Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (8846)

Vierailija
8681/8846 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi! Olen täällä taas. Kirjoitin aamulla yhden viestin ja päivän aikana se oli poistettu. Ei ollut mitään tärkeää, kait.

Ei tartte ilmoittautua. Ei olla kaivattu.

Toivon, ettet sanoisi noin täällä kenellekään. Joitakin, kun ei oikeasti kaipaan kukaan tai ei ole ketään kaipaamassa. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta et taida olla selvillä, millaista kohtelua täällä monesti saa. Ei tarvi itse kirjoittaa mitään asiatonta, kun syyttely tai nimittely jo alkaa. Usein yllättävistä asioista, tänään nakeista.

Miten se liittyy siihen jos toiselle pitää sanoa, että sinua ei kaivata tms. Minusta se on jopa pahempaa kuin joku väittely niistä nakeista. Terveisin P, jonka ei pitänyt enää olla P ja jota kaipaa sentään välillä 2 ihmistä. Silti yksinäisyyteni takia en toivoisi muille sanottavan, ettei sinua kaivata, koska mietin niitä joilla ei ole ketään. 

Deetä ei kaivata tänne riitelemään ja pilaamaan ketjua.

Jos et erota deen ja mun viestejä, niin ei voi mitään. Saat nyt iltapuuhaa, kun mietit, että mitenkähän se nyt olis. On probleema ja dilemma.

Isännöitsijän elkeitä taas, yrittää päsmäröidä, turhaan. Kuka saa, kuka ei saa olla ketjussa? Hohhoijaaaaa, väsyttävä tyyppi.

Niin, se kirjoittajien valkkaushan oli d:n heiniä. Mukavat ja ilkeät.

Kukas se nyt jaottelee täällä, ajaa pois?

" Ei kaivata"

Rauhaa rakastavat. He eivät kaipaa kiusaajaa ja riitelijää. Deetä.

Riidanhaastajia ei kaivata missään. Rankaksi ja epämiellyttäväksi meni tämäkin päivä. Vainoharhaisesti tutkii minunkin viestit.

Vierailija
8682/8846 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi! Olen täällä taas. Kirjoitin aamulla yhden viestin ja päivän aikana se oli poistettu. Ei ollut mitään tärkeää, kait.

Toivon, ettet sanoisi noin täällä kenellekään. Joitakin, kun ei oikeasti kaipaan kukaan tai ei ole ketään kaipaamassa. 

En ole tuo jolle vastasit, mutta et taida olla selvillä, millaista kohtelua täällä monesti saa. Ei tarvi itse kirjoittaa mitään asiatonta, kun syyttely tai nimittely jo alkaa. Usein yllättävistä asioista, tänään nakeista.

Miten se liittyy siihen jos toiselle pitää sanoa, että sinua ei kaivata tms. Minusta se on jopa pahempaa kuin joku väittely niistä nakeista. Terveisin P, jonka ei pitänyt enää olla P ja jota kaipaa sentään välillä 2 ihmistä. Silti yksinäisyyteni takia en toivoisi muille sanottavan, ettei sinua kaivata, koska mietin niitä joilla ei ole ketään. 

Jos et erota deen ja mun viestejä, niin ei voi mitään. Saat nyt iltapuuhaa, kun mietit, että mitenkähän se nyt olis. On probleema ja dilemma.

Joillain voi olla oikeakin elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8683/8846 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisaampi perääntyisi jo. Tämä djankkaa samaa ja samaa, riippumatta kirjoittajasta, johon viesti kohdistuu. Ei käy ihan terveen kirjoissa.

Sivusta. Ei ole väliä, vaikka jonkun viestit osuu eri henkilöön. Jos kylvää riitaa, ne menee joka tapauksessa oikeaan osoitteeseen.

Vierailija
8684/8846 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopa ihmettelinkin kun päivän ajan oli sopuisia ja mukavia juttuja täällä!

