinaa ;-)

Huomenna paluu arkeen, saas nähdä miten käy pinoilun...

Terkuin Kerppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, aika tasaisesti olen ollut kadoksissa muutoinkin. Sori. Väsy on armoton, ei kulje henki edelleenkään mainittavasti...

Mutta siis reissua pukkaa aamusta ja kone lähtee omalle reissulle huoltoon. Viimeksi se kesti viikkoja, joten jos ei edes sähköpostissa kuulu niin se on syy. Miehen koneelta yritän jotain vilkuilla, mutta se on aika harvoin inhimilliseen aikaan kotona;)

Voikaa hyvin!

Aavis ja Motti, joka huvipuistoili tänään elämänsä ekan kerran ja oli tohkeissaan. Snif, meidän pieni.