Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (10311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runoista tuli mieleen, että oltiin muutama vuosi sitten vuokramökillä, ja sieltä paikkakunnalta pongasin runotapahtuman. Pienimuotoinen juttu rantapuistossa, jossa istuttiin pitkillä penkeillä (joku konsertti ollut aiemmin). Sinne jokainen sai viedä mielirunojaan ja esittää niitä vuorollaan kaikille. Jos ei halunnut itse lukea, järjestäjien edustajat luki. Runoja oli laidasta laitaan. Jotkut hauskoja, toiset haikeita. Yksi mies tunnustautui Unto Monosen faniksi ja luki hänen iskelmiään. Vetäjät juonsi keskustelua ja kertoi eri runoilijoista. Tilaisuuden lopuksi he lukivat Sarkian runon Älä elämää pelkää.
Ihana tapahtuma vaatimattomissa puitteissa. Laineet loiskui ja tuuli suhisi puissa taustamusiikkina. Ilta-aurinko värjäsi taivaan oranssiksi ja violetiksi. Jäi mieleen.
Heinolassa?
Heinola se ei ollut. Mökki oli matkan varrella, kun kierreltiin prätkällä matkalla Turun saaristoon.
Sisko kävi Heinolassa vastaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohrapiposta on ollut jo monta viestiä. Jankkauksen vuoksi poistettu? Aihe sallittu, käsittelytapa, toisto, kielletty? Luulen.
Muistetteko röpörieska keskustelunkin tästä. Sen tuhman merkityksen. Jankattu jo kauan.
Kysyn uudelleen:
Leivoin tänään ensimmäistä kertaa savolaista perinnerieskaa, röpörieskaa l. Ohrapippoa.
Muistan, että siitä oli täällä juttua. Silti: enkö minä muka saa kertoa?
Ihan sama kuin narsissit. Kymmenet ketjun kirjoittajat ostavat narsisseja.
Eikö aiheesta saa kirjoittaa kuin yksi?
Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää ketjun diktaattori omine lakeineen.
Moittii emännöintiä? Itse on joku hitleri.
Oletko sinä se, joka kiertää eri ketjuissa arvostelemassa, valittamassa ja haastamassa riitaa? Muut kirjoittaisi sovussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohrapiposta on ollut jo monta viestiä. Jankkauksen vuoksi poistettu? Aihe sallittu, käsittelytapa, toisto, kielletty? Luulen.
Muistetteko röpörieska keskustelunkin tästä. Sen tuhman merkityksen. Jankattu jo kauan.
Kysyn uudelleen:
Leivoin tänään ensimmäistä kertaa savolaista perinnerieskaa, röpörieskaa l. Ohrapippoa.
Oletko sinä se, joka kiertää eri ketjuissa arvostelemassa, valittamassa ja haastamassa riitaa? Muut kirjoittaisi sovussa.
Esim. Hymistely, Tylsät, Yksinäiset, Narsissit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kostat meille kaikille, hullu kostaja? Poistat kaikkien viestejä hyödyttömässä kostossasi, etkö ymmärrä yhtään mitään???
Mulla kans mitta täyttyi N Y T
Pitäkää tunkkinne
Etsin uuden ketjun henkeville keskusteluille, täällä se ei näemmä onnistu.
Miksi pitää tahallaan pilata oiva ketju? En vaan tajua.
Tuo Kostaja jo kauan sitten kirjoitti, että haluaa lopettaa näissä kuulumisketjuissa kaiken kirjoittelun. Tosin totesi, että voi jäädä tänne Lampaan eli mun kanssa kirjoittelemaan. Taisi tietää, että mua ei täältä ihan helposti saa ajettua pois. Sen verran luupää kun olen,,että minään lauhkeana lampaana en todellakaan aio astella Kostajan teuraalle.
Moni on tästäKIN ketjusta lähtenyt. Tehnyt juuri niinkuin Kostaja on halunnutkin. Mutta jotkut meistä ei lähde. Jotkut meistä edelleen hymistelee tai vaikka keskustelee syvällisemmistäkin asioista. En tiedä, mitä kamalaa Kostajan elämässä on joskus tapahtunut., mutta annetaanko me oikeesti Kostajan päättää? Joo, on ärsyttävää, kun Kostaja poistattaa kommentteja, mutta Kostajako tämän ketjun muka omistaa? Ei anneta sille periksi. Ihan vaan tälleen lauhkeana lampaana ehdotan.
