Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (11934)

Vierailija
11901/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei kannata uskontoa ja politiikkaa sotkea tähän kepeään hymistelyyn. Niistä ollaan tunnetusti niin erimielisiä.

Kunhan ehdotin, minä rauhanenkeli.

Kannatan, en halua lukea täältä yhtään jeesustelua sisältävää viestiä. Tämä on toive pysyä hymistelyssä, eikä uskonto kuulu kepeisiin aiheisiin.

Ketju ei kyllä ole viime aikoina ole ollut kepeää hymistelyä, kiitos Lampaan :( Aiheina kuolema, kuolema ja kuolema ja kaikki siihen liittyvät kommerverkit, kepeää hymistelyä?

Ymmärrän täysin Lampaan kirjoitukset, kun aihe on ajankohtainen. Moni muukin on kirjoittanut hautajaisista, adresseista, kuolemasta. Ei haittaa minua, aihepiiri voi olla laajakin, kun ei toisten juttuja torpata, keskitytään mielummin omiin tarinoihin.

Voimia Lammas. Voi olla kaikkinensa raskas päivä, siskollesi, lapsillesi ainakin.

Minä en ymmärrä miksi hymistelyketjuun tuodaan kuolemaa, Lammas tuon aloitti ja muut lampaat seurasivat perässä. Lammas emännöi ketjua, siltä alkaa tuntumaan, joka toiseen viestiin hänen täytyy vastata vaikka vain yhdellä sanalla kun pelkkä nuolitus riittäisi. Mutta ei, hänen täytyy "näkyä" !

Oletpa kiukkupäällä. Rauhoitu, ihminen. Kuolema nyt sattuu olemaan aiheena aina ajankohtainen, jollekin.  

En ole kiukkuinen, kerron vain huomioistani. Kysyn vielä kuuluuko kuolema HYMISTELYYN, vastaus on EI tai sitten ymmärrän HYMISTELYN aivan väärin. Tai voihan joku hymistelläkin ja hyppiä riemusta kun inhoamansa ihminen kuolee, mutta silloin HYMISTELLÄÄN eikä kirjoiteta ASIALLISESTI, mikä ei kuulu hymistelyketjuun.

Vierailija
11902/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei kannata uskontoa ja politiikkaa sotkea tähän kepeään hymistelyyn. Niistä ollaan tunnetusti niin erimielisiä.

Kannatan, en halua lukea täältä yhtään jeesustelua sisältävää viestiä. Tämä on toive pysyä hymistelyssä, eikä uskonto kuulu kepeisiin aiheisiin.

Ketju ei kyllä ole viime aikoina ole ollut kepeää hymistelyä, kiitos Lampaan :( Aiheina kuolema, kuolema ja kuolema ja kaikki siihen liittyvät kommerverkit, kepeää hymistelyä?

Ymmärrän täysin Lampaan kirjoitukset, kun aihe on ajankohtainen. Moni muukin on kirjoittanut hautajaisista, adresseista, kuolemasta. Ei haittaa minua, aihepiiri voi olla laajakin, kun ei toisten juttuja torpata, keskitytään mielummin omiin tarinoihin.

Voimia Lammas. Voi olla kaikkinensa raskas päivä, siskollesi, lapsillesi ainakin.

Minä en ymmärrä miksi hymistelyketjuun tuodaan kuolemaa, Lammas tuon aloitti ja muut lampaat seurasivat perässä. Lammas emännöi ketjua, siltä alkaa tuntumaan, joka toiseen viestiin hänen täytyy vastata vaikka vain yhdellä sanalla kun pelkkä nuolitus riittäisi. Mutta ei, hänen täytyy "näkyä" !

Mikään ei ole hyvä. Sadesää pilaa vaatteet ja auringonpaiste silmät. Jos peukuttaa, se on paha. Jos ei peukuta, yhtä paha. 

Emännöinti on kai sitä, että arvostelee ja yrittää komennella muita ja määrätä, mistä saa kirjoittaa. 

Olet ymmärtänyt emännöinn väärin:

Emännöinti tarkoittaa perinteisesti talon, juhlan tai tilaisuuden emäntänä olemista, kestittämistä tai ohjelman vetämistä. Ei arvostelemista, komentelua tai määräämistä! Ja tuota ohjelman=keskustelun vetämistä Lammas kiistämättä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11903/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kiukkupäällä. Rauhoitu, ihminen. Kuolema nyt sattuu olemaan aiheena aina ajankohtainen, jollekin.  

Minusta on myös mukava keskustella aiheeseen mikä koskee itseäkin, en osallistu aiheeseen joka ei ole mulla ajankohtainen. Meillä  oli tänä kesänä hautajaiset. 

Vierailija
11904/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on keskustelu ollut nyt hyvää.

Kyllähän kuolema meitä jokaista koskettaa joskus- oma ja läheisten.

Ja jos jonkun elämään kuuluu usko niin tottahan se tulee myös täällä mainituksi ilman mitään käännytysyritystä, Aika suvaitsematonta siitä ilkeillä.

Kävimme kirjakaupassa, kolme kirjaa ostettiin.

Täytyy kannattaa paikallista kauppaa ettei ihan näivety. Vaikka jos on vain meidän varassamme niin lappu tulee luukulle.

Torilla oli kova vilinä. Puolukoita näkyi olevan paljon myynnissä mutta on pakastimessa entisiä vielä.

Hyvää viikonloppua itsekullekin!

Vierailija
11905/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankasta- siinä on mainiota suomenkieltä ja sanontoja.

Maxim Fedorov on kertonut niistä oppineensa kieltämme.

Vierailija
11906/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattisena ihmisenä sytytän kynttilän tuntemattoman ihmisen vielä vieraamman vanhemman kunniaksi, vanhemman, jonka hautajaisiin edes oma tytär ei aikonut mennä. Olen minä niin hyvä ja empaattinen että virrenkin laulaa lurautan!

Vierailija
11907/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä käsityksessä, että tämä ketju on jatkumoa edellisille lukituille kuulumisketjuille, vaikka nyt hymistelyketjun nimellä  onkin.  Olen kirjoittanut kuulumisiani ja aion kirjoittaa edelleen.   Ja kommentoida toisten kirjoituksiin, jos on itseä kiinnostavia aiheita.

Jos esim. hautajaisia sisältyisi elämääni, niin ehkä kirjoittaisin niistäkin, ne ovat minun elämäni asioita.  Sen takia en jättäisi niistä kirjoittamasta, että jonkun mielestä kuolemasta ja hautajaisista kirjoittaminen ei kuulu tähän ketjuun. 

Ja häneltä, jota närästää se, että joku kommentoi usein viesteihin, kysyn, että miksi et tee itse samoin? Jokaisella  on vapaus valita, miten paljon näihin ketjuihin osallistuu.

Vierailija
11908/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kiukkuinen, kerron vain huomioistani. Kysyn vielä kuuluuko kuolema HYMISTELYYN, vastaus on EI tai sitten ymmärrän HYMISTELYN aivan väärin. Tai voihan joku hymistelläkin ja hyppiä riemusta kun inhoamansa ihminen kuolee, mutta silloin HYMISTELLÄÄN eikä kirjoiteta ASIALLISESTI, mikä ei kuulu hymistelyketjuun.

Hymistelijätkin kuolee joskus. Kuolema kuuluu jokaisen elämään. Miksei siitä voisi keskustella niin kuin muistakin aiheista.

Vierailija
11909/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole hyvä. Sadesää pilaa vaatteet ja auringonpaiste silmät. Jos peukuttaa, se on paha. Jos ei peukuta, yhtä paha. 

Emännöinti on kai sitä, että arvostelee ja yrittää komennella muita ja määrätä, mistä saa kirjoittaa. 

Olet ymmärtänyt emännöinn väärin:

Emännöinti tarkoittaa perinteisesti talon, juhlan tai tilaisuuden emäntänä olemista, kestittämistä tai ohjelman vetämistä. Ei arvostelemista, komentelua tai määräämistä! Ja tuota ohjelman=keskustelun vetämistä Lammas kiistämättä tekee.

Tarkoitin kuulumisketjuissa aiemmin esiintynyttä emännöintiä. Siihen sisältyi kirjoittajien jako mukaviin ja ilkeisiin, vääriä mielipiteitä esittäneiden nimittely ja ketjusta pois ajaminen, aiheiden rajoittaminen ja kiroilu.

Myöhemmin emännöitsijä kysyi, halutaanko uudessa ketjussa emännöintiä. Kukaan ei halunnut. En näe täällä nyt sellaista. Onneksi.

Vierailija
11910/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yleensä aina valiteta siitä että nykyään ihmiset on vieraantuneet kuolemasta? Ja nyt kun täällä on keskusteltu kuolemasta ihan arkisesti niin ei sekään sitten olekaan hyvä.

Vierailija
11911/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empaattisena ihmisenä sytytän kynttilän tuntemattoman ihmisen vielä vieraamman vanhemman kunniaksi, vanhemman, jonka hautajaisiin edes oma tytär ei aikonut mennä. Olen minä niin hyvä ja empaattinen että virrenkin laulaa lurautan!

Kirkko on käsittääkseni pyrkinyt päsemään tuomitsijan viitasta lähemmäs ihmisten elämää, tukemaan ja ymmärtämään. Ihan kaikkiin seurakuntien jäseniin asti uudet aatteet eivät ole levinneet.

Vierailija
11912/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin elämässäni on aina sattunut niin että läheiset on kuolleet äkillisesti, isovanhemmista alkaen. En ole koskaan päässyt hyvästelemään läheisiä, sanonut mitään kauniita viimeisia sanoja, vaan ne on olleet ihan arkisia tilanteita. Viimeiset sanat mitkä sanoin toiselle vanhemmalleni oli tyyliin "no joo joo, ihan kohta".

Vierailija
11913/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää surulliset tarinat kuolemasta on tosi koskettavia. Jotenkin hullumaisesti ajattelin isän kuoleman jälkeen, että tämä meni näin, mutta seuraavan kerran... tajusin kyllä kuoleman lopullisuuden, mutta silti tuo outo ajatus.

Vierailija
11914/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Follow the Money-maratonin loppusuoralla katsahdin ketjun tarjontaa, ei olisi kannattanut.

Huomenna haen Purran innoittamana Minttuviinaa ja juhlistan tyttäreni syntymäpäivää, yksin.

Vierailija
11915/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin kiva päivä, lähdin aamulla takissa ja neuleessa mutta takki oli lopulta turha. Kävin kirjastossa, jotenkin hätkähdytti kun kirjoille luki eräpäiväksi 2. lokakuuta. Siis lokakuuta, oikeasti? Olen lukenut 360-sivuisesta kirjasta minkä lainasin toissapäivänä yli 300 sivua, jee. Romaani mikä kertoo elämästä Auschwitzin jälkeen, aika kiinnostava.

Ostin vihdoin laastareita, olleet ostoslistalla varmaan viikon.

Mietin mitä viikonloppuna, vielä syyskesää. Ehkä joku pyöräretki, vaikka lentoasemalle ja takaisin.

Vierailija
11916/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa että miksi jotkut ihmiset vastustavat halloweenia perustellen sitä sillä, että Suomessa juhlittava halloween olisi kuolleiden tai niiden joilta on kuollut läheisiä rienaamista? Kun ei kai se sitä ole. Mutta mistä ihmeestä tämä käsitys?

Vierailija
11917/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa että miksi jotkut ihmiset vastustavat halloweenia perustellen sitä sillä, että Suomessa juhlittava halloween olisi kuolleiden tai niiden joilta on kuollut läheisiä rienaamista? Kun ei kai se sitä ole. Mutta mistä ihmeestä tämä käsitys?

Ymmärrän, että Halloween on perinteinen amerikkalainen tapa, lapset kiertää kortteleissa kysellen karkki tai kepponen. Ymmärrän, että Suomessa mielummin kannatetaan Kekriä, perinteistä sadonkorjuun juhlaa.

Vierailija
11918/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että Halloween on perinteinen amerikkalainen tapa, lapset kiertää kortteleissa kysellen karkki tai kepponen. Ymmärrän, että Suomessa mielummin kannatetaan Kekriä, perinteistä sadonkorjuun juhlaa.

Omassa lapsuudessani vuosituhannen vaihteessa ei tuollaista kiertelyä tainnut edes olla, vaan halloweenia juhlittiin lähinnä kotona, koristeltiin kotia halloweenin teeman mukaan, katsottiin teemaan sopivia elokuvia tai järjestämällä juhlia ja naamiaisia.

Vierailija
11919/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän toki tiesin, mutta miten se että lapset tai nuoret juhlii halloweenia liittyy kuolleisiin, tai siihen että halloweenin juhliminen olisi kuolleiden tai heidän läheistensä rienaamista?

Vierailija
11920/11934 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin elämässäni on aina sattunut niin että läheiset on kuolleet äkillisesti, isovanhemmista alkaen. En ole koskaan päässyt hyvästelemään läheisiä, sanonut mitään kauniita viimeisia sanoja, vaan ne on olleet ihan arkisia tilanteita. Viimeiset sanat mitkä sanoin toiselle vanhemmalleni oli tyyliin "no joo joo, ihan kohta".

Papan kohdalla sentään on ollut vähän parempi, kävin hänen luonaan jouluna ja lähtiessä sanottiin että nähdään taas, hei hei, käännyin vielä ovelta vilkuttamaan ja pappa vilkutti takaisin. Hän kuoli äkillisesti muutamaa päivää myöhemmin. Ehkä siksi en halunnut nähdä häntä enää kuolleena, iloiset heipat on viimeinen mitä näin ja hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän