Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli aivan järjetön riita äitini kanssa

Vierailija
04.02.2026 |

Olen asunut omillani jo vuosikausia, niin hän soittelee ja kuvittelee minun olevan joku helvetin reppana ja opastaa sekä epäilee ja kuvittelee ja sanelee mitä sylki suuhun tuo. Jumalauta että hermostuin ja sanoin äidille että jos hän ei lopeta soittelemista niin minä lopetan sen. Perkele että vielä aikusena saa kärsiä paskoista vanhemmista ja vielä aikuisinakin sekaantuvat elämään ilman mitään vidun hyötyä, pysykööt poissa kuten pysyivät silloinkin kun apu olisi ollut tarpeen, eli noin 5 vuotiaana, silloin oltiin loitolla ja nyt kun pärjään ihan OK sekaantuvat ja arvostelevat kaiken aikaa. Painukoot helvettiin!

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tuon saman omalle äidille, kielsin soittamasta. Eipä ole sen jälkeen oltu yhteyksissä.

Viime elokuussa tuli kutsu perukirjoitukseen, en mennyt. Jälkikäteen sain tietää, että en saanut perintöä, koska en vaatinut lakiosaa. Äiti oli niin kiero, että testamenttasi kaiken siskolle eikä kukaan kertonut, että mitään ei saa, jos ei vaadi. Sisko samanlainen kuin äiti, ei anna euroakaan, vaikka sai 2 kesämökkiä ja ison rivitalokämpän.

Harmi, kun sinulla ei ollut yhtään ystävää, jonka kanssa olisit voinut jutella. Hän olisi voinut sanoa sinulle, että mene perunkirjoitukseen.

Vierailija
122/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vanhemmat ovat juuri näitä:

Miksi kysyä terveeltä, miten hän voi. 

Sinulla oli kaikki mitä tarvitsit. 

Riitaan tarvitaan aina kaksi. Jne jne. 

Riitaan ei tarvita kahta, jos sanoo noin, paljastaa omien ihmissuhdetaitojensa puutteen. Hyvään suhteeseen tarvitaan kaksi. Sen sijaan yksi pystyy pilaamaan suhteen erittäin hyvin ja tehokkaasti. 

Ja on näitä vanhempia, jotka ovat kuin ystävät, jotka kaikkoavat, kun olet sairas tai tarpeessa ja ilmestyvät takaisin, kun olet kunnossa. Kun olit lapsi, olit liian vaivalloinen. Nyt, kun olet aikuinen, yritetään sinuun luoda suhde. Oma äitini sanoi sen ihan ääneenkin. Nyt hän voi mielellään viettää aikaansa kanssani, kun en ole enää niin "hankala" = olen muuttunut tefloniksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vanhemmat ovat juuri näitä:

Miksi kysyä terveeltä, miten hän voi. 

Sinulla oli kaikki mitä tarvitsit. 

Riitaan tarvitaan aina kaksi. Jne jne. 

Riitaan ei tarvita kahta, jos sanoo noin, paljastaa omien ihmissuhdetaitojensa puutteen. Hyvään suhteeseen tarvitaan kaksi. Sen sijaan yksi pystyy pilaamaan suhteen erittäin hyvin ja tehokkaasti. 

Ja on näitä vanhempia, jotka ovat kuin ystävät, jotka kaikkoavat, kun olet sairas tai tarpeessa ja ilmestyvät takaisin, kun olet kunnossa. Kun olit lapsi, olit liian vaivalloinen. Nyt, kun olet aikuinen, yritetään sinuun luoda suhde. Oma äitini sanoi sen ihan ääneenkin. Nyt hän voi mielellään viettää aikaansa kanssani, kun en ole enää niin "hankala" = olen muuttunut tefloniksi. 

Jos kysytään kuinka voit on olettamus ettei henkilö voi fyysisesti tai henkisesti hyvin.

Mutta ymmärrän, täällä kirjoittaa huonosti voivat ihmiset jotka haluavat äitiään syyllistää mimmä konstilla tahansa.  Onko se aikuisuutta

Kysyn esimerkiksi:  kuuluuko kummempia tms.

Vierailija
124/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn 90+ sukulaisilta kun soitellaan kuinka olette voineet koska heillä sairauksia.  En kysyisi kakskymppiseltä terveeltä  lapsenlapselta 

Vierailija
125/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttökulta, aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Mistä olet löytänyt tämän usein siteeraamasi "viisauden"? Kaikilla on oikeus vaatia asiallista kohtelua, iästä riippumatta.

Vierailija
126/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen ja korostan sitä sulkien korvani ja polkien jalkaa jos joku yrittää tarjota tietoa

Sitten kun en tiedä, aloitan syyttelyn,  kukaan  ei ole koskaan sanonut.

127/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä, että sulla on joku, joka neuvoo. Itsessäsi on vikaa. Kiittämätön. 

On hyvä, että neuvotaan jos on tarve ja pyydetään neuvoja.