Vierailija kirjoitti:
Mun viestit joutaa mennä. Eivät sisällä kuolemattomia viisauksia. En ole kuolematon itsekään enkä järin viisaskaan.
Sama. Riittää että kirjoitin sen, sitten saa mennä. Tämähän on vain keskustelua, puheetkin katoaa tuuleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun viestit joutaa mennä. Eivät sisällä kuolemattomia viisauksia. En ole kuolematon itsekään enkä järin viisaskaan.
Sama. Riittää että kirjoitin sen, sitten saa mennä. Tämähän on vain keskustelua, puheetkin katoaa tuuleen.
Minä taas en päivystä tässä ketjussa klo 7:00-23:00 vaan mulla on muutakin elämää. Olisi kiva ehtiä lukemaan monenlaisia kommentteja erilaisista asioista ennenkuin ne poistuu. Joskus ehdin lukemaan kommentin, joka liittyy johonkin aiempaan kommenttiin. Aihe saattaa olla hyvinkin mielenkiintoinen, mutta alkuperäinen kommentti on kadonnut sillä aikaa, kun kävin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kostat meille kaikille, hullu kostaja? Poistat kaikkien viestejä hyödyttömässä kostossasi, etkö ymmärrä yhtään mitään???
Pitäkää tunkkinne
Hei vaan sulle! Pysy pois riitelemästä Doris. Ei jäädä kaipaamaan.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en päivystä tässä ketjussa klo 7:00-23:00 vaan mulla on muutakin elämää. Olisi kiva ehtiä lukemaan monenlaisia kommentteja erilaisista asioista ennenkuin ne poistuu. Joskus ehdin lukemaan kommentin, joka liittyy johonkin aiempaan kommenttiin. Aihe saattaa olla hyvinkin mielenkiintoinen, mutta alkuperäinen kommentti on kadonnut sillä aikaa, kun kävin kaupassa.
Sen takia tätä kutsutaan keskustelupalstaksi ja keskustelulle on omat yhteiset sääntönsä.
Ei jonkun mukajohtajan omat rajoitukset ja ukaasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn uudelleen:
En tunnista noita ketjuja, vain yhdessä käyn ja täällä. Vauvan ulkopuolella on mukavia erilaisia keskustelupalstoja, ei missään ole tälläistä poistorumbaa. Miksi ylläpito sallii?
Ei täällä ole mitään ylläpitoa vaan ihan ohjelmoitu juttu niin, että kun tarpeeksi monesta ip-.osoitteesta tulee ilmoitus, niin kommentti poistuu. Ei kukaan ihminen sitä kommenttia poista. Ja jokainen, jolla on vähänkään älyä tietotekniikasta, osaa vaihtaa itselleen yhden minuutin aikana vähintääån 5 eri ip-osoitetta. Joskus pari vuotta sitten testasin tämän asian. Tein aloituksen, jonka sisältönä oli vain yksi sana: "Testi". Sitten aloin eri ip-osoitteista lähettää noita "Ilmoita asiaton viesti" - juttuja ja muistaakseni meni about 5 minuuttia, kun alkuperäinen viestini oli kadonnut kuin pieru Saharaan. Kukaan tuskin oli edes lukenut koko typerää kommenttiani, mutta näin helposti poistot onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää tunkkinne
Hei vaan sulle! Pysy pois riitelemästä Doris. Ei jäädä kaipaamaan.
Kerätkää kimpsunne ja kampsunne, kaikki dorikset. Jätetään tuo yksin, niinhän kuulema tahtookin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää tunkkinne
Tuo Kostaja jo kauan sitten kirjoitti, että haluaa lopettaa näissä kuulumisketjuissa kaiken kirjoittelun. Tosin totesi, että voi jäädä tänne Lampaan eli mun kanssa kirjoittelemaan. Taisi tietää, että mua ei täältä ihan helposti saa ajettua pois. Sen verran luupää kun olen,,että minään lauhkeana lampaana en todellakaan aio astella Kostajan teuraalle.
Moni on tästäKIN ketjusta lähtenyt. Tehnyt juuri niinkuin Kostaja on halunnutkin. Mutta jotkut meistä ei lähde. Jotkut meistä edelleen hymistelee tai vaikka keskustelee syvällisemmistäkin asioista. En tiedä, mitä kamalaa Kostajan elämässä on joskus tapahtunut., mutta annetaanko me oikeesti Kostajan päättää? Joo, on ärsyttävää, kun Kostaja poistattaa kommentteja, mutta Kostajako tämän ketjun muka omistaa? Ei anneta sille periksi. Ihan vaan tälleen lauhkeana lampaana ehdotan.
En osaa ottaa tuohon kantaa, mutta noin yksiselitteinen asia ei taida olla. Ketjuissa ei tykätä siitä, että joku arvostelee, yrittää rajoittaa ja haastaa riitaa. Pilaa valituksilla ketjut. Siitä ei pidetä, koska muut kirjoittaisi vapaasti ja sovussa. Ehkei kannata syytellä muita, jos omaa toimintaa korjaamalla asia hoituisi. Muutos kannattaa aina aloittaa itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn uudelleen:
Tähän liittyen:
Uusi kirjoittaja tulee ketjuun, olettaako joku päällepäsmäri, että hän lukee kaikki sivut alusta alkaen, ettei nyt joku vaan ole jo kirjoittanut isoäidinneliöistä aiemmin.
Vai saako hän nyt vaan kirjoittaa aiheestaan?
Sen verran lampaalle vielä kommentoin, että et nähnyt aiemmin asiaksesi puuttua emännöintiin, vaikka meno oli tolkutonta: kiroilua, nimittelyä, rajoittamista ja kirjoittajien poisajamista. Silloin ilmoitit olevasi ulkopuolella ja puolueeton. Se on tietenkin täysin ok. Uskottavuus vaan on koetuksella nyt.
Kommentoida voi jokainen vapaasti, en lähde jankkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä torijuttelussakaan ole paikalla aina, vaan jatketaan aina uutta juttua paikalla olevien kanssa. Keskusteluketju on keskustelua, tajuatko eron? Harmitonta hymistelyä, jota ei jäädä kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas sama ilmiö- kun on pitkään asiallista mielenkiintoista keskustelua niin mitäpä tapahtuu!? Riitely alkaa.
Riitely alkoi turhista poistoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää tunkkinne
Moni on tästäKIN ketjusta lähtenyt. Tehnyt juuri niinkuin Kostaja on halunnutkin. Mutta jotkut meistä ei lähde. Jotkut meistä edelleen hymistelee tai vaikka keskustelee syvällisemmistäkin asioista. En tiedä, mitä kamalaa Kostajan elämässä on joskus tapahtunut., mutta annetaanko me oikeesti Kostajan päättää? Joo, on ärsyttävää, kun Kostaja poistattaa kommentteja, mutta Kostajako tämän ketjun muka omistaa? Ei anneta sille periksi. Ihan vaan tälleen lauhkeana lampaana ehdotan.Tuota just en minäkään ymmärrä. Häätää kaikki kirjoittajat? Kostaa kaikille? Mikä on tarkoitus?
Mä tunnen ihmisiä, joille joku joskus vuosikymmeniä sitten on tehnyt jotain loukkaavaa. Ja jotka kantavat sitä katkeruutta koko lopun elämäänsä. Ja jos sen loukkauksen kohde ei olekaan enää tavoitettavissa, purkavat sen kaiken kaunansa sitten muihin ihmisiin. Jotkut jopa omiin alaikäisiin lapsiinsa.
Mulla oli aikoinaan - vuosituhannen alussa - yksi tällainen ystävä. Miehensä petti ja jätti nuoremman naisen vuoksi. Ymmärrän vihan ja katkeruuden, mutta oikeasti tuollaisista asioista pitäisi kuitenkin vuosien jälkeen edes yrittää selvitä. Mä yritin auttaa ja tsempata häntä, koska kuvittelin, että avioero oli tapahtunut ihan hiljattain. Pari vuotta myöhemmin selvisi, että ero oli tapahtunut jo 10 vuotta aiemmin. Sen parin vuoden aikana hänen lapsensa tulivat jo teini-ikään ja koska ystäväni myrkytti omalla katkeruudellaan koko kodin ilmapiirin, lapsensa halusivat muuttaakin isälleen. Ja tämähän vaan heitti bensaa liekkeihin. Mua kohtaan oli silloin ystävyytemme alussa ihan mukava, mutta pikkuhiljaa kaikki muuttui. Exäänsä ja lapsiinsa ei sitten lopulta ollut enää oikein mitään yhteyksiä, niin otti mut vihansa ja katkeruutensa kohteeksi. Joo ei. Hetken aikaa olin ymmärtäväinen, mutta sitten pistin välit kokonaan poikki. En tiedä, mitä hänelle nykyisin kuuluu eikä kiinnostakaan tietää. Liekö edes elossa enää. No eipä kiinnosta sekään.
Ei mulla ole mitään viisastenkiveä, miten mielenterveysongelmia pitäisi hoitaa. Varsinkaan, kun koko ajan pitää vaan kaikesta säästää. Mutta uskon, että yhä enemmän keskuudessamme liikkuu vahingollisia ihmisiä. Ei siksi, että olisivat jotenkin syntyjään pahoja vaan siksi, että eivät ole saaneet tarvitsemaansa apua ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä torijuttelussakaan ole paikalla aina, vaan jatketaan aina uutta juttua paikalla olevien kanssa. Keskusteluketju on keskustelua, tajuatko eron? Harmitonta hymistelyä, jota ei jäädä kaipaamaan.
Sekö oikeuttaa poistot?
Enhän minä niin sanonut! Vaan että keskustelu elää koko ajan. Luetunymmärtäminen tahallaan huonoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä torilla tapaan päivästä, viikosta, kuukaudesta tai jopa vuodesta toiseen saman ihmisen, niin totta hitossa mä juttelen sen kanssa muustakin kuin vain mansikkakilon hinnasta. Ei siellä torilla kuitenkaan tarvitse olla joka päivä eikä ainakaan 16 tuntia vuorokaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn uudelleen:
En tunnista noita ketjuja, vain yhdessä käyn ja täällä. Vauvan ulkopuolella on mukavia erilaisia keskustelupalstoja, ei missään ole tälläistä poistorumbaa. Miksi ylläpito sallii?
Ei täällä ole mitään ylläpitoa vaan ihan ohjelmoitu juttu niin, että kun tarpeeksi monesta ip-.osoitteesta tulee ilmoitus, niin kommentti poistuu. Ei kukaan ihminen sitä kommenttia poista. Ja jokainen, jolla on vähänkään älyä tietotekniikasta, osaa vaihtaa itselleen yhden minuutin aikana vähintääån 5 eri ip-osoitetta. Joskus pari vuotta sitten testasin tämän asian. Tein aloituksen, jonka sisältönä oli vain yksi sana: "Testi". Sitten aloin eri ip-osoitteista lähettää noita "Ilmoita asiaton viesti" - juttuja ja muistaakseni meni about 5 minuuttia, kun alkuperäinen viestini oli kadonnut kuin pieru Saharaan. Kukaan tuskin oli edes lukenut koko typerää kommenttiani, mutta näin helposti poistot onnistuu.
Tämä on täällä ja joissain muissakin ketjuissa selitetty moneen kertaan. Ei mene perille. Ehkä jollain on lapsenomainen tarve uskoa, että jossain istuu ylituomari, joka on jakamassa jumalallisia tuomioitaan hänen edukseen. Mikään järkipuhe omasta vastuusta ei auta. Etsii vihoissaan syntipukkia eikä halua uskoa, että moni kirjoittaja ei hyväksy jatkuvaa jankkaamista ja riidanhaastoa. Surullista sanoa, kun kyseessä on ehkä yksinäinen ja iäkäs kirjoittaja, mutta liian helposti jankkaa ja valittaa. Ihan kuin ketjut olisi vain häntä varten. Joissain ketjuissa on parempi puolustustaktiikka, täällä pääsee helpommin jankkaamaan.