Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (13396)
Jos teillä on kellarissa joku varastotila, älkää vaan menkö tonkimaan sitä muka siivoamisen varjolla. Mulla meni tunteja, kun tutkin, mitä kaikkea olin sinne jemmannut. Ihan älytön määrä roinaa. Sitten löytyi kaikenlaista käyttökelpoista, mitä en muistanutkaan olevan, ja kannoin ne asuntoon. Nyt ne on täällä riesana eikä niille löydy sen paremmin paikkaa kuin käyttöäkään. Ei auta kuin kantaa ne takaisin. Onneksi löytyi myös vanhoja aikkareita. Ne on hauskoja lukea. Kaikki julkkisjuorut on niissä aikansa eläneitä. Ei tämä romun keruu voi mun syytä olla. Minkä minä voin, kun kiinalaiset sysää tänne tavaraa.
Onnellista yötä poutapilvet
Onpa upea aamu. Pilvetön sininen taivas, koivut on vielä vihreitä, muutamia kirkkaankeltaisia lehtiä. Tyyntä on myös. Maaruska on jo osin alkanut mm ahomansikan lehdet on punaiset, mustikanlehdet ruskettuu ja moni luonnonkasvi on kellastunut. Runsas kanervakasvusto muuttaa violetit kukat ruskeaan. Mrtsässä on kyllä kaunista, puolukat punaisia, pihlajanmarjat oranssia, sammalpeite hehkuu vihreää.
Torstai on sisäkukkieni kastelupäivä, sikäli mikäli muistan :) Kerran viikossa ne kastelen. Nyt olen ihmetellyt miksi saintpauliat alkavat kukkia vasta nyt. Vaihdan niille mullat yleensä helmikuun lopulla, kuten nytkin. Ne ovat alkaneet työntää kukkanuppuja melkein heti mullanvaihdon jälkeen, mutta tänä vuonna ei. Aikaisemmin ovat kukkineet runsain kukin pelkällä vesikastelulla. Liekö ollut mullassa syy vai missä, en tiedä. No, nyt alkavat kukkia. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Keväällä otin vanhasta vinoon kasvaneesta rahapuusta oksia ja laitoin juurtumaan ja sitten istutin ruukkuihin. Ne ovat kasvaneet hyvin, onneksi! Annoin niistä kaksi nuorille ystävilleni.
Aamulenkin tein raikkaassa loppukesän säässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiirulaiset ostettu ja samoilla bensoilla vähän muutakin.
Mennessä ikävämpi yllätys roskakatoksella kun ovi ei auennutkaan avaimellani, siispä roskapussi kiersi ostoskierroksen mukanani. Se pääsee nyt parvekkeelle muhimaan... ehkä käyn koettamassa toisella avaimella tai menen huomenna kyttäämään toista roskien viejää. Samalla vois kysellä roskapussien sisällöstä, leikkiä roskiskyttää, ikäkin jo siihen velvoittaa ;)
Yäk. Minä kerran laitoin palautustölkit roskikseen ja kuljin korttelien päähän lähikauppaan roskapussin kanssa. Nolostuksen puna nousi poskipäihin kaupan pullopalautuksella. Sain roskat jätettyä ja kotipihassa muina naisina hain roskiksesta tölkkipussini takaisin.
Mun piti aikoinaan viedä työpäivän jälkeen tyttäreni luistimet teroitettavaksi. Lähdin aamulla töihin. Toisessa kädessä roskapussi ja toisessa luistimet. Bussissa huomasin, että mulla oli roskapussi mukana. Onneksi tajusin asian aika pian pysäkiltä lähdettyä, joten heti seuraavalla pysäkillä bussista ulos, kipinkapin taloyhtiön pihaan, luistimet roskiksesta pois ja roskapussi roskikseen. Myöhästyin hieman töistä, mutta pomo vaan nauroi ja kysyi, jäikö aamukahvi juomatta. Ja joo, mä olen ihan zombi ennenkuin saan aamulla kahvia. Onneksi siihen aikaan oli vielä ne perinteiset jätelaatikot. Nykyisin on molokit ja niiden pohjaltahan ei saa edes pitkävartisella harjalla ongittua mitään pois.