Nyt taitaa jankkaajan lääkkeen vaikutus hiipua iltaa kohti.

Hyvää yötä kuitenkin, otapa sinäkin ne rauhoittavasi!

Älä yritä harhauttaa. Nakkisota ym. tänään oli d:n juttuja. Häntä piti oikein olan takaa ymmärtää, että riita vältettäisiin. Että kehtaa. Pitäisköhän ruveta tulkitsemaan häntä Raamatun oppien mukaan. Minkä tahdot toisten tekevän itsellesi, tee se heille. Sitä hän varmaan toivoo.

Lisään itse, että en ole tuo, jolle kirjoitit. Olen se ikävä, toistaitoinen ihminen. 😂 Mutta kyllä taidot hiljalleen karttuu. 😉

Vierailija
8685/8846 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikainen poikaystävä. Ihana ihminen, jolla on maailman suurin sydän. Seurustelumme alkoi kaveruudesta ja en koskaan ollut palavasti rakastunut häneen. Pidin tottakai paljon, mutta jälkikäteen ajateltuna en ollut rakastunut. Mies oli todella ihastunut / rakastunut minuun. Ajattelin, että omat tunteeni syvenevät rakkaudeksi ajan kanssa. Näin ei käynyt. Päädyin lopettaamaan suhteemme, sillä mielestäni mies ansaitsee tulla aidosti rakastetuksi.

Tämä on ihan kauhea tilanne! Olen mies enkä ole koskaan ollut suhteessa jossa nainen rakastaa tai on edes kunnolla ihastunut minuun. Eli tavallaan olen aina yksin. Miksi naiset edes lähtee tällaiseen mukaan? Jos ei itse ole kunnolla mukana. Läheisyysriippuvuus?

Olen eri, mutta aika usein sitä lukee täältäkin miten naisten pitäisi vaan laskea rimaa ja antaa niille ihan kivoille mutta ei-sytyttäville miehille mahdollisuus. Eikä se ole pelkkää nettitrollausta. Näitä mielipiteitä voi muodossa tai toisessa tulla muualtakin mediasta ja jopa kavereilta ja sukulaisilta. Osa naisista löytää jo parisuhdetaipaaleensa alkumetreillä sen lottopotin joka sekä sytyttää että on hyvää aviomies- ja isämateriaalia, mutta niistä jotka eivät löydä aika moni sortuu jossain vaiheessa elämää uskomaan tätä propagandaa ja kokeilemaan sitä tyytymistä. Yleensä huonolla lopputuloksella.

Miten antaa mahdollisuuden miehelle, joka ei edes puhu naiselle.

Osaat varmaan itsekin puhua, jos näet jonkun mukavan näköisen hepun? Vai odotteletko vain että ne narsistit tulevat naurattamaan?

Vierailija
8686/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Ethän anna muiden vaikuttaa liiaksi ideoihisi ja päätöksiisi. Viiden vuoden kuluttua juuri sinä, eivät he, elät tänään tekemiesi ratkaisujen kanssa.

Mukavaa päivää!

Vierailija
8687/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenia!

Ethän anna muiden vaikuttaa liiaksi ideoihisi ja päätöksiisi. Viiden vuoden kuluttua juuri sinä, eivät he, elät tänään tekemiesi ratkaisujen kanssa.

Mukavaa päivää!

Erittäin viisas viesti. Kiitos.

Vierailija
8688/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat vielä nukkuu. En kerro heidän asioitaan, lempiruokiaan ja muuta sellaista. Se ei ole oikein. Kerron mitä teemme. 

Eilinen meni saunan kanssa. Minä nuohosin sen ja pojat vahtivat kaukana, henkivartija on tärkeä rooli. Sitten pestiin sauna, haettiin vedet ja uitiin. Vesi jo uintikelpoista. Pyykkiä oli jo kertynyt, joten se homma oli edessä. Hauskaa ja uutta oli laittaa pyykkipoijilla narulle. Pojat halusivat itsekin olla pyykkipoikia, mutta naru ei kestänyt. Laitettiin sitten köysirata puusta puuhun ja siinä temppuilessa meni loppupäivä.

