Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (11934)
Hei. Tässä ketjun aloituksessa sanotaan, että ei saa ilkeillä ja kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet. Laitan välillä kevennyksiäkin, vähän niin kuin yhteiseksi iloksi, mutta niitä joku poistattaa. Mulle itselle ne jutut jää talteen, omaan muistiin, niin en niitä jää täällä kaipaamaan. Sillee vaan mietin, että kannattaako tänne enää laittaakaan.
T. Töpöliputtaja aka Patekeventäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satukirjoihin uskovat ovat jääneet lapsen tasolle. Onko uskikset jotenkin epävarmoja kun niillä pitää olla joku joulupukki "tukemassa"?
Lainaan ennen kuin poistuu. En minäkään ymmärrä miksi aikuiset, järkevät (?) ihmiset uskovat johonkin satuolentoon.
Moni varmaan ihan mielenrauhan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Satukirjoihin uskovat ovat jääneet lapsen tasolle. Onko uskikset jotenkin epävarmoja kun niillä pitää olla joku joulupukki "tukemassa"?
Lapsentasoisia on muitakin tässä ketjussa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaan ennen kuin poistuu. En minäkään ymmärrä miksi aikuiset, järkevät (?) ihmiset uskovat johonkin satuolentoon.
Kuolemavakuutuksena. Entä jos on sittenkin jotain. Varoiksi uskotaan. Pelätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän kysymykseen löytyy monta vastausta, mutta laitan tähän yhden sellaisen ytimekkään. Sen on kirjoittanut Juice Leskinen.
Jumala on
vaikkei uskoisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelätään, niin pelkoonhan koko ev.lutti perustuu. Kautta aikojen kansaa on pidetty "ruodussa" kirkon ja eliitin toimesta nimenomaan uskon avulla, mutta nuo ajat saisivat jo jäädä unholaan. Suurin osa luttilaisistakin ovat ns. tapauskovaisia, kuuluvat kirkkoon, mutta eivät käy jumalanpalveluksissa, tuskin kotonakaan rukoilevat. Kirkossa käydään vain kastautumassa, häissä ja hautajaisissa.
Kirkkoon kuuluminen pelastaa helvetiltä? No maksetaanhan muitakin vakuutuksia kaiken varalta.
Ehkä ei kannata uskontoa ja politiikkaa sotkea tähän kepeään hymistelyyn. Niistä ollaan tunnetusti niin erimielisiä.
Kunhan ehdotin, minä rauhanenkeli.
Mitä, eikö joku usko joulupukkiin? Minä uskon, olenhan sellaisia nähnytkin :)
Kerran usko lapsuuden, mulla oli...
Toimi aivan kuin sillä, mitä teet, olisi merkitystä. Sillä on.
- William James
Hyvää viikonloppua!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannata uskontoa ja politiikkaa sotkea tähän kepeään hymistelyyn. Niistä ollaan tunnetusti niin erimielisiä.
Kannatan, en halua lukea täältä yhtään jeesustelua sisältävää viestiä. Tämä on toive pysyä hymistelyssä, eikä uskonto kuulu kepeisiin aiheisiin.
Ketju ei kyllä ole viime aikoina ole ollut kepeää hymistelyä, kiitos Lampaan :( Aiheina kuolema, kuolema ja kuolema ja kaikki siihen liittyvät kommerverkit, kepeää hymistelyä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä uskonto ja politiikka sopii keskusteluun joskus yleisellä tasolla, kunhan ei yritetä käännyttää tai tuomita ketään. Jokainen edustaa molemmissa omaa kantaansa ja antaa muitten edustaa omaansa.
Lisään vielä, että puoluepolitiikkaa ei mielellään. Vaalit lähestyy ja palstalle tulee siitä varmaan omia ketjuja.
Nämä siis vaan mun ehdotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan, en halua lukea täältä yhtään jeesustelua sisältävää viestiä. Tämä on toive pysyä hymistelyssä, eikä uskonto kuulu kepeisiin aiheisiin.
Ketju ei kyllä ole viime aikoina ole ollut kepeää hymistelyä, kiitos Lampaan :( Aiheina kuolema, kuolema ja kuolema ja kaikki siihen liittyvät kommerverkit, kepeää hymistelyä?
Nuo on olleet kiinnostavia aiheita ja synnyttäneet paljon keskustelua. Monella iäkkäitä sukulaisia ja asiat pian ajankohtaisia. Eikä meistäkään kukaan ole kuolematon. Testamentteja yms. on hyvä miettiä jo keski-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, eikö joku usko joulupukkiin? Minä uskon, olenhan sellaisia nähnytkin :)
Kerran usko lapsuuden, mulla oli...
Raamatussakin paljastetaan: lapsenuskoisten on taivasten valtakunta. Eli satua on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin Lampaan kirjoitukset, kun aihe on ajankohtainen. Moni muukin on kirjoittanut hautajaisista, adresseista, kuolemasta. Ei haittaa minua, aihepiiri voi olla laajakin, kun ei toisten juttuja torpata, keskitytään mielummin omiin tarinoihin.
Voimia Lammas. Voi olla kaikkinensa raskas päivä, siskollesi, lapsillesi ainakin.
Minä en ymmärrä miksi hymistelyketjuun tuodaan kuolemaa, Lammas tuon aloitti ja muut lampaat seurasivat perässä. Lammas emännöi ketjua, siltä alkaa tuntumaan, joka toiseen viestiin hänen täytyy vastata vaikka vain yhdellä sanalla kun pelkkä nuolitus riittäisi. Mutta ei, hänen täytyy "näkyä" !
Ruotsin kielestä tuli mieleen Mikki-hiiri on ruotsiksi Musse Pigg. Italiaksi Topolino.
Tarvii varmaan luopua Akujen luvusta, vaikken sen myötä ehkä yhtään vähemmän lapsenmieliseksi muutukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin Lampaan kirjoitukset, kun aihe on ajankohtainen. Moni muukin on kirjoittanut hautajaisista, adresseista, kuolemasta. Ei haittaa minua, aihepiiri voi olla laajakin, kun ei toisten juttuja torpata, keskitytään mielummin omiin tarinoihin.
Voimia Lammas. Voi olla kaikkinensa raskas päivä, siskollesi, lapsillesi ainakin.
Minä en ymmärrä miksi hymistelyketjuun tuodaan kuolemaa, Lammas tuon aloitti ja muut lampaat seurasivat perässä. Lammas emännöi ketjua, siltä alkaa tuntumaan, joka toiseen viestiin hänen täytyy vastata vaikka vain yhdellä sanalla kun pelkkä nuolitus riittäisi. Mutta ei, hänen täytyy "näkyä" !
Mikään ei ole hyvä. Sadesää pilaa vaatteet ja auringonpaiste silmät. Jos peukuttaa, se on paha. Jos ei peukuta, yhtä paha.
Emännöinti on kai sitä, että arvostelee ja yrittää komennella muita ja määrätä, mistä saa kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kielestä tuli mieleen Mikki-hiiri on ruotsiksi Musse Pigg. Italiaksi Topolino.
Tarvii varmaan luopua Akujen luvusta, vaikken sen myötä ehkä yhtään vähemmän lapsenmieliseksi muutukaan.
Älä suinkaan Akujen lukemisesta luovu, niistä saa niin paljon iloa ja hupia. Tuo Topolino on hauska, en ollut kuullutkaan ennen.
Mulle ralliautoilu on yksi vihoviimeisistä lajeista, en siis tykkää yhtään enkä pidä urheiluna ollenkaan. Nyt sitten on huvittanut, kun tulee uutisissa aina vaan vastaan japanilaisen ralliautoilijan nimi, joka voisi olla suoraan Aku Ankasta: Takamoto Katsuta (Kaasuta olis varmaan Akun kielellä).