Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (13394)
Vierailija kirjoitti:
Luen jälkijunassa viestejä. Myöhäiset surunvalittelut Lampaalle. Nyt on rauha ja kaikki hyvin.
Meille kaikille ajatus, että jokainen päivä on liian arvokas tuhlattavaksi. Hiljaiset sillat -elokuvan nainen kehotti lapsiaan tavoittelemaan elämässä unelmiaan. Hän kirjoitti:
"Älkää kuolko ennen kuin kuolette."
Ja sillä hän perusteli ja oikeutti aviorikoksensa.
Hyvää yötä töyhtöhyypät ja kutjenpoikaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen jälkijunassa viestejä. Myöhäiset surunvalittelut Lampaalle. Nyt on rauha ja kaikki hyvin.
Meille kaikille ajatus, että jokainen päivä on liian arvokas tuhlattavaksi. Hiljaiset sillat -elokuvan nainen kehotti lapsiaan tavoittelemaan elämässä unelmiaan. Hän kirjoitti:
Olet ilkeä!
Heitätkö ensimmäisen kiven, sinä siveyden sipuli?
Enhän. Kirjaa siteerasin. Lue itse niin huomaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilkeä!
Romaanin kirjoittajan oikeus on kirjoittaa mielensä mukaan. Nainenhan ei kadu, vaan perustelee syrjähyppyään juuri noin.
Eri asia on, sopiiko sen siteeraaminen elämänohjeeksi. Minä en noudattaisi.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa huolenpitoa Lampaalle, hyvä me.
Täsmälleen samaa mieltä ja kiitos kaikille <3
Ansaitusti sympatiat sanoisin. Sinulla on keskustelukykyä. Huomaan että kunnioitat muiden mielipiteitä, vaikka olisit asiasta eri mieltä. Ja pyrit ymmärtämään muita kirjoittajia sen sijaan, että hyökkäisit tai pitäisit keskustelua kilpailuna. Miellyttävä käytös usein kantaa hedelmää. Eri
Huomenta!
Heräsin klo 6, aamutoimien jälkeen aloitin leipomisen. Tein pellillisen mustikkapiirakkaa, kantarellipiirakan, 2 teeleipää ja nyt on piimäkakku paistumassa. Tarkoitus oli käyttää koko piimäpurkillinen, mutta vielä sitä vähän jäi.
Aamupuuron söin vasta, kun sain kakun uuniin. Kahvia tässä nautiskelen, kohta pesen käyttämäni astiat.
Leipomisinspiraatio iski,
olenpahan edes jotakin tehnyt tänään :)
Mukavaa lauantaita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilkeä!
Romaanin kirjoittajan oikeus on kirjoittaa mielensä mukaan. Nainenhan ei kadu, vaan perustelee syrjähyppyään juuri noin.
Eri asia on, sopiiko sen siteeraaminen elämänohjeeksi. Minä en noudattaisi.
Romaanissa nainen tapaa reissumiehen johon tuntee himoa. Pettää omaa puolisoaan tämän juuri tapaamansa miehen kanssa. Ei kerro miehelleen, vaan jatkaa eloa tämän kanssa. Antaa lapsilleen tuollaisen ohjeen, jotta saisi omantuntonsa hiljennettyä. Vaikuttava kirja, josta saa ajattelemisen aihetta. Minun sympatiani ovat aviomiehen puolella, ei uskottoman naisen tai reissumiehen.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Heräsin klo 6, aamutoimien jälkeen aloitin leipomisen. Tein pellillisen mustikkapiirakkaa, kantarellipiirakan, 2 teeleipää ja nyt on piimäkakku paistumassa. Tarkoitus oli käyttää koko piimäpurkillinen, mutta vielä sitä vähän jäi.
Aamupuuron söin vasta, kun sain kakun uuniin. Kahvia tässä nautiskelen, kohta pesen käyttämäni astiat.
Mukavaa lauantaita!
Kiitos samoin sinulle, oletkin aloittanut päiväsi tekemällä keittiöhommia enemmän, kuin minä koko viikolla. Odottelen tässä vielä milloin inspiraatio kaappinen siivoukseen iskisi mulle, on kyllä aina yllätys mitä niistä löytyy, unohdettuja kirppislöytöjä ainakin. Nyt olen vähän viisastunut ja kirppiksillä tarkkaan mietin mihin laittaisin, käyttäisinkö ja ennen kaikkea tarvitsenko jotain löytämääni edullista aarretta. Mutta kirjat varsinkin "liimautuvat näppeihini"
No jopas olit ahkera leipuri!
Pitääpä itsekin joskus tehdä piimäkakku, se on onnistunut hyvin. Piimää ei taida saada pienemmissä purkeissa, en uskalla semmoisenaan juoda kun viimeksi sain oudon reaktion siitä. Kaipa voi käyttää maustamatonta jugurttia?
Minun yöni meni valvoessa, erehdyin illalla syömään liikaa ja siinäpä sitten valvoin. Nousin ylös jo ennen seitsemää mutta en todellakaan saanut mitään aikaiseksi.
Tuo kaappien siivous olisi kyllä aiheellista. Kaikkea tarpeetonta varmaan löytyy.
Hyvää viikonloppua!
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Mukavaa lauantaita!
Ootpa ollut ahkera. Minä vielä yhdeksältä käänsin kylkeä. Kohta lähden kuuden kilsan lenkille, juotavaa mukaan. Iltapäiväksi on ennustettu +23 C, sitten ei jaksa urheilla. Hoidan puutarhaa, luen kirjaa varjossa.
Päivän biisi: Juicen 15. Yö.
Kirjoitin eilen sen sitaatin " Älkää kuolko ennen kuin kuolette." Siitä on näköjään syntynyt riitaa. Itse näin sen vaan symbolisena viestinä, että elämää ei kannata jättää elämättä. Sellaiset ajatukset usein nousee kuoleman yhteydessä esiin.
Ehkä se oli huono valinta. Paremmin asian ilmaisee Minna Canth, jonka sanonnan löysin yhdeltä mietelausesivustolta, jossa se valmiiksi selitetään. Canth ei ollut avionrikkoja.
"Kaikkea muuta, paitsi nukkuvaa, puolikuollutta elämää".
Selitys: "Tämä sanonta kuvaa elämänasennetta, jossa pyritään välttämään tylsää ja passiivista elämää. Sanonta korostaa aktiivisuutta ja elämän täyttämistä erilaisilla kokemuksilla ja seikkailuilla. Se kannustaa ihmisiä olemaan rohkeita ja kokeilemaan uusia asioita, välttäen joutumista tylsään ja merkityksettömään arkeen".
Lampaalla on tämä taito ollut aina. Vaikka nyt on rankka elämänvaihe, tulevaisuudella on taas hyvääkin tuotavaa.
Jokaisella on vain rajallinen määrä päiviä. Hyviä, elämäntäyteisiä päiviä teille kaikille!
En jää seuraamaan nyt keskustelua. Mukavaa viikonloppua!
Huomenta päivää! Mä päätin aamulla uhmata kohtaloa (ja omalääkäriäni) ja söin aamiaiseksi paahtoleipää appelsiinimarmeladin kanssa, pekonia ja paistettua kananmunaa. Oli sen verran "tuhtia tavaraa", että mun vatsa on varmaan täynnä vielä illallakin.
Siskoni kanssa viestiteltiin, että me ollaan oltu aika onnekas sukupolvi, kun nuorena voitiin tyhmäillä miten sattuu, mutta todistusaineistoa ei jäänyt. Nykyisin ei koskaan tiedä, kuka kuvaa ja missä ja mihin ne kuvat tai videopätkät päätyy. Oikeastaan aika absurdia ajatella, että aivan kaikki, mitä kotisi ulkopuolella teet, voi päätyä koko maailman nähtäväksi.
Vaihdoin pari kuukautta sitten paakkuuntuvan kissanhiekan puupellettiin. Ajattelin, että pelletti on kevyempi kantaa kipeillä sormilla roskikseen kuin se painava hiekka. Huono puoli vaan on, että toi pelletti pitää vaihtaa kokonaan pari kolme kertaa viikossa. Joten taidan vaihtaa takaisin hiekkaan. Mulla on sellanen perässä vedettävä "mummokärry", jota käytän kauppareissuilla. Ostin sen joskus noin 15 vuotta sitten. On siis jo kulunutkin vähän. On kuitenkin kokonaan muovia ja jospa ostaisi kauppareissuja varten uuden ja alkaisi tolla vanhalla kuskaamaan käytetyt kissanhiekat roskiin. Sen voi suihkuttaa välillä puhtaaksi ja hyvin voisi säilyttääkin etupihalla rappusilla.
Tänään ei muuta ohjelmaa kuin iltapäivällä tulee toiselle Respectan tuolille hakija. Ja sen toisen tosiaan pidänkin itse.
Mukavaa viikonloppua!
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin eilen sen sitaatin " Älkää kuolko ennen kuin kuolette." Siitä on näköjään syntynyt riitaa. Itse näin sen vaan symbolisena viestinä, että elämää ei kannata jättää elämättä. Sellaiset ajatukset usein nousee kuoleman yhteydessä esiin.
Ehkä se oli huono valinta. Paremmin asian ilmaisee Minna Canth, jonka sanonnan löysin yhdeltä mietelausesivustolta, jossa se valmiiksi selitetään. Canth ei ollut avionrikkoja.
"Kaikkea muuta, paitsi nukkuvaa, puolikuollutta elämää".
Selitys: "Tämä sanonta kuvaa elämänasennetta, jossa pyritään välttämään tylsää ja passiivista elämää. Sanonta korostaa aktiivisuutta ja elämän täyttämistä erilaisilla kokemuksilla ja seikkailuilla. Se kannustaa ihmisiä olemaan rohkeita ja kokeilemaan uusia asioita, välttäen joutumista tylsään ja merkityksettömään arkeen".
Lampaalla on tämä taito ollut aina. Vaikka nyt on rankka elämänvaihe, tulevaisuudella on taas hyvääkin tuotavaa.
Jokaisella on vain rajallinen määrä päiviä. Hyviä, elämäntäyteisiä päiviä teille kaikille!
En jää seuraamaan nyt keskustelua. Mukavaa viikonloppua!
Kauan sitten mun silloinen poikaystäväni (oli 24v) lähti aamulla ihan normaalisti töihin ja lyyhistyi heti kotioven jälkeen jalkakäytävälle. Ruumiinavauksessa selvisi, että aivoissa ollut synnynnäinen verisuonipullistuma oli äkillisesti revennyt. Muistan silloin lukeneeni jostain aformismin: "Kenties elän niin kauan, että kaivaten muistelen tätä murheeni aikaa". Vaikka se sillä hetkellä tuntuikin aivan järjettömältä, tuo aformismi jäi mieleeni. Jälkeenpäin tajusin, että tuona hetkenä ymmärsin, miten paljon menetin, mutta myös sen, mitä kaikkea hyvää mulla oli sitä ennen ollut. Olin saanut kokea rakkautta, läheisyyttä, turvallisuutta, huolenpitoa jne. Menetin sen yhdessä sekunnissa, mutta aloin olla kiitollinen siitä, että sentään olin saanut kokea kaiken sen ennen sitä sekuntia.
Mitä noin muuten tulee hetkessä elämiseen ja siihen, että ei siirrä haluamiaan asioita hamaan tulevaisuudeen, niin se kosahti mun tietoisuuteeni moukarilla iskien 2012, kun mulla se munuaisvaltimo repesi aiheuttaen makssiivisen sisäisen verenvuodon. Kävin kättelemässä Kuolemaa ja tajusin, että jokainen päivä, jokainen tunti ja jokainen sekunti voi olla viimeiseni. Ei ole mitään takeita, että herään vielä huomenna aamulla. Kun vihdoin pääsin sairaalasta kotiin ja olin jonkin verran kuntoutunut, aloin joka sunnuntai tehdä itselleni vähän tavallista paremman aamiaisen ja kantaa sen tarjottimella sänkyyni. Nauttia kaikessa rauhassa siitä. Tai noh, rauhassa ja rauhassa. Jos joku on käynyt katsomassa Kyylän instaa, niin siellä on paljon kuvia näistä mun - tai siis Kyylän mielestä sen - sunnuntaiaamiaisista :D Näiden yli 13 vuoden aikana on ollut vain muutama sunnuntai, kun en ole sitä tehnyt. Ja silloin olen syönyt aamaiseni jossain muualla kuin kotona. Otin tuon tavan silloin tammikuussa 2013 ihan vain siksi, että en koskaan lakkaisi olemasta kiitollinen elämästä enkä koskaan unohtaisi, että kaikki saattaa päätty hyvinkin nopeasti.
Vähän koomisempi juttu sitten siihen, että siirtää asioita jonnekin tulevaisuuteen. Mulla oli aikoinaan paljon valokuvia. Siis ennen digikamera-aikaa paperivalokuvia. Aina ajattelin, että kun jään eläkkeelle, alan laittaa ne valokuvat albumeihin. Kävi kuitenkin niin, että yksi edellisistä kissoistani päättikin käydä pissaamassa valokuvalaatikkoon. Noh, nyt olen eläkkeellä, mutta kaikki ne valokuvat piti silloin yli 20 vuotta sitten heittää roskiin. Mulla on hyvin vähän valokuvia lasteni lapsuudesta. Vain ne, mitä olin nk vauvakirjaan laittanut sekä yhteen albumiin, jossa on kuvia lähinnä juhlista (ristiäiset, rippijuhlat jne).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Mukavaa lauantaita!
Kiitos samoin sinulle, oletkin aloittanut päiväsi tekemällä keittiöhommia enemmän, kuin minä koko viikolla. Odottelen tässä vielä milloin inspiraatio kaappinen siivoukseen iskisi mulle, on kyllä aina yllätys mitä niistä löytyy, unohdettuja kirppislöytöjä ainakin. Nyt olen vähän viisastunut ja kirppiksillä tarkkaan mietin mihin laittaisin, käyttäisinkö ja ennen kaikkea tarvitsenko jotain löytämääni edullista aarretta. Mutta kirjat varsinkin "liimautuvat näppeihini"
Niinhän siinä kävikin että jo ensimmäisen kaapin kätköistä löysin pinon lukemattomia yllätyksiä, kirjaimellisesti. Ja sain taas hyvän syyn viettää kesän viimeisiä päiviä lukutuolissa terassilla. Onhan niitä pimeitä sateisia syyspäiviä kaappien siivoukseen. Eikö niin.
Lukeminen voittaa siivouksen ihan heittämällä!
Olisi aika pelottavaa tietää että aivoissa on aneyrusma vai miten se pullistuma kirjoitetaankaan.
Tieto lisää tuskaa- parempi olla tietämättä tuollaisia uhkia niin voi elää normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Mukavaa lauantaita!
Niinhän siinä kävikin että jo ensimmäisen kaapin kätköistä löysin pinon lukemattomia yllätyksiä, kirjaimellisesti. Ja sain taas hyvän syyn viettää kesän viimeisiä päiviä lukutuolissa terassilla. Onhan niitä pimeitä sateisia syyspäiviä kaappien siivoukseen. Eikö niin.
Kyllä, juuri näin. Mä muistan joskus kuulleeni lausahduksen, että "älä tee tänään sitä, minkä voit huomenna teettää jollain toisella" :D Mun lapseni edelleen nauraa tälle, kun teinivuosinaan tiesivät, että se "joku toinen" oli he :D Eivät he silloin teininäkään asiasta pahastuneet. Molemmat otin mukaan kotihommiin heti, kun eivät enää tunkeneet siivousrättiä suuhunsa. Kuopus ei osannut kunnolla edes kävellä, kun se jo pyyhki siivousliinalla keittiön alakaappien ovia mun pyyhkiessä yläkaappien ovia. Esikoinen taas jo 3-vuotiaana seisoi tiskipöydän ääressä tuolilla ja tiskasi astoita.
Tuo sun kommentti on mun mielestä oikein hyvin just sitä, että pitää nauttia elämästä nyt. Huomista ei ehkä koskaan tule. Toivottavasti tulee, mutta nautinnollisia lukuhetkiä!
Helteeltä tuntuu, 24 C ja tyyni ilma. Vaude, istun ulkona ja nautin. Tiskiapua/tsemppausta tartteis, hooi vihreä sohva & tt
Kyllä on elämä pielessä jos ketjun alapeukutukset on murheena. Sormi hairahtaa väärään vahingossa usein. Mitä väliä sillä on? Ota pullo pois perseestäs ja rentoudu.
Pakkouskontohuhaat joutaa pois yleisestä keskustelusta. Se voi olla alapeukutuksen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on elämä pielessä jos ketjun alapeukutukset on murheena. Sormi hairahtaa väärään vahingossa usein. Mitä väliä sillä on? Ota pullo pois perseestäs ja rentoudu.
Pakkouskontohuhaat joutaa pois yleisestä keskustelusta. Se voi olla alapeukutuksen syy.
Outo viesti, alapeukut napsahtaa sekunneissa, tarkoituksella. Olkoon niin, on vaan tosi epäkohteliasta.
Epäkohtelias olet sinäkin kun haukut toisen viestiä oudoksi. Minullekaan peukut ei merkitse mitään. Aina on eri mielisiä ja se on ok.