** SYYS 04 Wappupino**
avaan teille uuden pinon, palaan kun aamupuurot syöty...
äk
Kommentit (23)
Mutta niin kylmää sellaista. Hienosti aurinko paistaa, parempi tietysti se kuin vesisade. Mutta kylmä siellä on. Enpä muista että näin kylmää olis ollut aikoihin Vappuna. Vaikka usein se aika raitista onkin. 2002 vappu oli lämmin jopa täällä Oulussa.
Tässä odotellaan Onnin kanssa kun mies on asioilla. Vihdoin sarjoittaa postilaatikon lukon samaksi kuin asunnossa, joten ei tarvi montaa avainta muistaa. Ja auton rengasta on korjauttamassa. Sitten mennäänkin katsomaan kun patsas (Franzen tai joku...) saa lakkinsa. Perinteistä fuksien uittamista tuskin jäädään katsomaan kun alkaa vasta klo 14. Palellutaan varmaan jo muutenkin. Pitää ehkä sittenkin ottaa talvitakki vielä käyttöön vaikka just sain sen puhtaana kaappiin.
Illaksi ei ole mitään suunnitelmia! Ihan kummallista. No aina ei tarvi ollakaan. Yks parhaista juhannuksista oli sellainen, että ei ollut aatonaattona vielä mitään suunitelmia, mikä sekin oli tosi harvinaista mulle. Ja niin sitten sitä seuraa ja kivaa löytyi ja oli ihan huippu juhannus!
Yks perinne muuten kuuluu mun vappuun. Tai voidaan kai jo puhua päähänpinttymästä:) Nimittäin en koskaan syö tötteröä ennen Vapunpäivää! Ja syön sen aina silloin vaikka sataisi lunta! Ennen vanhaan (kuulostaapa siltä kuin olisin jo vanha) Oulussa tötterökopit avattiin vasta Vappuna mun muistin mukaan. No vaikka ne nyt on ollu jo auki, niin en siis ole perinteestäni poikennut. Eikä ole äitinikään:) Eli mistähän on tämäkin tapa mulle iskostunut:D
Että semmosta. Nauttikaapas Syysmammat Vapusta! Kukin tyylillään!
T-P
Vaikka Kerppu onkin jo poissa ruudun ääreltä, toivon voimia silti tähän raskaaseen päivään.
T-P
Me lähdetään tänään loppuviikoksi mummolaan, minä ja pikkupojut. Ei ole siis nettiyhteyttä.
Viimeyö meni kestoilla, harso, hamppumikäliekangaspala + kuoret, hyvin unoset maistui ja vaippa piti. huh ne fuzzit oli kalliita 27 euroa vaipasta, kääk.
hyvät vaput ja viikko myös kaikille!
tiivii ja pojut
Hengissä ollaan mekin.
Mietinnän jälkeen TULI, perustelut... äh en tiedä...
kaksi vuoroa vuodeosastolla tehty -> ei oo mun juttu. ensi viikolla perusturvajohtajan juttusille ehlä sitten selviää jotain.
niin Hauskaa Vappua kaikille!!!
Mari ja pojat
Töissä ollaan ja hiljaista on. Tyyntä myrskyn edellä .. Onneksi en päivystä vapun jälkeen :) Puolet työkavereistakin viettää tänään vapaapäivää, tuntuu siis todella hiljaiselta täällä.
Tytöllä on taas korvatulehdus :( Mies kävi aamulla tyttösen kanssa lääkärissä. On ollut kovin yskäinen, ei oikeastaan muuta. Tietty huono ruokahalu ja eilen oli jotenkin niin vaisu. Sain aamuksi heti ajan Pikku Jättiin. Yskä minua lähinnä huoletti kun oli yskinyt jo aika kauan. Varsinkin yöllä. Ja tulehdushan siellä oli kuin oli. Jotenkin arvasin sen tuosta ruokahaluttomuudesta ja vaisusta olosta. TAAS kerran antibioottikuuri. Lääkärin kanssa on ollut jo aiemminkin puhetta tuosta kitarisan poistosta, ja se on tytöltä kuvattukin. Se luultavasti on syynä näihin jatkuviin tulehduksiin. Lääkäri kuitenkin haluaa vielä seurata tilannetta kesän yli - ja jos tuntuu että ei tilanne helpota, kaipa me sitten kitarisa käydään tytöltä leikkauttamassa pois. Plääh. Yöt kyllä olleet ihmeen rauhaisia - vaikka yskiikin kovasti.
