Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (1829)
"Kauniilla luonteella ei pärjää elämässä. Puolensa on opittava pitämään. Sinunkin. Siksi sinua ehkä kiusattiinkin, kun alistuit siihen, etkä nostanut hirveää äläkkää. Pitää antaa kaksinverroin takaisin, muuten jää ovi matoksi"
Kommentoin tähän nyt sivusta eli viesti ei ollut minulle tarkoitettu ja kommentoin tuohon "älä ole nössö" viestiin myös. Sanon vaan sen, että sinun on helppoa kirjoittaa, että pidä puolesi. Minäkin menin uutena tyyppinä yhteen kouluun. Sain pari "ystävää" ja myöhemmin kiusattiin. Jäin täysin omilleni. Jos puolustin itseäni niin se lisäsi vaan kaikkea pahaa. Eräänkin kerran pistivät aikuiset veljensä yms minua uhkailemaan. Ajoivat autolla vieressä, kun olin lenkillä ja muutakin vastaavaa. Näin tänne on helppoa kirjoittaa ja syylistää kiusattua, kun minäkin olin tyyppi jolla ei ollut mitään arvoa. Ihan sama miten joku minua kohteli.
Ketään ei kiinnostanut ja samalla opin sen, että jos leikin etten välitä niin saan olla enemmän rauhassa siltä kaikelta. Säästin itseäni näin. Tämän kaiken vuoksi jokaisen pitäisi muistaa, että jos voimasuhteet ovat täysin väärät ja olosuhteet huonot niin se, että lyöt turpaan aiheuttaa sen, että joku hakee jonkun isovelin vetämään sinua tai uhkailemaan. Näin tässähän voisi ajatella kauniita ajatuksia kuinka minäkin olisin pelastanut itseni aikoinaan. Silti voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, että lopputulos olisi ollut pahempi. Ainakin, kun piti siellä koko nuoruus viettää. Ei meidän perhe voinut sieltä puskaan lähteä ja emme kuulu niihin joilla on varaa lähettää alaikäinen tyyppi asumaan johonkin muualla koulua käymään niin kuin eräs tuttuni. Ja minulla oli koirani.
Enempää en kirjoita tästä ja ensimmäinen viestini tänään. Minulla huonoa vointia nyt, kun selkä pahassa kunnossa ja hermokipua ja särkyä jaloissa. Näin pidän taukoa täältä nyt, kun voimat menee näihin juttuihin. - P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lammas, D on jatkanut eilenkin todella rumaa käytöstä, ei vain joskus 2,5 vuotta sitten. Hän ei yritäkään olla niin kuin muut, vaan haukkuu ja poistelee jatkuvasti. Mielestäni hän on riitojen ainoa syyllinen, aloittaja, aina ollut. Miksi ihmeessä sinä puolustat tällaista käytöstä?
Sivusta tähän:
Eihän täällä riitele kuin djankkaaja.
Tämänpäiväinen itsensä kanssa keskustelu on ollut jotain erittäin hupaisaa. Puolestani jaa jatkaakin, mutta rumaa haukkumista en katsele, vaan ilmiannan heti.
Hyvää yötä, rauhaisia unia
Mitä!? Sinähän täällä riitelet kaikkein eniten. Luuletko että sokeita ollaan? Helpottaako sinua jotenkin ajatella että täällä on vain yksi "häirikkö"? Ihan selvästi on useampi.
Kenelleköhän tämä nyt oli tarkoitettu?
Kenen mielestä djankkaajan viestit on asiallisia? Sinunko? Vai sinäkö niitä täällä tänäänkin aamusta iltaan kirjoittelit?
Kellonajoista näkee - ei täällä tarvitse "päivystää"
Älä tee itsestäsi ymmärtämätöntä, sinulle vastasin tuohon viestiin ja tajuat mitä tarkoitin. Tai jos et oikeasti tajua niin olet oikeasti tyhmä. Koko ajan jotain kuka missä kenelle - kyselyä. Ei mene läpi.
Se on harhautustekniikkaa. Ei puhuta asiasta, vaan asian vierestä. Sen käyttäjä tietää, ettei voi asiapohjalta "voittaa". Hämätään jankkaamisella kellonajoista ja viestinumeroista. Tällä vaan taataan, että ikävä tilanne jatkuu. Pitäisi uskaltaa nostaa kissa kohteliaasti pöydälle.
Ontuvaa harhautusta kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi D jatkaa jankututusta
Missä?
Lopetan täällä käynnit nyt tähän, koska minä en käy täällä sen vuoksi, että saan muistella esim kiusaamisen kokemuksiani ja että saan ne pyörimään mieleeni, kun täällä nyt tämä teema on. Toisaalta kirjoittakoon jokainen omista jutuistaan siis. Minäkin voin olla, vaikka syyllinen kiusaamiseeni jos täältä kysytään. Voin monien mielestä, vaikka ansaita kaiken tai olla muuten syyllinen. Silti minä tiedän elämäni itse. - P
Minne linnut on kaikonneet? Ennen lintulaudalla kävi tinttejä, punarintaa, punatulkkua, närheä, oravaa mutta tammikuun jälkeen ei liikettä näkynyt vaikka ruokaa on monenlaista. Linnunlauluakin olisi jo kiva kuulla mutta hiljaista on ja kuulonikin on normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lammas, D on jatkanut eilenkin todella rumaa käytöstä, ei vain joskus 2,5 vuotta sitten. Hän ei yritäkään olla niin kuin muut, vaan haukkuu ja poistelee jatkuvasti. Mielestäni hän on riitojen ainoa syyllinen, aloittaja, aina ollut. Miksi ihmeessä sinä puolustat tällaista käytöstä?
Sivusta tähän:
Eihän täällä riitele kuin djankkaaja.
Tämänpäiväinen itsensä kanssa keskustelu on ollut jotain erittäin hupaisaa. Puolestani jaa jatkaakin, mutta rumaa haukkumista en katsele, vaan ilmiannan heti.
Hyvää yötä, rauhaisia unia
Mitä!? Sinähän täällä riitelet kaikkein eniten. Luuletko että sokeita ollaan? Helpottaako sinua jotenkin ajatella että täällä on vain yksi "häirikkö"? Ihan selvästi on useampi.
Kenelleköhän tämä nyt oli tarkoitettu?
Kenen mielestä djankkaajan viestit on asiallisia? Sinunko? Vai sinäkö niitä täällä tänäänkin aamusta iltaan kirjoittelit?
Kellonajoista näkee - ei täällä tarvitse "päivystää"
Älä tee itsestäsi ymmärtämätöntä, sinulle vastasin tuohon viestiin ja tajuat mitä tarkoitin. Tai jos et oikeasti tajua niin olet oikeasti tyhmä. Koko ajan jotain kuka missä kenelle - kyselyä. Ei mene läpi.
Se on harhautustekniikkaa. Ei puhuta asiasta, vaan asian vierestä. Sen käyttäjä tietää, ettei voi asiapohjalta "voittaa". Hämätään jankkaamisella kellonajoista ja viestinumeroista. Tällä vaan taataan, että ikävä tilanne jatkuu. Pitäisi uskaltaa nostaa kissa kohteliaasti pöydälle.
Ontuvaa harhautusta kylläkin.
Aina asian vierestä, teeskennellään ymmärtämätöntä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiusaaja, viestien ja muiden ketjujen poistelija tuntuu ajattelevan "koska mä voin".
Kysyn sinulta, poistelija, uudelleen, kun jo kiiruulla poistit viestini: Onko sinulla omasta mielestäsi kaunis luonne?
Kauniilla luonteella ei pärjää elämässä. Puolensa on opittava pitämään. Sinunkin. Siksi sinua ehkä kiusattiinkin, kun alistuit siihen, etkä nostanut hirveää äläkkää. Pitää antaa kaksinverroin takaisin, muuten jää ovimatoksi.
Paras keino pitää puolensa on poistaa sun kaltaisesi ihmiset elämästään kokonaan. Ei olla missään tekemisissä ja jos joskus pakko olla, niin kävellä ohi kuin ei huomaisikaan. Tätä kyllä suosittelen somessakin. Just saying.
Ja ne mun kuulumiset... pesin mattoja ja kohta vielä iltalenkille.
Niin eli ignoorata täällä palstalla? Ethän tee sitä itsekkään.
Mä kyllä pääsääntöisesti ignooraan djankkaajan kommentit. Mutta koska tuossa djankkaaja tai joku hänen hengenheimolaisensa oli kommentoinut ihan asiallista kommenttia, puutuin siihen. Katsos minäkin kyllä osaan puolustaa sellaista, jolle joku muu vastaa sillä tavalla ylimielisesti kuin sinä. Tai kuka djankkaajan hengenheimolainen nyt olikaan.
En ole djankkaaja enkä viestin kirjoittanut hengenheimolainen, mutta en näe viestiä ilkeytenä. Itse asiassa siinä on tärkeä pointti.
Kenenkään ei pitäisi niellä väärää kohtelua mukisematta. Väärä kohtelu herättää automaattisesti oikeutettua suuttumusta, mutta jos sitä ei uskalla tuoda julki, se ei katoa, vaan kääntyy sisäänpäin, ihmistä itseä vastaan. Tulee masennusta, läheisriippuvuutta tai muita ongelmia. Kasvatuksessa olisi hyvä opettaa lapsille kykyä puolustautua. Se kuuluu terveeseen itsetuntoon. Tämä siis yleisellä tasolla, en ota kantaa kenenkään tilanteeseen.
Ymmärrän kyllä pointtisi. Jouduin mä itsekin aikoinaan ala-asteella olevalle pojalleni antamaan luvan vetää kunnolla turpaan. Sitä ennen olin aina ajatellut, että koulu voisi puuttua kiusaamiseen. Mutta eihän koulu puuttunut. Yks kerta sitten, kun isompi poika oli taas kerran tönäissyt poikani kuralammikkoob, mun poika nousi siitä ylös ja iski nyrkillä nenään niin, että kiusaajaltaan murtui nenä. Kukaan ei tiennyt, että mun poika piti hauskoja painimatseja itseään paljon isomman koiran kanssa ja poika ja koira oli kuin identtiset kaksoset. Mutta jälki-istuntoon joutui silloin sekä mun poika että se kiusaaja. Poika oli silloin viidennellä ja sana kiiri yläasteelle niin, että siellä ei kukaan edes yrittänyt kiusata mun poikaa. Tiesivät, että siitä saa vain nenänsä kipeäksi. Kerran yhden tytön äiti soitti mulle. Kertoi, miten lapsensa oli koko ala-asteen ollut koulukiusattu, mutta päätyikin yläasteella mun pojan luokkakaveriksi. Ja mun poika oli alkanut kulkea tän tytön kanssa koulumatkat. Tytön kiusaajaporukka lähti alussa perään, mutta kun mun poika kääntyi, loikkivat vikkelästi karkuun.
Pointtini tämän kertomisessa on, että joskus riittää, että on vain yksi puolustaja eikä tarvitse kerätä oman agendansa ympärille jengiä. Mun toive on, että jättäkää Pitkis rauhaan ja jättäkää kaikki muutkin kuulumisiaan kirjoittavat rauhaan. Antakaa meidän kirjoitella omia juttujamme. Mua ei haittaa djankkaajat, kunhan nahistelette ihan keskenänne yhdessä todistetun Doriksen kanssa.
Jokaisella ketjussa on samat oikeudet. Osallistuminen on vapaaehtoista.
Sen paremmin minä kuin sinäkään ei voi hallita ja holhota muita. Eikä haluttaisikaan.
En tiedä, keitä katsot kuuluvan "jengiin". Voin vastata vain omasta puolestani. Täällä on erilaisia kirjoittajia. Kirjoittavat riidatta, kunnioittavat muita ja muut kunnioittaa heitä. Kivoja kirjoituksia ollut. Etkö hahmota, että ongelmat pyörivät D:n ympärillä? Hän on se, jolla on agenda: emännöinti ja vallankäyttö riitelyn kautta. Tässä ketjussakin, kuten edeltäjissä.
Yrität ohjeistaa, miten ketjussa pitää toimia. Silti et puutu tähän D:n käytökseen.
Sinulle ehkä sysätään ketjussa liikaa vastuuta sen toimivuudesta, koska sinut tunnetaan vastuun kantajana sukutarinoittesi kautta. Se voi olla rasittavaa. Olemme aikuisia ihmisiä täällä ketjussa ja kaikki vastuussa siitä, että tämä toimii. Sinullakin on oikeus kirjoittaa ja olla huoleton. Ei tarvi ottaa Äiti Teresan viittaa, vaikka sitä tyrkytetään, ja vaikka pystyisit.
Tunteet vaan kuoli 15 vuodessa tähän tyyppiin, vaikka seksiä oli paljon ja se oli tyydyttävää, mutta tunteita ei oikein kai sen enempää ollut. Lisäksi olin koko tuon ajan ihastunut samalla kylällä toiseen jonka olin aina halunnut. Siitä saakka kun olin pojista mitään ymmärtänyt olin ollut ihastunut siihen pitkään komeaan poikaan joka katsoi aina minua niin intensiivisesti, näki sekunnissa minut muiden joukosta ja haki katsekontaktia. Tämän tyypin J kanssa päädyinkin heti yhteen kun jätin tuon ensin mainitsemani. Oltiin yhdessä 2,5 v kunnes hän petti ja jätti minut vaikka myöhemmin halusikin takaisin ja olisi kanssani perheenkin halunnut itkien että hän on kaivannut minua kokoajan kaikki ne vuodet. Edelleen 35 v jälkeen hän huomaa minut sekunnissa kaikkien joukosta, sän ei saa silmiään irti minusta vaikka pätyi kuitenkin leikkimään sitä perhettä sen laastarimuijansa kanssa. Vetovoima välillämme ei ole kadonnut, näen ja aistin sen.