Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (12262)
Vierailija kirjoitti:
Metallimusiikista pitäville. Yle100 RSO Metalliklassikot. Radion sinfoniaorkesteri solisteinaan Marko Hietala, Tony Kakko, Timo Kotipelto ym. Löytyy Areenasta ja nyt yle 1. En edes ole metallifani mutta on hieno konsertti!
Kiitos vinkistä! Aloin heti kuuntelemaan.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metallimusiikista pitäville. Yle100 RSO Metalliklassikot. Radion sinfoniaorkesteri solisteinaan Marko Hietala, Tony Kakko, Timo Kotipelto ym. Löytyy Areenasta ja nyt yle 1. En edes ole metallifani mutta on hieno konsertti!
Kiitos vinkistä! Aloin heti kuuntelemaan.
Kyllä oli hieno! Ja tämä oli siis ilmeisesti eilen livenä täällä Helsingissä. Liput 20e. Olisin todellakin mielelläni ollut paikan päällä!
Kiva viikonloppu, ulkoiltiin ja käytiin katselemassa lentokoneita, ihana aurinkoinen sää vaikka aamulla tarvikin sekä neuleen että takin. Tosin tänä aamuna vielä joskus 9 aikaan kun lähdin tuli mieleen ekaa kertaa tänä syksynä että oliskohan pitänyt ottaa mukaan sormikkaat tai lapaset.
Aamulla 3 C. Päivällä 11, taitaa olla viilein päivä. Onnekseni huomasin, että ennustetaan poutaa ja 17C ensi viikolle. Ruska alkaa heti hallaöiden jälkeen.
Suklaan voimalla ruukkukukat on siirretty keittiön ikkunalle, ainoa missä ei ole sitä vaihdettavaa ilmastointikapinetta, valoa on kyllä vähemmän, toivottavasti eivät kukkaset suutu mulle. Kyllä tämä tästä suttaantuu pikku hiljaa, vaikka eilen tuntuikin toivottomalta hommalta.
Askarteluhuoneen pöydän tyhjennystä varten saan toivottavasti lähikaupasta pahvilaatikoita, mutta itse sen pöytälevyn pois nostamisen jätän kyllä huoltomiehille, toivottavasti niitä tulee kaksi kun isot ikkunat tarvii tukeakin avattaessa.
Lotto on vielä tarkistamatta, tiedä vaikka olisin ollut jo vajaan vuorokauden ajan miljonääri ;)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä ikkunanedustojen tyhjentäjä!
Pikkuhiljaa asia edistyy.
Jep, niinkuin norsun syönti, pala kerrallaan ;) Ei tullut lottovoittoa, mutta ei tullut muillekaan miljoonapottia. Parempaa pelionnea minulle tai jollekin muulle seuraavassa arvonnassa!
Olipa katsottavaa ohjelmaa mulle tänään, petolliset, selviytyjät Suomi ja katsoin lopun TTK. Nyt käyn nyåukkumaan, öitä.
Pieni puolukkareissu vielä tänään. Ystävän äiti halusi vähän, ja niinpä lupauduin keräämään. Yöhallaa ollut jo alavilla mailla, alkaa olla poiminnat ohi. Sitä kyllä ihmettelen, miten sienet eivät halloista kärsi, osaisiko joku selittää?
Vierailija kirjoitti:
Pieni puolukkareissu vielä tänään. Ystävän äiti halusi vähän, ja niinpä lupauduin keräämään. Yöhallaa ollut jo alavilla mailla, alkaa olla poiminnat ohi. Sitä kyllä ihmettelen, miten sienet eivät halloista kärsi, osaisiko joku selittää?
Mä kävin tänään jo heti klo 9 kauppakeskuksessa ja oli aika paljon Cittarissa ihmisiä, jotka ostivat isot laatikot puolukoita. En osaa sanoa noista yöhalloista, mutta itse odotan jo kovasti, että tulisi ne ensimmäiset. Mulla kun pihassa aroniapensas on niin täynnä marjoja, että tällainen kanantaluttajakin joutuisi konttaamaan oksien ali päästäkseen viemään edes roskat ulos. Seinänaapurini on inkerinsuomalaisia paluumuuttajia ja tiesi jo vuosia sitten kertoa, että vaikka noi aronian marjat onkin jo kypsiä, niin ensimmäsiten yöpakkasten jälkeen niistä häviää se viimeinenkin pieni kitkeryys. Joten nyt sitten kierrän hänen pihansa kautta. Ja hän siis saa kerätä suurimman osan niistä marjoista. Kuten nyt saa kerätä mun omenapuustakin omenat, koska eniten omenoita on nniissä oksissa, jotka on hänen pihansa puolella. En todellakaan ala kiipeillä varaston katolla ylettyäkseni niihin omenoihin :D
Pistin eilen Maisan kautta terveyskeskuksen omatiimille kysymyksen sytostaattien uudelleen aloittamisesta. Sieltä tuli Maisaan vastaus ja puhelinnumero, mihin mun pitää soittaa. Soitin ja automaatti vastasi, joten taas odottelen takaisinsoittoa :D Tällä kertaa sentään omissa asioissani. Vähän luulen, että omalääkäri haluaa nähdä mut. Ja ton mun jalkani. Ja pistää sitten lähetteen Peijakseen. En vaan tiedä, mitä oikein tästä nyt ajattelisi. Just olen saanut muutaman päivän hengittää kaikessa rauhassa. Jonot on takuulla noihin leikkauksiin pitkät, mutta kun jonoon pääsee, niin jokin peruutusaika voi tulla ihan milloin vaan. Jotenkin haluaisin olla nyt vaan ihan zen ja nauttia rauhasta. Ajatus siitä, että hypin sitten 8 viikkoa yhdellä jalalla kyynärsauvojen kanssa ei just nyt ole se, mitä haluan. Entä, jos kompastun sitten jaloissani pyörivään Kyylään? :D
Kurjet kirkuu taivaalla, kerääntyvät kai jo muuttopuuhiin. Vielä ei auraa näy. Upea auringonpaiste on meillä, pilvetön taivas. Lämmin ja tyyni on sää.
Upea ilma täälläkin, tosi lämmintä takapihalla työhellä.
Käytiin lähikaupungissa, mies luovutti verta 101:n ja viimeisen kerran, ikä tuli vastaan eikä enää voi luovuttaa. Minä lopetin sen jo vuosia sitten kun tuli jotenkin huono olo aina jälkeenpäin.
Naapuri antoi ämpärillisen omenoita. Huomenna hillontekoa ja piirakkakin täytynee väsätä.
Kurkia tai hanhia ei ole vielä yli lentänyt.
Ollut ihan mukavia päiviä. Kävin eilen hevosia katsomassa. Tuonne matkaa, mutta hyvä päätös välillä aina käydä. Siellä tärkein on eräs hepo, joka aina tulee katsomaan. Eilen oli hieman viileä sää jo. Alkoi vaan illalla varpaat jo palella, kun ulkona istuin. Muuten hieno sää niin kuin tänäänkin. Perhosia käy baarissa vieläkin ja eräs ampiainen ehti hieman pistämään. Ei onneksi pahemmin. Niitäkin baarissa käy.
Muuten pihahommia. Ruoaksi mietin välillä jotain uutta. Nyt bataattikeittoa. Huomenna pitkästä aikaa kauppaan ja paljon ostettavaa.
Olen ollut ihan kohtuullisen tyytyväinen nyt kaikkeen. Äitini jutut mielessä ja huolta tuovat. Muuten kaikki ihan ok. Sinänsä arvostan näitä päiviä ja jos elämässäni olisi jotkut asiat toisin niin olisin varmaan hyvin tyytyväinen kaikkeen. Nyt jotkut jutut vaikuttavat välillä, mutta nyt siis kaikki ok.
Hyvää iltaa hattivatit. Tämän viikon Emmentalit ja muut juustot katsottu (en spoilaa Emme-ketjuun), nyt menossa Bäckström... huonomuistisuudesta on se hyvä puoli että samat sarjat voi katsoa aina uudestaan ja jostain yksityiskohdasta tulee ahaa-elämys että olenhan minä tämän jo nähnyt, mutta haittanneeko tuo mitään ;)
Ei, luenhan yhä uudelleen samat kirjatkin joka (tai joka toinen) kesä parvekkeen viininpunaisella sohvalla. Kirjastosta löytyisi uutta luettavaa jos vain tietäsi mitä etsiä. Sinä kirjaston suurkuluttaja, kuka on kirjoittanut lukemasi kirjan Auschwitzistä, juuri tuollainen kiinnostaisi, ei mikään hömppäromantiikka vaan kertomukset elävästä, ei aina niin ruusuisesta tosielämästä.
