Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (11223)

Vierailija
11201/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut viesteistäni myös. Lisäyksenä tämä. 

Vierailija
11202/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse alkaa täällä silti pilkkaamaan toista kuitenkaan. Se mitä kirjoitan elämästäni on totta ja kokemukseni myös. En minä aina sorru sentään kirjoittamaan niistä. Silti ei kukaan toivoisi vastaavaa itselleen. Jokainen tahtoisi esim hyviä kokemuksia ihmisistä. Jos katsoo monen ihmisen elämää niin moni on tottunut siihen, että saa esim hyvää kohtelua. Ei edes ajattele mitä on kokea toisenlaista juttua. 

Näin toisaalta miksi täällä sitten täytyy sortua samaan, että alkaa pilkkaamaan. Sitä mietin. Mieti edes sitä ennen kuin pilkkaat. Ja minä olen P. Senkin olen todennut jo monet kerrat. Näin naurakoon joku sitten minua täällä jos  huvittaa. Toivottavasti saat muuta iloa elämääsi joskus. Minä en sentään huvita itseäni kenenkään kustannuksella. 

No olihan sun vihasyytökset naurettavia ja asiattomia. Jokainen saa peukuttaa ihan miten tahtoo. Siihen ei kenelläkään ole oikeutta puuttua tai vaatia selitystä tai muutosta.

Ehkä toivoisin sitä, että joku tavallaan antaisi minulle mahdollisuuden, eikä miettisi täällä, että tuo on se tyyppi jonka viestit tunnistaa esim kirjoitustyylistä ja sitten se tavallaan on taakkani täällä. Näin mietin ja sitä tarkoitin tällä kaikella. Jos joskus mietin kaikkea niin täällä ei saisi olla yhtään tunnistettava miltään osin. Parempi niin. 

Tuo on vainoharhaisuutta. Ei sinua tunnista kuin vakikirjoittajat vuosien takaa. Muut peukuttavat mielensä mukaan ja siihen et voi puuuttua. Et voi vaatia erikoisoikeuksia itsellesi. Jos kirjoitat julkiseen ketjuun, altistat itsesi myös kritiikille. Se on silloin kestettävä.

No, ehkä niin kuin sanoin niin joku tavallaan tunnistaa minut tämän myötä ja se joskus näkyy. Siitä on esimerkkejä vuosien takaa. Aina joskus joku kirjoittaa jotain, että P sitä tai. Näin se aina joskus tulee ilmi. Tulee jotain ilkkumista täälläkin. Välillä enemmän ja monesti vähemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11203/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pahoittelen siis viestejäni, mutta kyllä täällä monesti joku pilkkaa minuakin. Nyt toivon, että jatketaan muusta ja poistoon pistin viestini. En ole paras itsekään. Kaikkea muuta. 

Vierailija
11204/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse alkaa täällä silti pilkkaamaan toista kuitenkaan. Se mitä kirjoitan elämästäni on totta ja kokemukseni myös. En minä aina sorru sentään kirjoittamaan niistä. Silti ei kukaan toivoisi vastaavaa itselleen. Jokainen tahtoisi esim hyviä kokemuksia ihmisistä. Jos katsoo monen ihmisen elämää niin moni on tottunut siihen, että saa esim hyvää kohtelua. Ei edes ajattele mitä on kokea toisenlaista juttua. 

Näin toisaalta miksi täällä sitten täytyy sortua samaan, että alkaa pilkkaamaan. Sitä mietin. Mieti edes sitä ennen kuin pilkkaat. Ja minä olen P. Senkin olen todennut jo monet kerrat. Näin naurakoon joku sitten minua täällä jos  huvittaa. Toivottavasti saat muuta iloa elämääsi joskus. Minä en sentään huvita itseäni kenenkään kustannuksella. 

No olihan sun vihasyytökset naurettavia ja asiattomia. Jokainen saa peukuttaa ihan miten tahtoo. Siihen ei kenelläkään ole oikeutta puuttua tai vaatia selitystä tai muutosta.

Ehkä toivoisin sitä, että joku tavallaan antaisi minulle mahdollisuuden, eikä miettisi täällä, että tuo on se tyyppi jonka viestit tunnistaa esim kirjoitustyylistä ja sitten se tavallaan on taakkani täällä. Näin mietin ja sitä tarkoitin tällä kaikella. Jos joskus mietin kaikkea niin täällä ei saisi olla yhtään tunnistettava miltään osin. Parempi niin. 

Tuo on vainoharhaisuutta. Ei sinua tunnista kuin vakikirjoittajat vuosien takaa. Muut peukuttavat mielensä mukaan ja siihen et voi puuuttua. Et voi vaatia erikoisoikeuksia itsellesi. Jos kirjoitat julkiseen ketjuun, altistat itsesi myös kritiikille. Se on silloin kestettävä.

No, ehkä niin kuin sanoin niin joku tavallaan tunnistaa minut tämän myötä ja se joskus näkyy. Siitä on esimerkkejä vuosien takaa. Aina joskus joku kirjoittaa jotain, että P sitä tai. Näin se aina joskus tulee ilmi. Tulee jotain ilkkumista täälläkin. Välillä enemmän ja monesti vähemmän. 

"monesti vähemmän" , takerru  positiivisiin ja jätä negatiiviset omaan arvoonsa. Monet ovat täällä sinua kannustaneet ja tukeneet, välillä neuvoillaan joita et ole pyytänyt. Neuvojat eivät kuitenkaan tarkoita sinulle mitään pahaa, haluavat vain herätellä sinua ajattelemaan kuplasi ulkopuolelta.

Minä luen mielenkiinnolla juttujasi, jopa odotan luonto- ja eläinhavaintojasi <3 

Valittaakin ihan jokainen kirjoittaja saa - sopivassa suhteessa- ruusuissakin on piikkejä. Ajattelen alanuolet ruusunpiikkeinä, kauniissakin asiassa on jonkun mielestä jotain rumaa - mielipideasoita, joihin ei kannata tarttua.

Vierailija
11205/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat apua täältä kirjoituksillasi mutta menee joskus vainoharhaisuuden puolelle nuo kirjoituksesi. Ammatilaisen apu olisi kuitenkin varmaan parempi ratkaisu, kunhan nyt et vain tekisi itsellesi mitään vahinkoa.

Se kaikki mitä oikeasta elämästäni kirjoitan esim ikävistä kokemuksistani on totta. En minä niitä valehtele tai kuvittele mitään jos joku sitä luulee. En minä keksi kenenkään pilkkaamista tai huutelua mitä olen elämässäni saanut. Tämä kesä on ollut huono tämänkin osalta. Paljon kaikkea pahaa. Se oli kuulkaa itsellekin melko ikävää huomata, että pahat puheet levisivät aikoinaan. Ei sitä ehkä ymmärrä kuin samaa kokenut. Joku taas tietysti sanoo, että mitä väliä. Itse olen saanut niin paljon kokea pahaa näihin liittyen, että se on välillä liikaa. 

Täällä ketjussa sitten joskus ehkä harmittaa jokin asia ja yhdistettynä oikeaan elämääni niin välillä ärsyynnyn. Sitä pahoittelen. Ei elämäni ole mitään mukavaa ollut. Ihmisten suhteen varsinkaan. Itse en oikeassa elämässä ole muita loukannut. Täällä välillä ja sen myönnän. 

Muuten en minä ole sairas jos joku sitä miettii. En kuvittele mitään ja totuudella kirjoitan kokemuksiani. Muuten sitten jos esim masennusta mietitään niin olisin varmaan ollut jo noin vuosikymmenen sen "kirjoilla" jos paperit siitä tahtoisin. Sehän on helppoa saada diagnoosi siitä. En sitä kiellä. Silti niin kauan kuin itse kestän elämääni niin hyvä niin. En sitä kiistä, etteikö moni hyödy avusta, mutta itsellä oikeastaan se ajatus, että tiedän elämäni ja olen selvinnyt monesta jutusta. Näin tällä hetkellä kaikki on ok jos katsotaan yleisesti elämääni. Ihmisten suhteen kaikki tuo surua varmaan eniten ja yksinäisyys myös vaikuttaa. Joskus toisessa ketjussa totesin, että minä en ikinä tee itselleni mitään. Näin siitä ei kannata huolehtia. Minä en edes uskaltaisi ja ei näin tarvitse miettiä mitään. En muistaakseni ole ikinä täällä kirjoittanut mitään tuollaista muutenkaan, että jonkun pitäisi tavallaan kantaa huolta tästä. 

Kirjoittaminen tänne on lähinnä jotain olemassa oloa ja muiden elämän "seuraamista" myös. Jokainen voi miettiä mitä on olla ilman ystäviä esim yli 20 vuotta. Kuvitelkaa sitä. Siihen kaikki kiusaaminen ja tämä myöhempi pilkkaaminen sekä ikävät puheet päälle. Ei helppoa toisaalta ja en toivousi muille samaa. 

Vierailija
11206/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle toivon, ihan sydämeni pohjastani. Sanoja vain, mutta silti totta.

Vierailija
11207/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskimaanantai vaihtui parvekkeen siivoukseksi, tulipa sekin tälle kesälle tehtyä. Tiskit, kuten aikataulutettu, tiistaina ja nyt kukkienkastelukeskiviikko. Itsenikin pitäisi suihkussa kastella ja lähteä putipuhtaana hiirikaupoille, pakastimessa hiirulainen vain toiselle, eikä toista voi nälkäiseksi jättää. Hiiripäivä on tosin vasta huomenna...