Äitini 84 neuvoo joka *vetin asiassa, johonkin just kirjoitin, että kun kävi kylässä niin mulla oli lautaset väärässä kaapissa ja ohjeisti miten talvella pukeudutaan. Kohta 6-kymppisenä osaan laittaa pipon päähän pakkasella.

Vuonna kivi kyselin neuvoja ekan vauvan hoitoon tai ruuanlaittoon - ei osannut neuvoa. 

128/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä, että sulla on joku, joka neuvoo. Itsessäsi on vikaa. Kiittämätön. 

Onko pyytämättä neuvominen pyyteetöntä auttamista vai vallankäyttöä/holhoamista? 

Vallankäyttöä.

Vierailija
129/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vanhuksille kypsä aikuinen suuttuu.   

Vierailija
130/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttökulta, aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Miksi oletit heti hänen olevan tyttö?

Vierailija
131/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeen sama juttu mulla. Paitsi, ettei hän soittele, ku mul on aina puhelin täysin äänettömäl just sen takia. Nii on tää tablettiki. Mua ei siis voi syyttää melusta ! Toisin, kuin muita........ja sil on aina sen TV ihan todella kovalla. Kuulo sil on heikentynyt, muttei viitsi edes kokeilla kuulokojeita. Itellä ne on kummaski korvas ollu jo monta vuotta, varmaan yli 10- v. Eikä oo pitänyt KOSKAAN pitää TV:tä yms kovalla sen takii, et KUULISI jotakin.................toisin, kuin muilla........ei saa hetkeäkään rauhaa ! Onneks se ei kato sitä paljoa.........ei edes aamu-uutisia ! Netissä roikkuu koko ajan. Ja sieltä se kattoon koval jotaki ihmeen pjaskoo salaisuuksien kartanoo, vaik se pjaska tulloop TV:stä. MIT järkeeee on kattoo ohjelmii ipadista, puhelimesta yms, ku ne tulloop TV:stäkin ? Ja ku sil oli auto viel käytös, ni aina se huudatti radioo ihan hirmu koval ja kalkatti samal kaikkee pjaskooo. Ei siin melus mitään kuullut...... Vaikka se tietää, et mul on kuulokojeet kummaski korvas. Niistä menee patterit nopeasti melun takia. 

132/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki ymmärrän, että napanuora pitää katkaista, mutta äiti on aina äiti, eikä tarkoita pahaa kysymyksellään. Kannattaa varmaan miettiä miksi ottaa noin kovasti päähän tuollaiset kysymykset.

Niin mietinkin ja pistin äitinikin miettimään. Kysyin häneltä, että eikö hän ymmärrä, että on loukkaavaa kysellä kuin pikkulapselta onko tehty sitä tai tätä. Että haluaako hän, että taannun seurassaan lapseksi. Että onko hänestä ok, että meillä ei nyt aikuisina ole kahden aikuisen ihmisen suhdetta, vaan hän päsmäröi suhdetta pyrkimällä osoittamaan  "aikuisuuttaan" suhteessa minuun. Että eikö häntä kiinnosta aidosti mitä minulle kuuluu, vaan haluaa käyttää keskustelumme ylhäältä alas puhumiseen.

Kysyin myös, kokeeko hän todella, että nämä aikuisena kysellyt villahousukysymykset paikkaavat sitä, että lapsena kuljin talvella kesäkengissä. 

Kumma kyllä, äitiäni ei kiinnostanutkaan miettiä, miksi nä

Tällaista keskustelua olen äitini 84 v kanssa yrittänyt käydä.

Vastaus oli tyyliin enkö nyt sinulle saa sanoa asiaa x. No et saa. 

Äiti juoruaa kaikkien ihmisten asiat, puhuu minun asiat naapureille ja lapselleni. Minun lääkärikäynnit joista hälle sanoin, oli heti soittanut lapselleni kun tämä pääsi töistä. Ei kiva, lapselle olin nämä käynnit jo kertonut, että ongelma oli vaan kun laulaa kaikki asiani ympäriinsä. Nykyään yritän olla kertomatta mitään hk juttuja. Välillä lipsahtaa niinkuin eilen kun uusi luuri lakkasi toimimasta. Tänään ysiltä soitti, että oletko jo käynyt Powerissa - no en ole, kun eilen otin alkoa = tänään en ajele autolla.

Vierailija
133/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai terveeltä ihmiseltä kysytä kuinka voit?  Kysyn lapselta jos on syöpähoidoissa, pahassa flunssassa tms.  Miksi kysyisin terveeltä?  No, tietysti pitäisi tajuta että menopaussissa ihminen ei voi hyvin mutta varmaan puhuupa mitä tahansa jos ihminen henkisesti ei voi hyvin,  on kyllä parempi katkoakin yhteydet

Olipa taas esitys sulta, onneksi en tajunnut mitään.

Vierailija
134/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen äiti. Riidat alkoi aina siitä kun se puuttui mun elämään ja neuvoi kuin olisin ollut kehitysvammainen. Vielä silloinkin kun valmistuin yliopistosta, hän neuvoi miten pakkasella tulee pukeutua ja varmisti syönkö kasviksia. Oman aikuisen lapseni kanssa en ole riidellyt kertaakaan. Kunnioitan häntä.

