Tuli aivan järjetön riita äitini kanssa
Olen asunut omillani jo vuosikausia, niin hän soittelee ja kuvittelee minun olevan joku helvetin reppana ja opastaa sekä epäilee ja kuvittelee ja sanelee mitä sylki suuhun tuo. Jumalauta että hermostuin ja sanoin äidille että jos hän ei lopeta soittelemista niin minä lopetan sen. Perkele että vielä aikusena saa kärsiä paskoista vanhemmista ja vielä aikuisinakin sekaantuvat elämään ilman mitään vidun hyötyä, pysykööt poissa kuten pysyivät silloinkin kun apu olisi ollut tarpeen, eli noin 5 vuotiaana, silloin oltiin loitolla ja nyt kun pärjään ihan OK sekaantuvat ja arvostelevat kaiken aikaa. Painukoot helvettiin!
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein tuon saman omalle äidille, kielsin soittamasta. Eipä ole sen jälkeen oltu yhteyksissä.
Viime elokuussa tuli kutsu perukirjoitukseen, en mennyt. Jälkikäteen sain tietää, että en saanut perintöä, koska en vaatinut lakiosaa. Äiti oli niin kiero, että testamenttasi kaiken siskolle eikä kukaan kertonut, että mitään ei saa, jos ei vaadi. Sisko samanlainen kuin äiti, ei anna euroakaan, vaikka sai 2 kesämökkiä ja ison rivitalokämpän.
Harmi, kun sinulla ei ollut yhtään ystävää, jonka kanssa olisit voinut jutella. Hän olisi voinut sanoa sinulle, että mene perunkirjoitukseen.
Tämä on juuri näitä "viisaampien äitien" passiivisaggressiivisia toteamuksia.
Ei, olin ihan oikeasti harmissani, että hän menetti perintöosuutensa sen vuoksi ettei tiennyt. Passiivisaggressiivisuutta olisi sanoa, että noin siinä käy, kun ei kuuntele äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi haluaa vain tuntea itsensä vielä tarpeelliseksi, kuuluu vanhenemiseen. Kasvata itsetuntoasi ettet enää loukkaannu äitisi höperöstä hössötyksestä. Naurahda vain ja vaihda puheenaihetta.
Äitini on 64 v, että ei siinä iässä pitäisi mikään aivan vanhuudenhöperö olla. Töissäkin on vielä 2 v kuulemma, joten sikäli osaa ainakin muille esittää olevansa ihan järjissään. Miksi siis ei minun suustani ymmärrä suoraa puhetta, kun sanon, että jätä tuo tinkaaminen ja puhutaan normaalisti kuten aikuiset keskenään puhuu?
Tuskin hän siellä töissäkään keneltäkään kyselee, että oletkos maksanut sähkölaskusi.
Onhan tuo vit%==olis sanoa, että harmi, kun ei ole YHTÄÄN ystävää, joka...
Ja lisäksi antaa väärät lakiopilliset neuvot. Ap:lle olisi kuulunut antaa tiedoksi testamentti ja kutsu perunkirjoitukseen. Jos hän ei tiennyt testamentista, voi hakea lakiosaansa jo tehdystä perinnönjaosta huolimatta.
Mun puolison äiti on samanlainen eikä tajua mitenkään rajoja. Neuvoo jatkuvasti, vähättelee nykyajan työkuormaa ja tuo jatkuvast mielipiteitä miten asiat pitäisi tehdä tai miten ne tehtiin ennen. Usein tulee kommenttia, että älä siinä selitä, minä olen sinun äiti!
Joku aika sitten otettiin ihan perhepalaveri ja keskusteltiin aiheesta. Jutteluhetken jälkeen isovanhemmat oli sitä mieltä, että onpa hyvä kun asioista keskustellaan rakentavaan henkeen. Ja sen jälkeen totaalinen radiohiljaisuus eli vedettiin herne nenään. Todella ahdistava tilanne kun itsellä ollut hyvät ja normaalit välit omiin vanhempiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolison äiti on samanlainen eikä tajua mitenkään rajoja. Neuvoo jatkuvasti, vähättelee nykyajan työkuormaa ja tuo jatkuvast mielipiteitä miten asiat pitäisi tehdä tai miten ne tehtiin ennen. Usein tulee kommenttia, että älä siinä selitä, minä olen sinun äiti!
Joku aika sitten otettiin ihan perhepalaveri ja keskusteltiin aiheesta. Jutteluhetken jälkeen isovanhemmat oli sitä mieltä, että onpa hyvä kun asioista keskustellaan rakentavaan henkeen. Ja sen jälkeen totaalinen radiohiljaisuus eli vedettiin herne nenään. Todella ahdistava tilanne kun itsellä ollut hyvät ja normaalit välit omiin vanhempiin.
Yritä vaan unohtaa ahdistumatta. Väistitte luodin ottamalla lyönnin. Kaikki ihmiset eivät ole ihmissuhdekelpoisia. Jos miehesi suostuu olemaan etäisyydessä tuollaiseen äitiin, ole kiitollinen!
Sama juttu. Olen 4-kymppinen korkeasti koulutettu ja isoja ihmisjoukkoja koskevia linjauksia työkseni tekevä. Vanhempani olettavat, että jos he eivät sano erikseen, en tajua pukeutua lämpimästi ulos ja kuolen tai en ymmärrä, että auto pitää joskus tankata. Elämässäni on ollut myös oikeasti vaikeita ja raskaita asioita, mutta se ei vanhempiani kiinnosta. Olen saanut heiltä henkistä tukea 0 sekuntia. Heille pääasia on, että saavat hallita ja pitää vajaaälyisenä (eivät kuitenkaan onnitelleet, kun valmistuin yliopistosta - itse pidin valmistumista näinkin tyhmälle ihmiselle merkittävänä saavutuksena).
Älykkäänä tiedät, että vain riittävän älykäs voi erottaa toisen älykkään älykkyyden.
Ja vanhemmillasi on persoonallisuudessa vikaa. Heidän henkinen kehittymättömyytensä estää heitä olemasta aikuisia. Ja siksipä sinä nyt työssäkin hyödynnät sitä, että olet jo lapsena oppinut ylikognitiiviseksi, pitämään hermosi kurissa, pystyt hallitsemaan asioita kapasiteetilla, joka turvassa kasvaneilla ei ole kehittynyt äärialueelle.
Minunkaan vanhempani eivät reagoineet esim. Ällän papereihin mitenkään. Tai etenemiseen töissä. Tai mihinkään kyvykkyyteen.
Nyt on terveys paskana ja työkyky mennyt. Toivottavasti sinun hermostosi ei joudu katkeamaan. Yritä välttää äärialuetta, vaikka toimit siellä kuin kotonasi. Se kuluttaa huomaamatta. Ja totta kai vanhemmat saivat täydet asiantuntijan urat.
Vierailija kirjoitti:
Oma äityli saa toki valita huonekalunne ja verhonne. Hänhän on äitisi. Mies äiteineen on äänetön yhtiömies.
Miten kuvittelet vieraana ihmisenä, miniänä, voivasi loukata appivanhempasi ja he vaan jatkavat yhteydenpitoa parempina versioina.
Nythän pääsit heistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Olen 4-kymppinen korkeasti koulutettu ja isoja ihmisjoukkoja koskevia linjauksia työkseni tekevä. Vanhempani olettavat, että jos he eivät sano erikseen, en tajua pukeutua lämpimästi ulos ja kuolen tai en ymmärrä, että auto pitää joskus tankata. Elämässäni on ollut myös oikeasti vaikeita ja raskaita asioita, mutta se ei vanhempiani kiinnosta. Olen saanut heiltä henkistä tukea 0 sekuntia. Heille pääasia on, että saavat hallita ja pitää vajaaälyisenä (eivät kuitenkaan onnitelleet, kun valmistuin yliopistosta - itse pidin valmistumista näinkin tyhmälle ihmiselle merkittävänä saavutuksena).
Mä en ymmärrä tätä että yo-lakista tai opintojen valmistumisesta pitäisi loputtomiin Ylistää lastaan ja toitottaa sitä vielä vieraille joka paikassa.
Eikö se ole opintojen tarkoitus että ne läpäistään ja valmistutaan.
Vierailija kirjoitti:
Sait mitä halusit. He eivät häiritse enää sinua. Kun saatte lapsia rupeat täällä valittamaan kun ei appivanhemmat tuo kalliita lahjoja ja hoida lapsianne. Miksi he vajavaiset moititut ihmiset niin tekisivät?