Vierailija
11208/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tulee paljon omenoita tänä vuonna.

Meidän ainokaiseen puuparkaamme ei kyllä yhtäkään mutta pyöräiltiin ja katseltiin ihmisten puutarhoihin.

Onneksi naapuri on luvannut meille niitä joten talven omenahillot on tiedossa.

Siinäkään ei kohtaa ylitarjonta ja vaille jäävät.

Nyt on lounas - kalakeitto- syöty, vähän aikaa pitää huilata ennen pihatöihin menemistä.

Lapsuudessa vanhemmat pötkähtivät hetkeksi ettoneelle ruuan jälkeen että jaksoivat taas ahertaa.

Vierailija
11209/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamupäivällä ekaa kertaa uudella kampaajalla, permanentin teki hiuksiini. Tyytyväinen olen lopputulokseen.  Juttelukin sujui mukavasti,  ei kuitenkaan ihan tuntematon ihminen ollut.

Vierailija
11210/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kun jostakin syystä tilasin uuden passin samalla kun piti uusia henkilötodistuskin.

Kävi netissä näppärästi. En kyllä meinaa edes matkustaa maihin joihin passi vaaditaan, meni hukkaan se raha.

Kävin eilen passikuvassa ja tekee ihan poliisilaitoksella henkilötodistus hakemuksen koska on sijaitsevat lähekkäin, samalla sormenjälkikin otettiin. Ensi viikolla pitää hakea paikan päältä kun mulla ei ole ollut henkkareita ennen vain ajokortti. Passia en tarvi koska en enää matkustele ulkomailla, henkkarit riittää eu-maissa. Sitten kävin siskolla kahvilla. Oli kiva päivä. 🙂

Vierailija
11211/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas terveyskeskus käynti, sain yhen ajan peruttua mutta sain kaksi aikaa lisää.

Vierailija
11212/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen monesti meinannut laittaa kommenttia- ihan asiallista- P:lle mutta kun huomaan että joku ne aina poistaa niin enpä viitsi.

Vierailija
11213/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin löytää kampaajan joka osaa olla hiljaa ja tehdä työnsä hyvin.

Kerran nuori vastavalmistunut kampaaja sai minut tosissaan ärtymään kyselyillään- onko lomat pidetty ym ym turhanpäiväistä vaikka yritin lehteä lukemalla viestittää etten halua lörpötellä.

Hän sitten sanoi että koulussa on opetettu että pitää jutella! Ei kai enää nykyään?

Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa! Täällä rauhallinen päivä. Pari asiaa pitänyt hoitaa puhelimitse. Nyt odottelen hyvinvointialueelta vielä takaisinsoittoa. Sitten soitto siskolleni, kun sille oli soitettu Nordeasta isän tiliasioista. 

Eilen illalla tapasin sattumalta yhden kaverini ja tultiin nauttimaan kesäillasta mun pihalleni. Pari tuntia meni siinä jutellessa. Alkaa kyllä elokuun illat olla jo viileitä ja piti sisältä hakea kummallekin viltit harteille. 

Ensi tiistaina Kyylä täyttää 19v ja mun pitää sitä ennen käydä hakemassa sellaiset numerokakkukynttilät. Ykkönen ja ysi. En ole vielä päättänyt, millaisen kakun tuolle kissanketaleelle teen. Ehkä karitsan jauhelihaa ja päälle kampasimpukoita, katkarapuja ja tuoretta korianteria. Kysyin siltä ja se vaan mulkaisia mua ikäänkuin sanoen, että kyllähän sun palvelija pitäisi tietää :D

Vierailija
11215/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurustossa kulkee vapaana kissa. Aina kun näämme sen omalla pihallamme, ajamme pois. On oppinut että kun ovemme aukeaa niin lähtö tulee liukkaasti. 
Eilen se käveli taloamme vastapäätä. Mies avasi oven ja tämä pysähtyi ja katsoi että en oo teidän pihalla ja jatkoi hiljakseen matkaansa.

Onpa katti oppinut!

Vierailija
11216/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat apua täältä kirjoituksillasi mutta menee joskus vainoharhaisuuden puolelle nuo kirjoituksesi. Ammatilaisen apu olisi kuitenkin varmaan parempi ratkaisu, kunhan nyt et vain tekisi itsellesi mitään vahinkoa.

Se kaikki mitä oikeasta elämästäni kirjoitan esim ikävistä kokemuksistani on totta. En minä niitä valehtele tai kuvittele mitään jos joku sitä luulee. En minä keksi kenenkään pilkkaamista tai huutelua mitä olen elämässäni saanut. Tämä kesä on ollut huono tämänkin osalta. Paljon kaikkea pahaa. Se oli kuulkaa itsellekin melko ikävää huomata, että pahat puheet levisivät aikoinaan. Ei sitä ehkä ymmärrä kuin samaa kokenut. Joku taas tietysti sanoo, että mitä väliä. Itse olen saanut niin paljon kokea pahaa näihin liittyen, että se on välillä liikaa. 