Me vietetään siis ihan rauhallista kotivappua. Tyttö sai Nalle Puh-pallon, sen valitsi itse. Tytöllä on taas ihan omintakeinen tapa toivottaa hyvää vappua, nimittäin " Hyvää Kakkua" :) Jotenkin hänen toivotuksensa liittyvät aina ruokaan ... Illalla tehdään perunasalaattia (pakollinen juttu meillä tuo itsetehty perunasalaatti) ja grillataan jotakin. Tytölle vähän nakkia (mikäli mikään maistuu). Heitellään serpentiiniä. Taidan nauttia pari lasia kuohuviiniä ja katsoa telkusta Neljät häät ja yhdet hautajaiset.
Huomenna tuleekin muutamia ystäviä meille kylään. Täytyy tietenkin aamulla katsoa missä kunnossa tyttö on, antibioottikuuri alkoi juuri tänä aamuna vasta ... Mies aikoo paistaa aamulla munkit että saadaan heti tuoreeltaan sitten pöytään, nam!
Mukavaa mummolan matkaa Tiiviille. Kerpulle kovasti voimia tähän päivään myös toivotellaan myös täältä!
Nauttikaa vapusta, kevään juhlasta, vaikka aika kylmää taitaa ollakin!
Alli
Just tultiin seuriksen vappujuhlista,oli kasvomaalausta ja palloa yms.
Ihan kivaa.
Mä olen vaan jotenkin tooosi huonolla tuulella.
Ärsyttää kaikki
Tekis mieli tupakkaa hyi mua..
Ei ole tehnyt pitkäääää aika edes mieli.!!
Tiivii mistä noin kalliita noin fuzzeja löysit??
Lastenverkkopuodissa näkyi olevan 18.9e sisältää insertin.
Sieltä mä olen tilannut ainakin.Huutonetissä kun olen myynyt pieniä niin 13-15e saa takas.
Tomera Kirppu on varmaan 9kg??En tiiä torstaina neuvolaa menossa :)
Kerpulle jaksuja täältäkin raskaaseen päivään.
VerhoG vappuverhot on keittiössä,muuten ei jaksa vaihtaa.
Ikkunat on kyllä pesty :)
Ramika ja Irmat
Kotikone on kieltäytynyt yhteistyöstä. Lisäksi taloyhtiön kaapeli lasahti. Töissä ehtii tehdä vain töitä. Tässä syitä alkuun. Nyt kylästä hieman kirjoitan, joskin teidän tekstinne lukematta. Sposti on tukossa. Alkää poistako listalta vaikka tulee bumerangina. En voi hoitaa asiaa vielä...
Käytän aamukampaa nyt jo. Gradusta hävisi koneen mukana aimo annos ja V***ksen määrä on maksimaalinen. Muuten hommat rullailee hieman aiempaa paremmin, siis kotona. Ehkäpä asenteentarkistus on tuottanut myös hieman tulosta. Suunnittelemme kesämatkaa anopin ja apen kanssa Bornholmiin. (kun appi menisi sinne samalla duuniin ja me muut lomailtaisiin) Onko kenelläkän kokemuksia? Tarvitsisi vain maksaa lennot köpikseen mikä sopisi hyvin kun sitä palkaa ei kesällä näy eikä kuulu. Minäkö katkera?
Vaaleanpunainen jyrää. Hetken jo maailmoissani luulin, että aktiivisella antiprinsessalinjanvaalimisella voisin vaikuttaa tyttäreni mieltymyksiin. Kuinka väärässä voi ihminen ollakaan. Kruunupäinen ja juhlakenkäinen prinsessa valitsee tiukasti kenkäkaupassa pinkit glitterikengät äidin kauhistukseksi -ja saa tahtonsa läpi mutku mä haluulla.
nyt en kehtaa enempää koneilla.
muiskelis puiskelis!
Olette mielessäni,
hk
katoppa www.vauvabuumi.com siel on fuzzit 17,90 ja jos ostaa 6kpl niin maksaa tasan 100e.
Lapset nukkuu, käytiin aamulla kaupungilla ilman tuplia, ei otettu edes seisomalautaa ja hyvin meni. Ida käveli mun kans kolmisen tuntia kaupoissa, eihän siinä ite paljoa voi katella mut Ida oli niin ylpeä ku sai painaa hisseissä nappuloita jne.
Kerpulle voimia raskaaseen päivään!
Tänään mennään katsomaan Aaron kummitädin vauvaa, pitää mennä laittaa jo tavarat valmiiksi.
HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!
Petra ja Ida + Aaro
Viikonlopusta selvitty. Anoppi saatettiin haudan lepoon lauantaina, ja nähtiin paljon miehen sukulaisia. Lapset, kaikki kolme, käyttäytyivät mallikelpoisesti, ylpeä sain olla heistä. Selkä tosin on kipeä, Lilli kun on vähän arka vieraille, niin hän halusi olla sylissä ja kättelin siinä liki sata ihmistä Lilli tuossa lonkalla. Ja onhan tuo jo melkein viisitoistakiloinen, ettei ihan kevyt enää.
Sunnuntaina käytiin vielä jumalanpalveluksessa, ja lapset käyttäytyivät jälleen hienosti, ja sitten kahdeksan tunnin kotimatkalle. Ihanaa olla vihdoin kotona. Kerpulle lämpimät ajatukset ja voimia tähän päivään!
Lilli aloitti yskimisen pe - la -yönä, ja lauantaina oksensikin hautajaisvaatteita pukiessa. Huuhtaisin äkkiä puseron kraanan alla ja toivoin parasta, mutta oksennus jäi siihen yhteen kertaan. Tänään hän on taas ollut tarhassa ja melko kunnossa, vähän vaan yskii. Tästä kuusta meillä menee vain puoli hoitomaksua kun Lilli on ollut yli puolet hoitopäivistä kipeänä :-/
Kuulin Piletteä radiossa tänään kotimatkalla. Asiaa puhuit. Voi kun osaisikin noudattaa neuvojasi.
Galluppiin: Ilman muuta vesi. Kalastajan sukua, kalastustilalla kaikki lapsuuteni kesät asuneena, rannikolla aina asuneena, ahdistun (kuten T-P:n mies) jos en näe säännöllisesti horisonttia. Ikinä en ole asunut niin kaukana merenrannasta kuin nyt. Vain merituuli on raikas ja helposti hengitettävä. Järvet eivät niinkään sytytä, veden pitää olla suolaista merivettä. Ammeessa Lillikin syntyi, ja Karekin melkein. Vedessä voin rentoutua, loikoilla, syventyä ajatuksiini. Ja mikään ei tuoksu niin hyvältä kuin kesäsade asvaltilla.
Toisaalta, on aikoja jolloin muutkin elementit ovat minua lähellä. Erityisesti maa, tuntuu juuri nyt olevan lähellä, kun olen katsonut mieheni ja hänen isänsä luovan anopin hautaa umpeen. Myös syksyllä olen kiitollinen maalle, kun se lahjoittaa minulle sienet, puolukat, mustikat ja vadelmat, eikä minun tarvitse mennä kuin hakemaan ne. Tosin niitäkään ei ilman vettä voisi olla.
Hipsu, halaus sinulle. VOimia viimeisiin kahteenkymmeneenkahteen päivään ;-). Eikö se palkkajuttu nyt sitten mennytkään oikein????
Kukkuu, olipa kiva kuulla sinusta. Koska pääsisit käymään, hakemaan Kaunokaiselle vaatteita ja jos jotain muuta tarvitset?
Nyt Lilli tahtoo syliin, Hauskaa Wappua kaikille!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
juu. Kiiru päivä ollut.
pikkuinen oppi ryömimään, vajaan metrin mennyt lattialla eteenpäin tänään. Mun vauva.... snifff....
hauskaa vappua kaikille!!
äk
Vappuhulabaloo-naamiaiskulkueessa käyty ja Yniksen kanssa ohimennen nähty sekä aamiaisella, että vappukulkueen aikaan. Ilma on ollut kauniin aurinkoinen, mutta viileähkö koko päivän. Laskettelijoita on sää suosinut vielä mukavasti.
Kulkueen jälkeen kävimme perheen kanssa hampurilaisella ja kotiin tultua pelasimme vielä erän Monopolia (hävisin karseasti ja päätinkin, että tästä lähin pidetään vain Othello- ja muistipeliturnauksia ;))
Joimme sitten simat (kaupasta ostettua), söimme munkit ja osallistuimme vielä tyttö-keskimmäisen järjestämään koko perheen vappuarvontaan. Siinä minua suosikin onni :) Ja voitin pääpalkinnon. Lapussa luki: " Oneksiolkoon Pääset matkalle Taikanmaille nauti elämästä kolmeksi päiväksi" Huomenna matka kuulemma alkaa. Saapa nähdä, mitä kaikkea keskimmäinen on keksinyt...
Nämäpä tässä taas. Mukavaa iltaa, siskot siis!
Saamuska♥
Pikku-Myy on täällä tunnin verran olla jollotellut hyvinkin pirteänä ja puheliaana, herätti jo siskonsakin. Onneksi sisko ymmärsi puhetta, tälle pikkunatiaiselle sen sijaan on turha selittää ettei klo 5 ole vielä aamu...
Itsekkäästi omaanapaa alkuun, jos jääpi kirjoittelu lyhyeen:
Vauva sai lauantaina kasteessa nimekseen Lotta Emilia. Kirkossa neiti ihmetteli lamppuja ja kasteen saatuaan nukahti syliin :) Hienosti siis meni.
Äh ei tuu mittään, neiti hermostui...palaan.
-tea
ei meinaa millään nukahtaa tämä vauveli. Juttuja kyllä riittää, öy höy.
ristiäisten uuvuttamina oltiin mummolassa pari yötä hoidossa. siellä vennan unirytmit menee aina sekaisin, ilta venyy mutta aamu ei, ja kiukkuhan siitä seuraa. eilisaamuna sain itse nukkua ryhtinaallisesti yli seitsemään kun äiti hoiteli Pikku-Myytä. äitini on hyvin innokas vauvanhoitaja, varmaaan imettäisikin jos pystyisi ;)
Eilen tultiiin takaisin kotiin (mummolahan on peräti 5 km päässä) ja vietettiin vappuaattoa menemällä hyvin aikaisin nukkumaan. On vennalla sentään hieno muumi-pallo, muuten mistään ei huomaisi että on vappu! Mies on ollut töissä kaikki illat ja on vielä tänäänkin 12-18, ei oo viikkoon juuri toisiamme nähty. Hassua, mutta tuntuu että juuri tällaista suhteemme vähän kaipasikin.
Nyt neiti simahti, äkkiä itsekin päätä tyynyyn jos vielä tovin saisi nukuttua. palailen myöhemmin.
- teukkis ja neidit
Onnea Pikkumyylle hienosta nimestä :)
Iika silti malttoi nukkua kuuteen. On parina päivänä mennyt yksillä päikkäreillä, mutta nyt oli jo kasilta valmis nukkumaan.
Iikan verikokeissa ei näkyny mitään allergioita. En jaksanut nyt vappuna selvittää asiaa sen pitemmälle. Huomasin, että vkl tuleekin 10kk täyteen, joten varaan siihen pelkän neuvolan tilalta lääkärineuvolan. Jospa lääkärillä ois jotain ajatuksia asiaan.
Iikalla on " vaippaihottumaa" ja maha sekaisin. Teellä hautominen näytti taas auttaneen. Tämän päivän vielä huilaan asian tiimoilta ja sitten täytyy taas itekin miettiä, mikä ois viisainta.
Tänään mennään varmaan koko porukalla suunnistamaan. Kovin on kyllä kylmä, mutta pitää vaan pukea reilusti. Aamukuudelta oli 6 astetta pakkasta.
Eilen illalla oltiin anoppilassa herkuttelemassa porukalla.
Huomenna on kerhojen retki naapuripitäjään.
Eilen piti kiireessä väsätä työpaikkahakemuskin. En ollu huomannu, että toisessa naapuripitäjässä on vakivirka auki ja haku päättyy huomenna. Jotenkin meni ajatukset ihan solmuun asian kanssa, muttta pitihän hakemus toki laittaa. Katotaan nyt sitten, miten siinä käy.
Tällaisia vappukuulumisia meillä.
Saamuskan perheellä on kyllä ihana tapa pelata yhdessä.
T@hti
hupiruotsinkielestä käännettynä.
Onnea Pikku-Myylle nimestä!
Kaunokainen otti askeleita toissaillalla, yhden kerrallaan. Ihmelapseni, 9kk vanhana...
Mies meni ulos ja Kukkasen kiljunta kuuluu alhaalla. Mä jäin töihin, möh, *laskevaan äänensävyyn*. Ankkis, tämä sinulle selitykseksi hiljaisuuteeni mahtavan tarjouksesi edessä. Loppuviikosta jatketaan talon tyhjennystä, viime viikonloppuna sain paljon aikaiseksi muutaman innokkaan apukäsivarren voimin.
Arvatkaas ihmettä? Luin, että TiPi sai Euroviisulipun lahjaksi. Laskeskelin mielessäni, että kylläpä viisujärjestelyt käy kuumina, kun kaikki mediat on täynnä sitä ja liputkin jo myynnissä, vaikka niihin on melkein vuosi aikaa. Niin. Ei ollut. Skrunts. Joku on haukannut minun vuodestani yhdeksän kuukautta.
Kukkuu
Kukkuun otsikkoa varastaen. Aamu alkoi meillä myös toooosi aikaisin tänään. Yölläkin oli muutama itkukohtaus ja ne kesti, kesti ja kesti. Luultavasti yhdistyneenä se, että tytöllä vielä sattuu korvaan ja pahaa unta = todella sekavana huutamista. Minä sain nukkua aamusta hiukan pidempään, nyt mies on simahtanut vuorostaan :)
Tyttö vaikuttaa olevan silti hyvin pirteä ja touhukas. Hmmm. Ei nenä vuoda enää eikä juurikaan yski. Ystävät uskaltavat kuulemma tulla tällaiseen taloon kylään joten -ihanaa- meillä on kuin onkin vappu-brunssi tänään :) Nyyttärimeiningillä.
Onnea Pikku-Myylle ihanasta nimestä :) Ja onnea Äitikuun poikaselle sekä Kukkuun Kaunokaiselle uusista taidoista. Niin se aika kuitenkin kulkee ja menee eteenpäin ...
Ankkis, jostakin syystä olen ollut viime aikoina melko herkillä. Minua alkoi itkettämään kun luin kuinka miehesi ja isänsä loivat anoppisi hautaa umpeen. Halaus!
Aivan ihana tuo Saamuskan saama pääpalkinto :) Tule ihmeessä kertomaan millaista Taikanmailla oli.
Wapun jatkoja kaikille! Voikaa hyvin. Meillä alkaa pian munkinpaisto ja herkkupöydän kattaminen :) Ihana nähdä ystäviä!
Alli
Kiirettä muka taas ollut ettei ole kirjottaa ehtinyt..
Lauantaina pääsin shoppailemaan,löysin jopa takin.Keppejä ei tarvitse mutta hitaasti nilkutan.Ihana oli olla ihmisten parissa :-)
Sunnuntai meni siivotessa.
Pojalla alko perjantaina flunssa,jäi eilen tarhan vappujuhlat väliin.
Typy alko eilen valua räkää..Jotain " laitonta" oli syönytkin.Posket oli rososenpunaset eli oikein kaunis vapputyttö.
Ystävät oli eilen kylässa,nyttärimeinigillä herkuteltiin ja hieman viiniä maisteltiin.Vauva-vieras oli ihana,sellainen ryömivä hurmuri :-) Typyn mielestä kaverit oli kivoja mut vauva ei...mustis vaikka pidin toosi vähän sylissä!
Tänään oli mietitty jotain lasten vappujuhlaa mutta on liian räkäsiä juhlijoita täällä :-(
Saa nähä Enkeli miten käy ens lauantain.En usko että nuo täysin kunnossa voivat olla,toisaalta eikös se tartuttamisaika ole ohi....
Onnea Pikku-Myy ihanasta nimestä :-)
Kukkuu:Kiva että jaksat tulla kertomaan kuulumisia!voimia teille!
Allin typykälle paranemista!
Taikanmaiden tarinta haluan minäkin kuulla :-) Ihana!
G:Vesi.Ihana raikas vesi,merituuli..kun joskus oikeesti tavitsee happea,pääntuuletusta täytyy mennä rantaan seisomaan.Vesi on ihanan virkistävä,myös niin pelottavan synkkä-marraskuussa illalla kun tuijottaa mustaan myrskyävään veteen.Paras janojuoma.Vesi puhdistaa..
Mitäs vielä oli...pää lyö tyhjää.Lapset ei ole tarpeeksi kipeitä,jaksavat vielä kinata keskenään...
jatu
Ja siis Vappua! Meidän vappu meni ihan rauhaisasti mummulassa. Eilen käytiin katsomassa patsaan lakitus ja kuljettiin muun kulkueen mukana kaupungilla. Sitten mummulaan ja miettimään, mille alettais illalla. Olis ollut kiva istua iltaa kaveripariskunnan kanssa meillä mutten kehdannut pyytää äitiä Onnin vahdiksi, että Onni olis jäänyt mummulaan. Niinpä me jäätiin koko sakki mummun luo. Pelasin äitin kanssa korttia puolille öin. Mies nukutti Onnia tunnin, nukahti itsekin. Eli sellainen vappu hänellä:)
Meillä sama homma aina mummulassa ja muutenkin, kun Vennalla että vaikka ilta myöhästyy, aamu ei. Eli tänään on herätty ihan hyvissä ajoin vaikka uni tais voittaa Onnin vasta lähempänä klo23. Nyt vielä nukkuu päikkejä. Nukahti autoon (oli tarkoituskin) kun tultiin kaupungilta kolmen aikaan ja siirrettiin sänkyyn. On menny tässä viikon aikana päikyt vähän huonosti, siksi varmaan nukuttu huonoja öitäkin.
Tällä satelee lunta. Tai räntääkö lie. Kylmä on ollut, eilen varsinkin kun tuuli kovasti. Silti se tötterö piti tänään syödä!
Ihanan nimen sai Pikku-Myy! Pian saa ensimmäistä nimipäivääkin viettää:)
Onnea vaan Äitikuun pienokaisen ja Kukkuun Kaunokaisen uusista taidoista!!! Huisia, että toiset ottaa askelia jo 9kk iässä kun Onni vasta oli tuossa iässä oppinut ryömimään.
Väsyttää ihan kauheasti kun annoin miehen tänään nukkua vaikka itse valvoinkin myöhään äitin ja viinipullon kera.
Onneksi alkaa taas arki. Vaikkei tässä ihan hirveästi ole tullut munkkia ja " aivoja" elikkäs tippaleipää syötyä, niin johan tässä kaipaa normaalia arkea ja urheilua.
Nyt lähden kärttämään miestä, josko se hakis pitsaa meille. Tahtois niin kovasti.
T-P
Ei oo ehtinyt kirjoittelemaan. Nyt pikaisesti ennen kauppaan lähtöä.
Paljon ois tänään taas tekemistä.
Eilennä pyyhin pölyjä ja mulla oli ämpäri olkkarin lattialla mikä melkein täynnä vettä. No mies fiksuna laittoi Venlan ämpärin viereen ja lähti toiseen huoneeseen. Itse en edes huomannut että Venlan siihen laittoi ennen kuin kaikki vedet olivat olkkarin matollamme. Ei taida matto ihan tuolla parvekkeella kuivua. On sellainen paksu matto vielä.
Kovasti Venla yrittää lähteä konttaamaan. Tähän mennessä on vaan perutellut ja pyörinyt ympäri. Neiti nousee istumaan tosi hyvin.
Ovat Veetin kanssa välillä kovia kinastelemaan. Tänä aamuna tuli riitaa mun puhelimesta. Annoin Veetin sitä katsoa ja Venla halus sen kanssa joten kääntyi Veetin kimppuun ja alkoi kynsimään. Venla tulee selkeästi pitämään veetille hyvin puolensa. Leikkivät edelleenkin pitkiä aikoja tosi nätisti yhdessä.
Kukkuu ihana kuulla teistä pitkästä aikaa. Voimia.
Kukkuun gee: Kaippa valitsen veden. Sitä ilman olisi hyvin vaikea elää. Rakastan meren lähellä oloa,raikas vesi ihanaa juomista, puhtaassa vedessä ihana peseytyä.
Mitähän muuta olikaan. Jos lähtis lapsukaisia pukemaan niin päästään liikenteeseen.
HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!!!
Öttis, Veeti ja Venla