Neljä pitkää ja yksi lyhyt puhelu tänään. En yleensä ole mikään puhelimessa puhuja vaan mieluummin vaan laitan viestejä. Aloin kuitenkin käydä läpi kännykkäni yhteystietoja ja poistin kaikki, jotka eivät ole enää tässä maailmassa. Poistin myös kaikki entiset työkaverini ja muut työhön liittyvät numerot. Samoin kaikki hyvinvointialueen ja muiden palveluntarjoajien numerot.
Ja sitten aloin soittelemaan. Kasarilla oltiin Helsingin sairaanhoito-opistossa yhden "Sirpan" kanssa kuin paita ja peppu. Ollaan me näiden vuosikymmenten aikana jonkin verran toisillemme soiteltu, mutta ei edes joka viides vuosi. Nyt on sitten sovittu, että Lammas lähtee syksyllä käymään Porvoossa. Ja yhden "Katin" kanssa sovittiin, että Lammas lähtee käymään myös Kotkassa. Yhden "Pekan" kanssa mennään lähiviikoina Stadissa jonnekin hyvään ravintolaan syömään. Ja jo huomenna yhden "Marjatan" kanssa mennään lounaalle.
Hetkinen... siis olikos se jotenkin niin, että eläkeläisillä on kiire? :D :D
Neljä pitkää ja yksi lyhyt puhelu tänään. En yleensä ole mikään puhelimessa puhuja vaan mieluummin vaan laitan viestejä. Aloin kuitenkin käydä läpi kännykkäni yhteystietoja ja poistin kaikki, jotka eivät ole enää tässä maailmassa. Poistin myös kaikki entiset työkaverini ja muut työhön liittyvät numerot. Samoin kaikki hyvinvointialueen ja muiden palveluntarjoajien numerot.
Ja sitten aloin soittelemaan. Kasarilla oltiin Helsingin sairaanhoito-opistossa yhden "Sirpan" kanssa kuin paita ja peppu. Ollaan me näiden vuosikymmenten aikana jonkin verran toisillemme soiteltu, mutta ei edes joka viides vuosi. Nyt on sitten sovittu, että Lammas lähtee syksyllä käymään Porvoossa. Ja yhden "Katin" kanssa sovittiin, että Lammas lähtee käymään myös Kotkassa. Yhden "Pekan" kanssa mennään lähiviikoina Stadissa jonnekin hyvään ravintolaan syömään. Ja jo huomenna yhden "Marjatan" kanssa mennään lounaalle.
Kyllä, kiire tehdä kaikkea sitä, mitä työssä käydessä ei ennätä. Hyvän porukan olet saanut koottua. Aktiivisuus palkitaan! Riittää, kun joku ottaa yhteyttä, siitä sukeutuu äkkiä tapaamisten ketju. Muutkin innoissaan uudesta "vanhasta" tuttavuudesta. Olen huomannut muuten, että nuoruuden tutut pysyy tuttuina ja ystävyys säilyy, vaikkei aina yhteyttä pidettäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen... siis olikos se jotenkin niin, että eläkeläisillä on kiire? :D :DKyllä, kiire tehdä kaikkea sitä, mitä työssä käydessä ei ennätä. Hyvän porukan olet saanut koottua. Aktiivisuus palkitaan! Riittää, kun joku ottaa yhteyttä, siitä sukeutuu äkkiä tapaamisten ketju. Muutkin innoissaan uudesta "vanhasta" tuttavuudesta. Olen huomannut muuten, että nuoruuden tutut pysyy tuttuina ja ystävyys säilyy, vaikkei aina yhteyttä pidettäisikään.
Näinhän se on. Nyt jo tässä kuuussa lähden kesäkauden päättäjäisiin Lahteen. Muisteltiin kaverini kanssa puhelimessa, että hetkinen...millos ollaan viimeksi nähty. Yli 10 vuotta sitten. Mutta tosi mukavaa tavata pitkästä aikaa.
Itseaiheutettua kiirettä ;) Hyvä, että on hyvää pöhinää elämässä!
Mä katson teemalta ohjelmaa Georg Otsista.