Täällä ketjussa sitten joskus ehkä harmittaa jokin asia ja yhdistettynä oikeaan elämääni niin välillä ärsyynnyn. Sitä pahoittelen. Ei elämäni ole mitään mukavaa ollut. Ihmisten suhteen varsinkaan. Itse en oikeassa elämässä ole muita loukannut. Täällä välillä ja sen myönnän. 

Muuten en minä ole sairas jos joku sitä miettii. En kuvittele mitään ja totuudella kirjoitan kokemuksiani. Muuten sitten jos esim masennusta mietitään niin olisin varmaan ollut jo noin vuosikymmenen sen "kirjoilla" jos paperit siitä tahtoisin. Sehän on helppoa saada diagnoosi siitä. En sitä kiellä. Silti niin kauan kuin itse kestän elämääni niin hyvä niin. En sitä kiistä, etteikö moni hyödy avusta, mutta itsellä oikeastaan se ajatus, että tiedän elämäni ja olen selvinnyt monesta jutusta. Näin tällä hetkellä kaikki on ok jos katsotaan yleisesti elämääni. Ihmisten suhteen kaikki tuo surua varmaan eniten ja yksinäisyys myös vaikuttaa. Joskus toisessa ketjussa totesin, että minä en ikinä tee itselleni mitään. Näin siitä ei kannata huolehtia. Minä en edes uskaltaisi ja ei näin tarvitse miettiä mitään. En muistaakseni ole ikinä täällä kirjoittanut mitään tuollaista muutenkaan, että jonkun pitäisi tavallaan kantaa huolta tästä. 

Kirjoittaminen tänne on lähinnä jotain olemassa oloa ja muiden elämän "seuraamista" myös. Jokainen voi miettiä mitä on olla ilman ystäviä esim yli 20 vuotta. Kuvitelkaa sitä. Siihen kaikki kiusaaminen ja tämä myöhempi pilkkaaminen sekä ikävät puheet päälle. Ei helppoa toisaalta ja en toivousi muille samaa. 

Hyvä Pentti, tsemppiä.

Toivon, että jätät minut rauhaan täällä, koska tuo on jo kiusaamista omalla tavallaan ja tahdot siis olla kiusaaja itsekin jos jatkat samaa kommentointia minulle tuohon tyyliin. 

Vierailija
11217/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Pentti, tsemppiä.

Toivon, että jätät minut rauhaan täällä, koska tuo on jo kiusaamista omalla tavallaan ja tahdot siis olla kiusaaja itsekin jos jatkat samaa kommentointia minulle tuohon tyyliin. 

Mitä? Mikä tuossa on kiusaamista? 

No, esim se että kutsutaan Pentiksi jos minä olen sanonut olevani vain P täällä. Tämä varmaan 10 kertaa aiemmin. Lisäksi jos olen nainen niin ehkä olisi soveliasta myös muistaa se nimien suhteen. En ole sukupuoltani vaihtanut kuitenkaan :) 

Vierailija
11218/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jokainen keskittyisi enempi omiin kirjoituksiin kuin toisten viestien ruotimiseen. On jankkauksen makua tänään.

Sivusta tämä

Vierailija
11219/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiirulaiset ostettu ja samoilla bensoilla vähän muutakin.

Mennessä ikävämpi yllätys roskakatoksella kun ovi ei auennutkaan avaimellani, siispä roskapussi kiersi ostoskierroksen mukanani. Se pääsee nyt parvekkeelle muhimaan... ehkä käyn koettamassa toisella avaimella tai menen  huomenna kyttäämään toista roskien viejää. Samalla vois kysellä roskapussien sisällöstä, leikkiä roskiskyttää, ikäkin jo siihen velvoittaa ;)

Vierailija
11220/11223 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiirulaiset ostettu ja samoilla bensoilla vähän muutakin.

Mennessä ikävämpi yllätys roskakatoksella kun ovi ei auennutkaan avaimellani, siispä roskapussi kiersi ostoskierroksen mukanani. Se pääsee nyt parvekkeelle muhimaan... ehkä käyn koettamassa toisella avaimella tai menen  huomenna kyttäämään toista roskien viejää. Samalla vois kysellä roskapussien sisällöstä, leikkiä roskiskyttää, ikäkin jo siihen velvoittaa ;)

Yäk. Minä kerran laitoin palautustölkit roskikseen ja kuljin korttelien päähän lähikauppaan roskapussin kanssa. Nolostuksen puna nousi poskipäihin kaupan pullopalautuksella. Sain roskat jätettyä ja kotipihassa muina naisina hain roskiksesta tölkkipussini takaisin.