Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (12980)

Vierailija
12961/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pihkura! Pyykkäys päättyi siivoamiseen, tuli pestyä nenäliina ja kuivaustelineen alusta ympäristöineen paperinöyhtää täynnä :( Onneksi harvemmin tapahtuu. Muka katsoin kaikki taskut, enpä sitten katsonutkaan. Oli vain kotivaatteita pesussa, ei mitään fiiniä, niin ei kauheesti haittaa.

Iloisiakin uutisia laittaessani uutta lottoa, 10€ voitto oli näköjään tipahtanut pelitilille, siitähän ei kannata puhua mitään monellako eurolla pesisin. Voitto mikä voitto!

Kallea ei ole tänään näkynyt, ei kuulunut, toivottavasti vielä ilmestyy pörräämään. Eilen syötiin yhdessä taas! suklaata.

Mietiskelin, voisinko vuokrata ylimääräistä sänkyäni. Voisinko luopua yksityisyydestäni, osaisinko olla oma itseni omituisine tapoineni vieraan (toki tutuksi tulevan) ihmisen kanssa. Ja osaisiko se ihminen olla oma itsensä vai olisiko kaikki molemmille kiusallista? En osaa sanoa! En ehkä ole tarpeeksi sosiaalinen kuten oma vuokranantajani opiskeluvuotenani Roissa.

Luin kerran kahden eläkeläisnaisen haastattelun. He olivat muuttaneet kämppiksiksi. Kertoivat hyödyt ja haitat. Riitaa kuulemma välillä tuli, kuten odottaa voi. Vaatii kyllä sopeutumista. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pihkura! Pyykkäys päättyi siivoamiseen, tuli pestyä nenäliina ja kuivaustelineen alusta ympäristöineen paperinöyhtää täynnä :( Onneksi harvemmin tapahtuu. Muka katsoin kaikki taskut, enpä sitten katsonutkaan. Oli vain kotivaatteita pesussa, ei mitään fiiniä, niin ei kauheesti haittaa.

Iloisiakin uutisia laittaessani uutta lottoa, 10€ voitto oli näköjään tipahtanut pelitilille, siitähän ei kannata puhua mitään monellako eurolla pesisin. Voitto mikä voitto!

Kallea ei ole tänään näkynyt, ei kuulunut, toivottavasti vielä ilmestyy pörräämään. Eilen syötiin yhdessä taas! suklaata.

Mietiskelin, voisinko vuokrata ylimääräistä sänkyäni. Voisinko luopua yksityisyydestäni, osaisinko olla oma itseni omituisine tapoineni vieraan (toki tutuksi tulevan) ihmisen kanssa. Ja osaisiko se ihminen olla oma itsensä vai olisiko kaikki molemmille kiusallista? En osaa sanoa! En ehkä ole tarpeeksi sosiaalinen kuten oma vuokranantajani opiskeluvuotenani Roissa.

Luin kerran kahden eläkeläisnaisen haastattelun. He olivat muuttaneet kämppiksiksi. Kertoivat hyödyt ja haitat. Riitaa kuulemma välillä tuli, kuten odottaa voi. Vaatii kyllä sopeutumista. 

Mä olen jo sen verran vanha, että mun nuoruudessa ei ollut mitenkään harvinaista, että varsinkin opiskelijat asuivat alivuokralaisina. Asuin jonkin aikaa itsekin. Ei siinä mitään riitaa tullut, kun vuokraaja saneli säännöt ja alivuokralainen sitten noudatti sääntöjä. Mutta kimppakämppä voikin olla jo eri asia. Siinä molemmat asukkaat ovat samassa asemassa. Kumpikaan ei voi määrätä mitään. Toinen voi sikailla ja toinen siivota, toinen meluta öisin ja toinen nukkua korvatulpat korvissaan jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12963/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskasin minäkin - yhden kattilan! 

Hyvä, että Kalle on tallessa, pitäiskö hänelle pieni raittiussaarna pitää kun/jos kotiutuu...

Tätini asuivat vuosikymmenet  (loppuun saakka) yhdessä, toisen (eronneen) tädin lapsen ja toisen sinkkutädin koiran kanssa, serkkuni omassa huoneessa ja tädit olohuoneessa. Kun serkkuni muutti pois, saivat omat huoneet ja kun talo paloi glyseroitu pihlajanoksa (vinkkejä pyysin aiemmin) mukanaan, uudessa taas yhdessä makuuhuoneessa. Olivat muuten samassa työpaikassakin ;) Sopu antoi sisaruksille sijaa, mutta ne tietämättömien pahat puheet parisuhteen luonteesta.

Miksikähän tämänkin kirjoitin, tuli mieleen noista yhdessä asuvista eläkemummoista.

Kyöstille terveisiä!

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että Kalle on tallessa, pitäiskö hänelle pieni raittiussaarna pitää kun/jos kotiutuu...

Tätini asuivat vuosikymmenet  (loppuun saakka) yhdessä, toisen (eronneen) tädin lapsen ja toisen sinkkutädin koiran kanssa, serkkuni omassa huoneessa ja tädit olohuoneessa. Kun serkkuni muutti pois, saivat omat huoneet ja kun talo paloi glyseroitu pihlajanoksa (vinkkejä pyysin aiemmin) mukanaan, uudessa taas yhdessä makuuhuoneessa. Olivat muuten samassa työpaikassakin ;) Sopu antoi sisaruksille sijaa, mutta ne tietämättömien pahat puheet parisuhteen luonteesta.

Miksikähän tämänkin kirjoitin, tuli mieleen noista yhdessä asuvista eläkemummoista.

Kyöstille terveisiä!

Me joskus siskoni kanssa vitsailtiin, että kun tullaan vanhoiksi, ostetaan Keski-Suomesta joku vanha kyläkoulu. Pukeudutaan viininpunaisiin samettiviittoihin ja laitetaan arpakuutiolakit päähän. Ostetaan sivuvaunullinen moottoripyörä ja koska siskollani on ajokortti ja mulla ei, niin siskoni ajaa menosuuntaan. Juodaan punaviiniä pullonsuusta ja koska mulla ei ole ajokorttia, niin mä ajan takaisin. Ei siis haittaa, jos menetän ajokorttini, koska mulla ei sellaista ole koskaan ollutkaan.  Mutta joo...jos oikeasti joskus muuttaisin asumaan pysyvästi siskoni kanssa, niin pitäisio lla sen verran suuri rakennus, että itäsiivestä ei edes kuuluisi mitään länsisiipeen :D

Vierailija
12965/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyöstille terveisiä!

Toivottavasti kärpäset selviävät, siis selviävät kotiin perjantaipubista.

Yksi tätini asui koko ikänsä sisarensa perheessä naimatonna. Lapsena siihen tottui, aikuisena vähän ihmetteli.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä mietin sellaista asiaa, että onko yksi sama rumasti käyttäytyvä, vastoin ketjun sääntöjä siis? Kiertää ketjusta toiseen, haukkuu P:t ja mummot, poistaa mukavat viestit, alapeukuttaa aina ja sitten kun ei muuta keksi, kertoo alaluokkalaisen pissi, seksijuttuja luullen järkyttävänsä.

Onko sama?

Luulen samaksi. Olisihan sietämätöntä, että noita olis monta. Noitia, trolleja.

Noitia ei pidä sekoittaa tähän himmeliin. Yksi esi-isistäni aikoinaan tuomittiin Ruovedellä noituudesta ja siten minullakin on noidan geenejä. Muuten olen asiasta samaa mieltä. 

Vierailija
12967/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyöstille terveisiä!

Me joskus siskoni kanssa vitsailtiin, että kun tullaan vanhoiksi, ostetaan Keski-Suomesta joku vanha kyläkoulu. Pukeudutaan viininpunaisiin samettiviittoihin ja laitetaan arpakuutiolakit päähän. Ostetaan sivuvaunullinen moottoripyörä ja koska siskollani on ajokortti ja mulla ei, niin siskoni ajaa menosuuntaan. Juodaan punaviiniä pullonsuusta ja koska mulla ei ole ajokorttia, niin mä ajan takaisin. Ei siis haittaa, jos menetän ajokorttini, koska mulla ei sellaista ole koskaan ollutkaan.  Mutta joo...jos oikeasti joskus muuttaisin asumaan pysyvästi siskoni kanssa, niin pitäisio lla sen verran suuri rakennus, että itäsiivestä ei edes kuuluisi mitään länsisiipeen :D

Jonkunlainen kommuuniasuminen voisi olla ihan sopiva iäkkäänä. Voisihan siellä asua nuorempiakin. Monen eri ammatin edustajia. Kimppäkämppä, vai mikä se sarja oli, Kiti Kokkonen, Eeva Litmanen, Pertti Sveholm, Marja Packalen...

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä mietin sellaista asiaa, että onko yksi sama rumasti käyttäytyvä, vastoin ketjun sääntöjä siis? Kiertää ketjusta toiseen, haukkuu P:t ja mummot, poistaa mukavat viestit, alapeukuttaa aina ja sitten kun ei muuta keksi, kertoo alaluokkalaisen pissi, seksijuttuja luullen järkyttävänsä.

Onko sama?

Sama hyypiö. Epäreilu, lyö lyötyä, kiusaa kilttejä?

Joskus kauan sitten Hesarissa oli pilapiirros, missä pomo haukkui työntekijä, työntekijä läimäytti avokämmenellä kotona vaimoaan, vaimo kuritti lapsiaan ja lapset potkivat koiraa. 

Vierailija
12969/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin eilen etten toisaalta vaadi paljon. Minulle riittäisi hyvinkin vaatimaton mökki. Luksusta tosin ei tässäkään kämpässä ole. Ei sen puoleen. Joskus silti toisella paikkakunnalla vuokrattiin sellaista taloa, jossa ei ollut sisävessaa eli oli vain huussi, ulkosauna padalla ja omasta kaivosta vesi, mutta tuli sentään sisälle asti. Puulämmitys taisi olla osittain ja pattereita myös. Vuokra tosi alhainen ja mietin oikeasti, että tuossapa olisi hyvä vaihtoehto. Toisaalta mistä sitä tietää, kun olisi kämpässä asunut pidempään. 

Se mikä minua silti harmittaa on maksaa johonkin kaupunkiin ehkä tulevaisuudessa kovaa vuokraa jostain pikkukopista. Se harmittaa, vaikka asunto olisi kuinka hyvä muuten ja hyvällä paikkaa jne. Silti, kun itselle ei tuo kaupunkimiljöö tuo mitään erikoista ekstraa näin hyvässä mielessä niin sellaisesta maksaminen tuntuu kamalalta. Näin oikeastaan haluaisin välttää jonkun vuoden vuokrasopimuksen teon yms jos vaan voisin. Ne kalustetutkin ovat vaan tosi kalliita. Minusta ei ole kämppikseksi. Eräs tuttuni tai pitäisikö sanoa joskus kauan sitten  elämässäni ollut ihminen (emme pidä yhteyttä) asui vuosia onnistuneesti noin, mutta tuttu ystävä hänellä ja ei ongelmia. 

Vierailija
12970/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sama?

Noitia ei pidä sekoittaa tähän himmeliin. Yksi esi-isistäni aikoinaan tuomittiin Ruovedellä noituudesta ja siten minullakin on noidan geenejä. Muuten olen asiasta samaa mieltä. 

On niitä.

Vierailija
12971/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut ketjua pitkään. En poista mitään. Surullinen tilanne on, että yksi iäkäs kirjoittaja provosoi riitaa. Nykyään jonkin verran vähemmän. Tylsissä hän kertoi itse, että tahallaa ärsyttää djankkaajaa, koska tämä on niin helppo saada suuttumaan. Jotka on pitkään ketjussa olleet, tietää, että hänellä on ollut aina syntipukkeja ja riitaa. Kuulumisketjut ei ole ainoita, joissa hän nimittelee ja riitelee. Siitä ei pidetä. Voitte vapaasti olla mitä mieltä haluatte. Ikävä vaan, jos rehellisyys ja  totuus ei merkitse täällä mitään. 

Vierailija
12972/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin viestisi joka viesti haavahoito viestijälle, en enää löytänyt sitä enkä vastausviestiä,  keŕron että tulehdus on parantunut. Mukavaa illanjatkoa,

Vierailija
12973/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut ketjua pitkään. En poista mitään. Surullinen tilanne on, että yksi iäkäs kirjoittaja provosoi riitaa. Nykyään jonkin verran vähemmän. Tylsissä hän kertoi itse, että tahallaa ärsyttää djankkaajaa, koska tämä on niin helppo saada suuttumaan. Jotka on pitkään ketjussa olleet, tietää, että hänellä on ollut aina syntipukkeja ja riitaa. Kuulumisketjut ei ole ainoita, joissa hän nimittelee ja riitelee. Siitä ei pidetä. Voitte vapaasti olla mitä mieltä haluatte. Ikävä vaan, jos rehellisyys ja  totuus ei merkitse täällä mitään. 

Hän on tänään Tylsissä riehunut aamusta asti. Riidellyt ja jankannut aina samaa. Ei päivää ilman riitaa, ja viikonloppuisin vielä rumempaa. Olisko korkki auki koko päivän. Niin sekava on ollut.

Vierailija
12974/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin viestisi joka viesti haavahoito viestijälle, en enää löytänyt sitä enkä vastausviestiä,  keŕron että tulehdus on parantunut. Mukavaa illanjatkoa,

Joku varastaa toisille osoitetut viestit, röyhkeää!

Joku varastaa toisten otsikot ja ideat. Röyhkeämpää!

Vierailija
12975/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on tänään Tylsissä riehunut aamusta asti. Riidellyt ja jankannut aina samaa. Ei päivää ilman riitaa, ja viikonloppuisin vielä rumempaa. Olisko korkki auki koko päivän. Niin sekava on ollut.

Vaikka ennenkin on ollut outo, tänään oli kyllä todella sekaisin. Kova känni tai maniavaihe.

Vierailija
12976/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku varastaa toisille osoitetut viestit, röyhkeää!

Joku varastaa toisten otsikot ja ideat. Röyhkeämpää!

Valehtelee ja näyttelee muita hahmoja. Röyhkeintä!

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyöstille terveisiä!

Jonkunlainen kommuuniasuminen voisi olla ihan sopiva iäkkäänä. Voisihan siellä asua nuorempiakin. Monen eri ammatin edustajia. Kimppäkämppä, vai mikä se sarja oli, Kiti Kokkonen, Eeva Litmanen, Pertti Sveholm, Marja Packalen...

Mä en ole koskaan ollut parisuhdeihminen. Nuorena niitä kotileikkejä muutaman kerran yritin. Töissä - koska siitä maksettiin - tein kompromisseja. Ja tulin toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Jopa sellaisten, jotka kuvotti mua. Mutta jos siitä kuvotuksesta kerran palkka maksetaan, niin sitten se on niin. Pitää vaan sietää, kestää ja jaksaa.  Lasten kanssa tietysti piti hoitaa asiat lasten kehitystason mukaisesti. Mutta noin  muuten olen aina ollut "It's my way or highway" - ihminen. Ennemmin hyppään junan alle kuin lähden mukaan johonkin kommuuniin, jossa muut saa päättää, miten minä saan elä. No way. Mutta jokaisella meistä on oikeus elää omalla tavallamme. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sama?

On niitä.

Noitia tässä ketjussa? No sitten minä olen yksi ketjun noidista. Ihan jo geeneiltänikin. 

Vierailija
12979/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P:lle, sinä tiedät paljon ja osaat etsiäkin tietoa paremmin kuin minä tumpelo. Täytyy yrittää etsiä sukututkimussivustoilta, tosin eiväthän ne elämästä (esim. millä puolella olivat sisällis/kansalaisodassa) mitään kerro, vain kylmät faktat: syntymät ja kuolemat :(

Kiitos kertomuksestasi <3

Pentin sekavat hörhöilyt täälä eivät kuulu tänne, mielenterveys ongelmat kannattaa hoitaa ammattilaisten toimesta.

Vierailija
12980/12980 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyöstille terveisiä!

Mä en ole koskaan ollut parisuhdeihminen. Nuorena niitä kotileikkejä muutaman kerran yritin. Töissä - koska siitä maksettiin - tein kompromisseja. Ja tulin toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Jopa sellaisten, jotka kuvotti mua. Mutta jos siitä kuvotuksesta kerran palkka maksetaan, niin sitten se on niin. Pitää vaan sietää, kestää ja jaksaa.  Lasten kanssa tietysti piti hoitaa asiat lasten kehitystason mukaisesti. Mutta noin  muuten olen aina ollut "It's my way or highway" - ihminen. Ennemmin hyppään junan alle kuin lähden mukaan johonkin kommuuniin, jossa muut saa päättää, miten minä saan elä. No way. Mutta jokaisella meistä on oikeus elää omalla tavallamme. 

Itse kyllästyin siihen, ettei mies yli 10 vuoden  jälkeen osannut päättää haluaako olla kanssani vai ei.