Alhaisisra alhaisin on hän, ken lyötyä lyö.
Yhtenä päivänä kävelyllä oli 7 perhosta loukkaantuneena. Kolme amiraalia, kolme neitoperhosta ja yksi herukkaperhonen. Siirsin tien sivuun, mutta ei niistä kyllä yksikään toivu. Autot ovat varmaan perhosten surma monesti. Perhosbaarissa on ollut nyt vilkkaampaa. Muuten hiljainen kesä sen suhteen.
Istutin viimein omenapuun. Vielä on sisällä neljä vartetaimea ja ehkä tänään pitäisi osa niistä istuttaa. Mustikassa olin myös eilen ja huomenna vadelmaan. Tein uuden mustikkakukon.
Opintoihin liittyen asiat selvisivät melko hyvin. Toisaalta kyllä minä niistäkin asioista mietin, että mitä kaikesta oikein tulee. On eri käydä kursseja nyt omaan tahtiin ja itsekseen. Sitten, kun joskus pitäisi vielä tehdä kaiken paljon paremmin ja pärjätä kaikessa mitä opinnoissa mitä eteen tulisi niin en viitsi edes paljon ajatella niitä juttuja. Ei ne asiat tule olemaan helppoja.
Saviour - Unstoppable
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä päivänä kävelyllä oli 7 perhosta loukkaantuneena. Kolme amiraalia, kolme neitoperhosta ja yksi herukkaperhonen. Siirsin tien sivuun, mutta ei niistä kyllä yksikään toivu. Autot ovat varmaan perhosten surma monesti. Perhosbaarissa on ollut nyt vilkkaampaa. Muuten hiljainen kesä sen suhteen.
Istutin viimein omenapuun. Vielä on sisällä neljä vartetaimea ja ehkä tänään pitäisi osa niistä istuttaa. Mustikassa olin myös eilen ja huomenna vadelmaan. Tein uuden mustikkakukon.
Opintoihin liittyen asiat selvisivät melko hyvin. Toisaalta kyllä minä niistäkin asioista mietin, että mitä kaikesta oikein tulee. On eri käydä kursseja nyt omaan tahtiin ja itsekseen. Sitten, kun joskus pitäisi vielä tehdä kaiken paljon paremmin ja pärjätä kaikessa mitä opinnoissa mitä eteen tulisi niin en viitsi edes paljon ajatella niitä juttuja. Ei ne asiat tule olemaan helppoja.
Saviour - Unstoppable
Päiväsi biisivalinta sopii sinulle kuin nyrkki silmään ;) Pysäyttämätön pelastaja!
Mietiskelen päivän ruokalistaa, kun ostin eilen jauhelihaa ja sipuleita. Tekisinkö spagetti bolognesea vai pyörähtäisinkö vielä lähikaupasta maitoa makaronilaatikkoon? Voisin samalla ulkoiluttaa keväällä huollettua polkupyörääni, pitäisi senkin päästä edes kerran kesässä tien päälle.
Ihailen teitä ahkeroitsijoita, pyöräilijöitä, kävelijöitä ja puutarhatonttuja, kunpa saisin itsestäni irti edes kymmenesosan toimeliaisuudestanne. Kyllähän minä sisällä nysvään kaikenlaista, mutta jotenkin tuo ulkotoiminta ei vaan iske nykyään, vaikka aiemmin vietin kaikki lomani vaellusreiteillä ympäri maailmaa!
Roskistakin piti vielä kirjoittamani: yhden muuton yhteydessä pakkasin eteisestä päällysvaatteita ja laukkuja jätesäkkiin ja uudessa asunnossa tein remppaa, minkä jätteet menivät tietysti myös jätesäkkiin. Arvaatte varmaan kumpi meni roskiin? Huomasin virheeni vasta kun kaipasin yhtden takin taskusta huulirasvaa... ja avasin sen rempparoskia sisältävän jätesäkin! Roskikset oli jo tyhjennetty ja sinne meni muutama takki ja laukku, onneksi eivät olleet lemppareita ja korvaamattomia :)
Jauhelihamakaronilaatikkoa suosittelen, on herkkua ainakin meillä. Sama ruokapulma meillä, jotain grillataan ja salaattia pilkon. Kaupasta lähdetään just sitä grillattavaa hakemaan, plus perusjuttuja maitoa yms. Täytyykin tsekata, josko kotimaisia omenoita jo löytyisi.
Päiväni alkanut leppoisan rauhallisesti, söin keitetyt perunat ja maksakastiketta. Kohta keitän kahvit. Mukavaa päivää muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihamakaronilaatikkoa suosittelen, on herkkua ainakin meillä. Sama ruokapulma meillä, jotain grillataan ja salaattia pilkon. Kaupasta lähdetään just sitä grillattavaa hakemaan, plus perusjuttuja maitoa yms. Täytyykin tsekata, josko kotimaisia omenoita jo löytyisi.
Sitäpä siis, tekeekin mieli pitkästä aikaa, vahvistit valintaani!
Vinkki, jonka olen ehkä jo tähänkin ketjuun kirjoittanut: jos lähistöllä on siirtopuutarha, monissa on "noutopöytä" liikatuotannolle. Kun minulla oli mökki osan omenoista käytin itse, osan vein "noutopöytään" jos sinne vaan mahtui (!) ja loput meni peurojen ruokintaan.
Monesti ulkomailla on päiviä, jolloin saa omakotitaloista viedä tavaraa tienlaitaan tyyliin ota tästä. Ovat tosi suosittuja. Meidän kerrostalon pihaan kun tulee romulava kerran vuodessa, laidat on niin korkeat, ettei mitään saa otettu, vaikka kelpotavaraa löytyy. Aiemmin sai ottaa, saatiin mm tosi tukeva, siisti puinen avohylly.
Jännästi luen eri päivinä eri moodilla viestejä. Joskus hiukan kadehdin, kun toiset on niin touhukkaita täällä. Joku päivä saan itsekin buustin toisten puuhista ja innostun hommiin. Vaihtelua on tämäkin.
Kuinkahan moni hajamielinen on ajanut työpaikalle päiväkotilapsi takapenkillä?
Aurat vilisee silmissä, onneksi on särytöntä tyyppiä, mikä menee noin puolessa tunnissa ohi. Vaikeuttaa vaan telkkarin katselua, lukemista ja kirjoittamista, joten heippa hetkeksi.
Minulla on ollut tänään oikein mukava "yhteyksienhoitamispäivä".
Aamulla sisareni soitti; suunniteltiin yhteistä reissua.
Soitin nuoruuden aikaiselle työkaverilleni; vaihdoimme kuulumiset pitkästä aikaa. Aina silloin tällöin soittelemme tai viestittelemme.
Lähetin tallinnalaiselle ystävälleni sähköpostia; onnittelin Viron 35. itsenäisyyspäivän johdosta ja kuulumiseni kerroin.
Posti toi kirjeen kirjeystävältäni ja sain sähköpostiviestin toiselta kirjeystävältäni.
Vilkas päivä tässä mielessä, ja vielähän tässä ehtii yhteyksiä hoitaa, päivää on vielä jäljellä :)
Taas hyvin nukuttu yö takana.
Pyöräiltiin pitemmälle kauppaan. Ei pitäny paljon mitään ostaa kun lauantaina lähetään viikoksi pois kotoa. Niinhän ostettiin monta punalaputettua kalatuotetta, hyväksi havaittuja pihvejä. Pakkasesta on sitten näppärä niitä ottaa.
