Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisiin 'jänniin juttuihin' olet törmännyt sukututkimuksen tiimoilta? Kivoja tuttavuuksia? Onko tullut ilmi jotain, joka ei varsinaises

Vierailija
19.06.2024 |

Minkälaisiin 'jänniin juttuihin' olet törmännyt sukututkimuksen tiimoilta? Kivoja tuttavuuksia? Onko tullut ilmi jotain, joka ei varsinaisesti näy tosta sukututkimuksesta? Mitä? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi esi-isä oli tuomittu taposta ja mestattavaksi ja sen jälkeen paloteltavaksi, mutta vapautettiin tuomiosta myöhemmin.

Vierailija
2/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisä teki sukututkimusta ja hänen mukaan joku esi-isä olisi aikoinaan ollut tsaarin tallirenki. En mitään todisteita asiasta nähnyt niin en tiedä mistä tämä tieto on peräisin tai onko se edes totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten paljon ihmiset ovat toisilleen sukua yllätti. Joissain sukuhaaroissa yllätti miten paljon ihmiset ovat vaihtaneet asuinpaikkaa elämänsä aikana. Jännää on ollut seurata mistä kaikkialta geenit ovat kulkeutuneet. Lapsimäärät ennen ovat olleet myös käsittämättömät ja se traagisuus että välttämättä kovinkaan moni ei selvinnyt aikuisikään. Keskimääräinen elinikä, jos lapsikuolleisuus jätetään pois, on ollut yllättävän korkea, aikana kun lääkäreitä ei juurikaan ollut.

Vierailija
4/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksi esi-isä oli tuomittu taposta ja mestattavaksi ja sen jälkeen paloteltavaksi, mutta vapautettiin tuomiosta myöhemmin.

Minun esiäitini ei armoa saanut, hänet teloitettiin miehensä murhasta.

Vierailija
5/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli usein tapana. Ehkä ajoi saman asian kuin jenkkien satojen vuosien vaikeudet, eli merkki raskaasta rikoksesta.

Vierailija
6/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli usein tapana. Ehkä ajoi saman asian kuin jenkkien satojen vuosien vaikeudet, eli merkki raskaasta rikoksesta.

*vankeudet.

Vierailija
7/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa kreivitär eräästä Keski-Euroopan maasta. En tiedä, onko sillä merkitystä, mutta kuulostaa hienolta. 

Vierailija
8/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mummon kautta suku johtaa Euroopan historian suurmiehiin ja -naisiin. Ketju katkesi äkisti 1800-luvun alussa.

Isoäitini isän äiti oli kahdesti orpo kunnan elätettävä, maailman köyhin prinsessa.

Vierailija
9/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukututkimusta tekevät vanhukset haikailevat  ja etsivät jotain hienoa, aatelisia tms. Olemassa olevat sukulaiset tai osa heistä, sen sijaan ovat aivan turhaa sakkia. DNA-testejä myös teetetään sen kummemmin ajattelematta. 

Vierailija
10/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalleni löytyi uusia sisaruksia. Isoisä on ollut aktiivinen...

Vierailija
11/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännin juttu oli se kun sain tietää, että isoksi isäni on lehmä ja itse olen etana therian 🐌

Vierailija
12/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävi niin että olin kirjastossa ja lainasin yhden vanhan kirjan, harrastaan nääs keräystä ja siinä kerrottiin että suomeen perustettiin ensimmäinen tällainen tehdas (mitä kerään) 1700 -luvulla. No meni muutamia vuosia kun tein sukututkimusta, niin tää tehtaan perustaja oli itse asiassa mun esi-isäni poika ei suora esi-isä, mut samaa sukua. Eli keräilen näitä samoja juttuja mitä tää teki siellä tehtaassa tai voiko sanoa tehtaaksi mutta kai voi.Mutta tällanen, ehkä tulee tuo kiinnostus geeneistä tai sitte ei.

Vierailija
13/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eleli elämänsä onnellisina kappaleina loppuun saakka. 

Vierailija
14/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika elokuvamaisia ja dramaattisia juttuja ois kerrottavana, mutta en halua että kukaan sukulainen tunnistaa että juoruan vauvalla suvun asioista :D

Vierailija
15/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku isoisoisoäitini sai lapsen 13-vuotiaana todennäköisesti pahan tapahtuman seurauksena. Voi häntä.

Vierailija
16/16 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännin juttu oli se kun sain tietää, että isoksi isäni on lehmä ja itse olen etana therian 🐌

Kännin jutulta kyllä kuulostaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi