Näitä pakkauksia suomalaiset eivät osaa kierrättää – asiantuntija: ”Ne eivät kuulu sinne”
Kommentit (11)
Mua ei kiinnosta kierrätys, ei ole jälkeläisiä. Lehdet ja laatikot on pakko koska naapurit näkee mutta muuten tungen kaiken sekäjätepussiin.
Missähän ammattikorkeakoulussa näitä kierrätysasiantuntijoita oikein koulutetaan?
Aiemmin oli ohjeena, että valkoisiin paperikasseihin voi kerätä paperinkeräykseen menevät lehdet. Onko tämä siis muuttunut? Ruskeat olen aina laittanut kartonkiin.
Onko Suomeen ulkomailta tuotu jäte oikeaoppisesti kierrätettyä vai vaaditaanko taas vain hallintoalamaisia venymään?
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin oli ohjeena, että valkoisiin paperikasseihin voi kerätä paperinkeräykseen menevät lehdet. Onko tämä siis muuttunut? Ruskeat olen aina laittanut kartonkiin.
Ideana on pitää hölmöläiset puuhakkaina.
Netti on täynnä kierrätysohjeita ja lähestulkoon jokaisessa pakkauksessa lukee suomenkielellä minne se lajitellaan. Ei ole vaikeaa. Kerrostaloissa kierrätysastiat, kauppoihin voi viedä pullot, paristot, piensähkölaitteet. Kyse on vain asenteesta ja laiskuudesta, jos ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta kierrätys, ei ole jälkeläisiä. Lehdet ja laatikot on pakko koska naapurit näkee mutta muuten tungen kaiken sekäjätepussiin.
Tunge ittes myös.
Vierailija kirjoitti:
Kartonki on kartonkia väristä riippumata.
No, kuuluko ne nestekaasu- ja asetyleenipullot kierrätykseen, vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Voi laittaa paperiin, mutta se ei sinne oikeasti kuulu.
Mites on palstalaiset, laitatteko nestekaasu- ja asetyleenipullot kierrätykseen?