Ostin myös kumisaappaat, keltaiset pitkävartiset Nokian saappaat. Ei kyllä tietenkään enää Suomessa tehdyt, kaikkihan on muualle viety nykyään.
Kohta mies menee nurmikonleikkuuseen, minulla aikomus pyyhkiä kuistin tasot.
Viiniköynnöksen rypäleet saaneet jo väriä, samoin luumut ja päärynät. Ehkä ovat kypsiä kun kotiudutaan.
Rypäleet annamme naapurille. Viime vuonna niitä tuli paljon ja mies teki niistä - mautonta- hyytelöä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut tänään oikein mukava "yhteyksienhoitamispäivä".
Aamulla sisareni soitti; suunniteltiin yhteistä reissua.
Soitin nuoruuden aikaiselle työkaverilleni; vaihdoimme kuulumiset pitkästä aikaa. Aina silloin tällöin soittelemme tai viestittelemme.
Lähetin tallinnalaiselle ystävälleni sähköpostia; onnittelin Viron 35. itsenäisyyspäivän johdosta ja kuulumiseni kerroin.
Posti toi kirjeen kirjeystävältäni ja sain sähköpostiviestin toiselta kirjeystävältäni.
Vilkas päivä tässä mielessä, ja vielähän tässä ehtii yhteyksiä hoitaa, päivää on vielä jäljellä :)
Kirjeet ja kortit on niin kaivattuja. Taidanpa seuraavana sadepäivänä kirjoittaa muutaman, on taas mitä odotella paluupostissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpä siis, tekeekin mieli pitkästä aikaa, vahvistit valintaani!
Vinkki, jonka olen ehkä jo tähänkin ketjuun kirjoittanut: jos lähistöllä on siirtopuutarha, monissa on "noutopöytä" liikatuotannolle. Kun minulla oli mökki osan omenoista käytin itse, osan vein "noutopöytään" jos sinne vaan mahtui (!) ja loput meni peurojen ruokintaan.
Aurojen jälkeen pieni kertomus elävästä elämästä:
1. Pyöräilyssä ei kannata pitää 7 vuoden taukoja! Ensimmäiset kymmenet metrit melkomoista kiemurtelua ja asfalttiin tutustumista;) Myös vaihteiden käyttö unohtunut :(
2. Makaronilaatikon ainekset keitetty ja paistettu, taitaa tulla lihamakaronisipuliaurajuustolaatikkoa. Kokonaista 4 sipulia innostuin pilkkomaan ja paistamaan, auroista sain idean lisätä laatikkoon myös Aurajuustoa... lisäksi vielä purjosipulia ja päälle juustoraastetta, voi tulla hyvää tai sitten ei, Aura on kyllä hyvää! Ja ehdottomasti myös valkosipulia...
3. Kun alkukiemurtelun ja asfalttiin tutustumisen jälkeen pääsin kauppaan maito-ostoksille, piti ostaa yksi, siis vain yksi, lohdutusjuoma naarmuuntuneelle polvelle ;) Onneksi ei kahta polvea naarmuuntunut, olisi mennyt jo iltapäiväjuopottelun puolelle ;)
Uuni päälle ja laatikoita kasaamaan, kananmunat pitää vielä puhaltaa! Pääsiäiseen on vielä aikaa ja vanhojakin on tiu maalattuna, mutta voishan jouluisiakin maalailla, vai kuinka?
Tekevälle sattuu ja tapahtuu!
Auton takapoksissa tuo roskapussi kulki mukana, ei kädessä ;) No nyt se on jo roskiksessa, ei parvekkeella haisemassa! Lukko toimi vara-avaimella ja nyt myös yleensä käytössäni olevalla avaimella. Kummallista! Mutta noi älylukot tuppaa joskus temppuilemaan, toimivat oman päänsä mukaan kun niille on äly luovutettu :(