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta nasut ja epänasut! Tunnin päästä pitäisi lähteä hakemaan isä sairaalasta kotiin. Vähän hirvittää, miten se sitten lopulta pärjää, mutta ainakin pidän nyt muutaman päivän kännykän äänettömällä, jotta se ei nyt taas keksi, että Lampaallehan voi soittaa milloin mistäkin asiasta. 

Mä löysin eilen lääkekaapistani Tramalia. Yksi 10 tabletin levy ja viimeinen käyttöpäivä mennyt jo muutama vuosi sitten. Mulla oli kuitenkin illalla niin kovat kivut, että päätin ottaa  yhden. Ja kappas vaan, ei ollut teho hävinnyt. Sain pitkästä aikaa nukuttuakin ihan kohtuullisen hyvin. Ajattelin maanantaina aloittaa "kuurin" ja sitten myös hoitaa asiat niin, ettei mulla ole viikkoon kenenkään kanssa mitään sovittuna. Jos saisi tätä remppaa täällä kotona vihdoin edistettyä.  Edes niin, että pääsisin viikon päästä omaan sänkyyn nukkumaan eikä enää tarvitse nukkua koiranpedillä olohuoneen lattialla. Taloyhtiön remontista tulee tänään vielä viimeisen kerran remppamies käymään ja sitten sekin härdelli on ohi. Seuraavat taloyhtiön suunnittelemat rempat tehdään asuntojen ulkopuolella ja piha-alueilla, joten "Remppamiehet -saaga" on näillä näkymin ohi. Tänään siis viimeinen jakso eli "Remppamiehen poika ratsastaa jälleen" :D

Vierailija
8690/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos papan ja Lampaan kuulumisista!

Onpas pojilla kerrottavaa kavereilleen kunhan kotiin palaavat.

Pidä Lammas ihan oikeasti puhelin äänettömällä ja sano isälle että soittaa siskollesi jos tarvii.

Onneksi löytyi tehoava kipulääke kotoa, eipä niistä teho häviä muutamassa vuodessa.

Täällä harmaa päivä.

Onneksi lehden mukana tuli ristikkoliite, sitä täyttelen ajankuluksi.

Päivät on niin samanlaisia että pitää kalenterista katsoa viikonpäivä.

Vierailija
8691/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos papan ja Lampaan kuulumisista!

Onpas pojilla kerrottavaa kavereilleen kunhan kotiin palaavat.

Pidä Lammas ihan oikeasti puhelin äänettömällä ja sano isälle että soittaa siskollesi jos tarvii.

Onneksi löytyi tehoava kipulääke kotoa, eipä niistä teho häviä muutamassa vuodessa.

Täällä harmaa päivä.

Onneksi lehden mukana tuli ristikkoliite, sitä täyttelen ajankuluksi.

Päivät on niin samanlaisia että pitää kalenterista katsoa viikonpäivä.

Ristikkoliitettä lukuunottamatta samanlaista.. Minä Lampaana menisin vieläkin pidemmälle, poistaisin Kääkän puhelimesta numeroni, ehkä liian radikaali teko?

Vierailija
8692/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas voinee kutsua läheisiään, kuten haluaa, mutta miksi ihmeessä täällä käytetään tuota nimitystä hänen isästään? Lammas voi tähänkin sanoa, että on ok, mutta ei ole ok muiden nimitellä hänen isäänsä.

Vierailija
8693/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas voinee kutsua läheisiään, kuten haluaa, mutta miksi ihmeessä täällä käytetään tuota nimitystä hänen isästään? Lammas voi tähänkin sanoa, että on ok, mutta ei ole ok muiden nimitellä hänen isäänsä.

"Isä" joka heittää lapsensa rahattomana kadulle ei ansaitse isä-nimeä.

Vierailija
8694/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit tuntea suuttumusta Lampaan puolesta, mutta et ole se, joka tässä asiassa on tuomari.

Vierailija
8695/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä äiti, joka sallii sen, ansaitse äiti-nimeä.

Vierailija
8696/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä äiti, joka sallii sen, ansaitse äiti-nimeä.

Täällähän kiviä lentelee. Miettikää nyt oikeasti, kuinka täällä jaatte ansioita ja tuomioita. Hieman nyt kannattaisi harkita, mitä tänne kirjoittaa.

Vierailija
8697/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu lampaan enkä kenenkään muunkaan tilanteeseen. Ihan yleisellä tasolla kirjoitan aiheesta, kun sen kerran joku avasi. Perhedynamiikka on hankalaa ulkopuolisen ymmärtää.

Jos vaikka isä on tyranni, äiti saattaa ottaa sovittelijan roolin. Hän on ainut, johon lapset voi turvata, jos ulkopuolisia auttajia ei ole. Samalla alistuva ja sovitteleva äiti tuomitsee itsensä ja lapsensa kestämään vaikka minkälaista perhehelvettiä. Oikea ratkaisu olisi ottaa vastuu omasta ja lasten tilanteesta, asettaa puolisolle rajat, ja mikäli eivät toimi, erota. Ennen naiset olivat taloudellisesti  riippuvaisia miehistä. Eroa ei otettu helpolla. 

Toinen ongelma on uhriutuminen. Äiti voi valittaa taukoamatta puolisonsa julmuudesta itseään ja lapsiaan kohtaan. Tämä julmuus on helppo todeta, koska se ilmenee sanoina ja tekoina. Äiti ei välttämättä tiedosta omaa julmuuttaan, joka kätkeytyy puuttumattomuuteen, se on passiivista väkivaltaa, ei tehdä sitä, mitä pitäisi tehdä. Turvakodit ovat täynnä uhriutujia. Aina ohjaus ja keskustelukaan ei auta heitä. Mummola-leffa on hyvä esimerkki tästä kuviosta. Kaikki lapset vammautuvat jotenkin. Läheisriippuvuus tekee pahaa hallaa monessa sukupolvessa. Silti on niitäkin, jotka kykenee irrottautumaan lapsuuden kahleista, selviää ja kykenee rakentamaan omaa elämää. Näitä vanhemmat omien ongelmiensa vuoksi pitävät kiittämättöminä. 

Vierailija
8698/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjan vaihto tuli ajankohtaiseksi,  joten ajelimme lähikaupunkiin patjaostoksille. Tilaukseen meni.

Tietenkin kävimme torilla kahvilla, kuuluu jotenkin kesään.  Yksi ystävämmekin oli lähtenyt liikenteeseen, juttelimme kahvikupposen ääressä.

Mieheni teki muitakin ostoksia samalla reissulla, itse en ollut mitään vailla.

Vierailija
8699/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kommentti tähän keskusteluun: on eri asia analysoida perhedynamiikkoja yleisellä tasolla, tämän varmaan jokainen ymmärrämme. Jos alamme kuitenkin käyttää tällä palstalla epäasiallista nimitystä jostain tietystä ihmisestä, jota emme edes tunne, silloin tulee esille moraalimme rajat. Se on hyvin loukkaavaa tuota ihmistä kohtaan, olipa hän millainen tahansa.

Vierailija
8700/8846 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sade loppui, päästiin taas pyörällä asioille. Kirjastoon palautin yhden ja lainasin varauksesta saapuneen.

Tuo on loistava palvelu, ei tarvitse haahuilla hyllyillä vaan laittaa haluamansa tilaukseen. Aika monta kirjaa minulla siellä odottaa vuoroani.

Vietiin toinen kliivia kuistille, katsotaan innostuuko siellä taas kukkimaan. Daaliat on jo isoja. Yritän syksyllä pelastaa juurakot talveksi jos onnistuis ilman kellaria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi