Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (13330)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oottepa ankealla tuulella
Hyvää yötä sisiliskot ja heinäsirkat
Minä olen kyllä hilpeällä tuulella. Huomenna jatketaan höpsöttelyä kaikki röpörieskat.
Ook sää humalassa.
Mä otin palan talouspaperia, ruttasin sen mytyksi ja suihkutin siihen Mustista ja Mirristä ostamaani kissanminttusuihketta. Katselin, miten toi kohta 19v Kyylä-kissa veti rajuja raiveja ympäri olohuoneen lattiaa. Mahtaiskohan toi auttaa ihmisiinkin? Vaikka nenäsuihkeena? Jotta ei olisi pipo niin kireällä?
😂 Seuraavan kerran, kun k:n passautus ärsyttää, uskaltaisitko kokeilla?
Aivan varmasti kokeilen. Ja ehkä sumutan sitä myös k:n sieraimiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä hilpeällä tuulella. Huomenna jatketaan höpsöttelyä kaikki röpörieskat.
Ook sää humalassa.
Mä otin palan talouspaperia, ruttasin sen mytyksi ja suihkutin siihen Mustista ja Mirristä ostamaani kissanminttusuihketta. Katselin, miten toi kohta 19v Kyylä-kissa veti rajuja raiveja ympäri olohuoneen lattiaa. Mahtaiskohan toi auttaa ihmisiinkin? Vaikka nenäsuihkeena? Jotta ei olisi pipo niin kireällä?
Luonnonlääkintää ja lisäpisteitä siitä, että saatavana Mustista ja Mirristä. Sopis meille kaikille. Sillä loppuisi tarpeen tullen turha haukkuminen ja naukuminen. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ook sää humalassa.
Luonnonlääkintää ja lisäpisteitä siitä, että saatavana Mustista ja Mirristä. Sopis meille kaikille. Sillä loppuisi tarpeen tullen turha haukkuminen ja naukuminen. 😂
Se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa. Usein nauran just itselleni, unohdin, ettei se sovi tässä ketjussa. Pitänee vetää tiukka pipo takaisin päähän.
Pyöräiltiin taas asioille. Mies kävi parturisssa, minä menin kirjastoon lukemaan lehtiä.
Sieltä kiinalaiseen syömään- ihan hyvää oli.
Ostettiin rasia mansikoita, eipä kovin hyviä ole vaikka Melody- lajiketta makeana mainostetaan.
Kappa perunoita, ne riittävät moneksi viikoksi meille.
Minunkin pitäisi mennä kampaajalle, aikamoinen hattarapesä alkaa olla.
Pihalla ei tänään viitsi olla kun naapurissa tehdään maalämpökaivantoja.
Huomenna loppuu kesäkuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ook sää humalassa.
Se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa. Usein nauran just itselleni, unohdin, ettei se sovi tässä ketjussa. Pitänee vetää tiukka pipo takaisin päähän.
Tsup, tsup, tsup...ruiskutin just tota kissanminttusuihketta sun päähäsi. Sori siitä :D Mutta aatelkaa, jos pidettäisiinkin tänään ketjussa kissanminttubileet? Nyyttäriperiaatteeella? Nyt on toki maanantai ja monilla huomenna työpäivä, mutta käsittääkseni kissanmintusta ei tule krapulaa. Kyylä jo mua tossa tuolin vieressä tuijottaa katseessaan, että no koska ne bileet alkaa :D
Mites kun ei oo kissaa, ei kissan- eikä edes tavallista minttua? Saako ihan ilman mitään riehaantua ja pistää jalalla koreaksi tai vaikka japaniksi? Kurkkulaulua löytyis, se ei tanssittavaksi oikein sovi.
Ehkä myöhemmin, jos Kyylä jaksaa odottaa, nyt on liian kuumakin, parvekkeellakin +35, sisällä vähän viileämpää ja tuuletin sekoittaa ilmaa :)
Eri-s-kummallisena meinaan tulla bileisiin kuokkimaan, keneltä löytyy sopiva pottumaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ook sää humalassa.
Tsup, tsup, tsup...ruiskutin just tota kissanminttusuihketta sun päähäsi. Sori siitä :D Mutta aatelkaa, jos pidettäisiinkin tänään ketjussa kissanminttubileet? Nyyttäriperiaatteeella? Nyt on toki maanantai ja monilla huomenna työpäivä, mutta käsittääkseni kissanmintusta ei tule krapulaa. Kyylä jo mua tossa tuolin vieressä tuijottaa katseessaan, että no koska ne bileet alkaa :D
Ei mitään soreja, vaan kiitos! Ihmettelinkin, mistä se positiivinen energiabuustaus oli lähtöisin. Siivosin puoli taloa laulellen, pesin hetkessä kaikki matot, maalasin puutarhahuonekalut, trimmasin pensasaidan ja vahdin toisen naapurin muksua kauppareisun ajan. Herttainen kaveri. Pullataikinan nousemista odotellessa ajoin nurmikon ja ennen niin kärttyisä toinen naapurikin vaikutti yllättäen kivalta, kun kaiken välissä pohdittiin, onko maailmankaikkeus sittenkin pelkkä simulaatio ja päätettiin sen kunniaksi ärjestää puutarhajuhlat. Ja tämä kaikki hoitui multa hetkessä ilman naukumista ja haukkumista. Näin tehokasta ainetta on saatava lisää!
Tapasin aamupäivällä entisen hyvän työkaverini kahvikupposen äärellä. Muistimme mukaan edellinen tapaaminen oli joskus ennen korona-aikaa. Sovittiin, että tapaamme jatkossa useammin, kun hänkin jäi vapaalle työstään. Oli kyllä mukava kohtaaminen.
Mieheni kanssa kävimme iltapäivällä tapaamassa läheistä ihmistä hoivakodissa. Pirteämpi oli kuin edellisellä kerralla.
Kävelyllä ollessa iso kaunis haapaperhonen oli puolipökkyrässä tiellä ohitse ajaneen auton jälkeen. Käteeni sen ohjasin ja ei päässyt lentoon ja leijaili vaan maahan pudoten. Otin sen uudestaan matkaan ja mietin jos lasken johonkin hyvään paikkaan toipumaan. Sitten myöhemmin perhonen lennähtikin puseroni päälle ja siitä sitten korkealle puun oksalle. Näin toipui kuitenkin ja selvisi. Tosi iloinen olo tuli. Perhoset niin rakkaita minulle.
Muuten kävin ostamassa poistokirjoja. Toki joku sanoisi miksi ostaa, mutta sain 5 eurolla 10 kirjaa ja siinä nyt kesän lukemiset. Ihan mielenkiintoista kirjaa tällä kertaa.
Jos nyt illalla jaksan niin lähden kauemmas lenkille paikkaan missä on ollut aina mukava kävellä. Rauhallinen tienoo, jossa jo koirani kanssa kuljettiin. Parempi valita niin. Tarvisin joskus mukanaani "armeijan" tai jotain porukkaa. Niin kai se on jos totuuden sanoo. Jos saisikin mennä rauhassa. Pieni toivo ja suuri pyyntö samalla. Älköön kukaan tästäkään suuttuko. Lähinnä huumoria yritän repiä elämästäni. Edes jotain.
Perhosia 🦋🦋🦋🦋🦋 Pörriäisiä 🐝🐝🐝🐝🐝
Eläinten ystäville 🌷
Vierailija kirjoitti:
Perhosia 🦋🦋🦋🦋🦋 Pörriäisiä 🐝🐝🐝🐝🐝
Eläinten ystäville 🌷
Hauska.
Perhoset ja pörriäiset on myös hyödyllisiä pölyttäjiä. Nyt vaan on uhkana pölyttäjäkato. Jos niiden määrä jatkaa tippumistaan, 2030 alkaen siitä koituu maailmanlaajuisesti n. 34 miljardin kulut vuosittain. Pölytys pitää silloin hoitaa muulla tavoin, esim. koneellisesti. Kiinassa näin taidetaan jo tehdä. Kauneusarvoja ei tuohon ole laskettu. Haikeaa ja surullista, jos sinisiipi ei enää lentele niityn yllä eikä kimalainen pörise sormustinkukassa.
En ehtinyt kussanminttuiluun mukaan, mutta oreganosta, tillistä, persiljasta, tomaatista, vuohenputkesta ja nokkosesta tein maukkaan salaatin broileripastan oheen.
Hyvää yötä rosmariinit ja laventelit.
Tiskattukin on.
Vierailija kirjoitti:
Perhoset ja pörriäiset on myös hyödyllisiä pölyttäjiä. Nyt vaan on uhkana pölyttäjäkato. Jos niiden määrä jatkaa tippumistaan, 2030 alkaen siitä koituu maailmanlaajuisesti n. 34 miljardin kulut vuosittain. Pölytys pitää silloin hoitaa muulla tavoin, esim. koneellisesti. Kiinassa näin taidetaan jo tehdä. Kauneusarvoja ei tuohon ole laskettu. Haikeaa ja surullista, jos sinisiipi ei enää lentele niityn yllä eikä kimalainen pörise sormustinkukassa.
Mulla on muutama valkea sormustinkukka penkissä, kovasti pörrää kimalaisia siinä, onneksi. Lobeliat on myös suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt kussanminttuiluun mukaan, mutta oreganosta, tillistä, persiljasta, tomaatista, vuohenputkesta ja nokkosesta tein maukkaan salaatin broileripastan oheen.
Hyvää yötä rosmariinit ja laventelit.
Tiskattukin on.
Mihin vittuiluun et ehtinyt?
Missankunttuiluun???
Tiski-tiistai kunhan saan rähmät silmästä ja katsottua futiskoosteen. Uneen vaivuin Saksa-Paraguai pelin puoliajalla, läppäri jäi viereen huutamaan, joskus aamuyöllä heräsin sen sammuttamaan.
Hymistelijät(kin) ovat häviävä, selvästi uhanalaiseksi määriteltävä laji perhosten ja pörriäisten lisäksi :( Pidetään meidät elossa rikkaruohojen keskellä.
Huomenta, tässäpäs toinenkin mökkitarina, edellinen oli se, missä ystävä kuvitteli minun partioivan peloissani kirves olalla tuvassa...Olin taas samalla mökillä ja nyt koko kesän, tykästyin siihen mökkiin kovasti ja mukavat vuokranantaja sisarukset ilmeisesti vastavuoroisesti, koska tarjosivat sitä mulle koko kesäksi tosi edullisesti. Sain töistä vuorotteluvapaata ja toukokuun lopussa jo koiran kanssa muutimme sinne, postinkin käänsin sinne . Mökki oli unelmieni paikka puutarhoineen, sähköistetty pikku rantasaunamökki ja vasta laitettu ja maalattu, tosi siisti. Monenlaisilla olin ollut, koska rahaa ei paljon käytettävissä ja yksin kaiken kustansin. Koirakin nautti kun sai taas vapaana olla koko kesän, oli paimenkoira ja tottunut mökkeilijä, eikä koskaan ollut lähtenyt pihapiiristä, minua paimensi aina viisaasti pensaan alla varjossa pötkötellen. Hellekesä sattuikin olemaan. Kun tulimme mökille, koirani antoi pihapiirissä majailleelle ketullekin lähdöt, katselin lähteekö ketun perään, tyssäsi tassunsa just nurmikon reunalle ja lirautti reviirimerkin siihen. Jo kymmenkunta kesää eri mökeillä eikä koskaan mihinkään ollut lähtenyt.
Siskoni oli ollut vieraana ja teki siinä pihalla lähtöä ja sanoi jotenkin surkuttelevasti, tännekös sinä taas yksin jäät, illatkin jo pimenee, syyskuun alkua elettiin jo. Rapsuttelin koiraani ja sanoin "mikäs täällä ollessa, onhan mulla tämä uskollinen ystäväni kaverina" Autonvalot hävisi ja pienen hetken päästä puhelimeni soi ja katsoin: sisko soittaa, unohtuikohan jotain...Sisko sanoi huomanneensa taustapeilistä jotain liikettä autonsa takana ja kas "se sun uskollinen ystäväsi juosta hunttasee mun auton perässä, haluaakohan se jo kaupunkiin" Kohta tulivat takaisin ja koira koreasti etupenkillä.
Illalla istuskelimme takkatulen ääressä ja harjasin koiran turkista päivän roskia pois, ajatuksissani puhelin; "olisikohan se jo aika jättää mökkeilyt ja lähteä kotiin" Jo se, että minusta näytti että koirani nyökkäsi päätään mulle, oli tosiaankin varma merkki, että parasta alkaa laittaa kimpsut ja kampsut kasaan, hommata kyyti ja lähteä jo kotiin.
Kivoja aamuisia kesähyrinöitä ja ihana mökkitarina eläinystävän kanssa 🐶 minulla tuli ihan tippa linssiin.