Mitä teet jos asiakaspalvelutyöntekijä puhuttelee sinua englannin kielellä
Kommentit (179)
Vastaan sujuvasti englanniksi (joka on työkieleni) enkä ajattele asiaa sen enempää.
Mikäli tämä tapahtuu Suomessa käännyn kannoillani tai vaadin suomea puhuvan asiakaspalvelijan. Suomessa puhutaan suomea, ei globalistia.
Mikäli tämä taas tapahtuu englanninkielisessä maassa jatkamme keskustelua englanniksi.
Jos suomessa niin aloitan kuitenkin suomeksi asiani selittämisen. Jos ei onnistu niin pakko kai vaihtaa englanniksi mutta pitkin hampain
Tervehdin ystävällisimmällä äänelläni suomeksi, kerron asiani, ja odotan hänen ymmärtävän. Jos hän ei ymmärrä, hän hoitanee paikalle henkilön, joka ymmärtää suomea, mutta se ei oikeastaan kuulu minulle. Olen avarakatseinen.
Mitä ikinä tapahtuukin, olen aina kohtelias.
Jos ollaan Suomessa niin asioin suomeksi. Ja vaadin asiakaspalvelijan, joka osaa suomea.
Jos ollaan muualla niin jatkan englanniksi.
Maassa maan kielellä. Yksiselitteistä.
Puhun hänelle englantia. En näe tilanteessa mitään ongelmaa.
N
Sanon että suomea, tai jos on pakko, savoa, kiitos.
Kerron että if you don't speak Finnish, go to Africa
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sujuvasti englanniksi (joka on työkieleni) enkä ajattele asiaa sen enempää.
Joku autistinen palkanlaskija luulee taas olevansa kovin huippuasiantuntija 😆🤣
Lyön pöytään henkkarini ja näytän sormellani syntymäpaikkaa.
Suomessa puhun suomea. Jos palvelu ei onnistu suomeksi menen toiseen liikkeeseen ja teen valituksen asiasta.
Muissa maissa voin puhua englantia. Myös saksaa ja espanjaa olen valmis puhumaan. Ruotsia en puhu periaatteesta.
Lausun muutaman todella törkeän sanan suomeksi ja katson ymmärtääkö hän.
Häkellyn hetkeksi ja sössötän sitten asiani englanniksi.
Pystyn kyllä keskustelemaan ihan hyvin englanniksi jos on aivot siinä asennossa, mutta yllättävissä tilanteissa takeltelee aina alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Lausun muutaman todella törkeän sanan suomeksi ja katson ymmärtääkö hän.
Hyvä idea. Jos aspa suuttuu sanon että ymmärsitpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku autistinen palkanlaskija luulee taas olevansa kovin huippuasiantuntija 😆🤣
Ei menny nyt ihan nappiin arvaus :) Onhan se ehkä hankala hahmottaa, ettei kaikki ole samanlaisissa duuneissa kun sinä, mutta kait meitä asiantuntijahommia tekeviäkin täällä pyörii...
Hoidan asiani englanniksi, ei ongelmaa