Herran pieksut, mitä valitusta, kun on huolehtivainen äiti. Eihän hän pahaa tarkoita, vaikka on ehkä ylihuolehtivainen. Parasta hän lapselleen tarkoittaa, eikä siitä kannata suuttua. Voi vastata ystävällisesti. On paljon äitejä, jotka eivät tarjoa apuaan missään aikuiselle lapselleen, esimerkiksi lastenhoidossa. 

Joo-o. Mutta vaikka hyvällä tarkoittaisikin, on silti oikeus tuntea ärtymystä. Kuka tykkää siitä, että jatkuvasti muistutetaan päivänselvistä asioista, ihan kuin ol

TÄMÄ TÄMÄ JA TÄMÄ. Kun kysytään oikeasti jotain asiaa, alkaa tiuskiminen ja sitten soitetaan ja sekaannutaan kaikkeen muuhun paitsi siihen mitä kysyttiin.

Vierailija
135/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ap kyllä vaikuta kovin kypsältä. Kielenkäyttösi on kuin jonkun alamaailman ihmisen tapa puhua. 

Jospa ap:n äiti ON alamaailmasta, niinkuin erittäin moni äiti ja nainen on?!

Vierailija
136/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai terveeltä ihmiseltä kysytä kuinka voit?  Kysyn lapselta jos on syöpähoidoissa, pahassa flunssassa tms.  Miksi kysyisin terveeltä?  No, tietysti pitäisi tajuta että menopaussissa ihminen ei voi hyvin mutta varmaan puhuupa mitä tahansa jos ihminen henkisesti ei voi hyvin,  on kyllä parempi katkoakin yhteydet

Olipa taas esitys sulta, onneksi en tajunnut mitään.

Niinpä. Kyvyttämyys ymmärtää niin palstalla kuin vanhuksensa kanssa jutellaessa  kun minä ite .  Voin niin henkisesti huonosti ja äitykkä 85 ei kysy miten voin.    Välit poikki.

Vierailija
137/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn 90+ sukulaisilta kun soitellaan kuinka olette voineet koska heillä sairauksia.  En kysyisi kakskymppiseltä terveeltä  lapsenlapselta 

Siltä parikymppiseltä lapsenlapselta pitää kysyä, että paljonko tarvitset rahaa, haen käteistä pankista ettei näy tilillä, kun haet toimeentulotukea. Ei se lapsenlapsi pidä yhteyttä jutellakseen tunteista, se tulee käymään eläkkeenmaksupäivänä ja muistaa valittaa, miten ikävä lapsuus oli, kun isovanhemmat ei tukeneet millään tavalla.

Vierailija
138/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista jännintä kuitenkin on, että vanhemmat oikeasti antoivat minun pelata K18-pelejä ala-asteella, esikoulussa jo.

Ja minulla oli vapaa pääsy nettiin, oma kone, jonka perään vanhemmat eivät lainkaan katsoneet. Selaushistoriankin osasin poistaa itse, sillä epäilyttävillä sivuilla tuli vierailtua.

Eikä lainkaan ruutuaikaa.

Tunteita ei saanut näyttää. Tai ainakin siltä se lapsena tuntui. Ei otettu syliin tai jotain. Muistan vain vihaisuutta, ärtyneisyyttä, huutoa, äkkipikaisuutta.

Ulos meneminen oli aina monen mutkan takana. Nykyäänkin on.

Todella paljon ristiriitaisuutta koen lapsuudestani.

Voi herran tähden. Kuulostaa tutulta. Toivon, jos vain suinkin pystyn, että unohda nyt vanhempasi. Niin paljon rikollista vanhemmat voivat tehdä, että pilaavat lapsen elämän jo lähes synnytyslaitoksella. Miksi tällaisia vanhempia ei laiteta vankilaan tai sähkötuoliin ?

Vierailija
139/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi haluaa vain tuntea itsensä vielä tarpeelliseksi, kuuluu vanhenemiseen. Kasvata itsetuntoasi ettet enää loukkaannu äitisi höperöstä hössötyksestä. Naurahda vain ja vaihda puheenaihetta.

Vierailija
140/217 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vanhempasi jatke. Tämän lapsi, et sinä. Siis vanhemmalle. Siksi lapsen voi jättää lapsena hoitamatta. Äidillä ei ole nälkä, siksi lapsellakaan ei voi olla.

Kun lapsi kasvaa aikuiseksi ja alkaa elää omaa elämäänsä, se on vanhemmalle kuin elohiiri silmässä, oma osa tekee jotain häiritsevää. Siksipä se pitää opastaa toimimaan "oikein". 

Eivät nämä vanhemmat kykene sitä tajuamaan.

Lapset, kannattaa tappaa toivo ja selittää asua YHDEN KERRAN. Jos se ei mene perille, ei mene seuraavatkaan. Ihmiset eivät yleensä muutu. Ja se on surullista tajuta, että eivät tee sitä edes lapsena hyvinvoinnin vuoksi tai keskinäistä suhdetta parantamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi