*** SyysQ Weekend ***
Kommentit (24)
Jatulle parempaa päivän jatkoa! On ihnottavaa herätä jo valmiiksi pää kipeänä :(
Tuttikselle kivaa ja hauskaa matkaa!
Ja Tomeralle+Ynikselle taas tervetuloa takaisin reissusta!
Ja hienoa, ihanaa Mimmuli ja Nöösä :)
Mitähän galluppeja täällä mennytkään ... Ai niin, yökyläilystä. Meillä tyttö ei ole ollut vielä yökylässä ilman minua tai miestäni ns. vieraassa paikassa (siis mummoloissa, tms.). On kyllä oltu pari kertaa niin, että mies on lähtenyt tytön kanssa vanhemmilleen tai minä tytön kanssa omilleni - annettu näin toiselle osapuolelle la-su aikaa tehdä mitä haluaa. Loppuvuodesta olimme kyllä mieheni kanssa Roomassa muutaman päivän ja silloin meillä oli mieheni äiti hoitamassa tyttöä, siis tyttö oli omassa tutussa kodissa ja hyvin tutun aikuisen kanssa. Hyvin oli mennyt mummun kanssa. Kun tulimme kotiin, asui pari päivää sylissäni mutta se nyt oli aivan luonnollista :) Tämän jälkeen emme olekaan missään kahdestaan olleetkaan .... Nyt olisi loppukesästä tarkoitus lähteä viettämään miniloma miehen kanssa (la-su) ja sen aikaa tyttö olisi hoidossa minun vanhemmillani. Ja se olisi ensimmäinen kerta kun tyttö olisi yökylässä, poissa omasta kotoaan, ilman vanhempia. Luotan kuitenkin siihen että kaikki menee OK. Hoitajat ovat kuitenkin minun omat vanhempani, tytölle myös erittäin tutut ja turvalliset, ja jos heihin en luota, niin kehen sitten. No joo, ei aina näin yksikertaista, tiedän.
Tomeralle ja Jatulle piti vielä sanoa, että meillä myös eräs joka sotkee urakalla .. tuo Tomeran kuvailema ruokapöytä-toiminta kuulostaa niiiiin tutulle. Välillä mietin, meneekö sinne mahaan oikeasti mitään kun siivoan pikkumurusua pitkin lattioita.
Ankkikselle piti vielä toivottaa kivaa polttaripäivää!!! Minä taas olen viettänyt polttareita, useitakin, täällä pk-seudulla ihan kohtuullisen budjetin puitteissa. Minusta 50 e + omat kulut kuulostaa tosi isolta summalta. Viime syksynä erään ystäväni polttareissa maksoimme morsiamen kuluihin 20 e/ osallistuja, ja sillä tämä, silloinen neiti, pääsi ratsastamaan ja Siuntion kylpylään jossa hänelle oli varattu pari hoitoa sekä illalla vielä ruokailemaan. Ai niin, ja " levytti" hän vielä Stokkan musiikkiosaston studiossa musiikkivideon :) Kaikki toiminta oli juuri hänelle sopivaa, hänen näköistään.
Minulla loppui tänään yh-viikko - tai ainakin yh-viikolta tämä on tuntunut koska joka ikinen päivä miehellä ollut joko töitä tai pelejä tai treenejä, tms. Minä olin aamusta iltaan tytön kanssa ja täytyy sanoa, että hiukan (lievästi sanottuna) on hermoa välillä kiristänyt. Onkohan minua tarkoitettu lainkaan äidiksi, kun tuntuu että tämän yhdenkin kanssa olen jo niiiiiin väsynyt, mukamas ....
Aavikselle piti toivottaa vielä parempaa mieltä!! Minullakin alakuloa ilmassa, väsymystä se varmaan enimmäkseen on mutta silti ei kiinnosta tällä hetkellä juuri mikään ja olo on jotakin sieltä jostakin.
Oli kai muutakin mutta mä en enää muista.
Vointeja kaikille toivottelee
Alli
Perjantai;
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7845588&p=1&mpage=2&tmode…
Voi voi, kait sitä uhrauduttava ja lähdettävä hakemaan kynsisaksia Tuurista.. Tästä pikkukylästä kun ei tylppäkärkisinä niitä saa. Mies jätti fiksusti tyttöjen kynsisakset hotelliin. Ihanaa mennä Rosan kanssa. Melkein niinkuin olisi ihan yksin liikenteessä. :-)
Sini kuumeilee edelleen.
Jatu, jaiks, ei kivaa kuunnella.Melkoisen äänekkäitä taitavat olla.
Rosa ei nuku. Ei yöllä eikä päivällä. En tiedä mikä on. Jokin vaihe?? No tiedämpähän nyt minäkin, miltä tuntuu univaje.
Mimmulle jaksuja!
Pikapikaa kun lapset nukkuu.
Kukkuu voisi antaa muutaman vinkin siitä, miten jo noinkin pienenä lapset saa nukkumaan yöllä. Ohjeita kyselee kahden huonounisen äiti, joka on taas viime yönä heräillyt ainakin sen kahdeksan kertaa...
Mitäs kaikkea sitä pinossa olikaan. Aika moni on tehnyt kesälomareissuja. Tahtoisin myös, mutta jätämme tältä kesältä väliin. Ehkä ensi kesänä.
Oletteko muuten huomanneet, että koululaisilla alkaa koulut jo kolmen viikon päästä?! Me tehtiin esikoisen kanssa moinen havainto eilen illalla. Mihin se tuo aika on mennä hurahtanut? Kesän alussa kuulosti, että koulun alkuun on aikaa iäisyys ja hups! Kohta se on jo mennyt.
Muutamaan Geehen pikaisesti:
-Yökylässä T ei ole ollut vielä. Uskoisin kuitenkin, että hyvin se varmaan menisi. Ainakin jos anoppi hoitaisi (jotain hyvää sanottavaa joskus anopistakin). Oman äitini hoitoon jättämistä miettisin kahdesti, koska hän on juuri sellainen kuin joku (jatuko?) kuvaili: kulkee koko ajan perässä, ei sinne, ei tänne ja ruoka-ajoista ja muusta rytmistä ei pidä kiinni ollenkaan...
-NimipäiväGee: minä muistan yleensä kaikkia perheenjäseniä ja kummilapsia. Joko kortilla, tekstiviestillä tai pienellä yllätyslahjalla. Mies ei (onpa yllätys, se ei muista edes syntymäpäiviä tai hääpäivää...) Neitin etunimeä ei muuten löydy kalenterista. Ehdotuksia, milloin sitä pitäisi viettää? Ehkä toisen tai kolmannen nimen nimipäivän mukaan.
Lilan perheeseen parantumista. Meilläkin lasten nenät vuotaa vielä. Neitikin oli sitten kuumeessa. Toivottavasti jo ohi menisi. Laitoin tosin jo Neitin ulos nukkumaan. Sisäpäikkäreistä ei tule tolkkua.
Aavikselle villasukka-asiaa piti kommentoida. Jos sinun syksy alkaa villasukista, niin minun kevät alkaa siitä, että heitän pitkät kalsarit pois. Kaverit nauraakin aina, että ei tarvitse kalenterista katsoa onko kevät, vaan kurkkaa meikäläisen varustuksiin, joko pitkikset on raskittu riisua. ;D
Ja T-P:lle : Onnea uuden asunnon johdosta!
Ja Ankkiksellekin on pitänyt toivottaa onnea jo aikapäiviä sitten!
Tänä iltana naapurissa grillausbileet. Myös meidät on kutsuttu. Nam! Ainoa huono puoli asiassa on se, että olen yrittänyt rajoittaa tuota syömäpuolta, housut puristaa niin maan kamalasti. Tahtoisi entisiin mittoihin... ja entisiin vaatteisiin. Nyt saa kulkea koko ajan samat vaatteet päällä, kun muut ei mahdu.
Ja nyt poistun takavasemmalle. Minulla on tapaaminen pyykkikoneen kanssa. Olemme taas tehneet tiivistä yhteistyötä tänään!
Mimmu ja lapset x3
Mimmulle nimppäriehdotus; ristiäispäivä. Sitä minä olen pitänyt meidän tyttöjen nimppäripäivänä. Oma nimeni löytyykin siitä toisesta almanakasta. Mikä lie sen nimi olikaan?
Vetäisin parin tunnin päikkärit Motin kaverina, teki hyvää. Yleensä se kuuluisa 10-20minuuttia riittää ja nytkin heräsin, mutta sain uudestaan unen. Ihme väsymys vaivaa, pieniä nuhan oireita ilmassa tai sitten väsymys sai vallan kun olen antanut itseni melkein vain olla muutaman päivän.
Pinon hiljaisuuteen pitää kait vain totutella, tuskin tämä tästä vilkastuu kun kaikki menevät töihin, tai melkein kaikki. Harmillista! Minua on välillä alkanut kauhistuttaa tämä seuraava vuosi kotona, kesä on ollut ihana ja toimintaa täynnä, miten saamme kulumaan ne talven hiljaiset päivät kun koko päivää ei voikaan olla ulkona? Toisaalta yritän muistuttaa itseäni siitä, että nämä ovat ainutlaatuisia aikoja, hetkiä, joita kaipaan myöhemmin monet kerrat. Sen vuoksi en pidä omasta taipumuksestani aina tehdä jotakin. Minulle tekemättömyys merkitsee sitä, että istun ja liimaan valokuvia albumiin, siivoan kaapin, imuroin jne. mutta pysähdyn kerran päivässä kahville. Ajatelkaa mitä luovuuden hukkaamista käyttää tämä kotona olo vain siivoamiseen ja järjestelyyn. Heh, mikä romanttinen mielikuva, ei ole ehkä meikäläisen aivokapasiteetti käynyt luovimmillaan noiden valvomisten jälkeen.....
Mutta haaveilla saa!
Lila: Ööö, oliko Rosa kipeä? Korvat?Ookko nää syönyt jotain erikoista?Anteeksi nämä kymysykset, vaan ei voi välttää, allergiafanaatikko ja korvatulehdusanalyytikko ovat jääneet perusominaisuuksikseni;)
Mimmulin nimppariG: Ei oikeastaan vietetä mitenkään, äitini muistaa onnitella. Motilla ei myöskään nimpparia kalenterissa, joten tuo ristiäispäivä kuulostaa hyvälle, jos joskus tulee aiheesta parku.
Allille myös parempaa mieltä ja vertaistukea roppakaupalla. Täällä ollaan kanssa yhna oltu. Mies meni töihin maanantaina ja tänäänkin ollut koko päivän, heille kun ei sijaisia hankita, niin kesällä aina ne jotka ovat töissä, saavat olla siellä melkein joka päivä:/ No olihan ne mun vanhemmat, mutta siitä ei tullut kuin lisää väsymystä. Kun vaan joskus löytäisivät he onnensa tahoillaan.....*huokaus*.
Bööööööööö!
Tuo oli virtuaalisesti lähetetty karjaisu kaikkien niiden korvaan, jotka ovat hylänneet meidät onnettomat ihmiset, joiden sosiaalinen elämä on tietokoneen ruudun varassa. Että sopii joskus ilmoittautua. Niih. Onnistuinko olemaan tarpeeksi säälittävä?
:D
Aavis ja Motti
Minä vastaan Aaviksen huhuiluun vaikka olen jo kerran täällä ilmoittautunut. Sadepäivä, mies nukkuu, tyttö nukkuu ... Minä päivitän täällä s.posti-kirjeenvaihtoa ja piipahdan tänne :)
Olimme Sellossa vähän ex tempore-ostoksilla. Sain hankittua vähän työvaatetta - siistit sisävaatteet :) Tytölle löysin kivan liivimekon, hoikallet tytölle sopivan. Se merkkauskynä on vielä hankkimatta - tosin, en ole tytölle vielä syysvaatteita ehtinyt ostaakaan, mitä merkkailla ... Sitä ennen kun odottaa tuo vaatekaappien siivous. Huokaus.
Niin, minulla samoja aatoksia kuin Aaviksella liityen tuohon " tätä-tulen-vielä-kaipaamaan" . Varsinkin nyt kun töihin meno todella lähestyy hurjaa vauhtia (enää 6 viikkoa! Kääk!), tajuan että varmasti tulen kaipaamaan monia asioita tässä kotiarjessa mikä välillä -tällä hetkellä varsinkin -ottaa päähän ja ärsyttää. Minulla on muutenkin niin ristiriitainen olo tässä hetkessä: välillä en malttaisi odottaa että työt alkavat (tuli niin pätevä olo sovituskopissakin uudet vaatteet yllä :) ), välillä taas alan tihrustamaan että en mä vielä halua lähteä töihin, haluan olla kotona tytön kanssa: heräillä aamulla kaikessa rauhassa peiton alla kirjoja lukien ja käydä puistoissa ja kerhoissa jne. jne. Kaipa tämä kuuluu asiaan.
Mimmulle vielä kovasti voimia ja jaksamista!! Toivottavasti sinäkin saisit pian nukkua öitä. Edes sen yhden voimia-antavan.
Alli
Nimppareita ei meillä suuremmin vietetä, Idalle ehkä voidaan joku pieni lahja ostaa tai sit vaan kortti. Idalla kun on sekä synttärit et nimpparit samassa kuussa.
Mimmu: Mua on jo pitkään vaivannu mikä mahtaakaan olla Neidin oikea nimi, mut en oo viittiny kysellä jos et sitä täällä palstalla halua kertoa.
Käytiin äsken kaupassa, ja Ida nukahti takas tullessa, hyvin on taas meillä rytmit kohdillaan...
Nyt kun puhutte töihinmenosta, niin sehän tarkoittaa siis sitä että mullakin kohta koulu alkaa... 4.9 on eka päivä, ja siitä sit pitäis taas jaksaa iltaisin lukea ym. Äh, nyt ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa, mut kiva tietty päästä kahville kavereiden kanssa.
mut nyt ruokaa laittamaan...
P+I
Molemmat pojat nukkuu ja äidillä hetki omaa aikaa -> tietokoneelle.
Vauva arki on nyt lähtenyt mukavasti käyntiin. Kova on pieni mies syömään ja painoakin tullut jo reippaasti yli syntymäpainon. Alkuun otti vähän koville kun minulla oli tulehdusta vähän joka paikassa (kohtu, kurkku, pissa). Veti aika huonoon kuntoon ja jouduin sairaalassakin uudelleen käymään. Mutta nyt siis jo vointi mainio.
Isompi mies heräsi ja tuli syliin istumaan, vielä on vähän uni hiekkaa silmissä ja vähän on siis itkuinen eli täytyy varmaan lopettaa lyhyeen. Kovasti ei Eetu ole ollut mustasukkainen ja vauvasta tykkää, silittelee jne.
Viikonlopun jatkoja
Mari ja Eetu 1v 10kk ja Aatu 2 viikkoa
- nimittäin ainoa ohjelma jonka ääreen Vennan saa naulittua jopa tunniksi. Mies lähti viettämään kavereiden kanssa poikien iltaa ja oli ostanut Vennalle uuden dvd:n iltaohjelmaksi :)
Itse oon ihan rättipoikki. Alan jo melkein inhota itseäni kun vain makaisin kaikki päivät. Paha olo on 24h/vrk, en oksenna muttei oo kaukana. Mieskin tuossa jo katseli, että uskaltaako lähteä iltaa viettämään, mutta totesin, että eipä tämä minun oloni mihinkään katoa vaikka jäisi kotiin. Sitäpaitsi ansaitsee poikien illan, kun ei oo vähään aikaan päässyt koko illaksi irroittautumaan. No, tämä väsymyskuvotus on ensimmäinen asia sarjastamme " itsepä tätä halusit" (josta tuli mieleen MarsuMersu, joka on meidät hyljännyt, nyyh)
Aamulla olin ystävän kanssa shoppailemassa. Heh, alessa - ostin kuusi paitaa joista yksi oli alennuksessa ;) Lisäksi ostin uuden paistokasarin ja alesta meille Trivial-pelin sekä miehelle Tuntematon Sotilas-tietopelin. Se kun on hänen erikoisalaansa, pääsee pätemään ainakin minun kanssani pelatessa.
NimppariG: lapsuudenkodissa on ollut tapana ostaa pieni lahja ja joskus on kakkukin leivottu. Miehen kanssa on muistettu toisiamme samoin, pienillä lahjoilla ja vaikka leivoskahveilla.
YöhoitoG: Venna on ollut yhden yön hoidossa, tosin omassa kodissa. Toista yöhoitoa oli suunniteltu ensi viikolle, kun piti lähteä miehen kanssa Tallinnaan. Onneksi ei varattu matkaa, ei mun tässä olotilassa kannata mihinkään lähteä. Siirretään matka syyskuulle kun juhlistan pyöreitä vuosia.
Niinpä se syksy tosiaan lähestyy. Vennallakin alkaa hoito 3 vkon kuluttua! Itsellä ensi viikko vielä lomaa. Miehellä alkaa työt sitten kun koulut alkaa, menee vaihteeksi siihen työhön johon on koulutettukin eli opettajaksi. Miesopena sai koulun pahimman 6-luokan... No, kurinpito ei ole hänelle mikään ongelma, auktoriteettia löytyy niin ettei yleensä tarvitse paljon ääntä korotella.
Tylsää olla kaupungissa, kun puistosta on kaikki kaverit kesälaitumilla jossakin. Aika matelee kun ei oo seuraa itselle eikä tytölle. Katsotaan jos me ensi viikolla keksittäisiin jotain kivaa tekemistä päiviksi, tämä viikko meni tässä kotona oleillessa. Saatiin me sentään se Lundia siirrettyä! (hyvä me!)
Nyt meen pötköilemään hetkeksi, teletapit vasta puolivälissä jee!
- tea -
Tuntuu ettei ole mitään asiaa, mutta kun noin kauniisti pyydätte, niin voin yrittää jotain.
Torstaina oltiin mökkeilemässä kaverin luona. Kivaa oli, varsinkin kun lapset nukahtivat ennen ysiä. Äiditkin saivat vähän jutella ja juoda muutaman siiderin.
Tänään oltiin puistossa ja Otso alkoi puhumaan (taas) appareiden pois ottamisesta. Eikun tuumasta toineen ja apupyörät pois. Ja kas kummaa, poika pyöräily oikein hienosti. Rimakauhu tyuli tosin asfaltilla ja laitettiin apparit vielä takas, mutta nostettiin ne maasta irti. Mutta suuri askel kehityksessä taas otettu :).
Ikävää, Tea, että sulla on jatkuva kuvotus. Jos ulkoiluseuraa kaipaatte, niin minä voisin tulla lasten kanssa joku päivä puistoleimaan, vaikka teidän suunnalle.
Työt on täälläkin mielessä, hyvässä mielessä. Odotan innolla, että pääsen töihin. Paljon kivaa tiedossa, vaikka tosiaan arki muuttuu aika paljon. Mutta miehen kanssa ollaan sitten taas vähän tasavertaisempia lasten ja kodinhoidon suhteen. Näin oli ainakin viimeksi kun olin päivätöissä.
Valma(kin) puhuu jo ihan täysillä. Pitkiä juttuja ja sanatkin tulee ihan ymmärrettävästi. Jotkut sanat sanoo jopa paremmin kuin Otso. Vaikkei lapsia saa verrata, silti sitä tulee tehtyä, sillä ihmettelemme Valman puhetta kun Otso ei puhunut tämän ikäisenä muuta kuin yksittäisiä sanoja. Valma osaa hienosti jo taivuttaa ja sanoa pitkiä yhdyssanoja. Hauskoja juttuja, kun ymmärrys ei ole ihan samalla tasolla kuin puheenkehitys.
Pottaasiat sujuu vaihtelevasti. Jos Valma on ilman vaippaa niin välillä muistaa sanoa pissan, muttei tosiaa aina, joten lattioita saa pestä. Valma ei halua potalle. Mieluiten pissais seisovilteen pönttöön, mutta olemme päässeet kompromissiin ja pissaa pönttöön istuen " ankassa" . Jalassa on " pikkukaasarit" , vaikka yritän sanoa että pikkuhousut ;). Mutta eiköhän ne päiväkodissa opeta kuivaksi.
No, tulihan sitä juttua.
Pile
Tea, onneksi tosiaan on Teletapit :) Voimiajaksamista kuvotuksen kanssa. Niin, ja sama vika Rahikaisella eli puistot huutaa tyhjyyttään kun kaikki lomailee ja meillä vaan mies töissä, töissä .. Ja kahden saamme mekin tytön kanssa ulkoilla. Eli tuli mieleeni, että minäkin ihan hyvin voin joku päivä hypätä bussiin ja ajella sinnepäin - matkahan ei ole pitkä, luulisin. Että jos puistoiluseuraa kaipaat, niin laita viestiä!
Otsolle onnea uudesta taidosta :)
Sauna odottaa!
Alli
Tea taitaa kohta tietää mitä minä koin syyslapsosen raskaudessa. Kauhean paha olo ei ollut, mutta väsymyskin kuvotti ja oli jatkuvaa. Ihan toimeton olo ja väkisin piti suoriutua asioista. Just sama fiilis oli, että inhotti oma olemus. Tsemppiä, täältä saat virtuaalitukea ainakin! Toivottavasti pääset eroon väsystä eikä kestä ekaa kolmannesta pitemmälle!
Me kyläiltiin tänään. Hullua hulinaa, 5 lasta yhteensä:) Aamupäivän melkeen makoilin. On ollut sellainen olo, että tekis mieli vaan kölliä peiton alla ja vaipua haaveisiin:)
Mies nauroi, että Turkin loman jälkeen tarvittiin toipumisloma Tallinnassa, mutta miten sais toipumisloman Tallinnan jälkeen:) Ei mitenkään kauheasti valvottu tai mitään, mutta olihan se mukavaa ja väsyttävääkin.
Maanantaina suunnistetaan Särkänniemeen ja ollaan hotellissa yö. Sieltä ehkä mökille vielä pariksi päiväksi. Enää viikko miehen lomaa, tähän tottuu! Esikoinenkin palaa kohta päiväkotiin, uuteen erityisryhmäänsä. Mulla ei ole työpaikkaa edelleenkään:(
T: Ynis
Tealle jaksuja pikkupavun kantoon! Alkuraskaus ei ole kivaa, eikä keskiraskaus eikä etenkään loppuraskaus.. Anteeksi! :-D Itseasiassa Sinin keskiraskaus oli ihan jees.
Mukavaa että Ynis miehineen sai laatuaikaa. :-)
Aavis, olisitko ystävällinen ja tartuttaisit minuun tuon tekemättömyytesi? ;-) Molempien tyttöjen hereillä ollessa, en tee edes peruskotitöitä, jollei ole pakko. Jollen kokoajan huomioi Siniä, niin tilanne menee aina siihen, että Rosa itkee toisen kynsissä.. Pari viime päivää ovat olleet ihan mahdottomia. Sini karjuu Ei Vauvaa, Ei vauvaa jne.. Kunnon mustis. Toivottavasti menee pian ohi. Rosa on ainakin toistaiseksi ollut terve. Ongelmana on ollut viimeiset 3 päivää nukkuminen, tai siis se ettei nuku. Itse olen ollut yksipuolisella ruualla, kun mikään ei ole maistunut. Jollei hän ole algeerinen jäävedelle, se on ainoa mikä on laskenut hyvin. Tiedä onko hällä jokin vaihe, vai onko kuumeeni muuttanut maidon erittymistä vai sekoittiko Helsinki pienen pään? Ihan hyvä että algeeria-asioita tulee mietittyä. Kun omaan ne vahvat anti-algeerialasit.. ;-)
Toivottavasti tänä yönä meillä nukutaan. Ja Keskise kynsisakset eivät olleet hyvät, maksoivatkin 22e. :-( Saapi nähdä jaksanko maanantaina soittaa palautetta. Sinne palautteen antaminen on kyllä kannattavaa, ovat niin tarkkoja maineestaan.
Täytyy laittaa teletappivideot korvan taakse. En ole vielä ostanut Sinille yhtäkään videota. Jollain olisi hyvä neiti lattiaan niitata, että saisi joskus vaikka hyörittyä täällä kodin " pikku" hengettärenä. :-)
Sinillä oli lämpöä enää 37.2 illalla. Mies alkoi sitten valittaa kurkkuaan. Toivottavasti Rosa säästyy pöpöltä. Epäilen kyllä. Sini kun tahtoo antaa hänelle märkiä pusujaan vähän väliä, mustisfiiliksistään huolimatta.
Tuosta Mimmun Neitin nimiasiasta tuli mieleen, että mikseiköhän Mimmu ole ilmoittanut itseään s.listalle? Nimimerkillä myös nimiasioista utelias.. ;-)
Lia75
Olin siis eilen polttareissa ja oli kivaa, kiitos toivotuksista. Rahan meno vaan hirvitti tosissaan, kun hinta oli noussut kuuteenkymppiin ja siihen tosiaan omat menot päälle. No, täytyy olla ajattelematta asiaa.
Ihan hauska ajatus muuten vinkkinä tuleviin polttareihin: Tyttö- ja poikaporukat oli yhdessä aamulla hakemassa " uhrit" kotoa, mutta niin päin että tyttöporukka vei sulhasen kosmetologille kasvohoitoon ja poikaporukka vei morsiamen Megazoneen... Sillä verukkeella että " kerrankin on tilaisuus tutustua kunnolla..." ja sitten tietty jossain vaiheessa vaihto silmät sidottuna jossain...
Yökyläily: Lilli on kerran ollut vanhemmillani yksin yötä, oliskohan ollut viime talvena. Hyvin oli mennyt. Sitten viime kuussa olin työmatkalla, poissa kotoa kaksi päivää ja yötä, mutta mies oli yöt kotona ja anoppi hoiti päivät. Hyvin meni silloinkin. Itselleni vaikeampaa kuin Lillille...
Lila: Hirveän hintaiset kynsisakset!
Mimmu, utelias täälläkin - mikäs neidin nimi onkaan?
Nimipäivänä meillä onnitellaan ihan suusanallisesti joa muistetaan. Lapset saavat isomummilta kortin, hän se jaksaa muistaa :-)
Marille jaksua ja terveyttä vauva-aikaan! Tealle myös miellyttävämpää keski- ja loppuraskautta.
Otsolle onnea uudesta taidosta! Me ostettiin aikanaan Biltemasta sellainen kahva josta aikuisen on helppo taluttaa apupyörätöntä fillaria, ja sillä on opettelu helpottunut huomattavasi. Kahva on kiertänyt naapurin lapset ja on nyt veljen tytöllä lainassa. Suosittelen, tuleville opettelijoille.
Ai niin, ja tärkeä tiedotus: Sähköpostiosoitteeni ei toimi, listalla olevaan osoitteeseen ei tule postia ollenkaan, ei ole tullut kahteen viikkoon. :-( Liittyy tekniikkaan, miehen veli yrittää saada toimimaan. Laitan listalle toisen osoitteen (näitähän riittää) jos fiksaamisessa menee kauan.
Mukavaa pyhää kaikille!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Pian pitäisi laittautua matkaan. Lähdemme viettämään päivää ystäväperheen luokse. Ihanaa kun tänään paistaa aurinko, voi viettää aikaa heidän puutarhassaan. Se on ihana, vanhan talon vanha puutarha. Täynnä kasveja joita ei oikein enää tahdo mistään löytää, sellaisia " isoäidin aikaisia" .
Tyttö sai kummitädiltään lomamatka-tulijaisina pienen laukun. Sellainen vaaleanpunainen, niiiiin tyttömäinen. Mutta tämä on nyt tytölle rakkain esine, käsilaukku kulkee mukana joka paikkaan. Myös nukkumaan pitää mennä käsilaukku kädessä. Aamulla kuului sängystä " ykki, kakki, koome ... käsilaukkuun" . Mitä lie puuhaili, käsilaukku oli tyhjä :) Eilen illalla siellä oli kaikenlaista tärkeää päivän aikana talteen laitettua: saippukupla-purkki, kaksi duploa, puoliksi syöty kurkunpala. Ihana pieni neiti :) Kyllä silti pikkuautotkin ovat pop.
Pile, minäkin ajattelen niin että eiköhän ne päiväkodissa opeta kuivaksi ;) Siis, lähinnä että ryhmäpaine ajaa myös meidän tytön istumaan siihen potalle pidemmäksi aikaa kuin 5 sekunniksi (vaikka olisi kirjavuori vieressä).
Mukavaa päivää kaikille!
Alli
Pitää muistuttaa itseään välillä päivistä. Nyt taitaa olla sunnuntai. Eikös loma silloin täytä tehtävänsä, jos ei tiedä mikä päivä milloinkin on:)
Esikoinen taisteli täysillä miehen kanssa aamupalalla. Eivät vaan osaa kommunikoida keskenään. Esikoinen tietty omana itsenään, mutta mies ei osaa lopettaa taistelua. Piti mennä selvittämään tilanne, ettei koko päivä mene riidellessä. Miksi miehen on vaikea usein tajuta, että hän on se jonka pitää ratkaista tilanne olemalla päättäväinen eikä alentua tyhmään riitelyyn ja jankuttamiseen?
Nyt on mies lähdössä pyöräilemään. Iltapäivällä minä ajattelin suunnata Jumboon. Kenties otan esikoisen mukaan, jos saatais viimein hiukset leikattua (viimeksi jouluna leikattu). Pari lahjaa ajattelin hankkia, jos ois kerrankin ajoissa. Yksi vauva-lahja ja yksi 2v-lahja.
Hyvää viikonlopunjatkoa!
Ps. Ankkis, loistava idea toi polttarijuttu! Kiva, että viihdyit itsekin!
Niin, siitä nimiasiasta... En viitsisi kaikkea koko kansan kuullen kailottaa, kun muutenkin asun tällaisessa tuppukylässä ja varmasti jos nimet paljastan, koko kaupunki tietää, että kerron asioita täällä netissä...
S-postilista asia on hurahtanut varmaan ohi korvien jossain vaiheessa, enkä ole jälkikäteen alkanut kyselemään miten mukaan vielä pääsisi. Sitäpaitsi olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tumpelo tämän tietokoneen kanssa, että en osaa kuin ihan nämä perusasiat tehdä tällä rakkineella. Että jos joku vaikka valaisisi miten mukaan pääsee ja miten siinä toimitaan, niin voisin liittyä rinkiin mukavaan. ***noloa****
Ja palaan astialle myöhemmin.
Mimmu ja mukelot
mimmulle lohduksi, että vauvan hyvin nukkuminen tarkoittaa, että lapsonen ei itke yöllä, vaan ainoastaan syö ja ährää. Kellon mukaan puolentoista tunnin välein. Päivällä sitten nukkuukin tosi monta tuntia putkeen. Olen yrittänyt muistella sitä luolaihmisen teoriaa, kuinka se Tea menikään? Että yöllinen syöminen varmistaa ettei äiti unohda lasta mihinkään.
Muumivideo pitää hankkia, sillä on aika raastavaa herätä pätkäunien jälkeen seitsemältä tai puoli kahdeksalta. Meinasin organisoida Poikasen nostamaan valmiiksitehdyn aamupalan Kukkaselle ja itselleen ja videon vielä siihen päälle, niin saisi kölliä edes tunnin siihen päälle. Suuria suunnitelmia.
Aavis, samoja olen minäkin haikaillut syksystä ja talvesta. Onneksi meitä on sentään joitain kotona olevia. Ja ehkä työssäkäyvät morjenstavat meitä silloin tällöin. Jos sovittaisiin vaikka perjantaitreffit palstalla?!
Kun vauva syntyi, tajusin että olen taas pisteessä nolla. Se on totaalisen eri juttu kuin piste kaksi, jossa syyslapset ovat.
Minusta sen ikäisen äidiltä jää jo tarmoa muihin projekteihin, mitä ne sitten kullakin ovat. Vauvaahan on toisaalta helppo hoitaa, mutta toisaalta siihen keskittyy niin, ettei päähän meinaa muuta mahtua. Mm. eilen puhuin vähän kaukaisempien tuttavien kanssa ja ihmettelin mitä sanoja suustani tulee. Puhuin ihan muuta kuin ajattelin, heh heh. Outo fiilis.
Tällä hetkellä toiveena on yksinkertaisia asioita: että saisi arjen yllätyksettömäksi. Oppisi menemään ulos kolmen kanssa. Saisi kolme lasta nukkumaan. Osaisi tehdä ruokaa vauvan ja muiden lasten kanssa. Siinä on lähiajoiksi haastetta. Itsestäni tiedän, että kun nämä taidot hallitsen, rupean haalimaan lisähaasteita. Luultavasti puolen vuoden jälkeen olen kuin tulisilla hiilillä, että pääsisi joskus tekemään satunnaisia töitä. Minäkin toivon malttavani olla ja nauttia vauvaudesta rauhassa ja kiirehtimättä.
Mitähän sekoja kirjoitin? Yrittäkää kestää, jutut olivat omasta mielestäni jatkoa jonkun pohdinnalle, mutta ehkä yhteyttä voi olla hankala nähdä...
Kestämistä vointeihin Tealle. MersuMarsusta ja syyslokalapsesta olisi ihna kuulla. Töihin lähteville nautinnollisia äitiyspäiviä. Marille ONNEA!
Pöpi-Kukkuu ja vauva 8vrk
Ai niin, nimpparit. Meillä hiipunut viettäminen (miehellä myös vaikeuksia muistaa tärkeämpiäkään päiviä). Lapsena mummi antoi aina nimpparilahjan ja saattoi vanhemmatkin muistaa.
Meidän syyslapsonen on reipastunut hieman syömään itse. Ihan eri maailmasta on kyllä syöminen kuin siskollansa. Nyt itsekin rohkaistun sotkuista huolimatta enemmän antamaan syödä lusikkaruokiakin itse. Meillä ei onneksi lattialle kovin pahasti lennä. Koiralle saattaa tiputella, mutta jos on täynnä, niin katsoo kysyvästi, että saako antaa. Jos ei maistu ruoka, niin koittaa vaivihkaa päästä siitä eroon koiraa syöttämällä:) Sillon otan lautasen pois suosiolla.
Kohta pitäis lähteä Jumboon. Esikoinen kiukkuaa TAAS ruuan kanssa, joten saa nähdä millä fiiliksellä jaksaa kaupoissa kulkea ja antaa hiuksia leikata. On niin arka päänahastaan, että itekettää melkeen joka harjaaminen vähäisistä takuista huolimattakin. Hiukset on vaivihkaa kasvaneet vyötärölle saakka eikä enää oikein raaskis leikata lyhyeksikään. Takkuja tosiaan tulee aika vähän, joten se ei sinänsä ole ongelma. Kaiketi pahimmat vaan leikataan taas latvoista pois.
Kukkuulle jaksua, samoin muille vauvallisille! Ymmärrän hyvin fiiliksen, että elämä menee sekaisin vauvan kanssa. Itsestä tuntuu, että jonkinlainen tolkku on tässä elämässä kuitenkin, vaikka aika härdelliä onkin. Senkään takia en sitä kolmatta enää kaipaa, vaan olen tyytyväinen tähän tilanteen kehitykseen:)
Minä en muuten ole katoamassa minnekään, kun kukaan ei huoli mua töihin! Eilen laitoin taas hakemuksen, mutta enemmän huvikseen kokeiluna. En tiedä firmasta juuri mitään, mutta päätin tiedustella mitä haluavat ja kerroin samalla mitä osaan:)
Jatkoja...
Miksi nukkumisella pitää olla niin suuri merkitys päivään??
Typy heräs puol8,joi vellin mut ei käyny nukkuu..Yleensä laitan korvatulpat,nukahan ja typyki sit nukahtaa ,mut mies oli vieny mun tulpat!Tunnin makasin sängys paikallaa,nyt selkä ja niskat kipeenä mut ei tullu uni ku typy melus..ja yläkertä harrasti seksiä 15yli8!Ja olo on ihan kamala..päätä särkee ja taas voi ottaa pari tabua!
Toivottavasti Tuttiksen reissu onnistuu!
Ja kiva lukea Tomeran reissu kuulumiset :-)
Täytys kai kahvi keittää..
Parempaa aamua kaikille!
jatu