Itse olen niellyt ylpeyteni sikäli että lapsia muistan ja hoidankin kotonani, isänsä kanssa sovin asioista. Heille en mene.
Olen esihenkilö ja tottunut antamaan kritiikkiä ja pitämään palavereja. Oman äidin kanssa se on onnistunut, hän käyttäytyy kuten haluan.
Miksi miehen vanhemmat ei voi ottaa palautetta ja parantaa suoritustaan? Ei yksikään koeaikalainen vielä töissäkään ole lähtenyt palautekeskustelusta, itse olen joutunut joidenkin työsuhteen jättämään koeaiksaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä että yo-lakista tai opintojen valmistumisesta pitäisi loputtomiin Ylistää lastaan ja toitottaa sitä vielä vieraille joka paikassa.
Eikö se ole opintojen tarkoitus että ne läpäistään ja v
Ihan turhahan on onnitella syntymäpäivänkin johdosta, sehän on joka vuosi. Jotkut jopa juhlii pyöreitä vuosia ja kutsuu vieraita vaikka ne ei kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole opintojen tarkoitus että ne läpäistään ja v
Kyllä. Sinä et ymmärrä, koska et omaa mitään kohteliaisuussääntöjä tai ihmissuhdetaitoja ja olet raskasta seuraa sellaiselle joka osaa. Kun asenne on tuo, tuskin olet edes sitä yhtä kertaa onnitellut aidosti tai kannustanut lasta opinnoissaan.
Sinulta on jotenkin pois lapsesi kannustaminen?
Vierailija kirjoitti:
Olen esihenkilö ja tottunut antamaan kritiikkiä ja pitämään palavereja. Oman äidin kanssa se on onnistunut, hän käyttäytyy kuten haluan.
Miksi miehen vanhemmat ei voi ottaa palautetta ja parantaa suoritustaan? Ei yksikään koeaikalainen vielä töissäkään ole lähtenyt palautekeskustelusta, itse olen joutunut joidenkin työsuhteen jättämään koeaiksaan.
Siksi, että heillä ei ole pätevyyttä paikkaan, johon haluat heidät palkata. Siksi he eivät voi. Ei peruskoululaista voi laittaa asiantuntijatöihin. He alitajuisesti tajuavat sen ihan liian raskaaksi, eivätkä edes ymmärrä mitä puhut.
Vähän erikoinen tuo:, äitini käyttäytyy kuten haluan.
Vanhempien pitäisi ymmärtää sellainen asia että lapset on aikuisiässä ja niistä pitää päästää irti eikä vahtia ja neuvoa joka asiassa. jokaisen pitää itsestään ottaa vastuu kuitenkin.
Kyllä meillä on juhlat järjestetty, rahoitettu vaatteet ja lakit ja autettu rahallisesti opinnoissa. Oltu tyytyväisiä kun ne on hyvin sujuneet ja jokainen koulutustaan vastaavassa hyväpalkkaisessa työssä.
Eikö se ole se kotiväen osuus opiskelussa?
Tosin nykyisin näyttää olevan muotia järjestää juhlat ala-asteen jälkeen, toiset yläasteelta päästessä. Lisää lahjankeruupaikkoja. Äidin rippikuvassa tytöillä on yksi tai kaksi tulppaania, ei muistanut että kukaan olisi saanut sukulaisilta isoja lahjoja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien pitäisi ymmärtää sellainen asia että lapset on aikuisiässä ja niistä pitää päästää irti eikä vahtia ja neuvoa joka asiassa. jokaisen pitää itsestään ottaa vastuu kuitenkin.
lisään vielä että tämä on yksi pahimmista syistä jolla pääsee aikuisiässä olevien jälkikasvun kanssa erittäin pahoihin riitoihin! ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta pitää muistaa kehua, ai että oli älliä tokarissa ja nyt oot ihan maisteri ja vielä.
pomonakin. Että aikuisen mieli on hyvä. Näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pitää muistaa kehua, ai että oli älliä tokarissa ja nyt oot ihan maisteri ja vielä.
pomonakin. Että aikuisen mieli on hyvä. Näköjään.
Puhutko sinä noin ystäviesikin kanssa? Vinoilet ja keljuilet vuodesta toiseen?