Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

 

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (9555)

Vierailija
9501/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siniset sukat, mitkä eivät sovi yhtään muiden vaatteiden väreihin, häiritsee värisilmääni tavattomasti! Sukat täytyy vaihtaa  vihreisiin ennen paketinhakureissua. Lisäksi paidassani on likaisenruskeaa, ruskea on inhokkivärini, nettikaupan kuva valehteli paidan värit! En tuotakaan voi ihmisten ilmoilla pitää, onneksi sain rahat takaisin.

Kotonani on ruskeaa vain ukin kirjoituspöytä ja mummin liinavaatekaappi, rakkaat perintöhuonekalut!

Horoskoopin mukaan tämänpäiväisissä puuhissani on ideaa ja potkua, näkis vaan kun ei ole edes ideanpoikasta tekemisistä tälle päivälle, hymistele nyt sitten täällä mistään mitään :( Ei ole horoskooppeihin uskomista!

Havahduin tässä kerran katsomaan vaatekaappini sisältöä, ja melkein kaikki vaatteeni ovat mustia tai mustavalkoisia...kuitenkin pidän väreistä ja monesti ihaillen katson kanssaihmisten kauniita värillisiä vaatteita, varsinkin kesällä. Mikähän siinä  että vain tummissa väreissä olen "kuin kotonani" Tietysti olen kuullut että musta hoikentaa, mutta ei sekään ihmeisiin pysty :) lempivärini kylläkin on vaalean hempeä liilasävy, mutta sitä löytyy vain yöpaidoista.

Suomessa on kyllä synkkä värimaailma nykyään, tummia synkkiä värejä, minne ne iloiset värit katosi joita oli vielä 15 vuotta sitten. Lapsetkin puetaan mustiin ja harmaisiin murrettuihin väreihin.

Lasten mustat vaunut on järkyttävät, niissä mahtaa olla kuuma helteellä  : (

Oliko joskus 80-luvulla yleisin väri?

Ei. Tummanruskea ja tumma viinipunainen oli 80-luvulla vaunujen valtaväri. Koppa oli samettia ja valkoinen  harso laitettiin hyönteissuojaksi kesällä.

Vierailija
9502/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siniset sukat, mitkä eivät sovi yhtään muiden vaatteiden väreihin, häiritsee värisilmääni tavattomasti! Sukat täytyy vaihtaa  vihreisiin ennen paketinhakureissua. Lisäksi paidassani on likaisenruskeaa, ruskea on inhokkivärini, nettikaupan kuva valehteli paidan värit! En tuotakaan voi ihmisten ilmoilla pitää, onneksi sain rahat takaisin.

Kotonani on ruskeaa vain ukin kirjoituspöytä ja mummin liinavaatekaappi, rakkaat perintöhuonekalut!

Horoskoopin mukaan tämänpäiväisissä puuhissani on ideaa ja potkua, näkis vaan kun ei ole edes ideanpoikasta tekemisistä tälle päivälle, hymistele nyt sitten täällä mistään mitään :( Ei ole horoskooppeihin uskomista!

Havahduin tässä kerran katsomaan vaatekaappini sisältöä, ja melkein kaikki vaatteeni ovat mustia tai mustavalkoisia...kuitenkin pidän väreistä ja monesti ihaillen katson kanssaihmisten kauniita värillisiä vaatteita, varsinkin kesällä. Mikähän siinä  että vain tummissa väreissä olen "kuin kotonani" Tietysti olen kuullut että musta hoikentaa, mutta ei sekään ihmeisiin pysty :) lempivärini kylläkin on vaalean hempeä liilasävy, mutta sitä löytyy vain yöpaidoista.

Mulla oli aiemmin lähes kaikki vaatteeni harmaan eri sävyjä. Jotain valkoista vaan lisäksi. Kun aikoinaan selvisin siitä valtimorepeämästä, ajattelin, että voisihan sitä olla vähän iloisemman värisiä vaatteita. Niinpä uusin vaatevarastoani. Tykkäsin yhdistää mustaa kirkkaampiin väreihin. Vuodet vierivät, vaatteet kuluivat ja piti ostaa uusia. Ja nyt mun vaatekaapissani on TAAS lähinnä vain harmaan eri sävyjä. Mutta kun on tässä ollut kaikenväiristä nelijalkaista karvakamua, niin harmaassa kissan tai koiran karvat ei näy yhtä hyvin kuin mustassa :D

Harmaassa on monenlaisia kauniita sävyjä, vaikka äkkiseltään kuulostaa ankealta väriltä.  Fifty shades of grey  ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tiskikaverein

Tänään on pakko tuskata*), syvät lautaset kaikki odottaa pesua. Klo 13.00!

Viikkasin pyykit, tai kämppäsin, kuten meillä ruukataan sanoa. Sovittelin vaatteita, pohdin asua siskon synttäreille, löysin heleänvihreän pellavakoltun, jota en muistanut lainkaan, siis vaatekomerosta löysin. Omasta. Taitaa olla liian paljon vaatteita, jonsei muista kaikkia laisinkaan.

*) tuskata, hauska näppivirhe, tuskaa on tuo tiskaus joskus :)

Mukavaa päivää sohvaperunat, jöröjukat ja taivaanrannanmaalarit.

"Tuskaus" olikin hyvä aasinsilta, kun tässä mietin, onko mulla mitään mustia vaatteita - paitsi hautajaisvaatteet - lauantaiksi, kun yhden ystäväni kanssa mennään Tuska-festareille. Monta vuotta siitä, kun olen viimeksi niillä festareilla käynyt. Tänä vuonna päätettiin mennä edes yhtenä päivänä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siniset sukat, mitkä eivät sovi yhtään muiden vaatteiden väreihin, häiritsee värisilmääni tavattomasti! Sukat täytyy vaihtaa  vihreisiin ennen paketinhakureissua. Lisäksi paidassani on likaisenruskeaa, ruskea on inhokkivärini, nettikaupan kuva valehteli paidan värit! En tuotakaan voi ihmisten ilmoilla pitää, onneksi sain rahat takaisin.

Kotonani on ruskeaa vain ukin kirjoituspöytä ja mummin liinavaatekaappi, rakkaat perintöhuonekalut!

Horoskoopin mukaan tämänpäiväisissä puuhissani on ideaa ja potkua, näkis vaan kun ei ole edes ideanpoikasta tekemisistä tälle päivälle, hymistele nyt sitten täällä mistään mitään :( Ei ole horoskooppeihin uskomista!

Havahduin tässä kerran katsomaan vaatekaappini sisältöä, ja melkein kaikki vaatteeni ovat mustia tai mustavalkoisia...kuitenkin pidän väreistä ja monesti ihaillen katson kanssaihmisten kauniita värillisiä vaatteita, varsinkin kesällä. Mikähän siinä  että vain tummissa väreissä olen "kuin kotonani" Tietysti olen kuullut että musta hoikentaa, mutta ei sekään ihmeisiin pysty :) lempivärini kylläkin on vaalean hempeä liilasävy, mutta sitä löytyy vain yöpaidoista.

Mulla oli aiemmin lähes kaikki vaatteeni harmaan eri sävyjä. Jotain valkoista vaan lisäksi. Kun aikoinaan selvisin siitä valtimorepeämästä, ajattelin, että voisihan sitä olla vähän iloisemman värisiä vaatteita. Niinpä uusin vaatevarastoani. Tykkäsin yhdistää mustaa kirkkaampiin väreihin. Vuodet vierivät, vaatteet kuluivat ja piti ostaa uusia. Ja nyt mun vaatekaapissani on TAAS lähinnä vain harmaan eri sävyjä. Mutta kun on tässä ollut kaikenväiristä nelijalkaista karvakamua, niin harmaassa kissan tai koiran karvat ei näy yhtä hyvin kuin mustassa :D

Harmaassa on monenlaisia kauniita sävyjä, vaikka äkkiseltään kuulostaa ankealta väriltä.  Fifty shades of grey  ;)

Niin on ja kaikki sävyt sopivat yhteen. 

Vierailija
9505/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskalla tiskattu jo eilen, tänään kukkienkastelua ennenkuin multa kuivuuttaan murenee.

Ajattelin perustaa Pallonsuojeluliiton, PSL:n, sen verran sympatiani ovat pallojen puolella. Juuri nyt niitä potkitaan oikein urakalla tuolla rapakon takana, täällä kotipuolessa on menossa lyöntikausi :( Ja ajatelkaapa keilapallon kurjaa kohtaloa: ensin sitä heitetään parkettiin ja lopulta se joutuu keilojen kolhimaksi. 

Jotkut pallot joutuvat jopa eläinten hampaiden pureskeltaviksi, sitä tuskan määrää mitä pallot joutuvat kärsimään! Ei ole inhimillistä kohtelua palloja kohtaan!

Pyydän, pelastakaa pallot!

Vierailija
9506/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tiskikaverein

Tänään on pakko tuskata*), syvät lautaset kaikki odottaa pesua. Klo 13.00!

Viikkasin pyykit, tai kämppäsin, kuten meillä ruukataan sanoa. Sovittelin vaatteita, pohdin asua siskon synttäreille, löysin heleänvihreän pellavakoltun, jota en muistanut lainkaan, siis vaatekomerosta löysin. Omasta. Taitaa olla liian paljon vaatteita, jonsei muista kaikkia laisinkaan.

*) tuskata, hauska näppivirhe, tuskaa on tuo tiskaus joskus :)

Mukavaa päivää sohvaperunat, jöröjukat ja taivaanrannanmaalarit.

"Tuskaus" olikin hyvä aasinsilta, kun tässä mietin, onko mulla mitään mustia vaatteita - paitsi hautajaisvaatteet - lauantaiksi, kun yhden ystäväni kanssa mennään Tuska-festareille. Monta vuotta siitä, kun olen viimeksi niillä festareilla käynyt. Tänä vuonna päätettiin mennä edes yhtenä päivänä.

Tuskanpunainen Tuska-festareille ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9507/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siniset sukat, mitkä eivät sovi yhtään muiden vaatteiden väreihin, häiritsee värisilmääni tavattomasti! Sukat täytyy vaihtaa  vihreisiin ennen paketinhakureissua. Lisäksi paidassani on likaisenruskeaa, ruskea on inhokkivärini, nettikaupan kuva valehteli paidan värit! En tuotakaan voi ihmisten ilmoilla pitää, onneksi sain rahat takaisin.

Kotonani on ruskeaa vain ukin kirjoituspöytä ja mummin liinavaatekaappi, rakkaat perintöhuonekalut!

Horoskoopin mukaan tämänpäiväisissä puuhissani on ideaa ja potkua, näkis vaan kun ei ole edes ideanpoikasta tekemisistä tälle päivälle, hymistele nyt sitten täällä mistään mitään :( Ei ole horoskooppeihin uskomista!

Havahduin tässä kerran katsomaan vaatekaappini sisältöä, ja melkein kaikki vaatteeni ovat mustia tai mustavalkoisia...kuitenkin pidän väreistä ja monesti ihaillen katson kanssaihmisten kauniita värillisiä vaatteita, varsinkin kesällä. Mikähän siinä  että vain tummissa väreissä olen "kuin kotonani" Tietysti olen kuullut että musta hoikentaa, mutta ei sekään ihmeisiin pysty :) lempivärini kylläkin on vaalean hempeä liilasävy, mutta sitä löytyy vain yöpaidoista.

Minun vaatekaapissani on vain punaista eri vahvuuksina, kengätkin ovat punaisia tai pinkkejä. Takit, laukut jopa auto ja sateenvarjot ovat punaisia. Talo on valkoinen ja sisustus minimalistinen. Saan energiaa väristä. 

Minulla on nykysin pellavaa, luoonnonväreissä. Lisäksi harmaata, oranssia ja musta-valkoista.

Vihreääkin löytyy. Jossain vaiheessa oli sinistä, vuosikaudet. Sitten tuli täystoppi.

Ystäväni kanssa ihmettelimme, miksi näytämme tänään erityisen  vanhoilta ja kurttuisilta. Molemmilla oli vaaleat pellavamekot. Pellava rypistyy ja kasvot ja muu paljas iho näyttää todella ryppyiseltä pellavasta heijastuvien ryppyjen valossa. Mikä on etu, jos tarvitsee apuja, voi heittää "vanha raihnainen vanhus" -kortin esiin. 

Vierailija
9508/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siniset sukat, mitkä eivät sovi yhtään muiden vaatteiden väreihin, häiritsee värisilmääni tavattomasti! Sukat täytyy vaihtaa  vihreisiin ennen paketinhakureissua. Lisäksi paidassani on likaisenruskeaa, ruskea on inhokkivärini, nettikaupan kuva valehteli paidan värit! En tuotakaan voi ihmisten ilmoilla pitää, onneksi sain rahat takaisin.

Kotonani on ruskeaa vain ukin kirjoituspöytä ja mummin liinavaatekaappi, rakkaat perintöhuonekalut!

Horoskoopin mukaan tämänpäiväisissä puuhissani on ideaa ja potkua, näkis vaan kun ei ole edes ideanpoikasta tekemisistä tälle päivälle, hymistele nyt sitten täällä mistään mitään :( Ei ole horoskooppeihin uskomista!

Havahduin tässä kerran katsomaan vaatekaappini sisältöä, ja melkein kaikki vaatteeni ovat mustia tai mustavalkoisia...kuitenkin pidän väreistä ja monesti ihaillen katson kanssaihmisten kauniita värillisiä vaatteita, varsinkin kesällä. Mikähän siinä  että vain tummissa väreissä olen "kuin kotonani" Tietysti olen kuullut että musta hoikentaa, mutta ei sekään ihmeisiin pysty :) lempivärini kylläkin on vaalean hempeä liilasävy, mutta sitä löytyy vain yöpaidoista.

Minun vaatekaapissani on vain punaista eri vahvuuksina, kengätkin ovat punaisia tai pinkkejä. Takit, laukut jopa auto ja sateenvarjot ovat punaisia. Talo on valkoinen ja sisustus minimalistinen. Saan energiaa väristä. 

Minulla on nykysin pellavaa, luoonnonväreissä. Lisäksi harmaata, oranssia ja musta-valkoista.

Vihreääkin löytyy. Jossain vaiheessa oli sinistä, vuosikaudet. Sitten tuli täystoppi.

Ystäväni kanssa ihmettelimme, miksi näytämme tänään erityisen  vanhoilta ja kurttuisilta. Molemmilla oli vaaleat pellavamekot. Pellava rypistyy ja kasvot ja muu paljas iho näyttää todella ryppyiseltä pellavasta heijastuvien ryppyjen valossa. Mikä on etu, jos tarvitsee apuja, voi heittää "vanha raihnainen vanhus" -kortin esiin. 

Oon 60+, on erivärisiä pellavavaatteita, ryppyisiä tietenkin.

Enpä ole tuota efektiä huomannut. Pellavan väri on minusta kesällä kauneimmillaan, kun iho on päivettynyt keveästi. Keskitalvella tekee helpolla kalpeaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9509/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siniset sukat, mitkä eivät sovi yhtään muiden vaatteiden väreihin, häiritsee värisilmääni tavattomasti! Sukat täytyy vaihtaa  vihreisiin ennen paketinhakureissua. Lisäksi paidassani on likaisenruskeaa, ruskea on inhokkivärini, nettikaupan kuva valehteli paidan värit! En tuotakaan voi ihmisten ilmoilla pitää, onneksi sain rahat takaisin.

Kotonani on ruskeaa vain ukin kirjoituspöytä ja mummin liinavaatekaappi, rakkaat perintöhuonekalut!

Horoskoopin mukaan tämänpäiväisissä puuhissani on ideaa ja potkua, näkis vaan kun ei ole edes ideanpoikasta tekemisistä tälle päivälle, hymistele nyt sitten täällä mistään mitään :( Ei ole horoskooppeihin uskomista!

Havahduin tässä kerran katsomaan vaatekaappini sisältöä, ja melkein kaikki vaatteeni ovat mustia tai mustavalkoisia...kuitenkin pidän väreistä ja monesti ihaillen katson kanssaihmisten kauniita värillisiä vaatteita, varsinkin kesällä. Mikähän siinä  että vain tummissa väreissä olen "kuin kotonani" Tietysti olen kuullut että musta hoikentaa, mutta ei sekään ihmeisiin pysty :) lempivärini kylläkin on vaalean hempeä liilasävy, mutta sitä löytyy vain yöpaidoista.

Suomessa on kyllä synkkä värimaailma nykyään, tummia synkkiä värejä, minne ne iloiset värit katosi joita oli vielä 15 vuotta sitten. Lapsetkin puetaan mustiin ja harmaisiin murrettuihin väreihin.

Lasten mustat vaunut on järkyttävät, niissä mahtaa olla kuuma helteellä  : (

Oliko joskus 80-luvulla yleisin väri?

Ei. Tummanruskea ja tumma viinipunainen oli 80-luvulla vaunujen valtaväri. Koppa oli samettia ja valkoinen  harso laitettiin hyönteissuojaksi kesällä.

Tämäkin sijoittuu 80-luvun loppupuolelle. Odotin esikoistamme viimeisillään ja  ultrassa käynneilläni en halunnut tietää kumpaa odotin, vaikka hoitaja sanoi "aivan selvästi näkevänsä" Itse salaa toivoin tyttöä ja aloin niin uskoakin.

Olimme sitten lastentarvikeliikkeessä vaunuja ostamassa ja siellä oli tosi kivat Emmaljungan vaunut, jotka mulle oikein sopivat työntää, kun aika lyhyt olen. Mutta vaunut olivatkin viimeiset sitä mallia siellä. Esittelyvaunut, joten hintakin alennettu, rahat tiukilla, joten se oli erittäin tärkeä seikka meille. Iso mutta: väri oli kirkkaan taivaansininen. Pitkään pohdittuani päädyimme ne sitten kuitenkin ostamaan ja saimme lisävarusteitakin kaupan päälle.  Kun työntelimme niitä autosta kotiin, aivan kuin kohtalon oikkuna, utelias naapuri siihen kyselemään  "poikakos se teille tulossa kun tuon väriset ostitte" hyvä etten itkuun pillahtanut, herkillä mielin kun olin. No, kaikki lapsemme olivat sitten poikia ja niissä samoissa sinisissä vaunuissa ovat pötkötelleet. Ja siskolle vielä annoin ne kiertoon.

Vierailija
9510/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siniset sukat, mitkä eivät sovi yhtään muiden vaatteiden väreihin, häiritsee värisilmääni tavattomasti! Sukat täytyy vaihtaa  vihreisiin ennen paketinhakureissua. Lisäksi paidassani on likaisenruskeaa, ruskea on inhokkivärini, nettikaupan kuva valehteli paidan värit! En tuotakaan voi ihmisten ilmoilla pitää, onneksi sain rahat takaisin.

Kotonani on ruskeaa vain ukin kirjoituspöytä ja mummin liinavaatekaappi, rakkaat perintöhuonekalut!

Horoskoopin mukaan tämänpäiväisissä puuhissani on ideaa ja potkua, näkis vaan kun ei ole edes ideanpoikasta tekemisistä tälle päivälle, hymistele nyt sitten täällä mistään mitään :( Ei ole horoskooppeihin uskomista!

Havahduin tässä kerran katsomaan vaatekaappini sisältöä, ja melkein kaikki vaatteeni ovat mustia tai mustavalkoisia...kuitenkin pidän väreistä ja monesti ihaillen katson kanssaihmisten kauniita värillisiä vaatteita, varsinkin kesällä. Mikähän siinä  että vain tummissa väreissä olen "kuin kotonani" Tietysti olen kuullut että musta hoikentaa, mutta ei sekään ihmeisiin pysty :) lempivärini kylläkin on vaalean hempeä liilasävy, mutta sitä löytyy vain yöpaidoista.

Minun vaatekaapissani on vain punaista eri vahvuuksina, kengätkin ovat punaisia tai pinkkejä. Takit, laukut jopa auto ja sateenvarjot ovat punaisia. Talo on valkoinen ja sisustus minimalistinen. Saan energiaa väristä. 

Minulla on nykysin pellavaa, luoonnonväreissä. Lisäksi harmaata, oranssia ja musta-valkoista.

Vihreääkin löytyy. Jossain vaiheessa oli sinistä, vuosikaudet. Sitten tuli täystoppi.

Ystäväni kanssa ihmettelimme, miksi näytämme tänään erityisen  vanhoilta ja kurttuisilta. Molemmilla oli vaaleat pellavamekot. Pellava rypistyy ja kasvot ja muu paljas iho näyttää todella ryppyiseltä pellavasta heijastuvien ryppyjen valossa. Mikä on etu, jos tarvitsee apuja, voi heittää "vanha raihnainen vanhus" -kortin esiin. 

Oon 60+, on erivärisiä pellavavaatteita, ryppyisiä tietenkin.

Enpä ole tuota efektiä huomannut. Pellavan väri on minusta kesällä kauneimmillaan, kun iho on päivettynyt keveästi. Keskitalvella tekee helpolla kalpeaksi.

Tarkkailepas ja kysy muilta rehellistä mielipidettä! Suorasuut on tässä parhaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9511/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin metsätöistä. En halua kommentteja riitelijältä. Jätä meidät rauhaan. Pärjätään ihan hyvin ilman sun jankkausta ja nimittelyä.

Vierailija
9512/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin metsätöistä. En halua kommentteja riitelijältä. Jätä meidät rauhaan. Pärjätään ihan hyvin ilman sun jankkausta ja nimittelyä.

Joku kirjoitti vesauksesta, tähän olisin vastannut. En riitele, ilettää turhat poistot, mitkä pilaa keskustelun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9513/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siniset sukat, mitkä eivät sovi yhtään muiden vaatteiden väreihin, häiritsee värisilmääni tavattomasti! Sukat täytyy vaihtaa  vihreisiin ennen paketinhakureissua. Lisäksi paidassani on likaisenruskeaa, ruskea on inhokkivärini, nettikaupan kuva valehteli paidan värit! En tuotakaan voi ihmisten ilmoilla pitää, onneksi sain rahat takaisin.

Kotonani on ruskeaa vain ukin kirjoituspöytä ja mummin liinavaatekaappi, rakkaat perintöhuonekalut!

Horoskoopin mukaan tämänpäiväisissä puuhissani on ideaa ja potkua, näkis vaan kun ei ole edes ideanpoikasta tekemisistä tälle päivälle, hymistele nyt sitten täällä mistään mitään :( Ei ole horoskooppeihin uskomista!

Havahduin tässä kerran katsomaan vaatekaappini sisältöä, ja melkein kaikki vaatteeni ovat mustia tai mustavalkoisia...kuitenkin pidän väreistä ja monesti ihaillen katson kanssaihmisten kauniita värillisiä vaatteita, varsinkin kesällä. Mikähän siinä  että vain tummissa väreissä olen "kuin kotonani" Tietysti olen kuullut että musta hoikentaa, mutta ei sekään ihmeisiin pysty :) lempivärini kylläkin on vaalean hempeä liilasävy, mutta sitä löytyy vain yöpaidoista.

Minun vaatekaapissani on vain punaista eri vahvuuksina, kengätkin ovat punaisia tai pinkkejä. Takit, laukut jopa auto ja sateenvarjot ovat punaisia. Talo on valkoinen ja sisustus minimalistinen. Saan energiaa väristä. 

Minulla on nykysin pellavaa, luoonnonväreissä. Lisäksi harmaata, oranssia ja musta-valkoista.

Vihreääkin löytyy. Jossain vaiheessa oli sinistä, vuosikaudet. Sitten tuli täystoppi.

Ystäväni kanssa ihmettelimme, miksi näytämme tänään erityisen  vanhoilta ja kurttuisilta. Molemmilla oli vaaleat pellavamekot. Pellava rypistyy ja kasvot ja muu paljas iho näyttää todella ryppyiseltä pellavasta heijastuvien ryppyjen valossa. Mikä on etu, jos tarvitsee apuja, voi heittää "vanha raihnainen vanhus" -kortin esiin. 

Oon 60+, on erivärisiä pellavavaatteita, ryppyisiä tietenkin.

Enpä ole tuota efektiä huomannut. Pellavan väri on minusta kesällä kauneimmillaan, kun iho on päivettynyt keveästi. Keskitalvella tekee helpolla kalpeaksi.

Tarkkailepas ja kysy muilta rehellistä mielipidettä! Suorasuut on tässä parhaita.

Olen nähnyt monenikäisillä pellavavaatteita, eri värisiä. En tunnista ilmiötä

Eri

Vierailija
9514/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin metsätöistä. En halua kommentteja riitelijältä. Jätä meidät rauhaan. Pärjätään ihan hyvin ilman sun jankkausta ja nimittelyä.

Ootpa tyly, puolustat poistajaa vai oletko hän? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9515/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin metsätöistä. En halua kommentteja riitelijältä. Jätä meidät rauhaan. Pärjätään ihan hyvin ilman sun jankkausta ja nimittelyä.

Ootpa tyly, puolustat poistajaa vai oletko hän? 

En ole.  Inhoan riitaa ja sitä sinä tuot tähän ketjuun. Kielenkäyttösi  on ala-arvoista. Pilaat hyväntuulisen ketjun.

Vierailija
9516/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin metsätöistä. En halua kommentteja riitelijältä. Jätä meidät rauhaan. Pärjätään ihan hyvin ilman sun jankkausta ja nimittelyä.

Ootpa tyly, puolustat poistajaa vai oletko hän? 

En ole.  Inhoan riitaa ja sitä sinä tuot tähän ketjuun. Kielenkäyttösi  on ala-arvoista. Pilaat hyväntuulisen ketjun.

Heti huomasi,  koska riitelijä tuli. Alkoi nimittely ja rumat sanat.

Vierailija
9517/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin.  Taas alkoi riita. Huomiseen!

Vierailija
9518/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin.  Taas alkoi riita. Huomiseen!

Huomiseen!👍

Vierailija
9519/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin metsätöistä. En halua kommentteja riitelijältä. Jätä meidät rauhaan. Pärjätään ihan hyvin ilman sun jankkausta ja nimittelyä.

Joku kirjoitti vesauksesta, tähän olisin vastannut. En riitele, ilettää turhat poistot, mitkä pilaa keskustelun!

Minä kirjoitin aamulla vesauksesta, jotenkin niin, ettei helteillä voi tehdä ja että sitä hommaa piisaa.

Vierailija
9520/9555 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelin vähän perennojen paikkaa, digitalis vyöryy yli kukkapenkistä, samoin papaver orientale. Siirsin syvemmälle penkkiin ison juuripaakun kanssa. Kastelin hyvin. Violan karkulaiset leviää nurmikkoon, viime vuoden siemenistä varmaankin. Ne siirrän huomenna, ja aquilegiat, leviää ulos penkistä nekin. Lämpöiseltä tuntui päivä, kukkakattiloissa kasteluntarve oli jo suuri. Varjolämpötila oli vain 18 C, mutta auringossa oli tosi helle puuhatessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä